Zobacz temat - [R214 Si] Kolektor wydechowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si] Kolektor wydechowy

princo12 - Pon Kwi 15, 2013 18:04
Temat postu: [R214 Si] Kolektor wydechowy
Witam wszystkich
Ostatnio przyszła pora na wymianę sondy. Po długiej walce z odkręceniem tejże sondy stwierdziłem ,że nie ma sensu męczyć się z kiepskim dostępem do niej i postanowiłem ściągnąć kolektor. Po ściągnięciu kolektora zobaczyłem, że druga rura licząc od rozrządu jest czyściutka jakby nigdy nie była używana, a pozostałe trzy są elegancko osmolone. Chłopaki co to do licha może być ?? Wtrysk za dużo leje ?? Świeca nie przepala ?? Czy może jeszcze coś innego ? :| Dodam, że spalanie też mi wyszło dużo wyższe niż powinno ( 11l)

leszczu - Wto Kwi 16, 2013 10:33

princo12, wykręć jeszcze świece i sprawdź jaki maja nalot.
princo12 - Wto Kwi 16, 2013 14:51

Wykręcałem i wszystkie prócz tej jednej miały brunatny nalot, a ta 2 miała szary.
ADI-mistrzu - Wto Kwi 16, 2013 15:04

Świeca szara i zakopcony wydech pochodzi z cylindra najbliższemu rozrządowi?
princo12 - Wto Kwi 16, 2013 16:58

Pierwszy cylinder od rozrządu - rura zakopcona czarny nalot, świeca nalot brunatny
Drugi cylinder - rura czysta aż błyszczy, świeca nalot szary
Trzeci cylinder i czwarty tak jak pierwszy świece tak samo brunatny nalot

BigBoyPL - Wto Kwi 16, 2013 17:19

Wymień tą jedną świecę i zobacz czy jest jakaś różnica ;d
princo12 - Wto Kwi 16, 2013 21:17

Dzisiaj wymieniłem kopułkę, palec i świece (NGK) z przerwą 0,9 . Auto zrobiło się zrywniejsze ale nie wydaje mi się żeby to to było przyczyną. Wydaje mi się że to ma coś wspólnego z tym problemem z odpalaniem ( chwilę kręci zanim odpali) ale ten temat poruszałem na forum i powiedzieli, żebym wymienił właśnie kopułkę, świece, palec i sondę; dalej to samo :/
zdzichu - Wto Kwi 16, 2013 21:54

Wyciągnij listwę z wtryskami i sprawdż jak rozpylają. Prawdopodobnie na drugim zapchany. Płynu z układu chłodzenia nie ubywa?
ADI-mistrzu - Wto Kwi 16, 2013 23:52

Odkręcasz dwie śruby od listwy wtryskowej i jej dysze kierujesz do góry.
W czasie kręcenia powinny rozpylać mgiełkę na wysokość około 50cm naprzemiennie 1 z 3 i 2 z 4.

Jeśli tak jest to do sprawdzenia ciśnienie sprężania na ciepłym i zimnym silniku, być może pierścienie się zapiekły.

princo12 - Sro Kwi 17, 2013 03:33

zdzichu, listwę sprawdze, płynu nic nie bierze

ADI-mistrzu, tak jak mówiłem listwę sprawdzę ,a ciśnienie ostatnio mechanik u mnie na firmie sprawdzał i było wszystko elegancko, jeden cylinder miał niższą kompresje ale niewiele

ADI-mistrzu - Sro Kwi 17, 2013 09:03

Nie pamiętasz wartości kompresji?

Zobacz w nocy jeszcze przewody czy nie przebijają.
To znaczy mogą świecić, ale nie może być grubszych wyładowań.

princo12 - Sro Kwi 17, 2013 15:12

jeden miał 9, a reszta po 10 , ale nie pytajcie się na którym, bo nie mam pojęcia, mechanik to sprawdzał jakiś czas temu :oops:
ADI-mistrzu - Sro Kwi 17, 2013 16:59

To słabo, ja miałem ponad 14 na każdym na zimnym.
princo12 - Sro Kwi 17, 2013 17:33

Coś mi się chyba pokićkało. Mam 13 a na jednym 11 ale będę musiał to sprawdzić żeby was w błąd nie wprowadzić . Ogólnie pamiętam że mechanik mi mówił, że mam bardzo dobrą kompresje tylko jeden cylinder ma ciut gorszą ale mówił że nie mam się czym przejmować