Zobacz temat - [620Ti] Wyciek z silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Wyciek z silnika

antonio3 - Sro Kwi 03, 2013 11:52
Temat postu: [620Ti] Wyciek z silnika
Witam Kolegów;

Mój Ti ma już zrobione ponad 230 tysięcy. Sporo w nim zrobiłem. Wsadzone masę czasu i pieniedzy. Sprzedawać nie warto, zlomować szkoda więc pozostaje kontynuować obraną drogę :)

Ostatnio pokazał mi się spory wyciek (zaznaczyłem strzałką). Podejrzewam, że to uszczelka pod głowicą puściła. Znawcą nie jestem, ale mam zapał.
A sam wyciek - spory i to bardzo. Widać po odpaleniu silnika jak zaczyna sie wylewać olej.
Czuję, że trzeba będzie rozebrać pokrywę, ściągnąc głowicę i wymienić uszczelkę.
Chcę to zrobić sam - tzn - to co dam radę zrobić samemu. Na tym samochodzie uczyłem sie wszystkiego i chcę spróbować dalej.

Czytałem kilka postów i rodzi się pytanie, czy głowice trzeba planować, czy nie? Bo podobno jej planowanie zwiększy kompresję a dla tego silnika nie jest to wskazane.
Czy ktoś z Was przeżył podobny temat? Może pomóc coś podpowiedzieć?

I zmierzając do sedna, czy przy okazji warto iść dalej i zobaczyć co w silniku piszczy, czy skupić się tylko na wymianie uszczelki i śmigać dalej.

Czy wymieniać od razu rozrząd?

Widzę, że cieknie teżz z uszczelniaczy wałków (to te plastikowe "dekielki"), które jak widzę są jeszcze przyklejone silikonem - więc nie wiem czy tak ma być, czy nie.

Czy należy kupić nowe szpilki wymieniając uszczelkę?
I co wogóle kupić by nie okazało się w połowie roboty, że czegoś brakuje.

Zbliża sie mozolnie wiosna - o ile wogóle nadejdzie :) i chciałbym coś pogrzebać.
Dziękuję z góry za pomoc.

Darek

Mariusz27 - Sro Kwi 03, 2013 16:40

Nie znam się na Ti, ale tam chyba jest kanał olejowy z pompy olejowej na wałki rozrządu więc myślę, że uszczelka pod głowicą do wymiany. Jeśli chodzi o szpilki głowicy nie koniecznie musisz je wymieniać, aczkolwiek kiedyś w peugeocie 406 2szt się urwały przy dokręcaniu bo były przegrzane (dokręcane równo kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejności i siłą na 3razy). Głowice się planuje, aby ponownie nie wydmuchało uszczelki pod nią. Rozrząd bym radził wymienić bo to jedna robota, a będzie bezpieczniej jak dawno nie wymieniałeś. A jeśli tak to zaleca się za każdym razem nowy pasek rozrządu włożyć (nie zakładamy 2razy tego samego paska-teoria a praktyka pewnie inna)
thorm - Sob Kwi 06, 2013 07:29

szpilek nie wymieniaj bo w ti są krutkie śruby i są przewidziane na 3 wymiany uszczelki w swoim wymieniłem uszczelkie i nie planowałem głowicy jezdzę jusz 7 miesięcy i jest ok a nie oszczędzam swojego jezdzę nawet na 1 do 6 tys. uszczelka z przesyłką 150 zł orginał angielska co do rozrządu to masz tylko pasek wielokilinowy i napinacz ja wymieniłem tylko pasek pompę wody masz na osobnym pasku, firma rover wiedziała co robi w tym silniku pozbyła się pompy wody z rozrządu