Zobacz temat - [R216 cabrio] Przegub
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 cabrio] Przegub


Inttruz - Pią Paź 25, 2013 01:13
Temat postu: [R216 cabrio] Przegub
Zaczynam słyszeć przeguby co zaczyna mnie martwić.
Poszukałem na forum i znalazłem coś takiego
http://forum.roverki.eu/v...wdzi%E6+przegub

Jednak jak nie chce naprawiać tylko wymienić. Wyglądalo będzie pewnie mniej więcej tak samo.
Jednak mam kilka pytań przed rozpoczęciem wymiany.
Po 1 czy w 216cabr będzie to wyglądało podobnie?
2 jakiego smaru tutaj użyć
no i 3 jakie dodatkowe przeszkody moge napotkać.

Dodam że nie znam sie jakoś świetnie na mechanice, tylko tyle o ile coś tam łapie myśleć umiem, ale co do niektórych rzeczy dobrze by było mieć jakieś dodatkowe info. Do tego nie mam kanału na którym by było wygodniej.

I jeszcze jedno pytanko. Czy jest jakiś sposób poza skręceniem kół i ruszeniem (oraz sprawdzeniem czy gumy nie są przerwane) na sprawdzenie czy to na 100% przeguby i który to?
W 99% jestem przekonany że to to ale nie mam pojęcia który.

sTERYD - Pią Paź 25, 2013 09:46

Cytat:
Po 1 czy w 216cabr będzie to wyglądało podobnie?
Będzie podobnie, tylko w kanciaku masz odrobinę różne zawieszenie, ale dużych różnic nie odczujesz. ZTCP to jest bardziej podobne do R400 i nie trzeba odkręcać drążka kierowniczego, wystarczy rozpiąć dolny wahacz.
Cytat:
2 jakiego smaru tutaj użyć

Najlepszy jest smar do przegubów molibdenowy. Jak kupisz osłonę nawet najtańszą, to w pudełku powinien być. Najlepiej całą tubkę lub torebkę (zalezy jak jest opakowany) na jeden przegub.
Inttruz napisał/a:
3 jakie dodatkowe przeszkody moge napotkać.
Poza tym, że przegub może nie chceć sam zejść z półosi to chyba nic ewentualnie może się zdarzyć, że pęknie zabezpieczka sprężysta, ale to pasuje od prawie każdego auta z takim zabezpieczeniem i jest do kupienia w większości normalnych sklepów z częściami.
Inttruz napisał/a:
nie mam kanału na którym by było wygodniej.

akurat przy tej operacji do niczego nie potrzebny :cool:
Inttruz napisał/a:
Czy jest jakiś sposób poza skręceniem kół i ruszeniem (oraz sprawdzeniem czy gumy nie są przerwane) na sprawdzenie czy to na 100% przeguby i który to?

Niestety tylko dobry słuch :/

tronsek - Pią Paź 25, 2013 10:06

sTERYD napisał/a:
Będzie podobnie, tylko w kanciaku masz odrobinę różne zawieszenie, ale dużych różnic nie odczujesz. ZTCP to jest bardziej podobne do R400 i nie trzeba odkręcać drążka kierowniczego, wystarczy rozpiąć dolny wahacz.
Niestety, jesteś w błędzie Kolego. W kanciaku przednie zawieszenie jest niemal identyczne jak w R200/25/MG ZR. Natomiast tylne zawieszenie jest identyczne jak w R400/R45/MG ZS.

Inttruz napisał/a:
Po 1 czy w 216cabr będzie to wyglądało podobnie?
Będzie tak samo.
sTERYD - Pią Paź 25, 2013 11:47

No widzisz. Pamięć już nie ta ;)
Inttruz - Pią Paź 25, 2013 12:08

Świetnie, dzieki Panowie za pomoc. Po weekendzie rusze sie za przegubami i biore sie do roboty. Oszczędze na mechaniku :)

@edit
Jeszcze tylko jedno pytanie, jak nie będzie chciał zejść przegub to użyć młota czy jakoś delikatniej go potraktować?

@edit2
Załamałem sie, zszedłem dziś do samochodu, obejrzałem gumy i są całe, nigdzie nie są przerwane. A teraz jakby doznał magicznego ozdrowienia i nie chrupie nic. Długo walczyłem przód tył w lewo opór prawo i żadnego zgrzytu. Przejechałem sie tak samo. Chyba podjade do jakiegoś mechanika (jeśli tu jakiegoś znajde) i niech on obada które to chrupało, a wymienie sam.

xbialyx5 - Pią Lis 15, 2013 13:48

tronsek napisał/a:
W kanciaku przednie zawieszenie jest niemal identyczne jak w R200/25/MG ZR. Natomiast tylne zawieszenie jest identyczne jak w R400/R45/MG ZS.


To samo się tyczy też 3 drzwiowego kanciaka z silnikiem D16A8?

sTERYD - Pią Lis 15, 2013 13:59

tak :cool:
xbialyx5 - Pią Lis 15, 2013 14:10

Mówimy tu także o sprężynach i amortyzatorach tak?
tronsek - Pią Lis 15, 2013 16:46

xbialyx5 napisał/a:
Mówimy tu także o sprężynach i amortyzatorach tak?
:taa: Tak.
xbialyx5 - Pią Lis 15, 2013 18:37

Dziękuję serdecznie ;)