Zobacz temat - Kozik - MG ZS 180 swap 2.0 T
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Kozik - MG ZS 180 swap 2.0 T

Kozik - Wto Lip 16, 2013 15:29
Temat postu: Kozik - MG ZS 180 swap 2.0 T
Jak już wiadomo nie mam ukochanego Sierściucha, musiał być następca, szukałem chwilę go ale jakoś udało mi się kupić czarnego nie do końca takiego jak chciałem ale ZSa. Na razie fotki, wiem jest baardzo dużo pracy przy nim żeby go zrobić jak należy ale myślę że się uda.
Oto parę fotek:


niby nie ma różnicy miedzy brudny/czysty ale i fotka z góry

Malowanie jest zmaszczone o ile z daleka jakoś to wygląda to z bliska lepiej nie patrzeć.

Raptile - Wto Lip 16, 2013 15:48

ta potka z gory to porazka ; D

tak to fajny czarnuch oby jezdzil bezawaryjnie ;)

leszczu - Wto Lip 16, 2013 18:04

A co tam pod maseczką się kryje ??
Kozik - Wto Lip 16, 2013 18:38

jeszcze nie wiem co się kryje ale po wstępnych poprawach tego co właściciel wymyślił auto trochę odżyło i wydaje się że się lepiej nieco odpycha od Sierściucha więc powinno być więcej niż 166Nm ;) oczywiście na benzynie


Raptile napisał/a:
ta potka z gory to porazka ; D


ogólnie po pierwszych oględzinach dostał imię Rumun ale moja Iza się nie zgodziła i ustaliliśmy że zostanie Czarnuch

Pawkaz - Wto Lip 16, 2013 18:53

Gratki zakupu :razz:
tuners - Wto Lip 16, 2013 19:09

Kozik i tak każdy wie że jak porobisz wszystko to będzie malina :-) i jeden z najładniejszych w naszym "matowym "kraju zwanym Polską
toksyn - Wto Lip 16, 2013 21:50

Furka cacy, a jak z wyposażeniem ? Jedynie ten mat.. jakieś plany na zrobienie go w inny kolor? czy zostanie "rumun" ? :)
brkzzz - Wto Lip 16, 2013 21:52

O, kojarzę go z ogłoszeń. Stał co najmniej kilka miesięcy, z tym że na zdjęciach był czarny z normalnym połyskiem, a felgi ori srebrne. Podobają mi się te boczki drzwi obite na czerwono. Egzemplarz niewątpliwie ma potencjał :-)
szylozbi - Wto Lip 16, 2013 22:08

Gratuluję zakupu. :mrgreen:
Nie widziałem takiego w ogłoszeniach, ale już wiem że to ten:

http://tablica.pl/oferta/...html#28e3088296
Szkoda, że nie wygląda jak w ogłoszeniu, bo felgi są niezłe, ale ten czarny mat :-|

Kozik - Wto Lip 16, 2013 22:12

Toksyn napisał/a:
Jedynie ten mat.. jakieś plany na zrobienie go w inny kolor?


jak odłożę kasę na lakierowanie to będę zdzierał ten plastik, nie wiem co mnie będzie czekało jak go zedrę wiec muszę mieć przygotowaną kasę w razie dramatu
Oryginalnie jest czarny więc taki jak chcę ;)

Kamel - Wto Lip 16, 2013 23:28

Ten ZS ma potencjał, czekam na rozwój wydarzeń. Co prawda to już nie to samo co śierściuch ale myślę, że coś fajnego wymyślisz :))
Kozik - Sro Lip 17, 2013 14:09

Kamel napisał/a:
Ten ZS ma potencjał, czekam na rozwój wydarzeń.


każde auto w moich rękach ma potencjał ;) maluch (bis) zamykał licznik i wygrywał kjsy

toksyn - Sro Lip 17, 2013 22:45

Kozik napisał/a:
Toksyn napisał/a:
Jedynie ten mat.. jakieś plany na zrobienie go w inny kolor?


jak odłożę kasę na lakierowanie to będę zdzierał ten plastik, nie wiem co mnie będzie czekało jak go zedrę wiec muszę mieć przygotowaną kasę w razie dramatu
Oryginalnie jest czarny więc taki jak chcę ;)


no i miodzio ;) powodzenia!

Markzo - Czw Lip 18, 2013 13:17


Wczoraj odwiedził nas Kozikowy bolid :D troche pogrzebaliśmy i spore stadko koników wróciło pod maskę, a co najważniejsze lpg sporo lepiej się zachowuje ;) Auto zdecydowanie ma potencjał, trochę pracy i będzie zacny Murzyn :D

greg-si - Sob Lip 20, 2013 17:35

No i dwa murzyny na podkarpaciu :)
Gratuluję zakupu a teraz wytrwałości w dopieszczaniu i czekam na 2`ke z przodu :)

Markzo - Sob Lip 20, 2013 20:55

greg-si napisał/a:
Gratuluję zakupu a teraz wytrwałości w dopieszczaniu i czekam na 2`ke z przodu

coś czuję, że tu może być pewna "powtórka" z rozrywki :D if you know, what I mean... :D

Kozik - Wto Lip 23, 2013 15:49

Już jest nowa rejestracja ;)

a co do tego co pisał Markzo faktycznie sporo koników wróciło pod maskę, TRZA BYŁO JENO ZAGRODE POŁATAĆ ;)
a tak na poważnie, kupiłem auto ze stożkiem ITG z doświadczeń wcześniejszych stwierdziłem, że należy wsadzić oryginalny dolot co zrobiłem, wtedy auto zaczęło się zbierać kto wie może nieco lepiej niż Sierściuch, ale główna rzecz która była skasztaniona to przepustnica, magicy z Krakowa jak przyjechał 2 lata temu z Włoch grzebali przy przepustnicy, wymieniali z jednej na drugą i tak w kółko (były problemy z dolotem), okazało się, że przepustnica otwierała się jedynie do połowy co zauważyliśmy z Markzo, auto zdecydowanie odżyło i zaczęło gnać jak szalone, niestety moja radość nie trwała długo Markzo koniecznie chciał żebym się przejechał jego Turbo ehhh to to dopiero gna

W aucie jest jeszcze sporo do zrobienia, ewentualne odkrycia i przeróbki będę umieszczał w tym temacie a co ciekawsze będę wrzucał na forum jeśli się nie będą powtarzały. Tych świateł do jazdy dziennej już nie mam bo kaleczyły auto ;)

