Zobacz temat - [R111]Czy na silnik 1.1 -8v można postawić głowicze 16v??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [R111]Czy na silnik 1.1 -8v można postawić głowicze 16v??

Polo1512 - Pią Paź 11, 2013 14:48
Temat postu: [R111]Czy na silnik 1.1 -8v można postawić głowicze 16v??
Jak w temacie. Zastanawiam się czy da się postawić głowice 16v na blok 1.1. Wiem ze wychodziły silniki wersji 1.1 16V ale podejrzewam że różniły się tłokami. 8v nie miały pewnie wycieć na tłokach na zawory i po założeniu głowicy 16v tłok się przytuli z zaworem i będzie pac.. Mam nadzieję że ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości.
flapjck1 - Pią Paź 11, 2013 16:27

jest mozliwe ze masz tloki podciete na glowice 16v, ale dopoki nie zdejmiesz glowicy raczej sie o tym nie przekonasz

jezeli nie ma kieszonek na zawory mozna jak najbardziej wyciac je samemu

Polo1512 - Pią Paź 11, 2013 16:57

Chyba że pożycze laparoskop wykręcę świece włożę przewód z kamerką i obejrze sobie tłoczki bez ściągania głowicy. teraz jeszcze zastanawim się nad wrzuceniem silnika 1.4 i zrobić GTi .
flapjck1 - Pią Paź 11, 2013 21:31

mozesz pojsc dalej i wsadzic nawet 1,8
Polo1512 - Pią Paź 11, 2013 23:36

a jakie modyfikacje trzeba poczynić ?? Podejdzie 1.6 albo 1.8 pod tą seryjną skrzynie flansza pasuje itp. ??
flapjck1 - Sob Paź 12, 2013 09:54

podejdzie, tylko bedziesz musial poknuc ze sterowaniem silnika, bo o ile w 1,6 mozesz wykorzystac ecu i wiazke od 1,6 ( a tym samym kolo zamachowe ) o tyle w 1,8 musisz sklecic jakas hybryde - albo zalozyc od razu ze skrzynia z 1,8 ( pg1 ) i tym samum zmienic poloski ( a wlasciwie sklecic takie ktore beda mialy wewn. przeguby od pg1 a zewnetrzne metrowkowe)

masz skrzynie 4ro czy 5cio biegowa?

Polo1512 - Sob Paź 12, 2013 11:11

mam skrzynię 5 biegową i poprzedni właśniciel mówił że jest to ponoć PG 1 choć nie chce mi się w to wierzyć i nie wiem za bardzo gdzie szukać oznaczenia tej skrzyni żeby to sprawdzić. Czyli 1.6 podchodzi bez problemu tylko trzeba rzecz jasna całą instlacje i Ecu od 1.6 wsadzić. Raczej będę szukał teraz silnika 1.6 bo mam jeszcze w domu małą niespodziankę dla tego silniczka... Ostrzejsze wałki i do tego leży jeszcze Garret, intercooler od audi 1.8 TDi i ECUMaster. Wystroić dobrze zrobić mu na ecu lounch contol'a i na strcie bach bach bach bach w wydech i będzie robiło roboę. Dobre slicki na przód i będzie bajka.
flapjck1 - Nie Paź 13, 2013 14:02

ee na pewno nie PG1, jak juz to R65, mozesz 1,6 wsadzac bez problemu

jakie masz walki?

MultecFSO - Nie Paź 13, 2013 21:34

1.8 też możesz wsadzać bez problemu razem z ecu i wiązką, kwestia koła zamachowego pod sprzęgło 200mm z 4ema brakującymi zębami pod czujnik np. z MG ZR 105, 416tki itp.
ADI-mistrzu - Wto Paź 15, 2013 21:37

Polo1512, mam przeczucie że grzebałeś tylko w samochodach marki VW (oraz pochodne) i nie do końca masz pojęcie o modyfikacjach...

[ Dodano: Wto Paź 15, 2013 21:37 ]
Silniki serii k praktycznie niczym się nie różnią (po za pojemnością i liczba zaworów), jedynie jeśli chcesz modelowo młodszy wsadzić to będą różnice.

Druga sprawa, to po co wsadzać intercooler do silnika bez doładowania? Wiesz do czego to w ogóle służy?

Wybacz, ale po Twoim poziomie wypowiedzi przypuszczam że nie do końca wiesz co robisz...

flapjck1 - Wto Paź 15, 2013 22:40

adi, przeciez chlopak pisze ze ma turbo, niech knuje, to ze w pl mody tych motorow sa malo popularne o niczym jeszcze nie swiadczy


teraz sensowne sterowniki typu SA czy inne DETy zrobily sie dostepne cenowo i sprawa wyglada zupelnie inaczej ze strojeniem niz jeszcze 10 lat temu!

ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 07:30

flapjck1, gdzie jest napisane że ma turbo? Nie widzę tego.
tronsek - Sro Paź 16, 2013 08:38

Polo1512 napisał/a:
leży jeszcze Garret,

Markzo - Sro Paź 16, 2013 12:53

Tuning kserii nie jest popularny na tym forum, na forach FSO i pochodnych chłopaki dłubią kserie na potęge ;)
Polo1512 - Sro Paź 16, 2013 13:13

Grzebałem w różnych silnikach. Głównie bawiłęm się starymi pojazdami i budowałem stare samochody na 1/4 mili. Oczywiście z pomocą moich kolegów... Np. Łada 2107 która miała około 400km na seryjnym silniku 1.3 i robiła mocne sportowe auta. polecam obejrzeć http://www.youtube.com/watch?v=6p_luuQBt88 1:15 nasza łada pragnę zauważyć że corvetta też była dłubana i niestety pomimo opóźnionego startu łady przegrała. Wydaje mi się jednak ze jakieś pojęcie mam o motoryzacji. Nie znam się na K serii dlatego też pytam chyba po to jest forum. Pozdrawiam :)
Markzo - Sro Paź 16, 2013 13:32

ja bym włożył 1,8 ;) i dmuchnął tak jak tu: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88989
flapjck1 - Sro Paź 16, 2013 13:59

@polo1512, jestes moze z zyrardowa?
ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 15:59

Była wersja k-serii 1.8 z fabrycznym turbodoładowaniem, silnik ten był przystosowany do softturbo więc podstawa już by była.
Taki też bym polecał do tego typu konstrukcji, problem w tym że jest to najnowszy silnik i instalacja z 1.1 nie podejdzie.

Inne jest także mocowanie silnika.

BigBoyPL - Pią Paź 18, 2013 19:26

W Roverze metro był silnik 1.8 VVC i oryginalnie była tam R65 to taka ciekawostka ;]
Polo1512 - Sob Lis 30, 2013 14:18

Wsadziłem 1.6 16V i samochód robi taką robote że szok. Musiałem założyć Drag zimówki :) bo na pierwszych 3 biegach nie miał trakcji na suchym a na mokrym to stał w miejscu:) Wiele opony nie dały bo i tak nie ma trakcji i tak :) Roverek na 1/8 mili jedzie podobnie jak Toyota Corolla TS która ma 192 KM
polofix - Sob Lis 30, 2013 19:42

Polo1512 napisał/a:
Wsadziłem 1.6 16V i samochód robi taką robote że szok. Musiałem założyć Drag zimówki :) bo na pierwszych 3 biegach nie miał trakcji na suchym a na mokrym to stał w miejscu:) Wiele opony nie dały bo i tak nie ma trakcji i tak :) Roverek na 1/8 mili jedzie podobnie jak Toyota Corolla TS która ma 192 KM

Gratuluję! Rover 114GTI to już pocisk, a 1,6 to naprawdę MOC. Jak coś to Komputery, koło zamachowe, alternator jest taka sama jak w Polonezie z tym silnikiem.
A ty na jakiej elektronice ganiasz?
http://www.youtube.com/watch?v=aKefAfcHSGE

Polo1512 - Nie Gru 01, 2013 01:16

komputer od 1.6 a wiązka el. silnika jest od 1.1. W sumie żadnych przeróbek. Pasuje Plug&play. dla ciekawostki silnik 1.6 początkowo jeździł na ecu od 1.1 i też jeździło tylko nie wiadomo jaki miał AFR. Ale po założeniu ecu od 1.6 znacznie poprawiły sie osiągi. Na początku byłem bardzo zadowolony bo fajnie to jeździ ale już miesiąc prawie śmigam i robi sie za mało :) może na wiosne 1.8 VVC albo pomyśle nad turbo do tego silnika 1.6. W sumie najwięcej roboty jest z rozpięciem półosi żeby wyjąąć silnik ze skrzynią. reszta to jest bajka. Wiedząc juz co i jak mysle ze cały swap jest do zrobienia w 5-6 h oczywiście w dwie osoby. (na upartego nawet pod blokiem na parkingu) Jest na prawde dobra zabawka. 3/4 samochodów cywilnych na mieście ma wielki problem z tym maleństwem nie mówiąc juz o wszystkich hondach civic, CRX i innych pseudo sportowych samochodach.