Zobacz temat - [R75] błąd świateł
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] błąd świateł

rAfAl86_6A - Sob Maj 25, 2013 21:12
Temat postu: [R75] błąd świateł
Witam,

jakiś czas temu przerobiłem lampy dokładając bi-xenon. Wszystko pięknie świeci a auto przyciąga wzrok, ale pojawił się problem, otóż komputer wyświetla mi błąd świateł że niby żarówki spalone, po zastosowaniu filtrów błąd jest dalej wyświetlany.
Miałem też problem z radiem, gorzej grało i łapało zakłócenia to samo tyczy się cb-radia

rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 21:26

co wedłóg ciebie znaczy bi-xenon, co dokładnie kupiłeś
z twojej wypowiedzi rozumie nie jest to na oryginalnych lampach xenonowych

rAfAl86_6A - Sob Maj 25, 2013 21:31

Zestaw HID ksenon, który można zakupić na allegro, ja swój zmawiałem w sklepie motoryzacyjnym i kosztowało mnie to 250 zł, jest już na nowych przetwornicach grubości ok 1cm.
rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 22:10

to ze CB zakłóca to w sumie normalne, nawet te slime powodują jakieś zakłócenia CB. Widocznie kupiłeś bez systemy Can Bus i masz błąd
dawidd - Sob Maj 25, 2013 22:18

przetwornica wytwarza wysokie napięcie do palnika a niskiej jakości przetwornica wytwarza dodatkowo sporo zakłóceń. Możesz popróbować wstawiać filtry, kondensatory itp - możne coś ugrasz, ale generalnie china to china
MaReK - Pon Maj 27, 2013 00:21

Powiadomienie o "przepalonych" żarówkach można wyłączyć.
Wstawianie kondensatorów w układ linii komunikacyjnej może owocować innymi kwiatkami ;)

Najlepszym sposobem na pozbycie się zakłóceń byłaby wymiana przetwornic na porządniejsze.
Resztę sposobów od filtrów po owijanie kabli i przetwornic "janem niezbędnym" masz opisane w google.pl.

rAfAl86_6A - Pon Maj 27, 2013 06:06

No tak tylko kupiłem zestaw z wyższej półki i miało nie być problemów, muszę podjechać do znajomego bo zostawiłem u niego pudełko. Oglądałem to wczoraj i z tego co widziałem to są tam filtry orginalnie w zestawie, pytanie czy dobrze podłączone bo widziałem dwa filtry po jednej stronie i coś mam wrażenie ze mi mechanik źle poskładał
Rowan - Pon Maj 27, 2013 09:11

rAfAl86_6A, tego się nie da źle poskładać...
MaReK - Wto Maj 28, 2013 01:52

Jak Ci to składał mechanik, to niech Ci poprawi ;) A jak stwierdzi, że się nie da, podjedź do innego - elektryka samochodowego. Jak ten stwierdzi, że się nie da, oddaj zestaw i kup coś jeszcze bardziej porządnego.
rAfAl86_6A - Wto Maj 28, 2013 12:57

Chyba muszę się przyzwyczaić do tego błędu, specjalnie lampy zostały pomalowane klarem żeby nie żółkły. Do cb najwyżej kupie jeszcze filtr i pewnie pomoże, trudno kiedyś najwyżej wymienię te przetwornice, dziękuję wszystkim za cenne informację
MaReK - Wto Maj 28, 2013 19:30

Ten błąd objawia się wyświetlaniem na panelu LCD (zegary HIGH-PACK) symbolu żarówki czy to tylko dioda sygnalizująca, że żarówka jest przepalona? Jak to drugie, to spoko, a jak to pierwsze, to w końcu wypali Ci się wyświetlacz. Naprawa tego jest niemożliwa, zatem będziesz musiał wymienić zegary lub sam LCD (z innych zegarów).
dawidd - Sro Maj 29, 2013 07:34

MaReK, to te wyświetlacze sa takie kiepskie ze sie wypalają? Lubie jezdzic z ciagle pokazującym spalaniem i troche mnie zaniepokoilo to co napisales
MaReK - Sro Maj 29, 2013 09:55

dawidd napisał/a:
MaReK, to te wyświetlacze sa takie kiepskie ze sie wypalają?

