Zobacz temat - [r416] brak mocy, słabo się zbiera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] brak mocy, słabo się zbiera

grzegorz1652 - Pon Sie 05, 2013 19:34
Temat postu: [r416] brak mocy, słabo się zbiera
Witam. Coś dolega mojemu roverkowi :( tylko nie wiem co a objawia się to tym że ma słabe kopyto :/ jak na silnik 1,6 idzie jak 1,4 :( . Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie co mu jest?. Dzisiaj zauważyłem że podczas ruszania końcowym tłumikiem na boki słychać jakby coś w nim goniło bo tak szumi w środku, ale myślę jeszcze że może rozrząd coś jest przestawiony bo świece nie są brązowe tylko jakby bardziej czarne no chyba że jest luz na kole pasowym i zapłon jest przestawiony :( tylko jak to sprawdzić samemu bez rozkręcania wszystkiego :( czy jest w ogóle taka możliwość?. Obstawiam również zapchany katalizator. Objawy jakie jeszcze zauważyłem to: brak mocy jak przyjdzie jakaś górka czy wzniesienie to prędkość strasznie spada i jeszcze dla porównania to ojciec ma megane 1.6 i ona wylatuje pod górę na 3 biegu i jeszcze przyśpiesza a moim roverku wyje silnik jakby chciał a nie mógł i ledwie pod nią wyjedzie na 3-rójce i jeszcze zwalnia :( macie może jakieś jeszcze pomysły? Ojcu meganka tak szła jak mój rover gdy miał zatkany katalizator że w ogóle spaliny nie wylatywały a po wywaleniu katalizatora to jest rakieta nie to co mój :( nie wiem czy też mam zatkany wydech czy co ;/ ;/ ;/ liczę na jakieś konkretne podpowiedzi co ewentualnie sprawdzić i co zrobić. Z góry wielkie dzięki ;)

Zapomniałem jeszcze dodać że roverek ma sekwencje jednak nie ma różnicy czy idzie na gazie czy na benzynie

dawidd - Pon Sie 05, 2013 21:21

Do sprawdzenia na początek - filtr powietrza, filtry paliwa-gazu, swiece i kable oraz kopułka z palcem - kiedy byly wymieniane? Sprzęgło sie nie ślizga? Rozrząd można sprawdzić rozkręcając osłony, ale wątpię żeby był przestawiony - pewnie być w ogolę nie jeździł i mial problem z zapalaniem. Sprawdz dolot powietrza czy nie jest czyms przytkany, czy masz kratke na poczatku rury ktora ma zapobec dostaniu sie wiekszych zanieczyszczeń do środka. Możesz tez sprawdzić czujnik czisnienia powietrza - jest kolo kompa albo w kompie, nie pamietam oraz wężyki które łącza go z kolektorem
grzegorz1652 - Pią Sie 16, 2013 21:57

świece były wymieniane rok temu, kable zapłonowe nie wiem bo jak go kupiłem rok 2 lata temu to jeszcze nie wymieniałem i szczerze się przyznam ze raz mnie jeden popieścił ten co idzie od cewki zapłonowej to kopułki i zauważyłem że rano jak odpale to silnik nie pracuje równo. Kopułki również nie wymieniałem odkąd mam roverka. Filtr paliwa wymieniony pół roku temu, jak i również gazu. Aha i dodam jeszcze że właśnie dzisiaj wywaliłem katalizator i zamontowałem strumienicę no i dalej kicha dalej tak samo chodzi wiec wydech odpada ;/
dawidd - Sob Sie 17, 2013 08:43

kable i kopulka z palcem obowiazkowo do wymiany - to nie sa elementy "wieczne"
grzegorz1652 - Sob Sie 17, 2013 08:50

i to może być przyczyna że aż tak słabo idzie do przodu jak silnik 1.4?
dawidd - Sob Sie 17, 2013 16:48

Nie dam ci na to gwarancji ze 100% to to ale ma to b duzy wpływ na prace i moc silnika
grzegorz1652 - Pon Sie 19, 2013 20:31

yhy ok dzięki części juz zamówione koszt ok. 200zł :)