Lepsze fotki zrobię jak będzie co fotografować ;) pierwsze spostrzeżenia to plastidip fajnie się zaprawia.


kangaroo69 - Sob Lip 27, 2013 19:41

Nie wiem czego ale czarne-matowe bardzo mi się podoba :) Fajny ZS :smile: Oby dobrze służył, Pozdrawiam :razz:
BlackD - Sob Lip 27, 2013 23:21

Furka fajna. Na zywo nie wyglada zle. Dopiescisz i bedzie cacy. (Sorki za brak polskich znakow ale mam system w wersji ENG)
Kozik - Nie Lip 28, 2013 15:45

Wczoraj zabrałem się za wymianę termostatu na ulicy. Nie był to do końca dobry pomysł ale z pomocą telefoniczną Markzo jakoś się udało. Czas operacyjny 8h bo porozkręcałem wszystko co dałem radę a i tak okazało się że brak mi narzędzi by odkręcić metalową część kolektora.
Jednak da radę wymienić termostat w V6 bez ściągania metalowej części kolektora, ale trzeba się liczyć z tym że robi się to "metodą macajewa".
Przy składaniu wszystkiego okazało się, że uszkodziłem oring od wtrysku 1 cylindra i paliwo z pod niego się wylewa ale z pomocą przyszedł ARCZI który poświęcił się i przywiózł mi taki oring wieczorową porą.
W sumie to więcej przy nim robię niż jeżdżę ale myślę że to zaprocentuje.


Markzo - Wto Lip 30, 2013 11:08

Grunt, że wyciek ogarnięty :D
BlackD - Wto Lip 30, 2013 15:51

Kozik zaprocentuje. A swoją drogą lepiej do niego Rumun pasowało :P
Kozik - Sro Sie 14, 2013 09:13

Parę nowych fotek

Markzo - Sro Sie 14, 2013 09:33

czorne lampy na przód, wywalić oznaczenia z tyłu :ok:
greg-si - Sro Sie 14, 2013 09:40

no jak ma być szatan to wywalić wszystko co srebrne, łącznie z nakładką nad wydech, lampy przyciemnić.
Choć teraz to też wygląda szatańsko :D

Kozik - Sob Sie 31, 2013 08:44

Cytat:
no jak ma być szatan to wywalić wszystko co srebrne, łącznie z nakładką nad wydech, lampy przyciemnić.



lampy były czarne ale bezpieczeństwo przede wszystkim, założę tylko ciemniejsze z 400tki ;)

nakładka jest lanserska i mi się podoba ; :mrgreen:

Markzo napisał/a:
czorne lampy na przód, wywalić oznaczenia z tyłu :ok:


czorne są oznaczenia z tyłu a z przodu to sam wiesz co będzie ;)

póki co zrobiłem żeby auto przyspieszało na gazie tak samo albo bardzo podobnie jak na benzynie, kosztowało mnie to sporo pracy bo trzeba było się dokopać pół metra wgłąb maski ale było warto na tym samym odcinku udało mi się osiągnąć 180km/h na benzynie jak i na gazie, jeszcze nie regulowałem go ale technicznie jest dużo lepiej
Niestety nie udało mi się jeszcze ogarnąć wycieku wody z silnika, zmniejszył się ale jeszcze woda ucieka ;/ muszę jeszcze raz prześwietlić dokładnie układ chłodzenia, auto nie przegrzewa się ale woda ze zbiorniczka ucieka.
Niestety jak w 5 miejscach był wyciek to i ciężko znaleźć wszystko na raz.

A oto parę fotek z soboty, wymieniony rozrząd pompa wody, pasek wielorowkowy i ogarnięta instalacja gazowa ze strony technicznej, jeszcze została strona programowa.



[ Dodano: Sob Sie 31, 2013 08:44 ]
No i jest kolejny mod przerobione lampki by markzo i parę fotek porównawczych ZS mat/połysk obydwa auta brudne ale porównanie jest ;)


Markzo - Sob Sie 31, 2013 10:41

Dwa czarnuchy :D Coraz lepiej wygląda ten ZS ;) do ciemnych lampek dorzuciliśmy czarne siatki, także pełny "smoked front" na pokładzie ;) z soczewą będzie szałpał ;)
Kozik - Sob Sie 31, 2013 12:46

V6 potrafi spalić mało jednak w co wątpiłem, ale w trasie delikatnie traktując gaz i jadąc do 3tys i do 120km/h spalanie gazu wyszło mi 8,9L. Auto zostało wstępnie wyregulowane w maxiservice.pl a mechanicznie ogarnięte jak zwykle u kuzyna maxkar ;) jednak co max to max

[ Dodano: Sob Sie 31, 2013 12:46 ]
znając życie jak już ogarnę tą V6 na ideał to mi się zmieni sytuacja finansowa i trafi się 2.0Turbo hehe

Matexx - Sob Sie 31, 2013 13:49

hehe nieźle wyglądają.:) dokładnie V6 dużo nie spali.:P
jrdarus1 - Nie Wrz 01, 2013 20:26

dobry mudżyn
Kozik - Pią Paź 11, 2013 18:51

stwierdzam brak wytrzymałości plastidipu na dwutygodniowe gówno
pelson91 - Pią Paź 11, 2013 20:28

wyżarło dziurę?
Kozik - Pią Paź 11, 2013 21:32

wcześniej przy grubszych zabrudzeniach zwyczajnie przytykałem karczer na dłużej w jednym miejscu w odległości ok 2 cm, tym razem gówno pociągnęło ze sobą plastidip i oczom mym ukazał się fabryczny lakier na średnicy ok 4cm na masce, może jakbym odmoczył i szczotą przetarł to by się nic nie stało, ale zamiarem moim było przetestowanie wytrzymałości plastidipu czy trzeba dbać o niego czy nie
pelson91 - Pią Paź 11, 2013 21:35

zerwij to i będziesz miał spokój :p
Kozik - Pią Paź 11, 2013 22:28

Cytat:
zerwij to i będziesz miał spokój :p


jeszcze mam wątpliwości i obawy czy to pod spodem co jest nie będzie straszniejsze od tego co jest na wierzchu ;)

toksyn - Sob Paź 12, 2013 11:08

A właśnie miałem pytać o ten plasti dip, bo może na wiosne jak mi mocno mojego zje to go przygotuje i polece plasti dipem..

