Zobacz temat - [Freelander]Problemów ciąg dalszy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander]Problemów ciąg dalszy

ProNajek - Czw Maj 16, 2013 17:21
Temat postu: [Freelander]Problemów ciąg dalszy
Witam, jestem załamany stanem mojego landka, po prostu masakra, Ostatnio została wymieniona uszczelka pod głowicą z myślą że problem z gotującym płynem będzie zlikwidowany, jednak NIE. Przy wymianie został włozony nowy czujnik temperatury wody, pojezdzone było 2 dni bez takiego przyciskania mu zeby ta uszczelka się "oswoiła" jednak przy prędkosci 130km/h zaczeło wywalać płyn korkiem, Co się dzieje w tym silniku to już pojęcia nie mam... proszę o jakieś konkretne rady
Temperaturę zmierzyłem w zbiorniku 93 stC miała... :O
Czy mogłaby być wina modułu od wentylatorów??

zdzichu - Czw Maj 16, 2013 23:03

Przy 93 to jeszcze nie powinno wywalać, chyba że korek w zbiorniczku nie trzyma ciśnienia. Termostat sprawdzony? Jeżeli wszystko jest OK to pozostał ostatni punkt. Chłodnica zapchana.
ProNajek - Pią Maj 17, 2013 06:52

Korek nowy wstawiony, elegancko cisnienie puszcza. Termostat jest wporządku, pozostaje chłodnicę sprawdzić :)
sknerko - Pią Maj 17, 2013 09:29

A ja bym kazał sprawdzić jeszcze raz termostat bo nawet ostatnio na forum był przypadek nowego wadliwego termostatu, jako że przeżyłem to sam to napisze, mechanik mi to powiedział że on zawsze sprawdza termostat w gorącej wodzie zanim go założy bo trafiają się felerne no i mnie się taki tez trafił kiedyś.
ProNajek - Pią Maj 17, 2013 14:56

sknerko, zanim była wymieniona uszczelka pod głowicą to dla sprawdzenia czy termostat puści wodę chodził na obrotach 3tyś przez jakies 2-3 min woda dostała 90stC i termostat puscił chłodnica od dołu gorąca była wąż tak samo, no ale po co jest napisane na tym termostacie temp 82 stC gdzie dopiero przy 90 puścił i auto było zalane wodą bo płyn cały przegoniło już. Będzie sprawdzony ten termostat przy czyszczeniu chłodnicy, a przekażnik wentylatorów, mogłoby się coś z nim stać?
sknerko - Pią Maj 17, 2013 15:44

odepnij kabel z czujnika temperatury i zobaczysz czy ruszą wentylatory jak ruszą to przekaźnik sprawny
ProNajek - Pią Maj 17, 2013 16:35

Sytuacja wygląda tak, całkiem wyjąłem termostat. Silnik grzał się do takiej temperatury że po prostu tracił moc, no i teraz całość leży po stronie CZUJNIKA TEMPERATURY WODY którego zadaniem jak wiadomo jest włączenie wentylatorów po uzyskaniu odpowiedniej temperatury płynu, pytanie przy jakiej on ma zacząć swoje działanie? Kupiłem nowy co prawda za 15zł ale może być wadliwy, stary czujnik też nie mam pewności czy jest sprawny, tak więc pytanie brzmi przy jakiej temperaturze czujnik powinien wysyłać sygnał aby te wentylatory zaczęły pracować?? :)
I chciałbym się dowiedzieć jakąś najprostszą metodę sprawdzenia czujnika? ;p

Z góry dzięki za wszystkie rady do tej pory przedstawione :)

zdzichu - Sob Maj 18, 2013 00:00

Ale w czasie jazdy to wentylator raczej się nie załączy.
ProNajek - Sob Maj 18, 2013 07:52

Wszystko się wyjaśniło, turbina do wymiany.
Mam pytanko jeszcze do czujnika temperatury wody, przy jakiej temp powinien zacząć działać?? Zrobiłem taki myk , że przez ten czujnik pusciłem minusa od akumulatora do takich diód na 12V a PLUS normalnie do plusa akumulatora, no i temperatura wody osiągneła 65st C i zaczęły swiecic diody, na jakiej zasadzie to może działać? jak przy takiej kombinacji działa czujnik a w silniku nie chce, czyżby jakieś błedy na komputerze? bo nie mam pojęcia już?

zdzichu - Czw Maj 23, 2013 11:08

Ten czujnik to jest najzwyklejszy termistor. Ale uważaj z napięciami, bo normalnie on jest zasilany ze strownika napięciem +5V Jeżeli podajesz +12V przy podłączonym do ECU to możesz go uszkodzić (ECU) a to już większy problem. Czujnik można sprawdzić omomierzem, mierząc rezystancję przy zmieniającej się tmperaturze mierząc temperaturę i rezystancję. Parametry powinny być na forum.