Zobacz temat - SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8

spider - Nie Gru 15, 2013 21:20
Temat postu: SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
WITAM.
Mam połamaną puszke filtra powietrza, zmasakrowane trochę przewody, więc postanowiłem sobie kupić nowy dolot. Padło na K&N apollo.
Ktoś coś takiego, robił słyszał?
http://allegro.pl/uklad-d...3726842672.html nad tym się zastanawiałem

Markzo - Pon Gru 16, 2013 11:35

Jak jeszcze miałem V6, to miałem tam dedykowany dolot Pipercross'a model Viper. Spadek mocy ok 6KM z tego co pamiętam, w połączeniu z wyciętym katem auto miałem mniej niż seria. Po założeniu kata i ori puszki doleciało ponad 10KM. Dlatego szukałbym ori puchy i wkładki np: K&N :)
spider - Pon Gru 16, 2013 11:44

Ja nie mam juz kata, i chce zrobic filtr. I moze to wszystko jakos wystroic.
A ktos sie wie jak jest z tym strojeniem MG?

MD - Pon Gru 16, 2013 11:49

Silniki wolnossące muszą mieć pewien opór w układzie wydechowym, inaczej zawsze zaistnieje spadek mocy. Popytaj profesjonalistów spawających wydechy - maksymalny przelot stosuje się w turbo, do jednostek niedoładowanych dobiera się odpowiedni przekrój wydechu - tak aby wytwarzał ściśle dobrany opór. Jak pisał kolega wyżej: daj sobie spokój i idź w serię albo dokładaj turbinę. :P
spider - Pon Gru 16, 2013 12:03

Istnieje duze prawdopodobienstwo, ze wleci tam kompresor od Mercedesa.
Ale to sa plany na nowy rok. I jak na razie musze wszystko porobic pod ten kompresor.
No wiem wiem musze sie popytac po warszawie na temat tego. Ale moze ktos wie cos blizej?
Komputer seryjny mozna wystroic?

Markzo - Pon Gru 16, 2013 12:07

był temat ostatnio :) kup dół silnika od 1,8T z 75/ZT, dołóż osprzęt (turbo, orurowanie itp) wystorić to świnką i będzie kozak :)

Poza naszym forum na potegę uturbiają kserie :)

MD - Pon Gru 16, 2013 12:08

Spider, chyba nie, ale to niech już się inni wypowiedzą.

A jak zamierzasz dawać kompresor to faktycznie - jak największy przelot rób, choć przygotuj się, że dopóki będziesz miał wolnossącą jednostkę, dotąd osiągi będą zaniżone. Po prostu silniki niedoładowane muszą mieć opór i kropka.

spider - Pon Gru 16, 2013 12:19

Na tym forum to w ogole malo sie dzieje ;) !
A glowica i wszystko ppza tym pasuje?
Nie lubie tych swapow!
Jezeli nie wsadze kompresora, w wyjme silnik zloze go kompletnie od nowa wleca tloki doprezajace stoczenia kola wraz z walem. Wydech 2.5 cala. I musi byc minimum 180/190 koni i bedzie chodzic lepiej od tych wszystich w turbo o tej mocy.
W kompresorze wyciagne wieksza moc niz na turbo

Markzo - Pon Gru 16, 2013 12:22

spider napisał/a:
Na tym forum to w ogole malo sie dzieje !

prawda :)

spider napisał/a:
A glowica i wszystko ppza tym pasuje?

pasuje

spider napisał/a:
Nie lubie tych swapow!

e tam :p

spider napisał/a:
ezeli nie wsadze kompresora, w wyjme silnik zloze go kompletnie od nowa wleca tloki doprezajace stoczenia kola wraz z walem.

droga impreza ;)

spider napisał/a:
I musi byc minimum 180/190 koni i bedzie chodzic lepiej od tych wszystich w turbo o tej mocy.

polemizowałbym ;) moc będzie, niutona brak :)

spider napisał/a:
W kompresorze wyciagne wieksza moc niz na turbo

nie, kompresor generuje duzo wieksze straty.

spider - Wto Gru 17, 2013 11:42

Markzo napisał/a:
spider napisał/a:
Na tym forum to w ogole malo sie dzieje !