Jaki kolor fabryczny się kryje? ;)

No i pytanie czy nakladanie tego na auto jest duzym wyzwaniem? czy jest to tak proste jak wydaje się to na filmikach z yt?

MD - Sob Paź 12, 2013 12:00

Toksyn, nie jest to najłatwiejsze, widziałem nawet prezentacje na YT. Ogólnie dysza 1.6, 2.0 - Jeśli pojawi się pylenie to powłoka zostanie zwyczajnie spieprzona. :D

No i ja bym polemizował z wytrzymałością takiej powłoki.

Kozik - Sob Paź 12, 2013 12:09

Toksyn napisał/a:
Jaki kolor fabryczny się kryje? ;)


czorny :)

Toksyn napisał/a:
A właśnie miałem pytać o ten plasti dip, bo może na wiosne jak mi mocno mojego zje to go przygotuje i polece plasti dipem..


trzeba się liczyć że jest to powłoka na max rok jeśli się dba o nią, ja nie dbałem zbytnio

Toksyn napisał/a:
No i pytanie czy nakladanie tego na auto jest duzym wyzwaniem? czy jest to tak proste jak wydaje się to na filmikach z yt?


poprzedni właściciel też myślał, że jest to proste, niestety widać że takie proste nie było bo powłoka nałożona bardzo źle dlatego też nie dbałem o nią

flapjck1 - Sro Paź 30, 2013 23:18

albo widzialem cie dzis w nadarzynie, albo po polsce jezdzi drugi taki matowy zs :)
pelson91 - Czw Paź 31, 2013 01:08

Taaak to był Kozik. :D gdzie w tym nadarzynie urzędujesz?
Kozik - Czw Paź 31, 2013 07:20

w nadarzynie akurat na budynku 3M montowaliśmy stację komórkową, mieszkam od niedawna w piasecznie, flapjck1, pelson91, może by tak spota w weekend?

[ Dodano: Czw Paź 31, 2013 07:20 ]
flapjck1, musimy się piwka napić kiedyś bo Twoje zasługi są liczne w naprawach telefonicznych sierściucha :mrgreen:

pelson91 - Czw Paź 31, 2013 16:19

Kozik napisał/a:
pelson91, może by tak spota w weekend?

ja nie widzę problemu :) jestem w domu w weekend więc spokojnie można by się ustawić ;)

Kozik - Pon Gru 30, 2013 14:25

chwile nie odwiedzałem tematu co nie znaczy że auto umarło albo nic nie robię w nim ;)

Zrobione hamulce które już były w bardzo kiepskim stanie:
Przód: tarcze 282 ATE + klocki Ferodo
Tył: tarcze 260 Mintex + klocki Ferodo

Rezultat - hamuje dużo lepiej



Kolejny mod - wygłuszenie drzwi
Można to było zrobić lepiej ale niestety warunki mi nie pozwalały oto parę zdjęć z głuszenia od środka i od zewnątrz.



Z estetycznych spraw co mnie bardzo denerwowało to kiepskie podświetlenie wnętrza z przodu i brak podświetlenia z tyłu, przez mocno przyciemnione szyby z tyłu w środku nie było nic kompletnie widać więc zaradziłem i temu ;) - trochę druciarstwo ale Ci którzy mnie znają to wiedzą że to ma działać a niekoniecznie wyglądać.



Ostatni dość ważny mod po którym polubiłem jazdę tym autem to mod poduszek silnika, autem strasznie szarpało, przy zmianie biegów i przy równej jeździe w korku na 1 biegu. Efekt jest super dużo lepiej się jedzie i czuć przyspieszenie, może to też trochę zaleta wymiany świec ;) Poduszki miałem pokleić ale kuzyn stwierdził że zrobimy nowe ;)
Wcześniej można było silnikiem ruszyć ręką teraz nie ma takiej możliwości.


greg-si - Pon Gru 30, 2013 14:55

Też mam w tych miejscach poliuretany. Silnik siedzi bardzo sztywno :)
Kozik - Pon Gru 30, 2013 15:58

no to jeszcze do hamulców potrzebuję przewodów, zgodnie z sugestiami greg-si, dumam nad tymi http://www.racingfactory....c2-id-1820.html tylko czy podejdą na 100proc to mnie zastanawia



no i płyn hamulcowy ATE Super Blue Racing


Matexx - Pon Gru 30, 2013 16:43

Nie lepiej te?
http://www.taroxpolska.pl...zt-p-41594.html ?? ?

Kozik - Pon Gru 30, 2013 16:53

Matexx, o tych też myślałem ale nieco droższe i nie wiem co to jest a te co gregu polecał to i tańsze i motocykliści polecają że ok (jeśli chodzi o firmę), nic nie jest przesądzone póki co zastanawiam się
tuners - Pon Gru 30, 2013 21:11

Słyszałem niestety wiele negatywnych opini o hel że mało kiedy pasują i że bywało że mimo oplotu pękały :-\
Ja zamawiać będę bfgoodrich sprawdzone i pewne :-)

maniaq - Pon Gru 30, 2013 22:49

Ja smigalem w zoltku i teraz w ZS na oplocie goodridga i zadnych problemow.

Z e-baya wychodzilo ponizej 300 pln komplet :)

Kiedys zamawialem wiecej dla ludkow i siebie, wiec jak sie znajda chetni to przesylka wyjdzie taniej ;)

Kozik - Wto Gru 31, 2013 10:20

tuners, czytałem też o tym ale wychodziło na to że był niewłaściwy montaż i przecierały się o elementy ruchome
Markzo - Wto Gru 31, 2013 12:19

Hample i zwieche ogarniesz, wtedy mudzin będzie gotowy na przyjęcie organów :D

Coraz bardziej się przekonuje do tego matu ;)

Kozik - Wto Gru 31, 2013 14:21

Markzo, dzisiaj był dowód że mat jest ciekawym rozwiązaniem, zaparkowałem pod blokiem, nie zgasiłem nawet silnika a zaparkował niedaleko mnie gość nie gasząc auta zaczął wypytywać jak to zrobione i że spoko wygląda. Jakbym codziennie jeździł i parkował w miejscach publicznych a nie na parkingach pod domami to myślę że dziennie minimum 1 osoba by się spytała o auto, bo tak to pyta minimum raz w tygodniu ;)

Ogólnie auto się podoba i przez mat się rzuca w oczy, czy chcę żeby tak zostało? jeszcze się zastanawiam ale raczej na wiosnę zdzieram plasti i maluję po ludzku od nowa.

