Zobacz temat - [R620Ti] Brak iskry :( Help
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Brak iskry :( Help

rav020 - Sro Gru 04, 2013 20:05
Temat postu: [R620Ti] Brak iskry :( Help
Robię dziś pomiar kompresji. Wszystko ładnie, pięknie. Zrobiłem suchy i olejowy. Wkładam świeczki - nie odpala. Kręcę kilka razy i nic - myślę świece zalało resztką oleju. Wyjmuję, czyszczę - nic!. Zdejmuję przewód od cewki z kopułki. Kolega kręci a iskry to ja nie widzę...Przy pomiarze kompresji była, strzelała sobie w obudowę filtra powietrza.
Czy padła cewka??? Czy coś źle zrobiłem???

Pomóżcie bo auto stoi.////

Markzo - Sro Gru 04, 2013 21:01

mogła paść cewka, zmierz oporność jej uzwojeń. Mi od przebicia kabli zapłonowych padła cewka i ECU ;/ a czujnik położenia wału? zajglądnij do niego (przykręcony jest do flanszy skrzyni od strony silnika, niebieska wtyczka do wiązki auta).
rav020 - Czw Gru 05, 2013 12:16

Potrzebuję pilnie danych katalogowych czujników itd w Ti. Mam rave, manuala albo dwa ale tego tam nie ma. Jaka rezystancja musi być na cewce??? Rozumiem, że pierwotne jest tam gdzie przychodzi do niej 12V. Pozostałe dwa piny to chyba wtorne, ktore powinno miec ok 1kOhm a ma tak samo ok 0.7Ohm...
Potrzebuje danych fabrycznych....!

ps. Bez kluczyka w stacyjce powinno byc na niej 12V?

tomii620si - Czw Gru 05, 2013 15:10

No to zaszalałeś. U mnie w Si przy pomiarze poszedł na spacer aparat zapłonowy.. Tylko myślałem, że to ja miałem pecha i jak to Honda engine mi ten aparat padł..
rav020 - Czw Gru 05, 2013 21:30

Zamówiłem używkę z gwarancją (jedyna na allegro) bo nie mam pewności, że to ona. Nie wiem jak sprawdzić wtórne uzwojenie. Jeżeli to te dwa środkowe, to jestem w domu bo powinny mieć inną wartość. Mam nadzieję, że jutro auto odpali jak z bata z drugą cewką...
R620Ti - świetne auto, ale jak coś strzeli to nie lada wyzwanie szybko załatwić części...ale co tam, jest FUN

Może ktoś podesłać te dane fabryczne od czujników???

Markzo - Czw Gru 05, 2013 23:14

maila daj to Ci wyśle manual do memsa, najlepszy jaki udało mi sie dorwac.
rav020 - Pią Gru 06, 2013 22:15

r.zalewski85@gmail.com

[ Dodano: Pią Gru 06, 2013 22:15 ]
Co z tym napięciem na zasilaniu cewki??? Powinno być 12V bez kluczyka w stacyjce??? Może padł jakiś przekaźnik???
Pomóżcie! Jutro chcę żeby auto odpaliło...

Markzo - Sob Gru 07, 2013 00:00

napięcie dopiero po kluczyku, jak odpalisz zapłon to na cewce ma byc chyba 12v, komputer steruje zapłonem poprzez masę. mail poszedł
AndrewS - Sob Gru 07, 2013 00:03

bez kluczyka nie powinno byc napiecia,(wyjątek stanowi tu kilkunastosekundowe podtrzymanie przekaźnika głównego po wylaczeniu zaplonu)
Po zaplonie juz powinno byc i to na obydwoch pinach cewki, bo komp cyklicznie podaje masę.

rav020 - Sob Gru 07, 2013 09:42

No to juz cos wiemy. Moze skleil sie przekaznik jakis i cewka ma stale napiecie...teraz pytanie ktory? Poszukam zaraz ale podpowiedzi sie przydadza...
Markzo - Sob Gru 07, 2013 15:14

main relay?
rav020 - Sob Gru 07, 2013 17:19

Temat zakończony :) - pozytywnie!
Pierwsza diagnoza się potwierdziła. Cewka padnięta. Podczas badania kompresji najwidoczniej nastąpiło przebicie izolacji kabla (cewka - kopułka) do silnika.
Dzięki koledze "Pyros" dowiedziałem się, że pasuje cewka od BMW E36 1.6B. Jest inna ale po zmianie instalacji działa prawidłowo. Nowa taka kosztuje ok 300zł najtaniej. Okazało się, że na mojej dzielni koleś ma używkę za 20zł. Po podpięciu wszystkiego auto poszło na dotyk.
Acha, napięcie jest na cewce ale do czasu wyłączenie krokowca (ok. 40s).

Markoz, dzięki za manuala.

Markzo - Sob Gru 07, 2013 17:38

Gitez ze fura śmiga :) cewka butelkowa (np z 220/820Ti) pasuje od Golfa/jetty i nowa kosztuje 70zl :) wiec pewnie i w 620Ti da rade ją uzyc ;)
AndrewS - Sob Gru 07, 2013 19:22

rav020 napisał/a:
że pasuje cewka od BMW E36 1.6B.


znam kolege ktory jeździł na poldkowej :-)

rav020 napisał/a:
Acha, napięcie jest na cewce ale do czasu wyłączenie krokowca (ok. 40s).


no bo wlasnie komp podtrzymuje napiecie na przekaźniku glównym, po to by ustawil sie odpowiednio krokowiec przed kolejnym rozruchem.
Na tym samym przekaźniku jest cewka i cos tam jeszcze trzebaby patrzec w schemat.

Markzo - Nie Gru 15, 2013 13:58

Mam pytanie, czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału, będzie widać skok napięcia na cewce? tzn wpinam miernik w kostke od cewki i kręce rozrusznkiem.

Ewentualnie rav020, czy mógłbyś sprawdzić dla mnie takie podłączenie? wypiąc wtyczkę z cewki i wpiąć do niej miernik, a potem zakręcić rozrusznikiem. Jak wygląda napięcie, czy jest jakakolwiek zmiana i wyraźnie skoki czy w miare podobna wartość. Byłbym bardzo wdzięczny.

AndrewS - Nie Gru 15, 2013 23:35

obawiam sie że zwykły miernik nie bardzo nadaje sie do takich pomiarów, lepszy bylby oscyloskop, miernik wyswietli zapewne jakis mocno uśredniony pomiar