Zobacz temat - [R400][B+G]Przy dodawaniu gazu szarpie/praca na 3 cyl.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400][B+G]Przy dodawaniu gazu szarpie/praca na 3 cyl.

adamek.o2 - Pon Gru 16, 2013 08:56
Temat postu: [R400][B+G]Przy dodawaniu gazu szarpie/praca na 3 cyl.
Forumowicze!
Jest problem z moim autem.

Objawy: "przerywana" praca silnika podczas przyspieszania pomiędzy 1000 a 2500 RPM, gdy "opuszczę" pedał gazu i już nie przyspieszam, silnik pracuje "normalnie".

Powstanie objawów: Około rok temu wymienione kable WN, kopułka, palec, filtr powietrza itd. Odtąd zero modyfikacji. Objawy pojawiły się około miesiąc temu, fakt, że jak zaczęło się robić chłodno

Dodam, że sytuacja jest gorsza podczas jazdy na LPG natomiast na PB też występuje tylko "mniej szarpie". Około tydzień temu był zrobiony kompletny serwis instalacji LPG i gazownik stwierdził, że jest w stanie 100% sprawna.

Podejrzewam przyczynę w układzie zapłonowym mimo wszystko ale liczę, że ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić, może komuś się to przytrafiło już..
Niedługo dodam film nagrany podczas jazy.

leszczu - Pon Gru 16, 2013 11:06

Wieczorem spryskaj wodą kable zapłonowe i zobacz czy nie skacze iskra.
Markzo - Pon Gru 16, 2013 11:33

na wyższych obrotach też szarpie? tzn tak 4,5,6 tyś obr?
adamek.o2 - Pon Gru 16, 2013 14:14

Na wyższych raczej nie jest o już do usłyszenia no i nie szarpie.
Jedynie podczas gdy wciska się gaz "do oporu" by przyspieszyć, wtedy to szarpanie jest najbardziej odczuwalne.

Film :http://www.youtube.com/watch?v=gadd73JcAbk

leszczu - Pon Gru 16, 2013 15:02

Jak dla mnie problem leży gdzieś w układzie zapłonowym.
Markzo - Pon Gru 16, 2013 17:44

+1 Leszczu, układ zapłonowy do sprawdzenia. Ode mnie taka podpowiedź, jak masz jakieś komponenty sygnowane przez NGK to je wymienień.... jakość sporo spadała. Świece polecam Denso.
adamek.o2 - Pon Gru 16, 2013 19:27

Siemanko!
Wróciłem z pracy dzisiaj, poleciałem w ciemne miejsce i spryskałem wody. Blisko kopułki i od pokrywy "skaczą" iskry więc kable WN do wymiany, prawda?
Jutro lecę szukać kabli WN.
+1 leszczu i Markzo dzięki za zainteresowanie ! :)

Tomahawk - Wto Gru 17, 2013 07:58

to że rok temu wymieniałeś to nic nie znaczy.
zależy ile na nich zrobiłeś, i jakiej marki przewody i świece dałeś.

zajrzyj tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81631

adamek.o2 - Czw Gru 19, 2013 08:50

Siemanko ponownie.

Zakupiłem nowe przewody. Po przeczytaniu kilku artykułów i wielu wypowiedzi użytkowników na temat Kabli WN doszedłem do wniosku, że nawet te "najlepszych producentów" nie u każdego się sprawdzają.
Postanowiłem skupić się na konstrukcji samych przewodów i wybrałem przewody Janmor Seria ProLine.

Po wymianie - co najważniejsze- praca silnika powróciła do normy! I to mnie bardzo cieszy :mrgreen:

Niestety gdy "spryskałem" mgiełką wody silnik podczas pracy, nadal były widoczne skaczące iskierki pomiędzy kablami WN a pokrywą zaworów. Już nie mam pojęcia co jest powodem.

Co myślicie o tym aby "zwiększyć izolację" pomiędzy pokrywą silnika a przewodami WN poprzez pokrycie pokrywy tzw PLASTIKIEM W SPRAY'U ?

Po przejechaniu większej liczby km zdam relację ze stanu przewodów.

dawidd - Czw Gru 19, 2013 10:11

zamiast psikać pokrywe możesz naciągnąć na kable wężyki paliwowe 8mm rozcięte wzdłuż. Ktos kiedys pisal ze to mu sie sprawdza. JA sobie naciągnąłem na 1 kabel miedzy cewka a kopułka -tak profilaktycznie