Markzo - Wto Gru 31, 2013 14:28

jak coś to lakiernik sie znajdzie :D
Kozik - Sro Sty 01, 2014 13:46

co do węży to te są najtańsze jakie znalazłem i nie wiem czy dobrze sobie przetłumaczyłem ale to chyba to

http://www.ebay.pl/itm/Go...=item43a46f86a2

te co kosztują do 300zł są pod bębnowe hamulce

tuners - Sro Sty 01, 2014 14:15

Kozik patrz na koszt przesyłki
Ja znalazłem do siebie tutaj
http://www.ebay.pl/itm/Go...faec977b&_uhb=1
Może ma do zsa to razem zamowimy zbiorczy bo ma tez kilka innych fajnych gratow a sporo mniejsza przesylke

RAKU_44 - Nie Sty 05, 2014 15:05

Też szukałem węży w oplocie i ktoś podlinkował na SB:
http://www.ptp-ltd.co.uk/...ke_hose_set.htm
http://www.ptp-ltd.co.uk/...ke_hose_set.htm

Remigiusz - Nie Sty 05, 2014 17:34

W każdym Tubes International wam zrobią takie na miejscu po oddaniu starego zwykłego węza :wink:
Kozik - Nie Sty 05, 2014 18:12

hmm a jakie koszty?
Remigiusz - Nie Sty 05, 2014 21:58

Kozik, Nie pytałem sie ale mi kiedyś pokazywał gość co maja za wyrobi jak czekałem na prasowanie węzy :wink:
Kozik - Nie Sty 05, 2014 23:46

szkoda że nie było ich dwa miechy temu http://www.mikoda.pl/skle...0--130kW-177KM-
tuners - Pon Sty 06, 2014 05:22

Remigiusz napisał/a:
Kozik, Nie pytałem sie ale mi kiedyś pokazywał gość co maja za wyrobi jak czekałem na prasowanie węzy :wink:


Miesiąc temu byłem u nich po dorobienie przewodu hamulcowego do koparki (średnica i długość takie jak w samochodach)

Powiedzieli że odsyłają węże w jedno miejsce w pl gdzie tam darabiają w oplocie czas około 2 tyg i cena 150 zł netto sztuka
Taniej wyszły oryginalne węże do Atlasa (marka koparki) z niemiec i były po 2 dniach

Na pytanie czemu tak drogo ? To do customowych rozwiązań do których nie da się kupić ...

RAKU_44 - Pon Sty 06, 2014 11:16

Też zastanawiam się nad dorobieniem samemu w jakiejś firmie zajmującej się hydrauliką siłową, a jeżeli nie wyjdzie lub cenowo będzie nieciekawie spróbuję kumplowi, który niedługo wraca z UK, zawrócić gitarę żeby zamówił mi te z linku na poprzedniej stronie.
Precello - Pon Sty 06, 2014 14:10

Kozik napisał/a:
szkoda że nie było ich dwa miechy temu http://www.mikoda.pl/skle...0--130kW-177KM-


Na świeta sobie kupiłem. Tez wiem, że jeszcze miesiac temu ich nie było. Teraz czekają na wymiane :P A na żywo wyglądają tak, całkiem przyzwoicie :) :



rafalmis1 - Pon Sty 06, 2014 14:46

Precello,
jak wymienisz, to napisz czy nie masz wrażenia, że przy hamowaniu lekko huczą. Mi się tak u mnie wydaję, przy mocniejszym dociśnięciu

group1320 - Pon Sty 06, 2014 14:56

Na stronie mikody nie ma tarcz do Rover 216 niewentylowanych. Czy jak zamowie te od 1.4 to podejdzie bez problemu??
Kozik - Pon Sty 06, 2014 20:50

Precello, czemu mnie dołujesz :(
PitBull89 - Sob Sty 18, 2014 12:47

Hej mam pytanko czy felgi też potraktowałeś plastidipem ??
Markzo - Sob Sty 18, 2014 13:07

Nie, felgi są malowane proszkowo na czarny kolor ;)
PitBull89 - Sob Sty 18, 2014 13:32

Acha a juz myślałem że plastidipem bo planuję pomalować swoje i zastanawiam się czy odrazu proszkowo czy zrobić test plastidipa na felgach ciekawe jak z trwałością :P Jak ogólnie sprawdza się na samochodzie ? jak z myciem tego?
flapjck1 - Sob Sty 18, 2014 18:40

ostatnio dorabialem przewody elastyczne w ENZET na gorczewskiej w stolicy, placilem po 80 pln za przewod - w oplocie stalowym, wykonany na orginalnym wezu goodridge
Kozik - Pon Sty 27, 2014 19:48

PitBull89 plastidipem pomalował felgi maniaq, jego trzeba zapytać jak z trwałością w prawdzie stalówka ale też coś ;)

[ Dodano: Pon Sty 27, 2014 19:48 ]
zastanawiam się nad wymianą płynu hamulcowego na inny niż jest, trafiłem na taki test nie wiem na ile jest on wiarygodny



[ Dodano: Pon Sty 27, 2014 19:48 ]
źródło:

http://www.auto-swiat.pl/...-jest-najlepszy

bioly - Pią Kwi 18, 2014 00:33

Kiedy Swap na 2.0T ?
tuners - Pią Kwi 18, 2014 07:11

Kozik nie chce nic mówić jak wlewałem organike do swojego to chciałeś mnie z garażu wygnać :-) . XD aczkolwiek niemam porównania do innego a zalewał teraz będę czymś innym :-)
bociannielot - Pią Kwi 18, 2014 09:09

Kozik, tez ostatnio zastanawiałem się nad wymianą płynu na taki z wyższą temp. wrzenia, i znalazłem takie z podobnymi parametrami jak ta Organika dużo droższe także ja bym brał - albo inaczej jak już będę wymieniał to biorę Organikę :ok:
Kozik - Sob Kwi 19, 2014 09:47

ja póki co wlałem nawet nie pamiętam co, chyba organikę i tak będę wymieniał wężyki hamulcowe na takie w metalowym oplocie więc i tak płyn będę przetaczał jeszcze raz, póki co nie mogę się przyzwyczaić 180tka jest cięższa niż 200tka i hamulce szybko śmierdzą jak się przegoni po serpentynach, muszę na początek pomyśleć o chłodzeniu dodatkowym hamulców.
Dzisiaj wpadają do auta amory 4x kayaba

bociannielot - Sob Kwi 19, 2014 10:29

http://www.tomson.com.pl/...F-660-0-5L.html
DOT4 Ferodo Super Formula jest w promocji w intercarsie za niecale 5 dych, a jego temp wrzenia to 330 stopni
z takich z wyższej półki możesz te np przemyslec ale jak zobaczylem tą organikę i porównałem ceny + zsumowałem że co roku powinno się wymieniac...