prawda :)

spider napisał/a:
A glowica i wszystko ppza tym pasuje?

pasuje
A czym się to różnicy w ogóle? To nie lepiej do tego dołożyć turbo?
spider napisał/a:
Nie lubie tych swapow!

e tam :p
nie lubię rzeźbić
spider napisał/a:
ezeli nie wsadze kompresora, w wyjme silnik zloze go kompletnie od nowa wleca tloki doprezajace stoczenia kola wraz z walem.

droga impreza ;)
1000 zł włożenie i rozłożenie silnika i wsadzenie i tylko bym poniósł koszty tłoków, reszta sam sobie zrobie
spider napisał/a:
I musi byc minimum 180/190 koni i bedzie chodzic lepiej od tych wszystich w turbo o tej mocy.

polemizowałbym ;) moc będzie, niutona brak :)
no dobra, na lini startowej stoi Seat Ibiza Cupra 200 koni 1.8T 300nm i Honda Civic Typer 2.0 200 koni, z 195 nm, kto wygrywa? Seat lżejszy o 100 kg od hondy. KTO WYGRA?
spider napisał/a:
W kompresorze wyciagne wieksza moc niz na turbo

nie, kompresor generuje duzo wieksze straty.

W turbo bezpiecznie by było z 210 w kompresorze ponad 220 ;)

Markzo - Wto Gru 17, 2013 13:05

spider napisał/a:
no dobra, na lini startowej stoi Seat Ibiza Cupra 200 koni 1.8T 300nm i Honda Civic Typer 2.0 200 koni, z 195 nm, kto wygrywa? Seat lżejszy o 100 kg od hondy. KTO WYGRA?

pomijasz mase auta, przelozenie skrzyni, napęd, szpere itp.
spider napisał/a:
W turbo bezpiecznie by było z 210 w kompresorze ponad 220
czemu tak? kompresor moim zdaniem najlepiej nadaje się do dużej pojemności. Tymbardziej, jeśli masz gotowe rozwiązanie w postaci 1,8t kserii, która jest, działa i śmiga ok :)
spider - Wto Gru 17, 2013 13:14

Typer seria. Cupra po kompie.
Bo w turbo masz jebniecie mocy, czego nie lubia pozostale czesci silnika, panewki itd.
Kompresor oddaje moc wraz ze wzrostem rpm.
W hondach na kompresorze smigaja po 250 koni i jest ok ten sam setup w turbo nawet sezonu nie daje rady przejechac :)
Tym bardziej, ze istnieje prawodopodobienstwo spasowania kompresora od mercedesa ktory mozna kupic juz za 1.5 tys zl ;) wtryski i pare gratow do wymiany i smiga.
A poza tym kazdy kto ma turbo ma problemy z cisnieniem a w kompresorze nie ma
Tego problemu

Markzo - Wto Gru 17, 2013 13:19

spider napisał/a:
Bo w turbo masz jebniecie mocy, czego nie lubia pozostale czesci silnika, panewki itd.

Turbo może wstawać łagodnie, zależy dużo od turba, strony gorącej, wydechu, CR, strojenia itp.
spider napisał/a:
Kompresor oddaje moc wraz ze wzrostem rpm.

Kompresor daje efekt zwiększenia pojemności, jednak generuje duże straty na napędzie + mocno grzeje powietrze.
spider napisał/a:
W hondach na kompresorze smigaja po 250 koni i jest ok ten sam setup w turbo nawet sezonu nie daje rady przejechac

To czy auto przejeździ sezon z awariami czy bez zależy od użytkującego i tego co to zbudował. Ja znam honde o mocy 350km z b18 ktora smiga juz 2 rok ;) wiec jak widac różnie bywa.
spider napisał/a:
Tym bardziej, ze istnieje prawodopodobienstwo spasowania kompresora od mercedesa ktory mozna kupic juz za 1.5 tys zl

Heh, widze, ze napaliles sie nakompresor ;) wiec go zakaldaj ;) ja bym sie mocno zastanowil, bo masz zestaw turbo ktory pasi p&p, a to znacznie upraszcza całą imprezę i obniża koszty.

