Zobacz temat - [R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.

apples - Pon Kwi 29, 2013 13:06
Temat postu: [R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
MaReK dawaj swoje wartości :wink:
apples - Pon Kwi 29, 2013 13:07

:arrow:
apples - Pon Kwi 29, 2013 13:08

:arrow:
apples - Pon Kwi 29, 2013 13:35

Zdjęcia są ułożone w kolejności. Zacząłem diagnozę na letnim silniku i obrotach 780rpm. Na następnych zdjęciach wskazania są przy około 1500rpm, a ostanie wskazanie wtrysków na rozgrzanym silniku i ponownie obroty 780rpm.

Zobacz jakie masz ciśnienie paliwa - u mnie 327.53

[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 13:35 ]
No i pytanie ... jak wtryski i przepływomierz

apples - Pon Kwi 29, 2013 18:24

Zdjęcia 1-3 Tak wygląda po odpięciu przepływomierza.

Zdjęcie 4 Wtryski przy obrotach 3000rpm

MaReK - Pią Maj 03, 2013 02:25

Cytat:
MaReK dawaj swoje wartości :wink:

Ja!? Kiedy ja się wstydzę :oops:

No ale okej... dobra. To daję tak, w załączniku są fotki po 22 KM przejażdżce w ciepły dzień. Przyjechałem, wyłączyłem zapłon, rozłożyłem sprzęt i rozpocząłem diagnozę. Wszystkie stany są przeprowadzone na ciepłym silniku i wolnych obrotach.

Na filmie (z powodu problemów z aparatem w telefonie) jest diagnoza na zimnym silniku rozpoczęta po jakiś 3 min. od uruchomienia silnika. Przepraszam za sapanie, ale jestem grubym, ociekającym tłuszczem świniakiem ;D Mogłem też chrząkać i ciągać nosem jak na chama przystało ;D

Trzeba przyznać apples, że nieźle Ci ta INPA wyszła ;)
Szkoda, że nie chcesz się podzielić z innymi, ale w sumie gdybym ja się tyle napracował co Ty, też bym się mocno zastanowił. W sumie to jesteśmy kwita ;) Ja podniosłem Ci moc, a Ty dałeś mi takie malutkie T4 :rotfl:

Ps.
Jako bonus załączam jeszcze obrazki z komunikacji z BCU :) Rozpoznane błędnie jako GM4 z bodajże BMW E36. Niby działa, można sobie sterować okienkami, zamkami, światłem wewnątrz, spryskiwaczami lamp, wycieraczkami i alarmem. Niestety wprowadzenie pinów są inne to i błędne są wskazania komputera i odczyty parametrów. Otwierając okno, włączamy wycieraczki. Zamykając zamek kierowcy włączamy alarm ;) Takie tam... prace nad modułem trwają... uzależnione od ilości wolnego czasu, testerów i takich tam :)

Duży ukłon dla kolegi szpyniora za załatwienie tłumaczenie do DDE4.0 i zarazem podziękowania dla kolegi Dirty73??? z forum BMW. Tłumaczenie jest do poprawki i generalnie cały skrypt do napisania od nowa, bo po kiego nam
40% parametrów z tego to nie wiem ;)


szpynior - Pią Maj 03, 2013 09:17

Moje wskazania na ciepłym silniku







Dodatkowo

Wartości przepływki oryginał - bieg jałowy



Przepływka po przeróbce - tu na 3 biegu uzyskałem wartości ponad 1187 czyli z tego co zauważyłem dużo więcej niż oczekuje ECU



apples - Sob Maj 11, 2013 14:56

Dzisiaj wyczyściłem przepływomierz. Wartość z 485 zmieniła się na 602 i chyba przestał kopcić na czarno jak wcześniej ... zobaczę jeszcze na zimnym silniku.
Pieta - Pon Maj 13, 2013 10:42

apples napisał/a:
Dzisiaj wyczyściłem przepływomierz. Wartość z 485 zmieniła się na 602 i chyba przestał kopcić na czarno jak wcześniej ... zobaczę jeszcze na zimnym silniku.


dziwne, skoczyła Ci docelowa, przecież jest to wartość, którą oczekuje ECU
dlaczego nie ma zmiany na aktualnie pomierzonej przez przepływkę?
Może jest ok, tylko to tłumaczenie sterownika nie jest jasne

Zastanawiam się czy INPA jest miarodajna dla DDE4 w zakresie testu przepływki
Wielu speców kwestionuje INPe i sugeruje testy w DIS. Pewnie zależy to od rodzaju sterownika.

Ja u siebie zauważyłem duże robierzności na pomiarach bez obciażenia.
Wartości aktualne na poziomie od 470 do 700. Warość oczekiwana >250
Pod stałym obciążeniem wskazania na oko bardzo zbliżone.
Tłumaczę to tak: mam zatkany EGR, więc ECU oczekuje ileś powietrza + spaliny Z racji tego, że spaliny nie dolatują to może większa ilość powietrza być dostarczona i przepływka mierzy jego większą ilość.
Różnicy nie powinno być jak otworzę EGR - muszę sprawdzić
Jak silnik jest pod obciążeniem ECU zamyka EGR i oczekuje samego powietrza, więc wartość oczekiwana nie rózni się znacząco od zmierzonej.
Więc z odłaczonym EGR, miarodajny pomiar powinien być robiony pod obciązeniem.

Podczas zdejmowania pedału i zwalnianiu oczywiście duże róznice wynikające z bezwładności Turbo no i chyba ECU również otwiera wtedy EGR

Na zdjęciu wyniki pomiarów przepływu ze strony http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
Zobaczcie jak małe różnice wskazują na uszkodzenie przepływomierza
Macie może wyniki dobrej przepływki z pomiarów na różnych obrotach, wykonanych na T4?

Jeżeli chodzi o dostosowania dawki paliwa to pomiar tylko na wolnych obrotach ma sens. Sterownik robi korekcję aby silnik równo pracował i nie wchodził w drgania. Oczywiście wartości te dają obraz na stan wtrysków i nie tylko. ECU zwiększa dawkę również jak jest nieszczelnosć. U Szpyniora widać, że na 1-szym cylindrze trochę leje 1.17 mm^3 i u Marka 1.7 na drugim Podobno powyżej 3 trzeba się zająć naprawą. U mnie max. +0.43 zauważyłem

apples - Wto Maj 14, 2013 21:56

Pieta napisał/a:
U Szpyniora widać
a u mnie?
MaReK - Wto Maj 14, 2013 23:30

Spokojnie panowie ;)
Oczywistym jest i nikt nie kwestionuje tego, że:

- inpa pokaże inne wartości jak T4
- T4 nie pokaże połowy tych, które pokazuje INPA
- INPA i DDE40KW0 to prog dla sterowników BMW i całej grupy silników, jego wskazania będą inne niż dla Rovera. Rover ma swój PROG dla EDIABAS, ale Rover korzysta z tego tylko do kodowania (kody ZCS/VIN) a nie do diagnostyki. Do diagnostyki T4 ma swoje (omitecowskie) patenty. Niemniej jednak parametry i wskazania ze zdrowych roverów mogą być jakimś wyznacznikiem dla innych diagnozujących. Moje auto jest obecnie w serii 131KM. Zupełnie inne są wskazania wtryskiwaczy, przepływki itp. itd. zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Powyższe moje wskazania są dla silnika remapowanego, u applesa i szpyniora też. Wartości przepływki są jak widać nawet na programie zupełnie inne niż spodziewane. Dlatego program sygnalizuje "!" i suwak nie mieści się w swoich granicach. To się da zrobić i pod nasze preferencje, tylko muszę się wdrożyć w programowanie skryptów ;) Jak to zrobię (w wolnym czasie, a teraz jeszcze przygotowania do Zlotu), to będziemy mieli pod nasze preferencje. Mogę zrobić porównanie parametrów ponieważ będę niebawem w firmie BritishCars, a tam mariusz418 dysponuje magiczną zabaweczką o nazwie wdzięcznej T4 ;D

dawidd - Sro Maj 15, 2013 06:46

A tak wyglądają u mnie odczyty R75 CDT 115km 2002r kombi
W zeszłym roku czyściłem przeplywke i robiłem w niej dziurke. Odczyt ponizej

Pieta - Sro Maj 15, 2013 08:54

Moje wskazania dla R75 CDTI 2004 chyba seria (nie mam takiej wiedzy aby poprzedni właściciej grzebał coś w mapach)

apples napisał/a:
Pieta napisał/a:
U Szpyniora widać
a u mnie?