Jak to wyświetlacze tego rodzaju :) Można byłoby przeżyć, gdyby były ogólnodostępne. Niestety, to jakaś wydumka i ciężko znaleźć zamiennik, a dokumentacji do modułu nie ma żadnej i nikt raczej się nią nie podzieli. Wypala się jeśli długo świeci się zwłaszcza w jednym miejscu.
Mój wyświetlacz, który po mimo wieku wciąż ma wszystkie linie, niestety dość szybko się wypala, a kiedy jeździłem z symbolem żarówki na ekranie LCD, to widzę, że w tym miejscu świeci słabiej. Pewnie nie bez powodu wszelkie wskazania na LCD znikają po kilkunastu sekundach :) Na pewno też aby nie odwracać uwagi kierowcy od drogi, ale być może aby oszczędzać LCD. Chociaż warningi święcą do czasu usunięcia usterki lub np. uzupełnienia płynów. Ze wskazań na żądanie tylko elektroniczny prędkościomierz nie wyłącza się samoczynnie, ale on nie jest dostępny domyślnie i zmieniają się na nim wartości pokazywane. Jednak po dłuższej jeździe zauważyć można, że wyświetlacz ciemnieje. Wystarczy go wyłączyć na kilka minut. Ostygnie i działa dalej. Jednak ciągłe świecenie warningu spowoduje to co wyżej napisałem. Swój wyświetlacz oszczędziłem zmniejszając mu moc świecenia i kontrast.

rAfAl86_6A - Czw Maj 30, 2013 01:34

No to pięknie , ja mam właśnie wyświetlacz, ale już przeżył swoje lata świetności bo linie już widać. Dziwi mnie fakt że po podłączeniu specjalnych filtrów które są przeznaczone właśnie do tego typu błędów, problem nie znikł. Wychodzi na to ,że filtry sprzedawane w sklepach motoryzacyjnych można sobie wsadzić w d..... :/
MaReK - Czw Maj 30, 2013 01:39

rAfAl86_6A napisał/a:
ale już przeżył swoje lata świetności bo linie już widać.

To akurat możesz sobie naprawić za 150 zł w Zielonej Górze - wysyłkowo. Martw linie powstają przez ultenienie się kleju przewodzącego, łączącego taśmę z panelem LCD. Ja pisałem o wypaleniu się i wyblaknięciu wyświetlacza.

rAfAl86_6A napisał/a:
Wychodzi na to ,że filtry sprzedawane w sklepach motoryzacyjnych można sobie wsadzić w d..... :/

Albo te przetwornice ;D Co ten filtr miał zrobić? Poprawić radio CB? Czy wyłączyć żarówkę na LCD? :)

rafalmis1 - Czw Maj 30, 2013 06:43

http://allegro.pl/warning...3232997044.html
Takie filtry założyłeś??

dawidd - Czw Maj 30, 2013 06:45

MaReK napisał/a:
elektroniczny prędkościomierz nie wyłącza się samoczynnie

fajnie ze o tym wspomniałeś - widziałem to kiedyś na filmiku i mnie to zaciekawiło. Zeby go włączyć to tylko T4 czy da sie inaczej?

rAfAl86_6A - Czw Maj 30, 2013 18:34

dokładnie, mam właśnie takie filtry

[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 18:34 ]
Te filtry miały zlikwidować błąd na wyświetlaczu i zakłócenia w cb -radiu

MaReK - Pią Maj 31, 2013 02:13

dawidd napisał/a:
fajnie ze o tym wspomniałeś - widziałem to kiedyś na filmiku i mnie to zaciekawiło. Zeby go włączyć to tylko T4 czy da sie inaczej?


Akurat T4 nie potrafi tego zrobić. Należy ustawić odpowiedni bit w pamięci eeprom zegarów. T4 niestety przy pełnej diagnostyce i konfiguracji może nadpisać ten bit i wyłączy nam prędkościomierz ;D

dawidd - Pią Maj 31, 2013 09:32

Czyli rozumiem ze nie ma jakiejś prostej metody na uruchomienie tego prędkościomierza?
MaReK - Pią Maj 31, 2013 12:21

dawidd napisał/a:

Czyli rozumiem ze nie ma jakiejś prostej metody na uruchomienie tego prędkościomierza?

Jest. Przyjechać na Zlot ;D