Zobacz temat - [R25] Check engine
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Check engine

RAKU_44 - Sro Maj 22, 2013 08:09
Temat postu: [R25] Check engine
Mam pytanie do użyszkodników R25 iDT ponieważ z szukajki dostałem sprzeczne informacje, mianowicie w kontrolkach pod zegarami mam dwa symbole Check engine jeden obok kontrolki ciśnienia oleju i napięcia akumulatora, natomiast drugi pomiędzy kontrolką ABS i SRS. Symbole są takie same, z tym że ten pomiędzy ABS i SRS ma w obrysie silnika dodatkowo wykrzyknik.
Sprawa wygląda dokładnie jak w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/v...dt+check+engine

Po rozebraniu licznika okazało się, że w kontrolce tej bez wykrzyknika, po prawej stronie na zdjęciu, nie było wpiętej żaróweczki:
http://imageshack.us/a/img18/8941/20130521331.jpg

Natomiast w tej kontrolce z wykrzyknikiem żaróweczka była jednak nigdy nie dała o sobie znaku choć po sprawdzeniu samej żarówki okazało się, że jest sprawna.
Po przełożeniu żaróweczki z świateł przeciwmgielnych w brakujące miejsce jak widać na zdjęciu check engine obok kontrolki z ikonką akumulatora się zaświecił i nie gaśnie.

Jak jest w Waszych R ? Który check engine się u Was pali ?
Bo nie wiem czy ktoś specjalnie podmienił te żaróweczki miejscami czy tak powinno być?

ADI-mistrzu - Sro Maj 22, 2013 08:16

Są dwa check'i, jeden informujący o lekkich problemach, drugi o poważniejszych.
Ten o lekkich zapala się gdy np. jest problem z EGR (zacina się) itp, czyli rzeczy które powinno się zrobić ale nie zagrażają silnikowi.
Jeśli np. taki EGR się sam odetnie, check znika.

Drugi natomiast jest od rzeczy poważniejszych i jeśli się zapali to zniknie dopiero po jego wykasowaniu.
Takimi rzeczami może być np. problem z potencjometrem gazu.

Pozdrawiam

RAKU_44 - Sro Maj 22, 2013 08:31

Odnośnie tego EGR-u mam go zaślepionego za chłodnicą EGR-u i nie wypinałem wężyka podciśnienia.
Dodam że auto jest przedliftem a dwa checki podobno są tylko w polifcie i nie wiem czy ktoś specjalnie wyjął tę żaróweczkę czy jej tam nie powinno być.
Czyli teoria mówi że z tym prawym checkiem powinienem normalnie odpalić auto natomiast z tym lewym już raczej nie ?

A pytanie stąd iż w tym momencie mój R odmówił posłuszeństwa co można przeczytać kilka tematów niżej :/

ADI-mistrzu - Sro Maj 22, 2013 08:44

Ja miałem do czynienia z dieslami w sumie tylko po lifcie.
Ale wydaje mi się że obydwa check'i są co najmniej od 2003r.

Najlepiej sprawdzić błędy, wtedy będzie się wiedziało co mu przeszkadza ;)

bociannielot - Sro Maj 22, 2013 12:15

Ja check mialem 2x w R25 z 2000 diesel gdy - był problem z EGR, oraz gdy było coś nie halo w ustawieniu rozrządu po wymianie pompy, tez polecam znaleźc kogos kto się łączy, cho teraz z autem nie na chodzie nie bedzie to łatwe :/ .
RAKU_44, generalnie wygląda na to że ktoś Ci ożenił celowo auto z wypiętą żarówką check engine :/

RAKU_44 - Sro Maj 22, 2013 13:14

Kupiłem auto forumowe, a właściciel twierdził że check nigdy się nie palił tylko nie wiem czy ten z wykrzyknikiem to właściwy czy bez.
Po przelutowaniu mapek na podstawki check ten bez wykrzyknika znikł, ale auto dalej nie gada.
Może znajomy mechanik dzisiaj podjedzie ze swoim sprzętem aby go obadać bo wczoraj miał natłok roboty i nie dał rady.

bociannielot - Sro Maj 22, 2013 13:28

RAKU_44 napisał/a:
Kupiłem auto forumowe, a właściciel twierdził że check nigdy się nie palił
no skoro nie miał żarówki, to jak się miał palic :?:
RAKU_44 - Sro Maj 22, 2013 20:06

Tylko kwestia tego od kiedy jej nie ma, czy wyjął ją poprzedni właściciel, czy ktoś kto jemu sprzedawał auto, tego zapewne już się nie dowiem.

[ Dodano: Sro Maj 22, 2013 20:06 ]
Sprawa wróciła do normy wpadł znajomy mechanik połączył się z R poprzez autocoma kasując pierdyliard błędów i teraz check (ten bez wykrzyknika) zapala się po przekręceniu kluczyka w 2 pozycję i zaraz gaśnie :)
R wreszcie odpalił bo już myślałem że mu tłoki przyrdzewieją od tego postoju :P

ADI-mistrzu - Sro Maj 22, 2013 21:46

Nie spisaliście jakie błędy?
RAKU_44 - Sro Maj 22, 2013 22:29

Błędów było pierdylion zapisanych przepływka, pompa, wtrysk sterujący itp itd po skasowaniu został tylko jeden o nieznanym kodzie 160203, wiesz może coś na ten temat ?

Natomiast problemem okazał się kąt wtrysku bo urwało się mocowanie napinacza :/
Szczegóły w drugim temacie.
http://forum.roverki.eu/v...p=798471#798471

ADI-mistrzu - Sro Maj 22, 2013 22:50

O tym numerze nic nie wiem, jest takich dziwnie długi...
RAKU_44 - Czw Maj 23, 2013 16:09

Odczyt z autocoma nie wiem czy kody błędów są wszędzie widziane tak samo, ale jedynie ten błąd został nie skasowany i powracał za każdym razem, a check engine gaśnie tak jak powinien.