Nie jestem tutaj specjalistą ale wiele się naczytałem wypowiedzi tych, którzy naprawdę sie na tym znają. Jak na wolnych obrotach różnica jest do +0,5 to stan wtrysków można ocenić na bardzo dobre (oczywiście pomiar na ciepłym silniku). Ujemnymi wartościami nie trzeba się martwić. Przykładowo jak nie trzyma podkładka pod wtryskiem i nie trzyma w ten sposób kompresji, automatycznie zobaczysz to to tutaj w postaci zwiększonej dawki.

wyniki
Obroty \ MAF oczekiwany i zmierzony \ Ciśnienie doładowania oczekiwane i zmierzone

776 600 511 881 1016
999 653 520 984 1021, EGR zamknięty
1501 250 533 995 1052, EGR otwarty - oczekiwana mniejsza wartość
2002 256 550 1036 1093 , EGR otwarty - oczekiwana mniejsza wartość

Ważne jest aby pomiar robić na ustabilizowanych obrotach i aby turbo kręciło już ze stałą prędkością (stabilne ciśnienie doładowania).

Pisałem wcześniej, zaniżona oczekiwana wartość MAF na postoju wynika z mapy EGR i żadania otwarcia zaworu i wpuszczeniu spalin, dlatego starownik chce mniej powietrza
Czasami pojawia się wartość około 600. Wynika to również z żądania zamknięcia zaworu jak samochód jest na wolnych obrotach i nie dotykasz pedału gazu przez jakiś czas, wtedy sterownik zamyka zawór (wynika to chyba z ekologii). Potwierdziłl mi to jeden ze speców od tuningu. U mnie się to potwierdza, jak puszczę pedał gazu to od razu pkzauje małe wartości MAF (otwarty zawór EGR) po chwili jak nie ruszam pedału gazu pokazuje 600 jednostek na wolnych obrotach (EGR zamknięty) aż do momentu kiedy ruszę pedał, wtedy zawór znów się otwiera. EGR jest po to aby zanizyć NOX w spalinach ale efektem ubocznym są cząstki stałe, dlatego pewnie po jakimś czasie na postoju zawór sie zamyka.

Turbina dmucha mi chyba ok. Max. potrafi podać 2.35 bara
Z pomiarów zrobionych przez producenta boxa Synergy wynika, że moja przepływka daje zaniżone wyniki w stosunku do sprawnej i kwalifikuje ją jaką uszkodzoną
Dziwi mnie, że aż tak małe wartości powodują, że można ją skalsyfikować do wymiany.


[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 08:54 ]
kolejne zdjęcia

MaReK - Sro Maj 15, 2013 10:29

Pieta te wskazania są z podpiętym modułem Synergy?
Mnie zastanawia fakt, że w kolejnym już sterowniku silnika w wersji 361846 napięcie kondensatora UC2 jest inne niż UC1. Nie wiem czy to błąd pomiaru tego konkretnie sterownika czy tak ma być?

Co do wskazań wtryskiwaczy, to mam wrażenie, że co głowa to inne teorie. Na chiptuners.org kilka osób pisze jedno, potem ich teorie burzy kolejna grupa osób. Na elektrodzie jest podobnie.
W każdym razie te wskazania pokrywają się z tym co pokazuje T4.

Wskazania przepływki komputer T4 życzy sobie wciśnięcia pedału gazu do MAX i przytrzymania chwile. Jeśli wynik jest powyżej 814 wtedy uznaje się ją za sprawną. Podpytam mariusz418a

Pieta - Sro Maj 15, 2013 10:48

MaReK napisał/a:
Pieta te wskazania są z podpiętym modułem Synergy?


moje są oczywiście bez Synergy, te które wkleiłem z http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm również Ale na stronie są również wyniki dla przepływki z Synergy

MaReK napisał/a:
napięcie kondensatora UC2 jest inne niż UC1
co to są za kondensatory?

MaReK napisał/a:
Co do wskazań wtryskiwaczy, to mam wrażenie, że co głowa to inne teorie
niestety to jest wada wiedzy rozproszonej w necie

Oprócz temperatury płynu INPA pokazuje również "temeraturę silnika" (około 30°C) co to może być i gdzie jest ten czunik?
Myślę, że jest to temperatura powietrza doładowanego a w NPA jest złe tłumaczenie. Nawet by się zgadzało bo kiedyś sprawdzałem na innym programie i teperatura pwietrza doładowanego było około 5-7°C większa od temperatury zewnętrznej.

Jeszcze te jednostki ciśnienia wprowadzają w błąd. Ciśnienie wstępne paliwa oraz na listwie CR powinno być wyskalowane w [Bar], nie milibar [mBar]

Jeździłem trochę z podłączonym komputerem i dwa razy na wyświtlaczu wywaliło mi na ułamek sekundy "Low coolant". Nigdy tego nie miałem, tylko teraz jak miałem INPę podłączoną. Sprawdziłem poziom płynu i był OK.
Tak naprawdę nie zauważyłem w tym aucie czujnika poziomu płynu. Może jest w niekórych?
Dziwne, sprawdziłem instrukcje obsługi i jest możliwe pojawienie się kontrolki niskiego poziomu płynu w chłodnicy (tylko diesel). Popatrzyłem na opis pinów BCU i nie ma tam żadnej wzmianki o czujnku poziomu płynu chłodzącego. W Rave nie ma żadnej informacji o kontrolce poziomu płynu chłodzącego.

MaReK - Sro Maj 15, 2013 19:51

Pieta napisał/a:
co to są za kondensatory?

Kod:

W momencie, gdy przez cewkę zaworu elektromagnetycznego zaczyna płynąć prąd, wywołuje on szybkie otwarcie tego zaworu. By uzyskać bardzo krótkie czasy otwarcia, stosuje się odpowiednie sterowanie oraz wysokie napięcie z kondensatora.

Mniemam, że kondensatory C1 i C2 sterują cewką wtryskiwaczy (po dwa wtryski na jeden C).
Myślę, że więcej wytłumaczył kolega Automechanik, który pisał o tym w poście "Kopci na czarno" gdzie jeden z kolegów miał właśnie problem z wartościami na kondensatorach.


Cytat:
Oprócz temperatury płynu INPA pokazuje również "temeraturę silnika" (około 30°C) co to może być i gdzie jest ten czunik?
Myślę, że jest to temperatura powietrza doładowanego a w NPA jest złe tłumaczenie. Nawet by się zgadzało bo kiedyś sprawdzałem na innym programie i teperatura pwietrza doładowanego było około 5-7°C większa od temperatury zewnętrznej.

W oryginalnym pliku IPO zarówno niemieckim jak i angielskim, jest "engine temperature" więc w domyślnym tłumaczeniu - temperatura silnika. Gdzie jest czujnik ;D ? Nie mam pojęcia. Bardzo możliwe, że to jest wartość z przepływomierza. Szkoda, że apples nie załączył screenów tych informacji jak odpiął przepływkę i miał błąd "temperature sensor".

Pieta napisał/a:
na wyświtlaczu wywaliło mi na ułamek sekundy "Low coolant".

Na wyświetlaczu czego? Zegarów czy komputera z INPA?

Jeśli chodzi i o wyświetlacz komputera zegarów, to z tego co wiem, każdy jeden moduł spięty w szynę komunikacyjną ma możliwość wyplucia komunikatu na ekran. Kwestia odpowiedniego wysłania "rozkazu", za którym idzie treść komunikatu. BCU nie musi brać w tym udziału, może to zrobić także ECU lub inny moduł. Faktem jest, że ja też o czujniku poziomu płynu nie słyszałem, no chyba że spryskiwacza, ale to nie coolant ;D

Pieta - Sro Maj 15, 2013 21:14

MaReK napisał/a:
Gdzie jest czujnik ? Nie mam pojęcia. Bardzo możliwe, że to jest wartość z przepływomierza.


Są dwie możliwości, odczyt temperatury powietrza z termistora, który jest na przepływce lub odczyt z czujnika temperatury przed zaworem EGR w CDTI

Cytat:
Na wyświetlaczu czego? Zegarów czy komputera z INPA?


Na wyświetlaczu zegarów. Dziś dokładnie popatrzyłem i nie ma czujnika poziomu płynu w tym aucie.
Ale za to w instrukcji użytkownika znalazłem taką notatkę jak na zdjęciu. Natomiast w RAVE nie ma jej.

dawidd - Pon Cze 17, 2013 12:55

Temat trochę przygasł, a szkoda bo ciekawy. Może ktoś podpowiedzieć jak spolszczyć inpa 9,07 tak żeby wartości analogowe i cyfrowe z odczytu silnika tez były po polsku a nie tylko gl menu?

[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 12:55 ]
MaReK, podpowiedz jak spolszczyć opis wartości analogowych w inpa . Nie mogę sobie z tym poradzić

MaReK - Wto Cze 18, 2013 22:02

9.07? Nie mam pojęcia ;)
Generalnie INPA to jest zespół skryptów IPS (język C) "skompilowany" do plików IPO.
Pliki te współpracują z programami EDIABASu, odpowiedzialnymi za poszczególne moduły w aucie. Żeby sobie coś spolszczyć należałoby plik IPO odpowiedzialny za dany moduł wrzucić do programu dekodującego IPO, poprawić sam tekst, zapisać i zobaczyć czy nic się nie wywaliło.

Można napisać samemu program, ale... tu polecam manaul od INPA oraz EDIABAS.
Pozdrawiam,

dawidd - Wto Cze 18, 2013 22:48

niewiele z tego zrozumiałem - chyba pozostaje mi siedzieć na tym co mam
MaReK - Czw Cze 20, 2013 16:08

Generalnie, nie sądzę żeby coś zostało poprawione w INPA 9.07 dla starych modułów, zwłaszcza z grupy R40. Podobnie i silnik oraz jego parametry, nie pokażą nic więcej niż to co jest ;)
Możesz spróbować plik IPO DDE40.IPO wrzucić w miejsce składowania IPO dla nowej wersji INPA, ale jest duże prawdopodobieństwo, że skrypt się wysypie.

dawidd - Sob Lip 27, 2013 15:38

9,07 to wersja programu instalacyjnego a sama inpa jest z tego 3,01. Podmieniałem pliki, ale nie wiem czemu nie chce wartości analogowych pokazać po polsku, natomiast samo menu pod E46 jest cale spolszczone

[ Dodano: Nie Cze 23, 2013 22:19 ]
Chyba wiem wreszcie dlaczego nie mam polskich napisów w wartościach analogowych. Moja Inpa łącze się tylko z silnikiem przez DDE4.0 dla M57, dla m47 jest DDE3.0 i to nie chce sie połączyć, a spolszczenie mam własnie pod DDE3.0 dla M47

[ Dodano: Pon Cze 24, 2013 22:22 ]
roverkowicze, mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę spolszczony plik DDE40.IPO albo jeśli ktoś ma to podesłać mi go na rtv007@op.pl
Z góry dziękuje

[ Dodano: Sob Lip 27, 2013 15:38 ]
Witam
Mam pytanie odnośnie programu INPA. Interesuje mnie w "wartościach analogowch 2" parametr" Docelowy przepływ powietrza" i aktualny przepływ powierza" oraz docelowe doładowanie powietrza i aktualne doładowanie powietrza/przepływ masy powietrza". Czym różnią sie te parametry, od czego sa zależne i czy wszystkie je odczytuje przepływomierz ?

Pingiel - Wto Paź 22, 2013 14:41

Moje wskazania INPA

1 http://youtu.be/ujaBd_sh-ws

2 http://youtu.be/sa-d_4pwXpk

MaReK - Wto Paź 22, 2013 14:49

Powiem Ci, że ja nie widzę tutaj jakiś anomaliów ;)
Wtryski nie są w najgorszej kondycji...

Nie wiem jak przepływomierz - bo nie pamiętam jak to jest u mnie np.
A czy Ty miałeś robiony tuning jakiś albo box'a masz?

dawidd - Wto Paź 22, 2013 15:26

korekty wtryskiwaczy masz b dobre, sprawdza sie je na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Pozostaje tylko sprawdzić przelewy - mało prawdopodobne żeby były zle, ale test korekcji + przelew = pełna informacja na temat wtrysków.
Sprawna przeplywka powinna mieć wartosc od 550-850 w/g wskazań T4, ale z inpa tez się to chyba pokrywa

Pingiel - Wto Paź 22, 2013 16:23

no to jeszcze raz zrobie testy na faktycznie rozgrzanym silniku. bo do tych testów nie rozgrzewałem silnika . po prostu wsiadłem i podłączyłem, zacząłem testy.

żadnego tuningu nie było. chyba że poprzedni właściciel robił o czym nie mam pojęcia

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 16:23 ]
jak zrobić test przelewowy bo nie mogę się doszukać.

Ps. apples mógłbyś zerknąć do workshop manuals i zrobić trochę porządku z niedziałającymi linkami.

MaReK - Wto Paź 22, 2013 21:34

Pingiel napisał/a:
podłączyłem, zacząłem testy.

Co się tak tam drapiesz po tej głowie na drugim filmiku ;) Swędzi czy coś Cię trapi ;) ?

Pingiel napisał/a:
żadnego tuningu nie było. chyba że poprzedni właściciel robił o czym nie mam pojęcia

Tego bez map się nie dowiemy...

Pingiel napisał/a:
jak zrobić test przelewowy bo nie mogę się doszukać.

Zdejmujesz przewody z głowicy wtryskiwacza. Po przekręceniu kluczyka (ale bez odpalania) powinno być tam cicho. Jak się leje przez wierzch to lipa. Profesjonalnie to menzurki się podłącza i patrzy jak szybko wypełniają... no ale domowym sposobem możesz tak ;)

Pingiel - Wto Paź 22, 2013 22:06

MaReK napisał/a:
Co się tak tam drapiesz po tej głowie na drugim filmiku ;) Swędzi czy coś Cię trapi ;) ?


Ten piekielny czarny dym :twisted: i zdychanie silnika przy parkowaniu :cry:

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 22:06 ]
MaReK napisał/a:
Zdejmujesz przewody z głowicy wtryskiwacza.


chodzi o paliwowe.

MaReK napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka (ale bez odpalania)


W pozycje 2 ma się rozumieć

dawidd - Sro Paź 23, 2013 14:19

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
opis z fotkami

[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 14:19 ]
aha, test korekcji wtrysków robisz bez obciążenia silnika czyli wszystkie odbiorniki prądu na off - światła, grzanie, dmuchawa itd

Pingiel - Czw Paź 24, 2013 15:42

a jescze pytanko czy mogę zrobić test każdego wtrysku osobno czy muszę wszystkie od razu.
dawidd - Czw Paź 24, 2013 21:27

możesz osobno tylko po co? Musiałbyś powtarzacz jeden za drugim w tych samych warunkach tj bez obciążenia i tej samej temp silnika. Robi sie wszystkie na raz. Rurkę z powrotu zatkaj sobie wiertlem m3 żeby ropa sie nie lala
Pingiel - Sro Lis 06, 2013 23:07

Takie mam wartości przy spadku obrotów

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

test tym razem zrobiłem na zimnym silniku bo tylko na zimnym najczęściej tak się dzieje że obroty spadają do zgaśnięcia silnika na ciepłym może ze trzy razy tak zwariował. Czy mogę stwierdzić że pierwszy mówi GOODBYE :P

prebenny - Czw Sty 29, 2015 08:46

To odkopię kotleta.

Jak bardzo powinienem się martwić takimi korekcjami wg Inpy:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

I drugie pytanie czy spalone świece mogą wpływać na korekcje wtrysku?

dawidd - Sob Sty 31, 2015 12:56

Jeśli silnik był rozgrzany to przynajmniej 2 wtryski wyglądają na słabe. Zrób sobie test przelewowy żeby potwierdzić diagnozę. Na korektę spalone świece nie maja wpływu, ale ma wpływ np kompresja. Dodatkowo wtryski pracują parami - stad nie ma 100% pewności ze zrobisz 1 i 3 wtrysk i będzie ok. Moze sie zdarzyć ze winny jest 2 i 4 a 1 i 3 nadrabia za nie. 100% pewność daje wyciągniecie wtrysku i sprawdzenie na maszynie koszt ok 50zl / szt
korekty in niższe tym lepiej - jak by sie wąchały do powiedzmy 0,2-0,7 można z grubsza przyjąć ze jest ok. Test rob z wyłączeniem wszystkich odbiorników z rozgrzanym na max silnikiem

zdzichu - Sob Mar 07, 2015 23:49

dawidd, co to znaczy że wtryski pracują parami?
sTERYD - Pon Mar 23, 2015 18:37

Co powiecie na takie wartości?

Silnik gorący wolne obroty. Co o tym myśleć?

longer86 - Pon Mar 23, 2015 18:48

no chyba ok... a masz jakieś niepokojące objawy że pytasz?
dawidd - Pon Mar 23, 2015 19:02

wtryski ok
masz na jednym kondensatorze 28V a na drugin 79V - ta druga wartość jest ok, ta pierwsza to albo przekłamania inpa, albo cos jest nie tak ze sterownikiem silnika. U mnie na obu jest podobne napięcie ok 80V ale sporo osób pisało, ze ma to drugie zaniżone. Może to kwestia rocznika auta/sterownika i stąd inpa glupieje

sTERYD - Pon Mar 23, 2015 21:49

Nie dzieje się w sumie nic na chwilę obecną, tylko sie zastanawiam co z wtryskiwaczami, bo jak mi MaReK podglądał w zakopcu to było coś nie halo, a teraz to już nie wiem...
A w ogóle ktoś doszedł do tego co to wszystko oznacza? :hm:

MaReK - Pon Mar 23, 2015 23:24

Wszystko wygląda na b. ładny zestaw idealny do tuningu ;)
Jeśli dysponujesz kabelkiem galletto, to możemy Ci wgrać wirusa ;)

Ciśnienie na pompie progowej jest super.
W Zakopcu Ci się coś lało z okolic pompy, naprawiłeś to?

Co było wcześniej nie tak? Nie pamiętasz?

Napięcie na kondensatorach jest różne w przypadku komputerów poliftowych ;)

sTERYD - Pon Mar 23, 2015 23:46

Wymieniłem pompę, stara czeka, w kawałkach aż będę miał czas ją poskładać.
Coś było nie tak z 2 gim albo 3 cim wtryskiwaczem, mówiłeś, ze jeden jest słaby, a drugi go goni, ale wtedy chyba był jeszcze zimny silnik.
Nie wiem, o czym do mnie rozmawiasz z tym galetto ;) ale ogólnie nie zamierzam nic modyfikować, jakoś mi póki co starcza mocy.
Nie mniej i tak muszę z Tobą MaRku chwilkę pogadać jak znajdę czas... i Ty również ;)
Grzebałeś coś ostatnio w BCU? ;>

longer86 - Wto Mar 24, 2015 20:36

i ja dziś zrobiłem testy INPY
wyniki w linkach poniżej...

Silnik zimny zaraz po odpaleniu
https://www.youtube.com/watch?v=IOBczTTDjqs

i rozgrzany silnik
https://www.youtube.com/watch?v=4rzzARMDlDQ

pomiary na postoju

dawidd - Sro Mar 25, 2015 09:19

jeden wtrysk trochę kuleje ale nie ma tragedii
longer86 - Sro Mar 25, 2015 10:48

mówisz o tym co wyskakuje -1,4 właśnie chciałem pytać jak to się ma do pozostałych wskazań, bo zawsze myślałem, że + jest złym wskazaniem
dawidd - Sro Mar 25, 2015 12:50

nie chodzi o to ze + czy - jest złym czy dobrym tylko żeby była jak najmniejsza wartość
longer86 - Sro Mar 25, 2015 13:14

ok, to tylko chcialem wiedzieć, odpala , jeździ, nie kopci i oby tak dalej, filmiki pogladowe
prebenny - Pią Mar 27, 2015 15:45

U mnie na ciepłym silniku:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

To, że 2 wtryski nie są w najlepszej kondycji już wiem, ale zastanawia mnie czemu jak przejdę w menu analog values 5 to silnik mi zaczął przerywać (co zresztą słychać na filmie :o ). U Was też tak się dzieje?

cin1391 - Sob Kwi 11, 2015 09:46

Mam podejrzenia co do walniętego wtryskiwacza u siebie. Ale nijak nie mogę sprawdzić niestety.

Kupiłem kabel do INPY, mam chyba z 10 różnych wersji INPY i kilka Ediabias, instalowałem, podłączałem i nic...

Jak wchodzę w menu E46, to pojawia mi się jakiś błąd skryptu i nic nie mogę zrobić, wywala mnie do menu głównego :(

Koledzy, jaką wersję INPY i Ediabiasa używać?

Mój sprzęt to kabel do INPY z Aledrogo za 50 zł nazwany "BMW Scaner" (ale to jakaś podróbka), dobry laptop z Windowsem 7 Ultimate 64-bit. Zaznaczam, że wszystko robię w trybie zgodności z Win XP SP3....

Bardzo zależy mi na tym, aby sprawdzić wskazania wtrysków, przepływomierza, etc.

MaReK - Sob Kwi 11, 2015 09:48

Odpal team viewer i podłącz kabel na początek do portu USB, mogę pomóc Ci ogarnąć połączenie.
Albo jak chcesz, mogę wystawić na publiczne forum, moją INPE pod Rover/MG, która jeszcze nie działa do końca.

Pozdrawiam,

Ps.
Kiedy wpadasz na M1 ? ;)

cin1391 - Sob Kwi 11, 2015 09:56

MaReK napisał/a:
Odpal team viewer i podłącz kabel na początek do portu USB, mogę pomóc Ci ogarnąć połączenie.
Albo jak chcesz, mogę wystawić na publiczne forum, moją INPE pod Rover/MG, która jeszcze nie działa do końca.


Jestem na uczelni teraz i nie mam technicznej możliwości :)

Cytat:
Ps.
Kiedy wpadasz na M1 ? ;)


Nawet jutro około 13:00, bo kończę zajęcia o 12:15 i jadę spod PKiN :)

wellman - Sob Kwi 11, 2015 11:16

MaReK, skoro oferujesz, to ustawiam się w kolejkę po Twoją INPĘ do Roverka! ;-)
MaReK - Sob Kwi 11, 2015 12:55

Tylko, że ta INPA oprócz modyfikacji graficzno/tekstowych i selekcji plików potrzebnych do połączenia się z R75 nie ma w sobie niczego specjalnego ;) Jeśli więc problem jest w komunikacji interfejsu z autem lub sterownikami, to raczej Wam to nie pomoże.

Przygotuję zatem paczkę, w której będą INPA, EDIABAS i pilki tylko do połączenia się z grupą R40 (R75/MG ZT). Postaram się zawrzeć opis jak to zainstalować w swoich systemach. Preferowane jest Windows XP 32bit ;)

dawidd - Sob Kwi 11, 2015 14:39

MaReK napisał/a:
nie ma w sobie niczego specjalnego

ale ma spolszczone komunikaty w live data, a to dużo :)

MaReK - Sob Kwi 11, 2015 14:42

dawidd, kto Ci tak powiedział ;) ?
dawidd - Nie Kwi 12, 2015 06:28

jakiś człowiek z wa-wy ;)
MaReK - Pon Kwi 13, 2015 03:00

mogę zaproponować tyko to jak na razie ;)
Film się trochę ślimaczy, ale to przez program do nagrywania pulpitu :P


sTERYD - Pon Kwi 13, 2015 09:35

nie no takie ładne, że ja też Pięknie Proszę :)
cin1391 - Pon Kwi 13, 2015 12:44

MaReK napisał/a:
mogę zaproponować tyko to jak na razie ;)
Film się trochę ślimaczy, ale to przez program do nagrywania pulpitu :P



Marku, poprosimy o paczkę z instrukcją :D

szpynior - Pon Kwi 13, 2015 19:19

MaReK, ja odnalazłem pierwszą paczkę która za swego czasu zaginęła - ta po pierwszych tłumaczeniach. Chyba że masz tą samą :)
MaReK - Pon Kwi 20, 2015 12:53

Nie wiem, ale to chyba i tak na razie bez sensu ;)
Świat musi się naszykować na wielkie odkrycie ;)

szpynior - Pon Kwi 20, 2015 14:39

Cytat:
Świat musi się naszykować na wielkie odkrycie ;)
OO czyżby jakieś nowe odkrycie ?
MaReK - Pon Kwi 20, 2015 14:39

Niewątpliwie największym odkryciem na tym forum jest kolega maricin.misek :D
Więcej szczegółów w odpowiednim czasie.

Pozdrawiam,

longer86 - Pon Kwi 20, 2015 15:35

Prorok Marek... i zbawiciel Misiek :D będzie armageddon na skalę światową
MaReK - Pon Kwi 20, 2015 15:36

Nie Misiek tylko Misek :P
wellman - Pon Kwi 20, 2015 15:40

Ale już reszta o proroku i zbawicielu się, jak rozumiem, zgadza? :P
Czyżby nadchodziło dla R75 "siedem lat tłustych"? :-)

longer86 - Pon Kwi 20, 2015 15:40

najmocniej przepraszam, aczkolwiek podziwiam za dokonania :-)
MaReK - Pon Kwi 20, 2015 15:42

Dobra. Koniec spekulacji. Będzie czym, to się będzie chwalić.
Na razie proszę jeździć i tankować fury pod korek, żeby się pompy nie zacierały i wtryski syfem nie zapaskudziły ;)

marcin.misek - Pon Kwi 20, 2015 21:40

Spoojnie, pzyjdzie czas na prezentacje dokonań, ale na wszystko trzeba czasu.
A tym czasem sluchajcie kolegi MaReK, i bawcie sie jazdą :)

cin1391 - Wto Kwi 21, 2015 07:46

MaReK napisał/a:
Dobra. Koniec spekulacji. Będzie czym, to się będzie chwalić.
Na razie proszę jeździć i tankować fury pod korek, żeby się pompy nie zacierały i wtryski syfem nie zapaskudziły ;)


Szczególnie, gdy zalanie tego kotła do pełna pochłania najniższą krajową :P
>joke<

Oddam kabel do INPY, bo i tak nie mam z niego pożytku :(

MaReK - Wto Kwi 21, 2015 07:52

cin1391 napisał/a:

Oddam kabel do INPY, bo i tak nie mam z niego pożytku :(

Zachowaj. Niedługo może CI się przydać :)
Chyba, że ten Twój kabel to jakiś szmelc, to może faktycznie oddać ;)

O 9:20 będę w M1 ;) Może dojedziesz ;D ?

cin1391 - Wto Kwi 21, 2015 08:28

MaReK napisał/a:
cin1391 napisał/a:

Oddam kabel do INPY, bo i tak nie mam z niego pożytku :(

Zachowaj. Niedługo może CI się przydać :)
Chyba, że ten Twój kabel to jakiś szmelc, to może faktycznie oddać ;)

O 9:20 będę w M1 ;) Może dojedziesz ;D ?


Siedzę w pracy 8-16 :( Nie ma opcji.
W czwartek mogę podlecieć około 18:30 :P

Kabel mam jakiś z certyfikatem China Export xD
http://allegro.pl/kabel-b...5261937174.html

MaReK - Wto Kwi 21, 2015 10:34

To możemy się wstępnie na ten czwartek umówić.
Powinienem dać radę o 18:30 tam dojechać o ile będę miał czym ;)

Kabel będę miał swój więc nie ma problemu.
Przypomnij mi tylko w czwartek o 16:00, że taka historia ma miejsce, albo że nie będziesz jednak z jakiegoś powodu mógł.

marcin.misek - Wto Kwi 21, 2015 21:07

cin1391 napisał/a:
Oddam kabel do INPY, bo i tak nie mam z niego pożytku :(

Na kablu od Inpy mozesz zrobic wszystko... mi udalo sie nawiązac połacznie z każdym modułem. Powiedz co chcesz konkretie , moze uda mi sie pomoc jesli chcesz np przestawic jedna funkcja w IKE czy LSM. Ale jeśłi chcesz np data live z DDE4 to musisz poczekac, ale powiem ze nie warto wyrzucac kabla. Ew powiedz jaki masz problem z kablem , moe uda nam sie rozwiązac problem wspolnymi silami

cin1391 - Wto Kwi 21, 2015 22:05

marcin.misek napisał/a:
cin1391 napisał/a:
Oddam kabel do INPY, bo i tak nie mam z niego pożytku :(

Na kablu od Inpy mozesz zrobic wszystko... mi udalo sie nawiązac połacznie z każdym modułem. Powiedz co chcesz konkretie , moze uda mi sie pomoc jesli chcesz np przestawic jedna funkcja w IKE czy LSM. Ale jeśłi chcesz np data live z DDE4 to musisz poczekac, ale powiem ze nie warto wyrzucac kabla. Ew powiedz jaki masz problem z kablem , moe uda nam sie rozwiązac problem wspolnymi silami


Bledy skryptow. Nie moge wejsc w zadna opcje. Wybieram E46 i wyskakuje blad. W ogole nie moge sie polaczyc z samochodem.
Co prawda mam Win 7 Ultimate 64-bit, ale robie wszystko w trybie zgodnosci z XP SP3

MaReK - Wto Kwi 21, 2015 22:24

Ogarniemy w czwartek wieczorem. Weź naładowanego laptopa i kabel.
marcin.misek nie trać czasu i energii na głupoty - masz co robić :)

prebenny - Sro Kwi 22, 2015 01:49

cin1391 jaką masz wersję Inpy? Na nowszej jak 4 są takie problemy.
cin1391 - Pią Kwi 24, 2015 13:29

prebenny napisał/a:
cin1391 jaką masz wersję Inpy? Na nowszej jak 4 są takie problemy.


Wczoraj spotkałem się z MaReK i podiagnozowaliśmy trochę. Wyszło, że przepływka działa, ale wywala błąd, a wtrysk Nr 3 ma słabe parametry [około -1,6] oraz wtrysk Nr 2 też nie wygląda najlepiej [od -0,5 do -1,0]. Strasznie skakały wskazania.

Marek również pogrzebał w mojej INPIE i okazało się, że po prostu ze względu na system operacyjny nie chce hulać. Wygrzebię swojego starego netbooka, postawię na nim XP i będzie gitarra.

Wracając do wtrysków i przepływki - od której strony winno liczyć się te wtryski?
Czy przepływka generująca błąd, ale wskazująca wartości jest uszkodzona, czy nie? Jakaś opcja diagnostyki? Po zdjęciu kostki nie odczułem różnicy w jeździe.

wellman - Pią Kwi 24, 2015 14:34

marcin.misek, nie wiem jak cin1391, ale ja chętnie z Twojej porady skorzystam! :-)

Próbuję dobrać się do LCM i ustalić, czy mamy możliwość w R75 włączyć tzw. komfortblinker lub tippblinken, czyli potrójne mrugnięcie kierunkiem przy lekkim przechyleniu manetki zamiast pojedynczego.

Na razie wiem tylko, że w BMW E46 w ichnim LSZ od CI36 coś takiego było, choć trzeba NCS Expertem się do tego dobrać (CYCL_TI_BLK).

Nie ogarniam (jeszcze) do końca NCS-a, a nie chciałbym sobie nic uwalić grzebiąc na oślep. Masz możliwość sprawdzenia tego lub udzielenia jakichś wskazówek "początkującemu"? :-)

dawidd - Pią Kwi 24, 2015 17:11

cin1391, wtryski liczysz od strony rozrządu
MaReK - Sob Kwi 25, 2015 08:03

wellman napisał/a:
Próbuję dobrać się do LCM i ustalić, czy mamy możliwość w R75 włączyć tzw. komfortblinker lub tippblinken, czyli potrójne mrugnięcie kierunkiem przy lekkim przechyleniu manetki zamiast pojedynczego.

Specjalistą od LSM'a nie jestem, ale wydaje mi się, że przy naszej manetce i wersji LSM'a nie uda Cie się włączyć tych rzeczy. Możesz pokusić się o wymianę LSM'a do wersji z poliftowego E46, ale dalej nie wiem czy to Ci się powiedzie. Pytaj w temacie o światłach dziennych DRL - tam HarryVip ma wiele do napisania.

wellman napisał/a:
Na razie wiem tylko, że w BMW E46 w ichnim LSZ od CI36 coś takiego było, choć trzeba NCS Expertem się do tego dobrać (CYCL_TI_BLK).