Cytat:
A poza tym kazdy kto ma turbo ma problemy z cisnieniem a w kompresorze nie ma
Tego problemu  

z czym? o czym teraz piszesz?

spider - Wto Gru 17, 2013 13:27

masz zakutą tą honde już na bank i pewnie nawet tuleje, więc troche inny temat.
Muszę pogadać z mechanikiem na ten temat. Ale się zastanowię.
A jak już jest taka dyskusja to ktoś mi powie jak jest ze strojeniem tego samochodu?
Trzeba kupować nowego kompa czy serie da radę wystroić?

Markzo - Wto Gru 17, 2013 13:30

kute tłoki, tuleje seria. Kup ecu mastera, taniej, szybciej, latwiej :)
spider - Wto Gru 17, 2013 13:33

a co to jest ten ecu master? jakiś link albo coś aby poczytał?
Markzo - Wto Gru 17, 2013 13:34

http://www.ecumaster.com/ det 2/3 jako piggyback albo EMU jakos SA.
spider - Wto Gru 17, 2013 13:35

http://www.ecumaster.com/produkty/ecumaster-emu to?
Markzo - Wto Gru 17, 2013 13:37

EMU to stand alone, dzięki temu usuwasz ori ECU. Ty potrzebujesz ECU Mastera, czyli świnke.
spider - Wto Gru 17, 2013 13:48

Mozesz mi mozesz dokladnie wyslać co i jak :D ?
Bo nie rozumiem

MultecFSO - Wto Gru 17, 2013 14:45

Google nie gryzie. Wpisz sobie ecumaster to będziesz wiedział co i jak. Ale jeśli nie rozumiesz pojęć SA i Świnka to wątpię, że poradzisz sobie z wystrojeniem. Sondę szerokopasmową posiadasz ?
spider - Wto Gru 17, 2013 14:57

Aby dobrze wystroic samochod potrzebuje hamownie a takiej nie posiadam.
Czytalem ale i tak malo z tego co rozumiem. I doczytalem sie, ze to nie pasuj do seryjnych samochodow.
KTOS COS TAKIEGO ROBIL? I WIE CO I JAK?

MultecFSO - Wto Gru 17, 2013 16:41

To kiepsko wyczytałeś. Pasuje do seryjnych samochodów. Montaż polega na wpięciu się między czujniki a fabryczne ECU. Dzięki temu mamy możliwość modyfikacji sygnałów z czujników.
Żeby poprawnie wystroić samochód to wypadałoby się zaopatrzyć w sondę szerokopasmową z kontrolerem, której koszt to ok. 750zł. Doliczyć jeszcze koszt paliwa, który pójdzie przy strojeniu i robi się całkiem pokaźna sumka.
Nikt Ci tego za darmo nie zrobi, a wiedza kosztuje.

spider - Wto Gru 17, 2013 21:19

Aktualnie mamy wszyscy jakieś filozoficzne do tego podejście.
Bo nikt tego nawet nie robił. Z tego co rozmawiałem to ten seryjny komputer powinien dać się radę wystroić.

MultecFSO - Wto Gru 17, 2013 22:10

Tak, MEMS3 jest programowalny. Tylko trzeba to umieć zrobić, a to nie jest takie hop siup. W UK takie remapy kosztują ok. 200 funtów.
Markzo - Wto Gru 17, 2013 23:11

filozoficzne? nie bardzo :D dostałeś odpowiedź co zrobić najłatwiej. Bo kompresor to także miejsce pod maską. Jeśli chcesz go pędzić z paska osprzętu silnika najłątwiej wsadzić go zamiast np: kompresora klimy. I już tracisz klimatyzację ;) jesli udałoby Ci się coś na wzór jackson racing - czyli kompresor zintegrowany z kolektorem ssącym, musisz dać chłodzenie wodne w postaci rdzeni laminova, żeby była jakotaka wydajność ;) nie ma w tym żadnej filozofii, wystarczy poczytać o SC vs T. Wiem co piszę, bo dokładnie zgłębiałem temat kompresora i turbo w silniku n/a ok póltora roku temu (2,5KV6).
spider - Sro Gru 18, 2013 17:27

Wszystko rozumiem.
A teraz zbaczając z tematu!
Czym się różni moje 1.8 od 1.8T?
Jeżeli niczym to można spokojnie przekładać graty od 1.8 t do mojego. A silnik zostawić w spokoju bo swój ostatnio zainwestowałem sporo pieniedzy.
Przełożyć turbo, kolektor, cooleer i pare innych rzeczy odpowiedzialnych za prawidłową pracę turbo.