Markzo - Sob Kwi 19, 2014 10:31

Mówie Ci Koziken, bez moich 18 tłoczków hampli nie bedzie :D
tuners - Sob Kwi 19, 2014 16:47

Zobaczymy dzisiaj nabyty k2 dot 5.1 niby do mocno deptanych hampli przewody w oplocie więc nie powinno być jakiegoś "puchnięcia" a osobiście przekonał mnie tekst w opisie" do stylu jazdy gaz, hamulec" xD
Kozik - Sob Kwi 19, 2014 19:37

ja muszę zalać płyn który po 4-5miesiącach nie będzie się nadawał do wymiany, miałem kiedyś dość dobrej firmy nie pamiętam jakiej dot5.1 ale niestety po 4 miechach hampel zaczynał się mięciutki robić, od tego czasu zaczalem lać ATE super blue racing dot4 i było trochę lepiej. ale widzę że ZS niestety żeby hamował musi mieć wszystko co najlepsze bo czuć tą masę i średnicę koła które musi być zatrzymane, jak przez tydzień jeździłem na 195/50 R15 to hamulce dawały radę bez problemu, ale przy 205/45/17 jednak czuć że większą średnicę musi zahamować.
Auto ma być na co dzień i do wariactw więc muszę wypośrodkować wszystkie mody

tuners - Nie Kwi 20, 2014 22:00

Kozik nic dziwnego że po 4 miesiącach zmiękł wiele osób pisze że zwykłe gumowe przewody od dot5.1 miękną i pulchną dlatego zaleca się go do samochodów przystosowanych wlaśnie min pod przewody w oplocie
Kozik - Pon Kwi 21, 2014 20:21

4x kayaba amory na pokładzie, jazda nieco inna
gammathough - Pon Kwi 21, 2014 20:48

I jak się prowadzi? :)
Kozik - Wto Kwi 22, 2014 05:24

minimalnie lepiej i trochę mniej dobija na dziurach, wygląda na to że ZS w serii ma takie zawieszenie jak mi pasuje tyle że moje ma już trochę przebiegu i stąd minimalna różnica
tuners - Nie Cze 15, 2014 21:17

a ja tutaj odświeżając stare foty znalazłem epopeje kozika :D jego r200 i obecnego ZSa na jednym zdjęciu :D właścicielem na czele :D

Kozik - Pon Wrz 08, 2014 23:17

Dlugo sie nic u mojego MG nie robilo i nadszedl ten dzien. Jutro SWAP trzymajcie kciuki.
Markzo - Wto Wrz 09, 2014 05:50

Kozik pamiętaj, godzina 13 ;D do zobaczenia po południu, szykuj się na pierwszą jazdę :P
tuners - Wto Wrz 09, 2014 07:34

Kozik pampersy zakładaj, mogą się przydać :mrgreen:
Brt - Wto Wrz 09, 2014 09:53

kolejny ZS 2.0 turbo ?? :)
Raptile - Wto Wrz 09, 2014 11:27

kozik swap na dizla robi bo taniej sie jezdzi
tuners - Wto Wrz 09, 2014 11:33

I więcej mocy ;p
Sabz - Wto Wrz 09, 2014 11:36

I mniej oleju weźmie :D
Porób jakieś filmy!

leszczu - Wto Wrz 09, 2014 15:58

Znowu ZS w turbo. Nudne to już się robi . :P :P :P :mrgreen:
Kozik - Wto Wrz 09, 2014 23:11

Komplikacje sie mocne pojawily ale dzieki markzo cos poszlo do przodu. Jutro jak dobrze pojdzie bedzie odpalanie
Markzo - Sro Wrz 10, 2014 16:13

W końcu mój ZS będzie miał brata bliźniaka ;) Kozik nie przesadzaj, Ty w czasie mojej walki ze swapem pomagałeś mi tak samo :ok: ma nadzieję, że dziś będzie "brrrring de akszyn"! :D

EDIT!
Bestia gada ;) ZS-T nr 2 w PL odpalił ;)

dzelo23 - Sro Wrz 10, 2014 17:32

Gratulacje :tak:
Kozik - Sro Wrz 10, 2014 23:52

Niestety dzisiaj tez nie udalo sie wyjechac z garazu. Po odpaleniu pojawily sie wycieki a z racji godz 23 dajemy spokoj na dzis. Jutro mam nadzieje uda sie przejechac pare km
Markzo - Czw Wrz 11, 2014 20:17

No to chwal się Endrju :D już nie zs180 :D mogę tylko powiedzieć, że turbas już śmiga - pierwsze jazdy zaliczone :ok: można odespać w końcu :D
Kozik - Czw Wrz 11, 2014 21:51

Nie do konca odespac bo jutro lpg i uporzadkowanie wiazki. Ale pierwsze 25km zrobione. Na sobote zbieznosc. Gdyby nie wesele byloby wiecej czasu. Ale wyciekow juz nie ma, policjanci wlasciwie reaguja na sapanie. W niedziele wyjazd w trase wiec troche dreszczyk emocji jest ;)
Remigiusz - Czw Wrz 11, 2014 22:35

No i słusznie ze wpadnie LPG :P Gratki za kolejny projekt :wink: Trzeba by się kiedyś znów spotkać :)
Raptile - Czw Wrz 11, 2014 23:20


Markzo - Pią Wrz 12, 2014 05:49

No to teraz musisz omalować alternator i kolektor na czerwono, bo inaczej mocy nie będzie :rotfl: bardzo się ciesze, że fura już pogania :D

powrzucaj fotki jakieś i podsumowanie :D Młoda nam zrobiła fote jedną :D

Kozik - Sob Wrz 13, 2014 02:22

Zs zrobil juz z nowym sercem wiecej km na gazie niz na benzynie. Ze starej instalacji zostal tylko zbiornik i zawor tankowania. Nawet wielozawor poszedl nowy. Poki co auto jest tylko poskladane i jezdzi ale w srodku i pod maska wyglada jak zr tunersa ;P

