Zobacz temat - [MG ZT] Filrt odmy, filtr skrzyni korbowej, pomocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Filrt odmy, filtr skrzyni korbowej, pomocy

gandi84 - Czw Lip 18, 2013 20:46
Temat postu: [MG ZT] Filrt odmy, filtr skrzyni korbowej, pomocy
Nie wiem czy taki temat jest gdzies, tzn napewno tyczy silników diesla nie mniej jednka chcialbym zapytac czy w Benzyniaku jest filtr odmy? jak tak to gdzie go mam szukac, jak to wyglada, moze ktos ma jakis schemat albo zdjecie.
Pytanie wzielo sie stad ze auto wrzuca mi olej do odmy, i uslyszalem opinie ze musze wymienic filtr odmy bo poprostu jest zapchany i stad olej wywala do odmy... jednak z tego co widze filtr jest chyba tylko w CDTi... wiec co powoduje wywalanie oleju?

SeniorA - Pią Lip 19, 2013 09:06

W kV6 nie ma filtra odmy , a tzw. odmę stanowi układ odpowietrzania i napowietrzania skrzyni korbowej w skład którego wchodzą separatory siatkowe w pokrywach półgłowiczek i przewody ( gruby i cienki ) łączące półgłowiczki z korpusem przepustnic w układzie dolotowym. Może masz zatkane nagarem otworki (~ fi 2 mm ) w pokrywach lub same separatory siatkowe.
gandi84 - Pią Lip 19, 2013 22:33

Ojej to teraz po polsku poprosze:) co i gdzie mam szukac tych siateczek:)
SeniorA - Sob Lip 20, 2013 08:58

Separatory są w pokrywach pógłowiczek które trzeba demontować. Wg mnie nie ma potrzeby ich demontażu ( jaki przebieg ma silnik ? ), należy zacząć od czyszczenia przewodów odmy , sprawdzenia ich szczelności i czy są kompletne i właściwie połączone ,przetkania otworków , może wymiany oleju na odpowiedni.Można zastosować zewnętrzny odolejacz/separator.Każdy silnik w dolocie ma opary oleju i tym samym wydzielony olej , zależy ile jego jest. Wpisz w szukajce separator lub odolejacz, to zapoznasz się z tematem , ktoś kto Ci mówił o wymianie filtra najwidoczniej nie zna budowy tego silnika.
gandi84 - Nie Lip 21, 2013 09:10

Masz racje mowil o dieslu:)
Z tym ze widzisz, wszyscy pisza o tym odolejaczu... a ja nie chce soebie podlozyc miski pod cieknacy dach tylko go naprawic:) czyli nie chce zakladac separatora tylko znalesc przyczyne wydmuchiwania oleju do odmy w dosc duzych ilosciach.
Jesli bys byl tak dobry powiedziec mi co to sa te pół głowiczki:) i dzie sa:)

Aragorn - Nie Lip 21, 2013 12:22

gandi84 napisał/a:
Masz racje mowil o dieslu:)
Z tym ze widzisz, wszyscy pisza o tym odolejaczu... a ja nie chce soebie podlozyc miski pod cieknacy dach tylko go naprawic:) czyli nie chce zakladac separatora tylko znalesc przyczyne wydmuchiwania oleju do odmy w dosc duzych ilosciach.
Jesli bys byl tak dobry powiedziec mi co to sa te pół głowiczki:) i dzie sa:)


...to nie jest tak że opary oleju w odmie świadczą o jakiejś usterce, nawet w nowym silniku tak będzie się działo, problem robi się gdy jest go nadmierna ilość ...ja u siebie nie mam zamontowanych odolejaczy i tylko raz w roku czyszczę wąż przed przepustnicą z nadmiaru oleju i tyle ...moim zdaniem większy problem to to gdy w zimie odma zamarznie i wywali olej przez zabezpieczenia ...ale to już inny temat

...dobry olej najlepiej full syntetyk i regularna wymiana i nic się nie powinno zatykać ...możesz też przy wymianie przepłukać silnik specjalnymi preparatami jeśli nie wiesz co tam lał poprzedni właściciel i jakiś syf się nie nazbierał

gandi84 - Pon Lip 22, 2013 16:09

Silnik byl plukany niedawno, teraz latam na pol syntetyku 10w.40 fuchsa ale chce sie przerzuci na millersa semi syntetic 10w.40
z ta odma to masz racje no moge nazwac to nadmiarem, bo moim skromnym zdaniem ejst tego za duzo a silnik gubi olej, ale nie czuc w spalinach zeby go przepalal. zastanawia mnie tylko gdzie sa te sitka i te polgłowiczki. bo moze w sobote soebie rogrzebie autko i porobie.

Aragorn - Pon Lip 22, 2013 16:19

gandi84 napisał/a:
Silnik byl plukany niedawno, teraz latam na pol syntetyku 10w.40 fuchsa ale chce sie przerzuci na millersa semi syntetic 10w.40
z ta odma to masz racje no moge nazwac to nadmiarem, bo moim skromnym zdaniem ejst tego za duzo a silnik gubi olej, ale nie czuc w spalinach zeby go przepalal. zastanawia mnie tylko gdzie sa te sitka i te polgłowiczki. bo moze w sobote soebie rogrzebie autko i porobie.


...zależy co nazywasz nadmiarem ...ja u siebie między wymianami dolewam ok 1l.
...wydaje mi się że aby wyczuć go w wydechu to naprawdę sporo musiało by go ubywać a poza tym jeśli myślisz że faktycznie odma jest powodem ubytku to on jest spalany bo trafia s powietrzem do komory spalania

...ja bym raczej szukał nieszczelności obejrzał silnik czy gdzieś się nie poci

...co do siateczek to są one pod pokrywami zaworów i wiąże się to z wymianą uszczelki i z demontażem kolektora w przypadku tylnej głowicy ...jednym słowem sporo zachodu a napewno nie jest to powodem ubytku oleju

SeniorA - Pon Lip 22, 2013 17:37

SeniorA napisał/a:
Separatory są w pokrywach pógłowiczek które trzeba demontować.
napisałem nie zrozumiale , oczywiście demontuje się tylko pokrywy głowiczek bo w pokrywach są separatory.
gandi84 - Czw Lip 25, 2013 20:27

Okay dzieki za pomoc:) jak bede mial troche wiecej zcasu to to obejrze, bo podejrzewam ze nagaru jest sporo bo jak odkrecam wlew oleju to z nagaru mam twarda skorune na sciankach pod pokrywa....
Fatkem ejst ze oleju nie ma ani odrobine zapachu w spalinach czyste spalone PB, lub LPG, nie mniej ze na ten specyficzny ostry zapach jestem uczulony z poprzedniego auta. przy przeciagniecieu aota na obrotach nawet do 6 tysiecy i zmianie biegu chmurki nie ma sladu ani przy hamowaniu biegami. Mam dwa wycieki pod silniekiem. jeden okolica filtra oleju/ miski olejowej a drugi na skrzyni, z tym ze simering byl wymieniany rok temu an nowy, a nie wiem czy to wlasnie nei ejst olej splywajacy z dolotu.