Zobacz temat - [214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy

quiet69 - Wto Kwi 23, 2013 14:33
Temat postu: [214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy
Witajcie,
- jakiś czas temu przy nie za dużych trasach(20-40 kilometrów) zauważyłem ubywający płyn chłodniczy, nigdzie nie widzę wycieków ani śladów, na podłodze nic nie ma. Temperatura utrzymuje się taka sama, wskaźnik po środku, jakiś 0,5-1cm poniżej środka. Gdzie może być jakiś wyciek? Płyn dostaje się do silnika i go pali? Większych dymów z rury nie zauważyłem.

- Jak sprawdzić czy mam sprawną chłodnice? Wiatraka odkąd jeżdżę ani razu nie słyszałem, podobno coś można odłączyć i wiatrak będzie chodził na okrągło przy jeżdżę, tylko który?

- Sprawdzając bezpieczniki coś chyba jest nie tak, na przykrywce ukazane się 4 x 15a i 3x 20a, na w samochdzie założone są 3x15a i 4x20a. Jest jakiś schemat co i jak powinno być dobrze?

ADI-mistrzu - Wto Kwi 23, 2013 14:43

Wskazówka temperatury powinna znajdować się w okolicach tych falowatych linii przy symbolu temperatury wody, jak jest poniżej to silnik się nie dogrzewa (podejrzenie uszkodzenia termostatu).

Czy wentylator działa sprawdza się przez wypięcie wtyczki czujnika temperatury:
http://obrazki.elektroda...._1318880398.jpg

Sprawdź czy nie masz plam oleju w zbiorniczku wyrównawczym lub olej nie zaczyna mieć koloru kawy z mlekiem (czyli objawy HGF).

Jeśli nie to możesz profilaktycznie wymienić uszczelkę kolektora ssącego (chyba 15zł kosztuje).
Jest tam kanał wodny, i jeśli uszczelka puszcza to woda może dostawać się do cylindra i spalasz ją.

quiet69 - Wto Kwi 23, 2013 15:41

Wiatrak działa. W zbiorniczku nie ma żadnych plam, olej ma standardowy kolor.


Jak to jest z tymi bezpiecznikami?

ADI-mistrzu - Wto Kwi 23, 2013 16:45

Pod maską czy w kabinie ?
Fancy - Wto Kwi 23, 2013 18:08

Ten płyn krąży. Ja myślałem, że ubył mi ale nie miałem co dolać i pojechałem. Stanąłem na parkingu i płynu tyle, ile powinno być i zalałem - tyle było. :) Raz przez to za dużo nalałem i mi korkiem wypłynął aż.

Temperaturę zacząłem monitorować od czasu, kiedy strzelił mi wąż i dymiło się. :-|

leszczu - Wto Kwi 23, 2013 18:12

quiet69, jeśli płyn ubywa musi być gdzieś wyciek. Obadaj dokładnie obudowę termostatu, pompę wody, zaworek nagrzewnicy, chłodnice. Sprawdź również czy nie leci płyn spod głowicy.
quiet69 - Wto Kwi 23, 2013 19:39

@ADI-mistrzu

Pod maską.

@Fancy, @leszczu

Po małej trasie, rzędy 5 kilometrów i sprawdzeniu na parkingu zauważyłem iż troszkę płynu przybyło, jak to możliwe nie wiem. Poświęciłem dobrą godzinę aby wyszukać wyciek i nigdzie nie mogłem go znaleźć.

ADI-mistrzu - Wto Kwi 23, 2013 19:50

Sprawdź czy jak silnik ostygnie to czy poziom płynu nie wróci :wink:
MatiNitro - Wto Kwi 23, 2013 19:56

Zagrzał się to zwiększył objętość i był większy poziom, sprawdź w takich samych warunkach jak wcześniej. A żeby wyciek znaleźć to odpal auto i niech się dobrze zagrzeje. Wentylator się włączy raz, drugi, aż ciśnienie pokaże gdzie płyn ucieka. Sam tak zrobiłem. Płyn uciekał ale wszędzie sucho, już miałem uszczelkę wymieniać w kolektorze ale jeszcze postanowiłem sprawdzić. 3 razy mi się wentylator załączył aż zobaczyłem malutką kropelkę płynu... Dotknąłem węża, delikatnie ruszyłem i poszło. Dziurka pod opaską była.
quiet69 - Sro Kwi 24, 2013 20:25

Po rozgrzaniu jest jakieś 1,5cm więcej niż na zimnym, jednak i tak ubyło gdzieś ponieważ było wlane ~0,5cm od kreski maksimum.
ArekL - Czw Kwi 25, 2013 13:45

U mnie też kiedyś ubywało, na początku niewielkie ilości, później więcej, nie mogłem zlokalizować wycieku. Mechanik na kanale zauważył nieszczelny brok w silniku (przerdzewiał). Dorobiono nowy brok i jest spokój :) Możesz sprawdzić u siebie.
Marcin1985 - Pią Kwi 26, 2013 07:18

Ja miałem problem z wyciekiem(0,5 litra na tydzien) i do tego silnik szarpał przy 2000 obrotów. Okazało się że winna była uszczelka pod kolektorem ssącym, płyn przedostawał się na świece i je zalewał. Wymiana uszczelki pomogła i od stycznia nie ubyło nic.
damek176 - Sob Kwi 27, 2013 20:50
Temat postu: przekaznik wentylatora
Siemka wszystkim
Potrzebuje pilnie pomocy mam problem z przekaźnikiem wentylatora nie załącza mi go coś jest zepsute te kostki chyba bo łapie mi temperaturę i wyrzuca wodę. To jest jeden problem a drugi to ze mam za duże ładowanie bo tak koło 16 mi pokazuje na mierniku i przez to mam migotanie licznika podświetlenia i świateła i nie wiem co się dzieje potrzebuje pilnie pomocy. Rover 25 rok 2000 poj.1.4 16v 103 km

ADI-mistrzu - Sob Kwi 27, 2013 22:40

Do wymiany regulator w alternatorze.

Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury, jeśli wentylator się włączy to wszystko jest ok.
Wtedy do wymiany jest korek w zbiorniczku wyrównawczym bo nie trzyma ciśnienia i dlatego Ci wodę wypluwa.

Poniżej zdjęcie z opisem co gdzie w silniku:
http://obrazki.elektroda...._1318880398.jpg

damek176 - Nie Kwi 28, 2013 15:03

Super dzięki za info:-)
Sprawdze wymienię korek i zobaczymy.


A jeśli chodzi o to za duże ładowanie to muszę wwymienić regulator ona alternatorrze? I problem zniknie ?

kangaroo69 - Nie Kwi 28, 2013 16:06

Tak, to ten element na zdjęciu, przykręcony śrubami razem ze szczotkotrzymaczem :)
damek176 - Nie Kwi 28, 2013 19:27

a ile taka cześć kosztuuje? i czy jest n możlwość jej naprawy albo cos w tyym stylu??;p

[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 19:27 ]
damek176,

ADI-mistrzu - Nie Kwi 28, 2013 21:38

Dać się wymienić da (pewnie nawet bez wyjmowania alternatora) ale skąd wziąć nowy? Nie wiem.
perzyk23 - Nie Kwi 28, 2013 21:57

Najlepiej zabrać to ze sobą do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego pokazać i zakupić nowy. Myślę, że cena będzie się wahała do 25 zł do 60 zł - w zależności od sklepu.
damek176 - Pon Kwi 29, 2013 20:22

Niestety wymiana korka nie pomogła dalej wodę wyrzuca :-/ Zdenerwowałem się i oddałem do mechanika z prawdziwego zdarzenia nie mam sił już do tego auta. podoba mi się bardzo ono ale mam problemy cały czas coś w nim się dzieje.. Ale. myślę ze już po tej naprawie będzie wszystko ok trzymajcie kciuki prawdopodobnie znowu uszczelka pod głowica chociaż tydzień temu ja wymienilem tylko to była ta gorsza uszczelka nie metalowa..
mmmm89 - Pon Kwi 29, 2013 22:32

Napisz co bylo jak mechanik rozwiaze problem :)
quiet69 - Wto Kwi 30, 2013 18:14

No i problem. Mam obajwy HGF, po niecałych 600 kilometrach od wymiany uszczelki. Plamy oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego..
Adrian - Wto Kwi 30, 2013 18:21

To nie objawy, a prawdopodobnie pozostałości HGF`a. ;) Będziesz musiał jeszcze kilka razy wymienić płyn i myć zbiorniczek nim pozbędziesz się tego brudu. Widocznie mechanik nie przyłożył się mocno do czyszczenia układu.
quiet69 - Wto Kwi 30, 2013 18:55

Po takim czasie by się objawił? Poprzednio przez te 600 kilometrów nie było żadnych śladów a teraz są spore oczy, czarno również. Płynu zeszło poniżej minimalnej kreski wczoraj, dziś dopiero gdy zobaczyłem pod maskę miałem niezłego nerwa.
leszczu - Wto Kwi 30, 2013 20:14

Wymieniałeś szpilki przy HGF ??
quiet69 - Wto Kwi 30, 2013 23:57

Pytanie nie do mnie, mechanik się tym zajmował ale z tego co widzę to szpilki są stare, a 9 stówek policzył.
leszczu - Sro Maj 01, 2013 19:41

To się nie dziwę, że tak szybko uszczelka puściła jak zostawiłeś stare szpile.
kangaroo69 - Pią Maj 03, 2013 20:49

Jeśli tak szybko Ci płynu ubywa, sprawdź wcześniej czy Ci wszystko dokręcił, może się sierota nie pozbierała ? :sad: