Zobacz temat - [R75] Zapomniana wtyczka i...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zapomniana wtyczka i...

maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 13:24
Temat postu: [R75] Zapomniana wtyczka i...
Witam.

Mam pytanie, kolejne zresztą...

Czy ktoś wie od czego jest tak wtyczka pokazana na zdjęciu?
Wychodzi mniej więcej spod regulacji gazu. Dzisiaj na nią trafiłem, leżała luzem na silniku.



Uploaded with ImageShack.us


I jeszcze jedno.

Jakby ktoś obeznany z tematem mógł rzucić okiem na to zdjęcie i powiedzie ć mi, co powinno być podpięte w miejscu za wtyczką od czujnika podciśnienia za przepustnicą.. Obok tego grubego przewodu z odmy z czerwoną obwódką. Tam gdzie mam tę srebrną zaślepkę. Wiem, że jakiś przewód, ale nie mogę go zlokalizować.




Uploaded with ImageShack.us


I ostatnie.
Tak ogólnie. Czy to wygląda na dobrze podłączone? Bo nie jestem pewien. Czujnik podciśnienia sam odpiąłem, bo na podpiętym gaśnie.




Uploaded with ImageShack.us


Z góry dzięki.

Pozdrawiam wszystkich.

rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 14:06

pierwsze zdjęcie: od czujnika położenia przepustnicy, najlepiej wyciągnąć filtr powietrza aby podłączyć

drugie zdjęcie: na którym masz zaślepkę powinien być przewód idący z pod kolektora

co do trzeciego zdjęcia, to muszę ci powiedzieć, ze gazownik się nie popisał, montując wtryski gazu w kolektorze :-|

maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 14:57

Wielkie dzięki, tym bardziej za foto. No z tym gazem to wiem, zastanawiam się czy opłacałoby się dać to komuś doi przerobienia.

A ma ktoś fotkę jak te wtryski powinny być podłączone żeby było dobrze? No i najgorzej będę miał znaleźć ten cienki przewód spod kolektora. Zastanawiam się (biorąc pod uwagę fakt, że jest tam zaślepka) czy mądry jakiś mechanik nie urwał tego kabla. I zrobił 'na sztukę'.

A z ciekawostek do których doszedłem sam.
Zamieniłem miejscami przewody w przepustnicy. Ten za wtyczką od czujnika podciśnienia podłączyłem w miejsce tego z przodu, obok cienkiego węża od filtra powietrza. a ten zakrzywiony który tam był w miejsce gdzie był tamten, w miejsce z tą czerwoną obwódką. Efekt jest taki, że obroty się uspokoiły i nie gaśnie., Mogę podpiąć ten czujnik podciśnienia i wszystko jest ok.

Nie wiem na ile to mądre, ale działa.

[EDIT] Tylko nie wiem czy dobrze celuję tą wtyczką. Bo u mnie to gniazdo w przepustnicy wygląda na okrągłe, a wtyczka jest prostokątna:/

rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 15:50

Nie wiem czy dobrze widzę, ale u ciebie brakuje na przepustnicy czujnika, popatrz na moje zdjęcie i na twoje
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 15:58

No właśnie też chyba do takiego wniosku doszedłem:)

Miałem trochę zgryz, bo po drugiej stronie przepustnicy jest taka sama wtyczka, ale wpięta (od strony akumulatora). Na zdjęciu na czerwono.
To o czym piszesz powinno być tan, gdzie zaznaczyłem na zielono, tak?
A tam gdzie mam niebieskie kółko nie ma nic.




Uploaded with ImageShack.us


Masz może fotkę jak ten czujnik położenia przepustnicy wygląda? Bo na Allegro nie mogę znaleźć. A jedyne co znalazłem to nie wygląda jakby miało tam pasować.

[ http://allegro.pl/rover-c...3195723907.html ]



A tego przewodu spod kolektora nie mogę znaleźć:/

rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 16:03

w to się masz wpiąć
http://allegro.pl/rover-7...3191543014.html

chyba że nie masz tempomatu to czujnik jest jeszcze z drugiej strony , najlepiej wyciąg filtr powietrza wraz z koszykiem i znajdziesz czujnik przepustnicy

tu widać gdzie jest czujnik o którym mówimy
http://allegro.pl/rover-7...3162114580.html

[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 16:03 ]
maxxideejay napisał/a:
To o czym piszesz powinno być tan, gdzie zaznaczyłem na zielono, tak?