Markzo - Sro Gru 18, 2013 17:35

Korbowody, było na forum ostatnio.
spider - Sro Gru 18, 2013 17:51

Z tego co juz sam sie dowiedzialem u mnie jest rozrzad po dwoch stronach.
W 1.8T po jednej.
Korbowody sa lepsze? Mocniejsze? Jesli tak to wole wydac pare zl wiecej i wsadzic do swojego lepsze korbowody.

Markzo - Sro Gru 18, 2013 17:59

Jest temat w tuningu, poszukaj :) 1,8T ma krótsze korby -> mniejsze CR. Tłoki te same co 160tka, ma za to zwykła głowice, Ty masz VVC.
spider - Sro Gru 18, 2013 18:29

Cr, czyli ?
Dziękuję Ci bardzo za wytrwałość i pomoc mi ;) !
Poszukam tylko jak wrócę z pracy.
A jeszcze głowica moja czyli VVC podejdzie z tamtym dołem silnika?

BigBoyPL - Sro Gru 18, 2013 18:36

CR- Compression Ratio czyli stopień sprężania.
Głowica VVC podejdzie ale co z mechanizmem vvc ?

spider - Sro Gru 18, 2013 19:53

Podobno moze byc problem z zaplonem i komputerem.
Rzucilem temat paru warsztatom maja dac mi odpowiedz.
Dobra to teraz pytanie. Jak juz robic tego swapa na 1.8T to nie lepiej dorzucic pare zl i kupic 2.0T te 180 czy tam 200 koni.
Czekam na jakies sensowne odpowiedzi albo konkretne linki do podania roznicy.

Markzo - Sro Gru 18, 2013 22:43

to zalezy, 2,0T jest dużo mocniejsze i pancerniejsze, ale cięższe i starsze. Czemu ma byc niby problem z zapłonem? najprościej przerzucić całe 1,8t o czym Ci pisze od początku, wieksza zabawa to pożenienie dołu 1,8t z głowicą VVC, ale powinny byc fajne bonusy z posaidania VVC. O strojeniu już było pisane - ecumaster.

Co do Twojego PW - 880300660 ;) pozdro

spider - Czw Gru 19, 2013 10:34

I z 2.0T pewnie juz przy swapie bedzie o wiele wiecej zabawy. Co nie?
No w sumie nakreciliscie mnie bo bym mial za okolo 2 tys zl silnik 1.8T.
Jaka moc mozna uzyskac bezpieczna z tego silnika? Ktos robil? Ma
Jakis wykres po przerobkach?
Albo 3 ewentualnosc wsadzic do mojego turbo albo kompresor. Caly czas sie zastanawiam.
I czekam na wasze opinie. Trzeba rowniez zmienic temat tej dyskusji.
I w koncu mi sie podoba, ze ktos cos pisze na temat :p !

MultecFSO - Czw Gru 19, 2013 12:56

Generalnie w obu przypadkach czyli : przeszczepienie całego 1.8 Turbo, jak i zrobienie hybrydy z dołu 1.8T i głowicy VVC trzeba stroić np. Ecumasterem.
Oryginalnego ECU z 1.8T nie przełożysz, bo ma inaczej rozwiązany czujnik położenia wału (wynika to też z zastosowania skrzyni Getrag, a nie PG1). Jest to czujnik Halla, zamiast indukcyjnego, jak w reszcie silników K.
W przypadku hybrydy to wolnossąca jedna właśnie śmiga i dopiero czeka na założenie turbo.
Co do 1.8 Turbo zwykłego to po porządnym wystrojeniu i wrzuceniu jakiegoś ostrzejszego wałka na spokojnie możnaby osiągnąć ok. 200koni.
Ogólnie to sterownik w 1.8T jest sam w sobie okrojony, by parametrami nie dorównywać KV6. W Anglii popularne są remapy na ok. 180KM i 265Nm (bez dotykania silnika).
A ze swapem na 2.0 Turbo wiadomo, że więcej roboty, aczkolwiek silnik zniesie o wiele więcej. Ja jestem jednak zwolennikiem żeliwnego bloku przy dmuchaniu. :P