[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 20:31 ]
części już wymienione i prawie że nic nie jest lepiej tyle tylko że nie ma dziury na gazie podczas gwałtownego dodania gazu oraz że silnik pracuje równiutko nawet gdy jest zimny. Jakieś jeszcze pomysły? może są luzy na kole pasowym? tylko w jaki sposób to sprawdzić?

dawidd - Wto Sie 20, 2013 22:25

sprawdź kompresje. Skad wiesz ze auto jest słabe? Jakos to sprawdziłeś (hamownia) czy tak sie tylko wydaje?
grzegorz1652 - Sro Sie 21, 2013 19:08

w żaden sposób tego nie sprawdzałem po prostu to czuję bo jak wsiądę do megane 1.6 to idzie jak burza pod górę jeszcze przyspiesza a mój rover pod tą samą górkę albo słabnie ale idzie cały czas tak samo i w ogóle w megane to czuć kopyto pod nogą a mój to tak przyspiesza bo przyspiesza ale jakby się mu nie chciało albo nie mógł
dawidd - Czw Sie 22, 2013 09:41

porównanie do innego auto to żadne porównanie, nie wiem jaki maganka ma moment, ale był tez ze zmienna faza rozrządu i z taka sie nie nascigasz - zawsze cie odstawi pomimo ze motor tej samej pojemności
grzegorz1652 - Czw Sie 22, 2013 20:34

yhy to nie wiedziałem
dawidd - Czw Sie 22, 2013 20:56

Żeby szukac ewentualnej usterki musial bys sprawdzić na hamowni ze auto ma np 80km zamiast serii - wtedy można by myśleć czy układ paliwowy sprawny dolot powietrza, kompresja itd - inaczej możesz miec wszystko ok, a będziesz szukał dziury w całym. Ewentualnie poszukaj kogoś kto ma R z taki motorem jak twój i się nim przejedz
grzegorz1652 - Pią Cze 27, 2014 21:15

Witam. Ponownie mam jeszcze jedno pytanie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia po numerze silnika lub jakiś inny sposób na sprawdzenie czy ktoś przypadkiem nie wsadził do mojego rovera kiedyś silnika 1,4? bo naprawdę coś mi się wydaje nie tak bo jeszcze jechałem dzisiaj megane Igeneracji z 1999r. z motorem 1.4 95km i też lepiej idzie niż mój. i tak myśle że może mam inny motor wsadzony niż powinienem mieć. Tylko nie wiem jak to sprawdzić ;/
sTERYD - Sob Cze 28, 2014 00:47

pierwsze dwie cyfry numeru silnika to pojemność. Jakbyś raczył poszukać to byś wiedział.
grzegorz1652 - Sob Cze 28, 2014 09:08

a mam jeszcze takie pytanko bo wczoraj mi się przestawił rozrząd bo pasek był zbyt luźny ;/ i musiałem go ustawić na nowo i ustawiałem tak że koła wałków te górne ustawiłem na znaki a nie mogłem zobaczyć tego dolnego znaku bo nie miałem odkręconej dolnej obudowy rozrządu więc wykręciłem i ustawiłem wszystkie tłoki na równo 1 i 2 cylindra nie zwracając w ogóle uwagi na to dolne kółko żeby się zgadzało z odlewem na silniku. No i nie wiem czy tak może być? autko chodzi normalnie pali i wszystko bez problemu ;) tylko że no jest dalej słabe takie jak było chyba że mi się tak tylko wydaje no ale jechałem wczoraj tą megane 1.4 to lepiej chodzi jak mój roverek.
Kozik - Sob Cze 28, 2014 09:15

grzegorz1652, prowizorki nie ma co odstawiać, ściągnij osłony i ustaw wszystko na znaki, skoro są to po coś są ;)
zacekpl - Sob Cze 28, 2014 13:53

Jak najbardziej może byc w ten sposób ustawione, bardzo pomocna metoda, gdy klin na mały kółku jest wyrobiony. Na kole pasowym też jest taki mały rowek, który powinien sie zgadzać ze znakiem na obudowie.
grzegorz1652 - Pon Cze 30, 2014 19:43

Yhy Ok wielkie dzięki a powiedzcie mi jeszcze jak mam naciągnąć pasek bo naciągnąłem na full napinacz jak tylko się dało i teraz jak się troszkę silnik zagrzeje to coś zaczyna gwizdać jakby jakaś turbina czy coś i podejrzewam że to rolka napinacza. Czy jest jakiś sposób jak ustawić żeby pasek nie był za luźny i żeby znowu mi rozrząd nie przeskoczył ;/
dawidd - Pon Cze 30, 2014 22:08

pasek ma sie dac obrucic o 90stopni miedzy 2 najdalszymi kolami. Jak naciągnąłeś na maxa to ino czekać az strzel
zacekpl - Wto Lip 01, 2014 09:44

Za mocno napięty i bardziej obciążone łożysko rolki zaczyna hałasować. Popuść mu deczko ;)
grzegorz1652 - Wto Lip 01, 2014 18:44

Mieliście racje wielkie dzięki pasek popuściłem i już nie gwizda ;) a już miałem kupować nową rolkę ;) uff... niepotrzebny wydatek. A co do mocy i silnika to już wiem dlaczego tak słabo się zbiera i w ogóle w porównaniu do megane 1.6 o której pisałem na początku. Otóż wyczyściłem dzisiaj blok silnika w celu odczytania kodu silnika i okazało się że pisze 14k4 a nie 16k4f czyli mam wymieniony silnika na 1.4 ;/ Faq opłaca się w ogóle wymieniać czy nie? jeszcze takie pytanie czy pasek rozrządu z 1.6 bo do takiego kupowałem myśląc że taki mam i filtry będą pasowały do poj. 1.4?
sTERYD - Wto Lip 01, 2014 18:47

paski, cała głowica i kolektory są takie same. Różne są bloki.
grzegorz1652 - Wto Lip 01, 2014 18:49

a silnik 1.6 ma jakieś jeszcze charakterystyczne znaki lub coś co go odróżnia od 1.4? żebym mógł jeszcze porównać i być pewien na 1000%


Edit: Zresztą co tu jeszcze szukać i po co jak ewidentnie widać na zdjęciu poniżej że pisze 14k4f ;(


dawidd - Sro Lip 02, 2014 11:54

zmiany na 1,6 bys specjalnie nie odczul, ja mam 1,6 i niedawno sie ściągałem z 1,4 seria, a mój ma i przepustnice z poldka i parę innych bzdur które nie wiele dają i 1,4 mnie odstawił. Fakt ze 4cz5 razy planowałem głowice i mam nalatane 350 tys, ale jednak odstawił. Moze tez dlatego ze on jechał w pojedynkę a ja mialem jeszcze żonę ktora skutecznie zabraniała sie ściągać. Ale na pieszym gazie on byl przede mną...
zacekpl - Sro Lip 02, 2014 12:34

Może masz motor zajechany + gorszy start to może dlatego Cię wziął. Między 1.4 a 1.6 jest spora różnica, szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
karollo844 - Sro Lip 02, 2014 20:55

Jaki jest czas przyśpieszenia w R416 na 3biegu od 60-100km/h ? mi wychodzi 9s a od 0-100km/h 11.5
dawidd - Sro Lip 02, 2014 22:29

zacekpl napisał/a:
Może masz motor zajechany
moze nie zajechany bo zbiera sie nieźle, ale 350 tys i z tego 200 na lpg tez robi swoje, chociaż kompresja równa na wszystkich garach. Myślę ze ma wpływ to, że głowica jest zdarta już kolo 1mm zamiast krytycznego 0,2 zalecanego przez rave
zacekpl - Sro Lip 02, 2014 23:04

dawidd napisał/a:
chociaż kompresja równa na wszystkich garach

A ile Ci wyszło ? Nie mam porównania do silnika ze splanowana czapką o 1 mm a taką o nominalnym wymiarze, ale teoretycznie powinno go to doprężyć więc moc powinna większa. Jak tyle kkm na gazie to może warto zaworki dotrzeć.

sTERYD - Sro Lip 02, 2014 23:21

zacekpl, wcale doprężenie nie musi sprawić, że moc się zwiększy. Mieszankę trzeba bardziej sprężyć, na co idzie więcej energii/mocy, a ponadto masz dolane więcej nieściśliwej cieczy (benzyny) niż to jest wyznaczone dla minimalnej objętości całego gazu. Także wzrasta Ci diametralnie ciśnienie przy GMP i więcej sprężonej mieszanki ucieka do miski olejowej (bo przecież uszczelnienie tłoka jest liczone dla jakiegoś tam ciśnienia, a i to już jest trochę wyjechane.
Także doprężenie byłoby dobre, gdyby przy okazji przeprogramować wtrysk, a tak to pewnie nie dość, że stracił na żywotności, to i pewnie mocy nie zyskał (a jeśli tak, to niewiele/niezauważalnie)

zacekpl - Czw Lip 03, 2014 00:58

Kolega dawidd, jeździ na gazie, więc nie mamy w cylindrze nieściśliwej cieczy(której zresztą byłoby tak jakies 0,00001g- juz nie pamiętam rzędu wielkości ale coś koło tego), dodatkowo na gazie może mieć korekty bardziej dopasowane do silnika- w tym przypadku po doprężeniu.
sTERYD napisał/a:
Także wzrasta Ci diametralnie ciśnienie przy GMP i więcej sprężonej mieszanki ucieka do miski olejowej

O to chodzi przy doprężaniu, jednak nie przesadzajmy, że jak ciśnienie wzrośnie z nominalnych 14bar nawet na 16 to mieszanka pojdzie w miske. Wiadomo, nie jest to uszczelnienie idealne, ale straty są pomijalne.

sTERYD napisał/a:
Mieszankę trzeba bardziej sprężyć, na co idzie więcej energii/mocy

Idąc Twoją logiką sTERYD, silniki dolnozaworowe powinny być sprawniejsze od górnozaworowych, bo przecież miej mocy/energii tracą na sprężenie mieszanki ? Coś tu chyba jednak nie gra. Ludzie tuningujący silniki atmosferyczne chyba od zawsze doprężają silniki, żeby dostać te pare KM więcej na kołach/kole.

dawidd - Czw Lip 03, 2014 07:10

nie pamiętam ile ma barow bo test robiłem z rok temu, ale na pewno ponad 10. W/g danych seria ma 10,5 wiec kompresje mam ok. Ale tez nie kojarzę żeby było tam zawrotne 15 czy więcej, chyba jakoś specjalnie dużo nie wzrosło ciśnienie. Zawory tez docierałem ze 2 lata temu
zacekpl - Czw Lip 03, 2014 10:32

10,5;1 to jest stopień sprężania, nie ciśnienie sprężania w cylindrze. Ciśnienie jest zależne też od takich czynników jak zużycie silnika czy kąty otwarcia/zamknięcia zaworów. Stopień sprężąnia natomiast to stosunek całkowitej objętości cylindra do jego objętości przy TDC. Z tego co wiem, seria powinna mieć ciśnienie sprężąnia 14 bar i są silniki które wyniki podobne do tego osiągają na teście kompresji.
dawidd - Czw Lip 03, 2014 11:26

dzięki zacekpl, za wyjaśnienie, jak będzie chwila to sprawdzę dokładnie ile ma barów
Sirk - Czw Lip 03, 2014 17:35

grzegorz1652, znam ten ból gdy pod maską zamiast 1.6 jest wsadzone 1.4... Przerabiałem to, jak kupiłem swoje auto. U mnie co ciekawsze jeszcze był wsadzony komp z poldrovera, bo ten silnik z niego pochodził...
karollo844 - Czw Lip 03, 2014 19:19

No i ja dołączam do grona oszukanych 14k zamiast 16k ale jak na silnik 1.4 i 1200kg to całkiem dynamiczny jest.
dawidd - Sob Lip 05, 2014 06:14

w którym miejscu jest nabity symbol z nr silnika?
sTERYD - Nie Lip 06, 2014 14:47

przy skrzyni biegów tuż pod połączeniem bloku z głowicą,