Lub BMW Scannerem.

wellman napisał/a:
Nie ogarniam (jeszcze) do końca NCS-a, a nie chciałbym sobie nic uwalić grzebiąc na oślep. Masz możliwość sprawdzenia tego lub udzielenia jakichś wskazówek "początkującemu"? :-)

Ja Ci udzielę ;) Bawiłeś się kiedyś NCSem np. w jakimś BMW? Znasz zasadę jego działania?
Zwykłego R75 nie ożenisz z nim. Musisz sprowokować NCS'a aby zobaczył w Twoim R75 BMW E46 :) Potem do modułu się dostaniesz. Ale jeśli odczytasz nettodaten i zmienisz parę wpisów (np. aktywacja świateł dziennych) to po zapisaniu parę rzeczy Ci zniknie. I już ich tak łatwo sobie nie przywrócisz. Zdecydowanie lepszy do tego będzie BMWScanner. On potrafi zrobić kopię Twojego modułu (pamięci eeprom). Jak coś skopiesz, to zawsze powrócisz do oryginału. Jak zwalisz sobie moduł (uśmiercisz go), to także możesz łatwo przepisać dane ze swojego "starego", do nowego LSM'a.

NCS też daje możliwość zapisania całej pamięci w systemie binarnym, ale to też gimnastyka.

Co do wtryskiwaczy, dawidd robiłeś testy kiedyś odpinając po jednym wtrysku i sprawdzając, który przestaje działać na INPA? Ja tak robiłem i wyszło mi, że to 1 2 3 4 (licząc od strony pasażera do kierowcy w LHD :) ) Jednak jest kilka osób, które twierdzą inaczej. Każda z nich ma inną teorię ;) Jedni twierdzą, że INPA pokazuje 1 4 2 3 inni że 1 3 4 2, a jeszcze inni 1 2 4 3.

Cin nie wiem co chodzi z Twoją przepływką. Teoretycznie wartości są okej i poprawnie zmieniają się po naciśnięciu pedału gazu. On jakby miał problem z identyfikacją jej tuż po przekręceniu stacyjki. Na razie bym się tym nie przejmował. Zaopatrz się w używany wtryskiwacz, uruchom wentylator i może wymień te klemy, żebyś nie musiał jakiś blaszek podkładać ;D No i koniecznie po wszystkim umyj komorę silnika :)

cin1391 - Sob Kwi 25, 2015 09:20

MaReK, aleś się uparł z tym myciem :p ja się boję, że uśmiercę alternator tym myciem :) bo i tak mam do niego zastrzeżenia. Na postoju ładowanie skacze od 14.2 do 14.6 przy wyłączonych odbiornikach, a lampka kabinowa i podświetlenie deski mrygają.
Jutro będę rozbierał przód i ogarniał lampy oraz wentylator. Czytałem o wentylatorach od vectry b, ale one są jakieś bardzo tanie i dużo mniejsze. Zda to egzamin? Mam też w garażu sprawny wentylator od Escorta Bolero TDI. Coś pogrzebię.

Przepływkę odpinałem - nie zauważyłem różnicy w dynamice.
Rekolekcje wtryskowe też zacznę jutro. Spróbuję je wyjąć, obejrzę, podczyszczę u kumpla na wanience ultradźwiękowej, może pomoże trochę. Ale i tak rozglądam się za dwoma używkami. Szukam pewniaków.

No i komunikat Break Fault mnie niepokoi. Choć hamulce działają elegancko. Pedał jest miękki, siła hamowania bardzo dobra, nie ściąga, nie bije, abs działa. Jedyne, co wzbudza podejrzenia to brak kontrolki ręcznego. Rozbierałem, zdjąłem czujnik - tam nie ma co się zepsuć.

Będę kombinował.

Ps. Po wykasowaniu błędów zniknął objaw spadania obrotów przy hamowaniu.

MaReK - Sob Kwi 25, 2015 10:13

cin1391 napisał/a:
MaReK, aleś się uparł z tym myciem :p

Oczywiście, bo twierdzę, że komora silnika może wyglądać równie ładnie jak wnętrze auta :P W sensie czysto i pachnąco ;) To oznaka zdrowych podzespołów jeśli oczywiście auto nie jest przed sprzedażowe ;D Takie operację robię nie mniej niż dwa razy w roku, a czasami częściej jeśli wymaga tego sytuacja. Do tej pory nic się nie wydarzyło. Alternator mój umarł śmiercią naturalną. Skończyły się szczotki. Wtedy też zrobiłem mu pełną regenerację i żyje do dzisiaj ;)

cin1391 napisał/a:
Na postoju ładowanie skacze od 14.2 do 14.6 przy wyłączonych odbiornikach, a lampka kabinowa i podświetlenie deski mrygają.

Może to być kwestia regulatora napięcia. Albo Twoje aku jest jakieś ledwo zipiące, tudzież te połączenia Twoje są jakieś mizerne (pomimo blaszek) :D

cin1391 napisał/a:
Czytałem o wentylatorach od vectry b, ale one są jakieś bardzo tanie i dużo mniejsze. Zda to egzamin? Mam też w garażu sprawny wentylator od Escorta Bolero TDI. Coś pogrzebię.

Śmigło musi być większe, a silnik na tyle mocny abo to rozkręcić i dać radę wydolić klimę ;)
Ja Ci powiedziałem. Sprawdzone jest wykorzystanie silnika do wentylatora z cryslera voyagera tylko teraz nie pamiętam czy lewy, czy prawy. Któryś z nich ma taki sam system mocowania śmigła jak nasze. Owszem, jest troszkę słabszy od naszego - ale do końca dawał radę u mnie. Teraz mam oryginał bo się trafił ;) Masz temat o tym dość wyczerpujący. Chyba szlak przecierał Marian_k oraz kris-tofer.

cin1391 napisał/a:
Przepływkę odpinałem - nie zauważyłem różnicy w dynamice.

Zdrowa przepływka powinna dać lepsze odczucia w jeździe niż odpięta. Odpięta daje jakiegoś tam kopniaka, ale może wzrosnąć nieco spalanie. Używek nie polecam i zamienników też. Osobiście przechodziłem przez oba rozwiązania i w końcu za 650 zł kupiłem w TomaTeam oryginał Bosha ;) Do dzisiaj jeździ i sprawuje się dobrze. Myślę, że to dzięki temu że co sezon (lato/zima) wymieniam kpl. filtrów.

cin1391 napisał/a:
Rekolekcje wtryskowe też zacznę jutro. Spróbuję je wyjąć, obejrzę, podczyszczę u kumpla na wanience ultradźwiękowej, może pomoże trochę. Ale i tak rozglądam się za dwoma używkami. Szukam pewniaków.

Zacznij do tego trzeciego. Wyjmij wszystkie, zobacz jak wyglądają gniazda wtrysków oraz szpile. Możesz je oczyścić, chociaż nie wiem czy to coś da. Tutaj więcej informacji na pewno posiada dawidd.

cin1391 napisał/a:
No i komunikat Break Fault mnie niepokoi.

Być może jest to spowodowane jakąś drobną niesprawnością czujnika pod pedałem.
Ja mam to samo. Sporadycznie się pojawia ten błąd. Od kilku już lat.

cin1391 napisał/a:
Ps. Po wykasowaniu błędów zniknął objaw spadania obrotów przy hamowaniu.

Nie widzę związku, bo nie miałeś tam jakiś strasznych błędów.
Owszem miałeś problem z CANem ale trudno mi w to wierzyć.

Możliwe, że reset ECU przez odczyt MAPy zrobił reset sterownika.