[ Dodano: Sob Wrz 13, 2014 02:22 ]
Cytat:
o to teraz musisz omalować alternator i kolektor na czerwono, bo inaczej mocy nie będzie :rotfl: bardzo się ciesze, że fura już pogania :D


Mam czerwony parownik ;)

Markzo - Sob Wrz 13, 2014 05:48

Kozik napisał/a:
Poki co auto jest tylko poskladane i jezdzi ale w srodku i pod maska wyglada jak zr tunersa
lżejszy i szybciejszy xD


Kozik napisał/a:
Mam czerwony parownik

i dlatego ogarnia, nie to co te srebrne badziewia po 700zl :D

kruszon - Sob Wrz 13, 2014 09:18

Kozik, co za gazownie wpakowales tam? Filmiki jakies ze startu chociaz poprosimy. :)
tuners - Sob Wrz 13, 2014 10:04

Kozik no nie mów że jest tak źle jak u mnie ;p ty byś do takiego nie wsiadł ;p
maniu48 - Sob Wrz 13, 2014 15:35

No gratki kozik. Jak masz porobiony gaz?? Jakie podzespoły?? Teraz moja kolej na SWAPa :D
Markzo - Nie Wrz 21, 2014 10:40

1500km Kozikeny zrobili no i nic nie odpadło :D poza rozdartym ostatnim tłumikiem, widać turbo nie lubi komorówek :D
pelson91 - Nie Wrz 21, 2014 10:47

Ale krotka przejazdzka wczoraj zrobila na mnie ogromne wrazenie. To sie normalnie spod dupy wyrywa, tyle ma mocy. :D
Markzo - Nie Wrz 21, 2014 11:07

pelson91 napisał/a:
To sie normalnie spod dupy wyrywa, tyle ma mocy.

myślę, że jak Kozik ogarnie wsio na tip top to dopiero będzie się spod dupska wyrywał :D czarny diabeł xD

Kozik - Nie Wrz 28, 2014 14:35

Po przejechaniu 2800km nic nie odpadło ale nie można powiedzieć, że się nie rozpadło ;)
Fakt komorówka się rozleciała na tyle że się przytkała. Z powodu wycyckania z pieniędzy byłem zmuszony zastosować darmowy wydech który otrzymałem (przelotowy). Niestety jest głośno :(
Czujnik ciśnienia oleju przestraszył mnie strasznie jak odmówił współpracy, godzina w deszczu sprawdzania i okazało się, że silnik smarowanie ma i ciśnienie również a to czujnik się spartolił. Niestety serwis wożę w bagażniku przez co miejsca brak, bo nie wiadomo czy czasami się coś nie zepsuje. Swap robiony na szybko i niestety testy działania wszystkiego na drodze.
Co do rozpadania rozleciała mi się też opona (nie do naprawy) z pomocą nadszedł żaba i markzo, dzięki wielkie.

kruszon napisał/a:
Kozik, co za gazownie wpakowales tam?


Parownik jakiś czerwony ;)
Wtryski hana (przedostatnie)
Elektronika LPGTECH

jestem w ciężkim szoku jak poszły do przodu instalacje gazowe, komputer w zasadzie całą regulację gazu wykonał sam.
Genialna instalacja sama nauczyła się silnika i ustawiła parametry praktycznie idealne, kalibracja i adaptacja genialna. Możliwości programu też powalają polecam poczytać ew założyć tą instalkę.

To taki filmik z nocnego przejazdu


Markzo - Pon Wrz 29, 2014 05:44

Jak odrzutowiec, fak jea :D
Kozik - Nie Paź 19, 2014 09:53

Przejechane już prawie 4tys km

spalanie gazu 11,56l /100km testy i cały czas deptanie więc za jakiś rok powinno się obniżyć.
Na benzynie nie jeżdżę praktycznie wcale bo auto ma problemy z wypadaniem zapłonów na benzynie, no i zaraz po odpaleniu nie trzyma obrotów itd więc benzyna podczas każdego uruchomienia jest używana przez jakieś 30s

Walczę z pierdołami typu wycieki wody bo węże pękają, pękające węże od dolotu, póki co robię tylko to co się rozlatuje bo nie mam funduszy na kompleksową wymianę wszystkiego.

Co chwilę zmniejszam doładowanie na mbc bo przy uszczelnianiu dolotu doładowanie rośnie i boost cut y się pojawiają

Niestety jakiś czas temu nawet nie wiem gdzie uszkodziłem oponę z pomocą pośpieszyli żaba i markzo

żaba udostępnił zapas 16" bo moja dojazdówka niestety nie zmieściła się na zacisk
markzo sprezentował opony na dojechanie do zimy więc dobrze mieć kolegów DZIĘKI :)



poza tym auto jeździ ok

Na wiosnę muszę kupić nowe oponki muszą być to opony z wysokiej półki i pewnie w rozmiarze 215/45 17, gdyż w tym momencie jazdy nie ma na 1 biegu przyczepności brak na 2 trochę i dopiero na 3 biegu auto bez skrępowania przyspiesza

miałem nie wrzucać tej hańby ale ale wrzucę dla śmiechu
mierzyłem przyspieszenie GTX na symbiana z powodu braku trakcji jest mocno słabo ;)

11-10-2014 19:50

0-100 km/h: 8,7 s

0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,5 s
0-30 km/h: 2,2 s
0-40 km/h: 2,9 s
0-50 km/h: 3,6 s
0-60 km/h: 4,2 s
0-70 km/h: 4,9 s
0-80 km/h: 5,9 s
0-90 km/h: 7,2 s
0-100 km/h: 8,7 s
0-110 km/h: 10,4 s

0-100 m: 6,8 s
0-200 m: 10,3 s

0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 6 m
0-30 km/h: 13 m
0-40 km/h: 21 m
0-50 km/h: 30 m
0-60 km/h: 42 m
0-70 km/h: 56 m
0-80 km/h: 77 m
0-90 km/h: 109 m
0-100 km/h: 149 m
0-110 km/h: 201 m