A tam gdzie mam niebieskie kółko nie ma nic.

czyli nie masz tempomatu i wtyczka jest pewnie po to aby można było dołożyć, ale nie jestem pewny, najlepiej jakby ktoś jeszcze coś podpowiedział

tomi24lbn - Pon Kwi 29, 2013 16:06

Masz źle podłączone odmy ,a co do gazu to chyba szewc go montował :-| . Nawierty pod wtryski robi się w kolektorach dolotowych (aluminiowych). jedz do jakiegoś normalnego gazownika niech to poprawi bo auto z zamontowanym tak gazem po porostu nie jedzie tylko się toczy.koszt przerobienia tego to jakieś 400-1000 zł . Jeszcze bym wymienił wtryski bo te Valteki co masz to badziew
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 16:25

Co do odmy to zamieniłem miejscami te dwa przewody zaznaczone na czerwono. Mogę powiedzieć, że trochę pomogło. Obroty nie szaleją i mogę podłączyć czujnik podciśnienia. Wcześniej z podpiętym czujnikiem gasł.





Uploaded with ImageShack.us


Tempomatu nie mam. Czyli ten przewód o który pytałem może sobie wisieć, tak?
I boli mnie ten cienki spod kolektora, nigdzie go nie widzę:/


A co do gazu i montażu, to taki kupiłem. Jest sens to przerabiać? Z tego co rozumiem to wtryski powinny być wwiercone w ten metal poniżej plastiku, tak? Czy jakoś całkiem pod tą plastikową obudową?
Ceny wtrysków zaraz sprawdzę. Ale tak jak pytam. Jest sens przerabiania tej instalacji? Trochę to kosztowne.

I ostatnia sprawa. Z tą odmą. Macie może jakieś zdjęcie na którym widać w miarę wyraźnie jak to powinno być? Może sam ogarnę to podłączenie.

rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 16:29

wtryski od gazu powinny być wpięte w to http://allegro.pl/rover-7...3213082700.html
jak najbliżej oryginalnych wtrysków

dodatkowo dodałem zdjęcie jak powinna być podpięta odma

maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 16:34

No to dobrze pokombinowałem z tymi kablami. Teraz tylko rozgryźć mi zostało ten przewodzik spod kolektora. I ten czujnik położenia przepustnicy, ale wychodzi na to, że u mnie ten kabel może po prostu wisieć.

A z gazem muszę podjechać do kogoś kumatego, a z tym u mnie w okolicy chyba ciężko:/

tomi24lbn - Pon Kwi 29, 2013 16:34

Czy po podłączeniu wtyczek i zamianie odm auto na benzynie chodzi ok?? czy warto przerabiać instalacje gazową?? Moim zdaniem TAK. Auto pewnie w chwili obecnej ma problemy z obrotami na gazie ,brak mocy,i pali sporo. wtryski jak chcesz tanio a dość dobre to polecam AC W01 sam mam takie zamontowanie i jestem zadowolony :)
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 16:42

No po zamianie przewodów obroty są ok, nie gaśnie na niskich. Wcześniej na wolnych obrotach lubił się zadławić a jak podłączyłem czujnik podciśnienia, ten za przepustnicą to od razu gasł, lub zaraz po dodaniu gazu. Teraz czujnik podpiąłem, jest ok.

Co prawda obroty jeszcze deczko falują, ale to zwalam na przepustnicę, muszę ją rozebrać i wyczyścić.
A wtryski, hmmm. Będę musiał przemyśleć sprawę. Zrobię wycenę. Teraz mi pali jakieś 14 litrów. Może w porywach 15. W ogóle mam coś z tą sekwencją, bo do 3000 obrotów na gazie chodzi jak czołg. Dopiero od 3000 się buja.

Tanio go kupiłem, w sumie to drugie auto w domu. I tak go po trochu staram się doprowadzić do kultury.

[EDIT]

Tak z tego co widzę, to jeśli o samą wymianę listwy chodzi to chyba sam dałbym radę. Chyba nic bardzo skomplikowanego?
Bo przełożenie jej z tego plastiku to już wyższa szkoła jazdy.

tomi24lbn - Pon Kwi 29, 2013 16:49

To że chodzi jak czołg brak mocy do 3000 obr. to wina złego montażu wtrysków . mój 2,5 pali 15 l ale ja mam ciężka nogę :)
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 18:08

Czyli trzeba się za to wziąć:/ Jutro popytam u miejscowych 'magików'...:/
tomi24lbn - Pon Kwi 29, 2013 19:11

Listwa wtryskowa nie jest plug&play trzeba rozwiercać dysze zmienić w kompie rodzaj wtrysków i wyregulować,ale listwa to pikuś najważniejsze to wykonać poprawnie nawierierty w kolektorze dolotowym i wywalić te kilometry węzy. To co masz w tej chwili zrobione to masakra :-| zabił bym gazownika za takie coś :twisted: dziwne że auto wo gule jeździ na gazie
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 19:58

Hmmm, nie ma jak budująca opinia:)

No jakoś jeździ, ale nie za specjalnie...:/

Ale jednak chyba się powstrzymam od remontów. Właśnie dostałem info, że mam opcję jechać na 4 miechy za granicę do pracy. Ogarnę się z kasą po powrocie, sprzedam go i kupi się coś porządniejszego chyba...

tomi24lbn - Pon Kwi 29, 2013 20:21

Bez przesady po co sprzedawać :) popraw instalacje gazową i będzie ok, myślę ze jak znalazłbyś jakiegoś normalnego gaziarza to ogarnąłby to za jakieś 500 zł oczywiście bez wymiany wtrysków. Tez kupiłem auto już z gazem stag 300 isa2 oczywiście valteki poszły w śmietnik i jakieś 1,5 metra węża. roverek teraz śmiga aż miło
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 20:27

Niby tak.

ale poza tym jeszcze parę rzeczy go boli. A będę miał większą kasę to będę mógł pokombinować.
Ale szczerze to zastanawiam się nad MG ZT 2,5 V6. Tylko najlepiej benzynę, gaz założę już we własnym zakresie. Przypilnuję warsztatu gdzie to będą robić.
Tylko chciałbym znaleźć rocznik 2004, w full opcji. Podgrzewane fotele, kontrola trakcji, roleta z tyłu, tempomat. Webasto, o ile było w benzyniakach. Podoba mi się to autko, naprawdę. Tylko z tym poliftowym przodem jest całkiem super.

rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 20:42

maxxideejay napisał/a:
Webasto, o ile było w benzyniakach

fabrycznie nie było

maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 20:48

Ale jakby się uparł to może dałoby się jakoś zamontować. W sumie fajna rzecz. I ogólnie MG chyba miało bardziej ubogie wersje wyposażenia chyba niż Rovery, przynajmniej tak widzę po ogłoszeniach.
Najbardziej zależy mi na podgrzewanych i elektrycznie regulowanych fotelach z pamięcią, tempomacie, webasto. Dobrze byłoby jakby miał jeszcze nagłośnienie Harman Kardon. Był taki jeden czerwony na otomoto. Tylko diesel, 2.0 130 KM. Ale piekny, czerwoniutki. I pod ręką bo w Płocku. Tylko Rover, nie MG. Ale to nic. Zrobiłbym mu tylko porządny chiptuning, tak na 150 KM i byłaby lala. 17 000 facet chciał. Ale chyba się sprzedał.

rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 20:50

webasto jak najbardziej na własną rękę możesz założyć
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 21:15

No właśnie. Po powrocie będę intensywnie szukał:)
SeniorA - Pon Kwi 29, 2013 21:32

maxxideejay napisał/a:
Czy ktoś wie od czego jest tak wtyczka pokazana na zdjęciu?
Wychodzi mniej więcej spod regulacji gazu. Dzisiaj na nią trafiłem, leżała luzem na silniku.
to jest wtyczka od TC ( kontroli trakcji ) której nie masz , jak by to była od przepustnicy to silnik pracował by w ograniczonym zakresie.
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 21:37

Czyli może sobie leżeć. Jeszcze tę drugą muszę znaleźć, Która wchodzi tam gdzie mam zaślepkę za przepustnicą.
SeniorA - Pon Kwi 29, 2013 21:43

ten zatkany elemen(srebrnym korkiem) to jest odpowietrzenie korpusu przepustnicy.
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 21:45

Ale u innych na zdjęciach tam wchodzi jakiś kapturek z przewodem. A u mnie tego nie ma.
SeniorA - Pon Kwi 29, 2013 22:23

maxxideejay napisał/a:
tam wchodzi jakiś kapturek z przewodem. A u mnie tego nie ma.
tak , wchodzi łącznik z przewodem którego nie masz i dlatego ktoś zatkał otwór.
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 22:24

Tylko pytanie teraz czy ja go wcale nie mam czy ktoś go urwał i dlatego tak jest. A może się gdzieś zaplątał i nie chciało się nikomu szukać. A z czego wychodzi ten przewód?
SeniorA - Pon Kwi 29, 2013 22:30

maxxideejay napisał/a:
czy ktoś go urwał i dlatego tak jest.
tak , ktoś wymontował i zaślepił.
maxxideejay - Pon Kwi 29, 2013 22:33

A to jakiś poważny problem?
SeniorA - Pon Kwi 29, 2013 23:53

maxxideejay napisał/a:
A to jakiś poważny problem?
nie ,to jest związane z pochłanianiem par paliwa z układu dolotu mieszanki paliw/pow.
maxxideejay - Wto Kwi 30, 2013 12:45

A czy z tym gazem mogę coś na własną rękę zrobić? Na przykład skrócić przewody od listwy wtryskowej do kolektora albo od parownika do listwy? Może jeszcze jakiś. Na razie cienko z kasa, Ehhh. Potem bym podjechał tylko na kalibracje w razie potrzeby.
tomi24lbn - Wto Kwi 30, 2013 16:16

Samo skracanie przewodów ni ci nie da .Trzeba poprawnie wykonać nawierty (sam raczej nie dasz rady ) wymienić kolektor ssący bo są w nim dziury, chyba ze będziesz kombinował i jakoś je zaślepisz klejem albo czymś innym. kupić filtr fazy lotnej na przykład taki( http://allegro.pl/czaja-f...3189841927.html ) po to żeby wtryski podzielić na banki czyli 3 na tylną głowice i 3 na przednią .Dopiero po tych zabiegach można kombinować z układaniem i skracaniem przewodów, na koniec oczywiście wszystko wyregulować po tym wszystkim poczujesz te 150 kucy :)
maxxideejay - Wto Kwi 30, 2013 16:47

o tym żeby podzielić listwy na dwa banki to sam myślałem, bo taki układ wydał mi się nielogiczny. Dobrze byłoby kupić już gotowe z dziurami. Ale ogólnie widzę, ze nie zrobię nic sam.


Czyli podsumowując, nawierty muszą być w tym:
http://allegro.pl/rover-7...3213095032.html

I są takie dwa, z przodu i z tyłu silnika. I nawierty zrobić jak najbliżej miejsc, gdzie wchodzą te niebieskie? I listwy wtryskowe od gazu zamontować jak najbliżej nawierconych otworów?

Pytam, bo teraz jak coś to gazownikowi wytłumaczę dokładnie czego oczekuję.

tomi24lbn - Wto Kwi 30, 2013 16:56

No z kupnem będzie problem ,ale możesz zdemontować kolektory dolotowe i podjechać do jakiegoś gazownika to możne ci zrobi nawierty. a jaką masz instalke???
maxxideejay - Wto Kwi 30, 2013 16:59

Musiałbym sprawdzić jakiej firmy mam komputer. Bo tak szczerze z głowy to nie pamiętam.

!! ! Robiłem edit do posta wyżej.

tomi24lbn - Wto Kwi 30, 2013 17:19

Tak to są dwa kolektory dolotowe pod tym czarnym kolektorem ssącym 1 na tylną głowicę a drugi na przednią. Nawierty robi się jak najbliżej wtrysków benzynowych nawiercone otwory gwintujesz i wkręcasz dysze.z dysz wypuszczasz przewody do listwy wtryskowej.
maxxideejay - Wto Kwi 30, 2013 17:36

TO nie jest aż takie drogie. Widziałem komplet obu za 80 zł. Nawet w ramach próby mógłbym coś takiego spróbować zrobić. Sam nawiert i gwintowanie to nie jest bardzo skomplikowana sprawa. Problem to potem to wszystko ładnie w środku ułożyć. Miejsca to tam za dużo nie ma.
A pewnie najlepiej jak przewody od listwy do wtrysków będą jak najkrótsze?
I czy kable od listwy do każdego wtrysku muszą być tej samej długości?

Te otwory po starych nawiertach pewnie będę zaślepiał. Nowa pokrywa to spory wydatek:/

tomi24lbn - Wto Kwi 30, 2013 17:54

Możesz kombinować sam jak chcesz i nic nie musisz kupować wyciągasz swoje i rozwiercasz , ale lepiej jak gazownik by ci to zrobił bo trzeba rozwiercać pod odpowiednim kontem i wkręcić dysze . Ja mam zrobione tak ze wężyki od tylnej głowicy mam puszczone w peszlu między kolektorami dolotowymi ,a przednie leżą na głowicy . Węrzyki muszą być tej samej długości i w miarę możliwości jak najkrótsze. Przewody elektryczne do listw wtryskowych nie maja znaczenia. :grin:

To nie pokrywa tylko kolektor ssący :)

maxxideejay - Wto Kwi 30, 2013 18:39

A możesz wrzucić zdjęcie z góry na silnik. I chyba zrobię jak piszesz. Odkręcę swoje i dam gazownikowi niech mi zrobi otwory. A potem złożę sam. No i mi o te przewody właśnie chodziło. Elektryczne to wiem że znaczenia nie mają:-)
tomi24lbn - Wto Kwi 30, 2013 19:27

Wysłałem zdjecia