Zobacz temat - [R75] po przekręceniu kluczyka cisza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] po przekręceniu kluczyka cisza

borsuk88 - Sob Wrz 21, 2013 14:17
Temat postu: [R75] po przekręceniu kluczyka cisza
po przeczytaniu wielu postów nie mogę dojść do końca czy to rozrusznik czy aku czy immobilaizer ! opisze co się dziej nie zawsze to jest ale ostatnio zdarza się często - przekręcam kluczy chce odpalić i jest cisza nie ma cykania ani nic kontrolki się poalą normalnie włącze światła - raz to pomaga a raz nie i odpali podczas odpalnia natężenie prądu spada z 12.5 na 10 .9-10.6 ! nie wiem czy to wina rozrusznika że nie kręci - ale wydaje mi się że jakieś cykanie powinno być żeby to był rozrusznik pomocy wielkie dzięki za pomoc
wojtekhan - Sob Wrz 21, 2013 15:06

Cześć
U mnie przy walniętym rozruszniku nie było nic słychać. I poza tym miałem podobnie -tzn, że przez jakiś czas raz palił od strzała, a raz za drugim/3 razem.
Przy rozładowanym aku słychać przekaźnik z okolicy schowka pasażera.

Zresztą co tu gdybać - weź akumulator do ładowania na noc i rano zobaczysz...

borsuk88 - Sob Wrz 21, 2013 15:09

chce zobaczyć po nocy jakie napięcie będzie miał aku chociaż dzisiaj wróciłem z pracy i zgasiłem go i za pierwszym nie odpalił była cisza a za drugim normalnie a napięcie było na aku pow 13 więc to może być rozrusznik i teraz mam pytanko czy dawać ten do regeneracji czy kupić używkę >?? bo nowy to dośc dużo kasy
wojtekhan - Sob Wrz 21, 2013 15:22

U mnie zużyły się miedziane styki. Możesz je kupić osobno - koszt około 30 zł.
Ja kupiłem cały rozrusznik używany z nowszego rocznika jak dobrze pamiętam za ok 60 zł.

Pozdrawiam

borsuk88 - Sob Wrz 21, 2013 15:26

no właśnie na allegro te rozruszniki wszystkie gorzej niż mój wyglądają ha może coś znajde dzięki za podpowiedź a może tu ktoś ma dobry rozrusznik do disla??
ripek - Wto Wrz 24, 2013 10:00

Jeżeli po przekręceniu kluczyka auto nie wydaje żadnych dźwięków nie słychać przekaźnika.
To zaczął bym od sprawdzenia kostki ze stykami pod kluczykiem stacyjki.
Często się zdarza że pin odpowiedzialny za rozrusznik się wyrabia lub nadpala i wtedy jest brak przepływu prądu.
A kilkukrotne kręcenie kluczykiem powoduje chwilowe załączenie styku.

SeniorA - Wto Wrz 24, 2013 16:12

borsuk88, sprawdź też przewód od wyłącznika elektromgnetycznego na rozruszniku, czy wsuwka przewodu dobrze siedzi i czy kontaktuje.
borsuk88 - Wto Wrz 24, 2013 19:47

więc stacyjkę rozbierałem i wszystkie styki wydają sie ok ładne i nie mają luzów a jeśli chodzi o wsuwkę tez patrzyłem niby dobrze - postukałem w rozrusznik i juz 2 dni ok bez problemu odpala i zawsze za pierwszym razem
Dziadek - Wto Wrz 24, 2013 20:01

U mnie to były pierwsze objawy padania styków na cewce. Rozebrałem,wymieniłem i spokój.Wszystko kosztowało ok. 30 zeta z przesyłką.
borsuk88 - Sro Wrz 25, 2013 16:45

i ja tak myślę że to styki ale powiedz mi gdzie ty je kupiłeś??masz jakieś namiary i czy dużo jest roboty przy tym?bo za takie pieniądze to ja bym zrobił sam
Dziadek - Czw Wrz 26, 2013 08:49

Styki (te miedziane blaszki ze śrubami po prawej i lewej) zamów według numeru rozrusznika.
pineska - Pon Mar 20, 2017 09:39

Podepnę się pod temat:-)
W zeszłym tygodniu miałem stłuczkę - koleś uderzył mi w tył auta. Od tamtej pory już 2 razy wydarzyła się sytuacja która nigdy nie miała wcześniej miejsca - po przekręceniu kluczyka kompletna cisza. Dopiero po paru próbach i około 10 sek. przytrzymaniu kluczyka auto odpaliło.

Tak jak piszę - normalnie pali od strzała - nie wiem czy to zbieg okoliczności czy ten problem może być efektem tamtego uderzenia?
W tym tygodniu mam mieć oględziny rzeczoznawcy w moim warsztacie i czy powinienem również o tym wspomnieć?

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Mar 20, 2017 09:39 ]
Witam! Po okresie spokoju mój problem powrócił. Często zdarza się że po przekręceniu kluczyka jest zupełna cisza. Czy to może być to co u osób powyżej?

Filmik

longer86 - Pon Mar 20, 2017 15:42

Po pierwsze w benzynie zawsze świeci sie żółty check przed odpaleniem?

Może przekaźnik w EWS...

Ja zima mialem taki objaw, ze musiałem przytrzymać kluczyk sekundę lub 2 na zapłonie i dopiero startował rozrusznik

pineska - Pon Mar 20, 2017 16:46

pineska napisał/a:
Po pierwsze w benzynie zawsze świeci sie żółty check przed odpaleniem?

Z tego co pamiętam i teraz sprawdziłem na innych filmikach na YT dla k-serii to się zapala dopóki nie odpali.
Pisząc o przekaźniku masz na myśli te w skrzynce bezpieczników silnika?

Zimą zawsze mi dłużej kręci ale w ostatnich dniach pogorszyło mu się z tym odpalaniem:-/ Coraz rzadziej zaskakuje. Wezmę lapka i chyba przejdę się do auta sczytać błędy Toafem:-p

longer86 - Pon Mar 20, 2017 17:40

No jeden z przekaźników pod maska, lub tez wcześniej w samym EWS jest przekaźnik, który odpowiada za podanie prądu na rozrusznik.
pineska - Pon Mar 20, 2017 19:24

Podpiąłem się Toafem ale nic podejrzanego nie znalazłem, żadnych błędów związanych z EWS...za to akumulator mi się wyładował, chyba był na wykończeniu.
Tak w ogóle to może być jego wina? Za młody nie jest bo ma ok 8 lat i w tę zimę często się wyładowywał.
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników pod maską i wszystko wygląda ok, choć część była jakby nie włożona do końca to je podociskałem. Jutro mam trochę jeżdżenia to ze świeżo naładowanym aku sprawdzę czy problem nadal występuje

MaReK - Wto Mar 21, 2017 02:53

TOAF nie czyta prawidłowo błędów w EWS'ie.