Zobacz temat - [Rover 414] - wątpliwości przed zakupem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [Rover 414] - wątpliwości przed zakupem

Rower - Sob Cze 29, 2013 20:20
Temat postu: [Rover 414] - wątpliwości przed zakupem
Witam wszystkich forumowiczów,
sprawa w której zamierzam się Was poradzić wyszła dość niespodziewanie, bo dokładnie dziś w południe. Dowiedziałem się, że będzie na sprzedaż Rover 414 z pewnego źródła (bardzo dobrzy znajomi, "nie handlarze") i bardzo tanio, tzn. na pewno poniżej 1.000zł. Rocznik chyba '99 - auto cały czas użytkowane. Zanim bardziej się nim zainteresuję miałbym prośbę o sugestie czy warto brać ten model pod uwagę, bo chciałbym go wykorzystać jako auto do codziennej jazdy, raczej miejskiej (praca-dom, czasem dalszy wyjazd), ale generalnie miałoby być to auto na obecne, ciężkie ;) czasy - czyli tanie w zakupie, utrzymaniu (biorę pod uwagę zagazowanie - jeżeli pozostałbym z nim na dłużej).
Oczywiście do ceny zakupu wiem, że muszę doliczyć "pakiet startowy".
Moje pytania i wątpliwości, które biorą się z wiedzy o tym egzemplarzu:
- podobno zimą trudniej odpala
- klima niedawno przestała działać
- odkleja się podsufitka
Co doradzicie, czy warto się zainteresować? Cena zakupu atrakcyjna, ale pakiet startowy + bieżące usterki + ewentualne niespodzianki = wtopa?
Przed zakupem oczywiście sprawdzę auto w zaufanym warsztacie.
Poza tym auto mi się podoba i chętnie bym nim pojeździł ;)
P.S. Czy ten model już był robiony w kooperacji z Hondą? Mam tu na myśli głównie silnik - lubię "japońce"
Dziękuję z góry za wszystkie sugestie.

waldek777 - Sob Cze 29, 2013 22:09

Na pewno warto brać pod uwagę ale zastanawiająca jest ta cena :?: bo na złomie zapłacą mu 700 stów i jeszcze sporo rzeczy moze po zamieniać. Za ładny model z tego rocznika musisz zapłacic 4 razy tyle co zamierzasz, więc żeby nie kosztowało cię tyle po zakupie. A co do pewnego auta to pewne jest tylko to że mamy weekend.Ten model był robiony na bazie hondy co widac na pierwszy rzut oka, ale silnik jest rovera też lubi wysokie obroty ;)
Rower - Sob Cze 29, 2013 23:32

To jeżeli kupię za 500 i sprzedam na złom to zarobię 200 ;)
Ale poważnie to co do uczciwości sprzedających to jestem ich pewien. Natomiast na pewno sami nie wiedzą co w tym aucie może być uszkodzone i to będzie moje ryzyko. Oni już kupili nowe auto i chcą pozbyć się "problemu". A ja zamierzam doprowadzić to auto do stanu używalności i 100% sprawności.
Wiadomo, że chciałbym na to przeznaczyć minimum środków - przy dużej dozie szczęścia mogą to być nieduże pieniądze ;-) , ale przy pechu studnia :-( ?
Myślę jednak, że po oględzinach na warsztacie ten pech uda się w dużym stopniu wyeliminować.

ADI-mistrzu - Nie Cze 30, 2013 10:43

waldek777, ten samochód był projektowany z Hondą, dlatego wyglądają identycznie prawie i wyszły w tym samym czasie.

To czy się opłaca zależy od stanu auta i tutaj niema co wróżyć, bez tej informacji mało można powiedzieć.

Rower - Nie Cze 30, 2013 11:54

ADI-mistrzu napisał/a:
To czy się opłaca zależy od stanu auta i tutaj niema co wróżyć, bez tej informacji mało można powiedzieć.


Sprawdzę sobie jeszcze vin, a we wtorek podjadę do warsztatu na przegląd i jeżeli wyjdą jakieś "kwiatki" i inne niespodzianki to spytam Was ponownie jakie są rokowania co do tego egzemplarza i wtedy zapadnie ostateczna decyzja :roll:

tronsek - Nie Cze 30, 2013 12:23

Rower napisał/a:
bardzo tanio, tzn. na pewno poniżej 1.000zł.
Dlaczego tak tanio sprzedają ?? Podejrzane to jest. Sprawdź dokładnie silnik pod kątem HGF-u.
Rower - Nie Cze 30, 2013 13:19

tronsek napisał/a:
Rower napisał/a:
bardzo tanio, tzn. na pewno poniżej 1.000zł.
Dlaczego tak tanio sprzedają ?? Podejrzane to jest. Sprawdź dokładnie silnik pod kątem HGF-u.

OK, poproszę mechanika, żeby zwrócił na to szczególną uwagę, a na szczęście to mój wieloletni dobry kolega, więc mogę być pewny jego solidności.
Dzięki za podpowiedź!

Edit 1:
Mam jeszcze pytanko czy silniki o symbolach 414i oraz 414Si to odpowiednio 8-mio i 16-to zaworowe jednostki? Bo na klapie tego "mojego" jest emblemat 414i...
Jutro będę miał vin, a w wtorek mechanik ;)

Edit 2:
Kontynuując:
byłem, oglądałem, jechałem ;)
1. Wizualnie lekko poobijany (maska - lekkie wgniecenie, tylne drzwi też)
2. Pokrywa zaworów zaolejona, na pewno cieknie olej spod tej uszczelki
3. Silnik 16V - wg vin-u
4. Odpalił bez problemu
5. Jazda generalnie bez podejrzanych odgłosów, szarpnięć, itp.
6. Klima to raczej dokładka, a po zdekodowaniu vinu mam takie info:

Model: MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS
Body Style: 5 Door Saloon
Catalyst: Closed loop-Cat 1
Class (Trim): Class 3
Drive: LHD
Engine CC: 1400 cc
Engine cylinders: 4
Engine Fuel System: MPi
Fuel Type Petrol: benzyna
Performance: High performance
Series Engine: K Series
Transmission: Manual
Trans. No. of Speeds: 5 Speed
Transmission Type: 5C39
Valves per cylinder 16V
Model Year: 1980
S/N: ******

Niska klasa wyposażenia, chyba tylko przednie szyby el. i 2x airbag - chyba nawet bez ABS? Tego wyposażenia nie jestem pewien :roll:
Coś jeszcze ciekawego można wyczytać z powyższego?