0-100 m: 87,0 km/h
0-200 m: 109,7 km/h

Peak: 118 km/h

0-60 mph: 8,1 s

Markzo - Pon Paź 20, 2014 22:14

Łeee tam, laczki nie trzymają to i auto tylko smaży kapora w miejscu - stąd taki czas ;) musisz na Podkarpacie znowu przyjechać, połatamy zagrodę i znowu się źrebaków trochę znajdzie :D
Kozik - Nie Lis 02, 2014 21:15

Nie mogłem się powstrzymać i sprawdziłem jeszcze na zimówkach, ruszanie z 2,5tys obr i nie wciskanie gazu nawet do połowy żeby boost nie wstał za bardzo, praktycznie brak trakcji ale ruszał jakoś na drugim biegu nieco więcej trakcji niż na letnich, no i 3 bieg już ok. Myślę, że samymi oponami urwę z pewnością jeszcze sekundę. Opony 195/60R15 Firestone Winterhawk 2 (4letnie końcówka).
Już jest żwawiej niż Sierściuch to cieszy hehe



01-11-2014 10:24

0-100 km/h: 7,4 s

0-10 km/h: 0,6 s
0-20 km/h: 1,1 s
0-30 km/h: 1,8 s
0-40 km/h: 2,6 s
0-50 km/h: 3,2 s
0-60 km/h: 3,7 s
0-70 km/h: 4,6 s
0-80 km/h: 5,6 s
0-90 km/h: 6,5 s
0-100 km/h: 7,4 s
0-110 km/h: 8,6 s
0-120 km/h: 10,1 s

0-100 m: 6,4 s
0-200 m: 9,7 s

0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 6 m
0-30 km/h: 11 m
0-40 km/h: 20 m
0-50 km/h: 29 m
0-60 km/h: 38 m
0-70 km/h: 57 m
0-80 km/h: 79 m
0-90 km/h: 101 m
0-100 km/h: 127 m
0-110 km/h: 163 m
0-120 km/h: 212 m

0-100 m: 89,3 km/h
0-200 m: 117,4 km/h

Peak: 126 km/h

0-60 mph: 7,1 s

Markzo - Czw Lis 06, 2014 22:32

Czekam na meldunki, czy świstak dobrze "zadomowil" się pod maską xD mam nadzieję, że szmateks się podobał :D
pelson91 - Pią Lis 07, 2014 06:29

jutro montaz u mnie ;D
Kozik - Pią Lis 07, 2014 06:53

Markzo napisał/a:
mam nadzieję, że szmateks się podobał :D



pewnie na ciuchy do zabezpieczenia turbiny przed uszkodzeniem wydałeś z 20zł w szmateksie ;)

pelson91 napisał/a:
jutro montaz u mnie ;D


no mam nadzieję, że nic się nie urodzi ;)

pelson91 - Pią Lis 07, 2014 07:36

Kozik napisał/a:
no mam nadzieję, że nic się nie urodzi ;)
jeśli już to dodatkowa moc :D
Markzo - Pią Lis 07, 2014 16:11

pelson91 napisał/a:
jeśli już to dodatkowa moc

Może się czasem coś urodzić, mam nadzieję, że Kozikowy ZS nie będzie już mistrzem kamuflażu na drodze ":D

pelson91 - Pią Lis 07, 2014 22:38

Markzo, teraz jest mistrzem kamuflażu na moim podwórku, trudno go dostrzec po zmroku xD
Kozik - Sob Lis 08, 2014 20:26

No i markzowa turbinka dmucha pod maską, nie ma zasłony dymnej już za mną, dzięki markzo

i podziękowania dla pelsona z udostępnienie kanału

pelson91 - Sob Lis 08, 2014 20:30

Cytat:
i podziękowania dla pelsona z udostępnienie kanału
nie ma sprawy, polecam się na przyszłość :ok:
Markzo - Nie Lis 09, 2014 10:50

Cytat:

No i markzowa turbinka dmucha pod maską, nie ma zasłony dymnej już za mną, dzięki markzo

niech się zdrowo kręci śmigło :ok: no, to teraz tylko czekać na td04 :P

Kozik - Nie Mar 22, 2015 07:57

Ostatnio nic nie modziłem, ale miałem awarię cewki która spowodowała, że musiałem poprosić Raptile o zaciągnięcie do domu jego traktorem. Cewka założona z Citroena AXa :D jak się okazało idealnie taka sama tylko bez przynitowanej blachy którą przykręca się do silnika.
Dzisiaj nagrałem jak przyspiesza Rumun


PB

LPG


i bonus od Raptile


[ Dodano: Nie Mar 22, 2015 07:57 ]
No i stało się plastidip został usunięty, mieszane uczucia, bo poprzedni właściciel nie powiedział, że pod spodem jest taka masakra :-|
Nie było się co łudzić, że plastidip zejdzie jak na filmach, powtarzam kolejny raz po miesiącu od malowania zejdzie jak na filmach ale jeśli się go myje szczotką i jest na aucie rok to warstwa jest tak cienka że pozostaje tylko rozcieńczalnik.
11L Nitro + 4 wory szmat + tydzień zmywania, plastidip zszedł jak na filmach tylko pod spojlerem tam gdzie się nie wytarł ale tylko tam



przygotowanie do bielenia, niestety wstyd jeździć takim szpachlowozem więc zaprawki na szybko były niezbędne

greg-si - Nie Mar 22, 2015 08:38

Słabo :/
Będzie malowanie całego?

Kozik - Nie Cze 21, 2015 07:41

całego póki co nie bo nie ma pesos a i mody karoserii są (może) w planach więc odpuszczam zakupiłem spreja w kolorze, wczoraj prysnąłem częściowo ale przedni zderzak jest cały do malowania więc fot nie wrzucam z końcowych prac na tygodniu pewnie ogarnę malowanie z polerowaniem więc zobaczy się efekt

[ Dodano: Nie Cze 21, 2015 07:41 ]
żeby nie było że nic się nie dzieje w temacie...

zamontowane chłodzenie hamulców, połączenie patentów z BMW i VW Golf III

greg-si - Nie Cze 21, 2015 11:22

Kozik napisał/a:
zamontowane chłodzenie hamulców, połączenie patentów z BMW i VW Golf III

Foto?

Markzo - Nie Cze 21, 2015 13:16

Nie zapominaj o klimie :D mechanicznie wsio włożone, zostało podpiąć kabelki -> niebawem :D
Kozik - Nie Cze 21, 2015 15:16

to łapacze na zaciski - patent z golfa III z litymi tarczami



no i dolot wiatru z pod zderzaka patent z bymywy w prawdzie w bmw jest odpowiedni łapacz w samym zderzaku ale nie chciałem ciąć tego zderzaka, rurki 50tki pcv
może nie wygląda to estetycznie ale po 1 jest to pod spodem po 2 jeśli się sprawdzi można to zrobić po ludzku na ostatnim zdjęciu miejsce gdzie wylatuje największy struumień powietrza


Remigiusz - Nie Cze 21, 2015 17:01

Myślałem ze będzie natrysk woda :D :P Patent z deflektorem całkiem ciekawy :) Chyba w Seat'cie jest takie coś ze w zderzaku jest wycięcie i kanalik rura idzie prosto na zaciski ;)
Markzo - Wto Lip 14, 2015 15:41

Zazdarszczam chłodziku w aucie -> klima elegancko działa :ok: no i coś to nawet jedzie :D
pelson91 - Wto Lip 14, 2015 16:23

czyli klima już poskładana? :D elegancko :ok:
Kozik - Wto Cze 21, 2016 08:47

Już chwilę nie pisałem w temacie nic więc podsumuję 42 000 km przejechane silnikiem 2.0 T

Od końca września 2014r zaraz po swapie zacząłem mierzyć spalanie i tak na dystansie 42tys km na dzień dzisiejszy:
Podtlenek LPG 11,75L/100km paliwka coś średnio ok 50zł na miesiąc
najniższe spalanie LPG 9,37L/100km pół trasy ja pół moja Kobieta, która nieco oszczędniej jeździ ;)
najwyższe spalanie LPG 19,24L/100km no cóż fantazja kosztuje a to nie jest ostatnie słowo tego silnika ;)

Nie jeżdżę oszczędnie bo nie po to wkładałem mocniejszy silnik żeby się rozczulać i zamulać.

Na tym dystansie z awarii to zaraz po swapie klękło mi turbo które kupiłem w dniu swapa ;) , cewka wysokiego napięcia oraz pompa paliwa ale to akurat dzięki druciarstwu poprzedniego właściciela ;)
Wymieniłem też cukiery duże w wahaczach z tyłu

Biorąc pod uwagę częstość usterek w poprzednim aucie, nie jest źle tam uszczelkę pod głowicą robiłem prawie co rok ;)

Klima działa doskonale. Zamontowany termostat z lodówki spisuje się :)

Zamontowane hamulce nacinane nawiercane przód tył tarcze Bozarto (mikoda), przód klocki ferodo, tył klocki mintex, hamuje i wygląda dobrze



Zamontowany IC z Megane, ciepłe dni mu już nie straszne.



Na wiosnę nowe gumiaczki Pirelli P Zero Nero 215/45 17 - polecam na temperatury powyżej 15stopni, o ile Micheliny Pilot Exalto PE2 rewelacyjnie spisywały się w temperaturach 0-25stopni to Pirelki polecam na 15+
Gdzie michaliny przy 25+ zaczynały być za miękkie to pirelki przy 27-28stopniach kleją jak szalone.

Markzo - Wto Cze 21, 2016 09:03

Trzeba koksu dolozyc :D garazowe burbo dziala i to jest szalenstwo :ad
Kozik - Wto Cze 21, 2016 09:05

Cytat:
Trzeba koksu dolozyc :D garazowe burbo dziala i to jest szalenstwo :ad


tak tak zapomniałem, że umiera sprzęgło co zmusiło mnie do zjechania z doładowaniem do 0,5b żeby jeszcze pożyło, sprzęgło kewlarowe przeżyło rok (kwestia zmęczonego docisku).
Ekumajster zakupiony tylko czeka na wymianę sprzęgła ;)

longer86 - Wto Cze 21, 2016 09:06

Git, tylko chyba fotki wcięło
Kozik - Wto Cze 21, 2016 09:14

longer86 napisał/a:
Git, tylko chyba fotki wcięło


Już powinno działać ;)

Remigiusz - Pon Maj 14, 2018 13:20

Kozik napisał/a:
4x kayaba amory na pokładzie, jazda nieco inna


Jakie to byly nr katalogowe ? Dobierałeś od R 45 ? Bo nic do ZS odszukac nie mozna. Sa tylko springi :D

Kozik - Pią Mar 15, 2019 09:29

Remigiusz napisał/a:
Jakie to byly nr katalogowe ? Dobierałeś od R 45 ? Bo nic do ZS odszukac nie mozna. Sa tylko springi


hyhy odpowiedź po roku ;)

amory o niższym skoku i krótsze do ZS bo do 45 inne są numery.
amory mg zs 180
przód: KYB341234 druga strona KYB341233
tył: KYB341131

Zrobiłem samochodem już prawie 100tys i amory jeszcze się trzymają także polecam zakup.

Mały upp
przejechane turbawką 93200km
średnie spalanie gazu: 11,59L/100km

z czego pod koniec tamtego roku wymieniłem wtryski gazowe i spalanie w każdych warunkach spadło minimum 1,5L

Rumun kończy powoli swój żywot ale pojawił się następca dla którego Rumun będzie dawcą serca :mrgreen:

dzelo23 - Pią Mar 15, 2019 11:56

:mrgreen: no to czekamy
oby nie rok ;)

Kozik - Sro Sty 08, 2020 21:56

jeszcze info dla potomnych co do opon
najlepsze na jakich jeździłem opony zimowe to Hankook Winter icept rs2 polecam do mocnych samochodów
co do letnich to Pirelli Pzero Nero najlepsze pod względem prowadzenia i przyczepności powyżej 15stopni celsjusza ew Michelin Pilot Exalto (Sport) w temperaturach od 0-20stopni celsjusza powyżej przy ostrzejszej jeździe płyną, Pirelli mają dużo sztywniejsze ścianki boczne więc do ostrzejszej jazdy z większymi prędkościami to właśnie je polecam.
Mówię tutaj o oponach cywilnych do jazdy codziennej w różnych warunkach pogodowych dla mocniejszych samochodów ;)

[ Dodano: Sro Sty 08, 2020 21:56 ]
Kozik napisał/a:
Rumun kończy powoli swój żywot ale pojawił się następca dla którego Rumun będzie dawcą serca


Serce już wydarte jakiś czas temu...





koniec Rumuna...

Nastały czasy Czipsa :mrgreen: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=965848#965848