Ps. Zanim wymienisz wentylator, sprawdź czy sam silnik Ci funkcjonuje.

longer86 - Sob Kwi 25, 2015 13:56

MaReK napisał/a:
Śmigło musi być większe, a silnik na tyle mocny abo to rozkręcić i dać radę wydolić klimę ;)
Ja Ci powiedziałem. Sprawdzone jest wykorzystanie silnika do wentylatora z cryslera voyagera tylko teraz nie pamiętam czy lewy, czy prawy. Któryś z nich ma taki sam system mocowania śmigła jak nasze. Owszem, jest troszkę słabszy od naszego - ale do końca dawał radę u mnie. Teraz mam oryginał bo się trafił ;) Masz temat o tym dość wyczerpujący. Chyba szlak przecierał Marian_k oraz kris-tofer.


co do voyagera jeśli silnik kreci się w 2 stronę a zazwyczaj bedzie dwuprzewodowy to wystarczy podpiąc odwrotnie, poszukaj dobrego silnika z voyagera ma takie same mocowanie jak nasz Roverowski silnik, ja przełożyłem śmigło i hula krasula

MaReK - Sob Kwi 25, 2015 15:39

Tak. Tylko że masz dwa silniki z voyagera ;) Jeden jest z innym mocowaniem niż drugi ;) Niestety nie pamiętam który ;)
longer86 - Sob Kwi 25, 2015 15:45

Ja kupowalem chyba z 2001r. Generalnie interesowalo mnie mocowanie smigla i na to zwracalem uwagę przy kupnie, mocowanie silnika na chłodnicy zawsze można dostosowac ;)
MaReK - Sob Kwi 25, 2015 17:10

Także piszę o mocowaniu śmigła ;) Do swojego silnika od voyagera założyłem "tyłek" od Rovera ;)
borsuk88 - Sob Kwi 25, 2015 19:38

jeśli chodzi o mocowanie silnika ze śmigłem rovera to lewy silnik voyagera pasuje! na takim śmigam i klima wyrabia bez problemów! prawy ma mocowanie na śrubę do wiatrak - wie bo kiedyś tak kupiłem i musiałem odsyłać!
cin1391 - Sob Kwi 25, 2015 21:34

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Jutro będą rekolekcje wtryskowo-wentylatorowe.
Nie mam co prawda jeszcze wiatraka żadnego, ale ciągle łudzę się, że to jakaś prozaiczna awaria - przerwany kabel, etc.

A jak nie, to spróbuję spasować silnik z wentylatora od Forda Escorta TD :D Podzielę się uwagami.

Pozdrawiam

sTERYD - Sob Kwi 25, 2015 22:13

masz diesla, więc pewnie rezystor.
longer86 - Sob Kwi 25, 2015 23:01

sTERYD, zależy który rocznik ma diesla bo początkowo nie bylo rezystorow
dawidd - Nie Kwi 26, 2015 08:35

MaReK napisał/a:
Co do wtryskiwaczy, dawidd robiłeś testy kiedyś odpinając po jednym wtrysku i sprawdzając, który przestaje działać na INPA? Ja tak robiłem i wyszło mi, że to 1 2 3 4 (licząc od strony pasażera do kierowcy w LHD ) Jednak jest kilka osób, które twierdzą inaczej. Każda z nich ma inną teorię Jedni twierdzą, że INPA pokazuje 1 4 2 3 inni że 1 3 4 2, a jeszcze inni 1 2 4 3.

z wtryskami robiłem wszystko co wymyśliłem ;) Faktycznie inpa pokazuje rożnie te odczyty - u mnie jak odpinałem chyba 2 wtrysk licząc od rozrządu to w inpa wywaliło błąd 6 wtrysku - tylko na razie nie znalazłem tego szóstego garu ;) . Co do odczytu w live data, to u mnie się pokrywa od rozrządu do akumulatora licząc 1,2,3,4

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2015 08:35 ]
tu masz temat o wtryskach:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789

co do silnika wentylatora, u mnie cos wpadło w śmigo i silnik sie spalił. Rozebrałem go, kupiłem nowy komutator za jakieś grosze, a wirnik dałem do przewinięcia. Nowe szczotki i silnik jak nowy. Przewinięcie cos kolo 100zl - całość kolo 130. Nie ma sensu kombinować jak możną mieć oryginał z nowymi bebechami za taka kasę i wszystkie 3 biegi.
Co do mycia silnika- raz umyłem nie zważając na alternator i musiałem go wyrwać do naprawy

cin1391 - Pon Kwi 27, 2015 11:01

No więc tak. Wczoraj przegrałem walkę z jednym wtryskiem - akurat tym, który miał najgorsze parametry na INPIE. Ot, kolejne prawo Murphiego.

Po 3 godzinach szarpania, podważania, tłuczenia młotkiem bezwładnościowym i smarowaniu WD-40, innymi penetratorami oraz naftą, a także po odpalaniu auta przy poluzowanych mocowaniach... NIC. Nie drgnął nawet.

W tym tygodniu walki ciąg dalszy. Tym razem lokalny szaman użyczy mi specyfiku, który mu został po serwisowaniu swojego samochodu:
http://allegro.pl/prepara...5033940624.html

Ciekawe czy da radę. Jak nie, to jadę do swojego drugiego magika, który posiada prasę do wyciągania wtryskiwaczy. Liczy sobie za to 100 zł i "nie gwarantuje, że nie urwie wtrysku".

Przy kolejnym wyciąganiu wtrysków i wymianie zamierzam zainwestować w to:
http://allegro.pl/pasta-c...4818329593.html

Może wtedy uchronię się przed kolejną zabawą we "wk@#$%nego dentystę".

pablo - Czw Gru 10, 2015 11:14

Koledzy rzućcie okiem na wskazania INPY na moje wtryski. Silnik rozgrzany do optymalnej temp. Resztę sprawdzał MaReK i było OK. Dziś sczytałem jeszcze błędy ale nie wiem o co w nich chodzi.
prebenny - Czw Gru 10, 2015 11:20

1. to za niskie ciśnienie paliwa przed pompą CR (pompa przy aku daje niskie ciśnienie). Swoją drogą Marek Ci wirusa wgrywał po sprawdzeniu Inpą?
2. Uwalone świece żarowe lub przekaźnik świec

Co do wtrysków to 4 zdeka kiepski.

dawidd - Czw Gru 10, 2015 11:27

2 i 4 wtrysk do poprawienia. Wklej jeszcze 2 stronę z inpa, tak gdzie masz ciśnienie szyny i paliwa na filtrze
prebenny - Czw Gru 10, 2015 11:31

dawidd wartościami minusowymi ponoć nie trzeba się przejmować (tak mi przynajmniej powiedzieli w warsztacie gdzie wtryski mi wymieniali). Wtryski chyba parami pracują więc pewnie 1 jest walnięty a drugi 'nadrabia' za niego.
longer86 - Czw Gru 10, 2015 12:26

Dokladnie, jak ja poprawiłem wtrysk ze zbyt duza wartością dodatnia, to i ujemna sie unormowala. Wiec ja bym się zajął tylko 4 wtryskiem. Co do bledu glow plug tak jak wspomniał Benny któraś świeca żarowa lub przekaźnik.

Jak masz mapki po modach to u każdego wywala ten blad z za niskim ciśnieniem.
Dodam ze dowiedziałem sie wczoraj ze w baku mamy regulator ciśnienia i Maks ciśnienie jakie możemy uzyskać to 3,6 bar. Nadmiar jest upuszczany

pablo - Czw Gru 10, 2015 13:53

Mam mapy od Marka więc co do pompy to wiem że może błędy wywalać. Test robiliśmy z Markiem na zimnym silniku i wtryski wyszły bardzo kiepsko. A co do świec żarowych to jakaś nowość, tego przekaźnika to gdzie szukać ?
AdaskoC - Czw Gru 10, 2015 14:18

pablo napisał/a:
A co do świec żarowych to jakaś nowość, tego przekaźnika to gdzie szukać ?


Obok sterownika silnika, w ścianie grodziowej przy filtrze kabinowym. Będzie zamknięte w czarnej obudowie, a sam przekaźnik ma bialy kolor, często gnije po prostu.

dawidd - Czw Gru 10, 2015 14:57

kiedyś bardzo dużo sie uczyłem o układzie CR ale juz nie pamiętam jak to bylo z tym nadrabianiem - prawdą to jest ze jeden redukuje drugi i ze po dodaniu + i - powinna wartość wyjść w okolicach 0. Temat muszę sobie odświeżyć, bo na dniach będę robił regeneracje wtryskiwaczy na zestawach diesel parts, które dzis do mnie dotarły. 2 u mnie tez pokazują na ciepłym silniku w okolicach 3 i powyżej. Zrobie najpierw ten plusowy i zobaczymy co będzie
MaReK - Czw Gru 10, 2015 15:54

Informacje o przekaźniku/świecach mam od 2007 roku kiedy kupiłem auto ;)
Niestety nie potrzebowałem tego wymieniać, a auto pali od ręki nawet w siarczyste mrozy. Także jeśli nie masz kłopotów z odpalaniem, to nie ruszaj tego. Przekaźnik chyba z tego co pamiętam był dość drogi, a wymiana świeczek może się zakończyć boleśnie ;)

Pablo to co pokazujesz teraz, względem tego co widziałem ostatnio to i tak jest bajka ;) Tobie lało bardzo, ale nie pamiętam czy to był zimny czy ciepły silnik. U mnie na zimnym na pewno nie ma takich wartości.

Niestety po mapce i zwiększeniu ciśnienia na CR trochę brakuje mu z pompki grodziowej. Zdarzają się te błędy i nie ma się co specjalnie nimi przejmować. Można zastosować model pasujący od BMW, który tłoczy 5bar. Jeśli jest jak pisze longer86 wtedy więcej nie napompuje, ale może będzie trzymał w granicach tolerancji błędu.

dawidd - Czw Gru 10, 2015 16:14

MaReK napisał/a:
Jeśli jest jak pisze longer86 wtedy więcej nie napompuje, ale może będzie trzymał w granicach tolerancji błędu.
widziałem jak ktoś wkleił zrzut z inpa na forum i miał 4,2 bara na pompie
longer86 - Czw Gru 10, 2015 17:58

To posilę się cytatem z RAVE:

"Fuel delivery starts at the plastic blow moulded fuel tank located under the floor in front of the rear axle. The fuel tank is of the 'saddle' design with a centre hump and two deep sections on either side of the vehicle. A submersible electric
pump is located in the RH section of the fuel tank, this pump is called the primary LP fuel pump. The primary LP fuel pump draws fuel from a swirl pot and delivers it to a filter unit adapter mounted in the LH section of the fuel tank. The adapter unit contains a pressure regulator which is calibrated to 3.6 bar (52 lbf/in 2 ), this will not open during normal operation of the system."

Sam osobiście przyznaje nie pamiętam co jest po stronie kierowcy w baku i jak to dokładnie wygląda.

Jeśli powyższy tekst jest prawdą, to wyższe ciśnienie może wskazywać na to że ktoś majstrował przy "zaworku" albo sie on po prostu zaciął i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia.
Bo jakby nie patrzeć to większość użytkowników ma wartości pomiędzy 3.2 a 3.6 bar, czymś to jest spowodowane[/b]

pablo - Czw Gru 10, 2015 20:07

MaReK napisał/a:

Pablo to co pokazujesz teraz, względem tego co widziałem ostatnio to i tak jest bajka ;) Tobie lało bardzo, ale nie pamiętam czy to był zimny czy ciepły silnik. U mnie na zimnym na pewno nie ma takich wartości.


No właśnie, tak mnie dziś podkusiło po przeczytaniu tego tematu żeby sprawdzić co sie u mnie dzieje na gorącym silniku. I o dziwo w szoku :o byłem bo widziałem jak mi testowałeś na zimnym silniku i a wartości wtrysków były w okolicy 3. Nie wiem w takim razie czy aż tak konieczna jest wymiana.
Wrzuciłem właśnie filmik z pracy wtrysków po przejechaniu 5km , temp. optymalna w połowie skali. Kurcze nie jest chyba aż tak źle. Jutro przetestuję na zimnym jeszcze.
LINK

dawidd - Czw Gru 10, 2015 22:18

pablo napisał/a:
Jutro przetestuję na zimnym jeszcze.

testuj na ciepłym, zimny nic Ci nie powie

cin1391 - Wto Mar 29, 2016 09:58

A oto moje wskazania. Dwa tygodnie temu nie wyświetlało wartości przepływomierza, bo był uszkodzony ( !514 ). Został wymieniony na drugi od Adasia (działa :D ). A korekcje wtrysków na jałowym biegu po rozgrzaniu auta wynosiły kolejno: -2, +7, -2, -2,5.

Wyciągnąłem każdy z wtrysków, rozebrałem na części, wykąpałem w myjce ultradźwiękowej, wymieniłem uszczelnienia podane przez dawidd (11 zł /komplet), złożyłem do kupy smarując wszystko olejem silnikowym 5W40.
Wymieniłem podkładki miedziane na nowe, a gniazda wtrysków sfrezowałem.

Efekty widać poniżej - wtryskiwacz, który miał korekcję +7 obecnie ma +1,6 (przełożyłem go z 2 miejsca na 1sze, aby wykluczyć brak kompresji na garze).

Jedyne, co mnie obecnie zastanawia, to to, że jak na wolnych dam mu w palnik do max obrotów, to ciśnienie doładowania skacze jedynie do 1600 mbar, a chyba powinno do 2300?

Screens INPA:

prebenny - Wto Mar 29, 2016 10:10

Jak na 'luzie' dasz pedał w podłogę to nie osiągniesz max ciśnienia doładowania. Dopiero pod obciążeniem (na biegu) silnik dostaje tyle paliwa, że spaliny są w stanie rozpędzić turbinę.
dawidd - Wto Mar 29, 2016 13:00

ale wtryski dalej masz kiepskie 1 i 3. A jak wyglądają przelewy?
cin1391 - Wto Mar 29, 2016 13:06

dawidd napisał/a:
ale wtryski dalej masz kiepskie 1 i 3. A jak wyglądają przelewy?


Tylko 1 jest do wymiany, bo ma przelew większy od pozostałych i złą korekcję. Wtrysk nr 3 zmienia korekcję względem położenia wadliwego wtrysku. Np. gdy wtrysk nr 1 był w gnieździe nr 2, to wtrysk nr 3 miał korekcję 0,2-0,3, za to wtrysk nr 4 poszedł w -2 :)

Więc jak wymienię jedynkę, to wszystko będzie git.

Przelewy 4 min na jałowych przy nagrzanym silniku wyszły:

1. 32 ml
2. 12 ml
3. 11 ml
4. 12 ml

Ale mam 2 wtryski po regeneracji, więc wymienię najpierw jeden i zobaczę, jak będą korekcje chodzić. A potem w razie czego wymienię drugi.

W Seriwsie Bosch powiedzieli mi, że korekcje do +2 to NORMA i nie ma co wymieniać, a korekcje minusowe są zazwyczaj wynikiem korekcji plusowych innych wtrysków.

dawidd - Wto Mar 29, 2016 19:08

Kiedyś spytałem w britishcars jakie wskazania mają nowe wtryski i ponoc mają 0,2. Z tym że norma jest 2 to bym się nie zgodził. Swego czasu b dużo szukałem informacji na temat cr i nie odczytałem nigdzie że od 2 można sobie pozwolic, więc z tym wtryskiem który ma korektę 1.6 to bym coś na twoim miejscu zrobił.
wellman - Wto Mar 29, 2016 20:33

cin1391, też mi tak w dwóch niezależnych warsztatach powiedzieli, że korektą do 2 to nie ma się czym przejmować, ale jakoś nie mogłem tego przeboleć... po regeneracji nie wychylają się na rozgrzanym silniku dalej niż do 0.8-1 i wydaje mi się (choć może to efekt placebo), że jednak kultura pracy silnika jest zdecydowanie lepsza.

Prawdą natomiast będzie to, że korekty minusowe będą do pary do dodatnich. Po regeneracji pierwszego najgorszego wtrysku, który miał korektę 3-4 na +, drugi, co dawał -2-3 też się uspokoił i miał -1-2.

cin1391 - Sro Mar 30, 2016 12:48

wellman, otóż to.

Ja zresztą empirycznie potwierdziłem teorię o korekcjach ujemnych, poprzez przerzucanie wadliwego wtrysku na poszczególne gary i obserwację zachowania pozostałych wtrysków. W ten sposób potwierdziłem, że mam jeden wtryskiwacz odstawjący od reszty, bo ma korekcje rzędu +1,6 i przelew większy niż pozostałe.