Zobacz temat - [R75] Na biegu jałowym przegrzewa się
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Na biegu jałowym przegrzewa się

minos4u - Czw Lis 21, 2013 08:30
Temat postu: [R75] Na biegu jałowym przegrzewa się
witam

Mój pierwszy post na forum, przeczytałem kilka wątków na temat przegrzewania sie rovera V6 ale nie znalazłem nic co odpowiadałoby moim objawom.

Silnik w czasie jazdy pracuje poprawnie nie ma problemu z temperaturą. Dopiero po zatrzymaniu się zaczyna szwankować. Temperatura na wskażniku jest cały czas na godz 9-tej ale zaczyna pracować wentylator najpierw powoli ale pozniej przełącza się na najwyższy bieg po podłączeniu kompa temp na biegu jałowym 107 st kiedy delikatnie podniosę obroty temp spada do 94 st rosnie 99 włącza wentylator jeszcze chwile rosnie i spada.

Moje pytanie co może być przyczyną??

20 tys km temu wymieniałem rozrząd z pompą wody termostat rurki przy termostacie.

osarro - Czw Lis 21, 2013 10:47

tak domowym sposobem sprawdziłbym jak nagrzewają się wszystkie gumowe węże...być może termostat coś szwankuje mój był ciut uchylony co dawało efekt wychładzania silnika. Lub jak masz dojście to sprawdzić termometrem laserowym poszczególne elementy jak się nagrzewają, być może w ten sposób dojdziesz co jest nie tak.
fajansiarz - Wto Lis 26, 2013 01:22
Temat postu: Re: [R75] Na biegu jałowym przegrzewa się
minos4u napisał/a:
witam

Mój pierwszy post na forum, przeczytałem kilka wątków na temat przegrzewania sie rovera V6 ale nie znalazłem nic co odpowiadałoby moim objawom.

Silnik w czasie jazdy pracuje poprawnie nie ma problemu z temperaturą. Dopiero po zatrzymaniu się zaczyna szwankować. Temperatura na wskażniku jest cały czas na godz 9-tej ale zaczyna pracować wentylator najpierw powoli ale pozniej przełącza się na najwyższy bieg po podłączeniu kompa temp na biegu jałowym 107 st kiedy delikatnie podniosę obroty temp spada do 94 st rosnie 99 włącza wentylator jeszcze chwile rosnie i spada.

Moje pytanie co może być przyczyną??

20 tys km temu wymieniałem rozrząd z pompą wody termostat rurki przy termostacie.


Benzynowce tak mają i lubia wyrzucic wode na postoju. Przerabiałem to w swoim i w zasadzie do dzisiaj nie wiem co to powoduje, po prostu unikam postojów np. w korkach ;-)
Żadne termostaty takich numerów nie zrobią, nawet jak termostat jest zamknięty na amen (odciety dolny obieg) to wentylator bez problemu jest w stanie wychłodzic silnik - pod warunkiem, ze osiąga własciwe obroty. Ja zmieniłem wentylator na lepszy, bo moj oryginalny krecil, ale jakos tak biednie. Jest lepiej, bo zaczyna krecic przy nizszych temperaturach niz oryginalny i to daje mi wiecej czasu w korkach ;-)

Na 100% nie jest tez przyczyną jakas uszczelka pod głowicami czy inne dramatyczne cuda, które zaraz zaczną tu głosic fanatycy od "a moze to ...głowica". Przejeżdziłem tak ze 30tysiecy kilometrów.

I to tyle mojej wiedzy, bede bacznie przyglądał się rozwojowi sytuacji :-)

automechanik - Wto Lis 26, 2013 06:36

Przeczyścić układ chłodzenia, prawdopodobnie przytkana chłodnica.
Przy obrotach biegu jałowego słaby przepływ.

minos4u - Sob Lis 30, 2013 12:29

termostat zmieniony na drugi i wymieniony korek w zbiorniczku płynu chłodzenia ciśnienie na wężach zrobiło się mniejsze ale dalej nie potrafi schłodzić silnika.

Sprawdzę jeszcze chłodnice

dawidd - Sob Lis 30, 2013 13:33

fajansiarz napisał/a:
Benzynowce tak mają i lubia wyrzucic wode na postoju.
chyba tylko uszkodzone. Przy sprawnym układzie nie ma prawa wyrzucać płynu.
fajansiarz - Nie Gru 01, 2013 15:38

dawidd napisał/a:
fajansiarz napisał/a:
Benzynowce tak mają i lubia wyrzucic wode na postoju.
chyba tylko uszkodzone. Przy sprawnym układzie nie ma prawa wyrzucać płynu.


Hmmmm... powiedz to tym fajansiarskim mechanikom z duzych warsztatów samochodowych, którzy nie potrafią odkryc "tejze" przyczyny uszkodzenia, a samochod robi na takiej usterce tysiace kilometrów.

A tak na marginesie nie zauwazyliscie,ze w Polszy wyrosła kasta mechanikow, która jak nie ma instrukcji serwisowej do danego samochodu to nawet świeczek poprawnie nie potrafi zmienic ? Co się stało? W Polandii zostały same przygłupy, a reszta wyjechała do Londynu?

minos4u - Pon Gru 02, 2013 11:05

usterka znaleziona

Przyczyną grzania na jałowym była przyblokowana chłodnica oleju. Zakłócała pracę małego obiegu układu chłodzenia.

A co do mechaników są w polsce dobrzy tylko trza im odpowiednio zapłacić za wiedzę skończyły się czasy tanio i dobrze.............

Zobaczcie sami warsztaty rosną jak grzybu po deszczu.....