spider - Czw Gru 19, 2013 13:30

Fajne te 2.0 T ale kurde samochod juz bedzie dobrze wyrzezbiony.
A w sumie schodzac na ziemie to zostaja nam w sumie 5 przykladow.
Caly silnik wsadzic 1.8 T i spiac go ze skrzynka co jest juz w samochodzie.
Dół od 1.8 T a gora od VVC.
wsadzic do mojego turbo
Albo kompresor.
A tak jakby wsadzic lepsze turbo, wtryski, cooler do 1.8T to jaka jest bezpieczna granica?
Czytalem cos o 220 koniach. Ale nie wiem na jakich gratach.
A co do ecumastera to kurde ze strojeniem koszt prawie 3 tys zl. Dosc sporo

Markzo - Czw Gru 19, 2013 16:20

2,0T mechanicznie wchodzi bardzo łatwo w miejsce VVC :) także luzik ;) ja bym próbował 1,8VVC Turbo (jesli nie myslisz o mocach 250-300km) ;) zostaje cała Twoja wiązka, fajna charakterystyka VVC ;) ECU master det 3 to około 600zł, strojenie bez fajerwrków ok 1000-1500;)
BigBoyPL - Czw Gru 19, 2013 17:46

Z każdego samochodu można zrobić potwora ;]
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=457209

greg-si - Czw Gru 19, 2013 19:36

spider napisał/a:
A co do ecumastera to kurde ze strojeniem koszt prawie 3 tys zl. Dosc sporo

Jeśli to jest dla Ciebie sporo to radzę Ci nawet nie patrzeć w stronę swap`a czy też uturbiania. W takiej kasie niestety nic nie zrobisz.

spider - Pią Gru 20, 2013 12:31

BigBoyPL napisał/a:
Z każdego samochodu można zrobić potwora ;]
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=457209

TO JEST 1.8 VVC tylko, że uturbiony?
wiem co robie zacznijmy od tego, ale jak już wydam z 5 tyś zł co najmniej na uturbienie albo coś i jeszcze mi przyjdzie zapłacić z 3 tyś zł za samo strojenie to się załamie.
No zostaje w sumie zrobienie mojego silnika albo przeszczepienie 1.8T.
Za tydzień bede z kimś rozmawiał kto miał się zorjętować jak to bedzię grać.

MultecFSO - Pią Gru 20, 2013 12:45

Nie. Z VVC to został tylko blok. Głowica to VHPD MS2 czyli z zaworami/kanałami jak VVC, ale pod zwykłe "sztywne" wałki. Koszt takiej głowicy + wałki to już lekko z 2,5koła. :)

Ja na Twoim miejscu to bym kupił dawcę T16 i wrzucił w całości. Bezpieczne 200KM bez strojenia.

spider - Pią Gru 20, 2013 12:56

T16, czyli ?
MultecFSO - Pią Gru 20, 2013 13:19

2.0T
spider - Pią Gru 20, 2013 16:23

PÓKI nie założyłem tematu wszystko było proste :P !
PRZEZ WAS JUŻ NIE MOGĘ SPAĆ :D ! ale z góry dziękuje Wam wszystkim za pomoc.
Teraz muszę wszystko przemyśleć, przeanalizować co mi się najbardziej opłaca a co nie.
Będę Was informował jeżeli coś będę wiedział ;)
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły albo chce wyrazić swoje zdanie to śmiało piszcie ;)

jrdarus1 - Pią Gru 20, 2013 17:51

spider, Jak byś się zdecydował 2.0t wsadzic wal śmiało pomogę we wszystkim, to jest bardzo proste
spider - Pią Lut 14, 2014 11:29

Aktualnie mozesz mi podac swoj numer na pw to zadzwonie wolna chwila i pogadamy

[ Dodano: Pią Lut 14, 2014 11:29 ]
znalazłem w idealnym stanie 1.8 T
I się aktualnie zastanawiam czy go brać ;)

herobot - Nie Sty 07, 2018 21:47

Replay wpadło to 1.8T do Zr'a czy nie bo jestem ciekaw :wink: