Zobacz temat - [G-series] Diesel G-series CommonRail
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [G-series] Diesel G-series CommonRail

Remigiusz - Sob Sty 11, 2014 00:19
Temat postu: [G-series] Diesel G-series CommonRail
Nie wiem czy każdy zna G-series czyli 150km silnik Diesla który miał wejść po L-serii, z pompa CommonRail :wink:








I o to ona gdzieś dorwana po przejściach :razz: Skąd do tego teraz ECU brać :D






Brt - Sob Sty 11, 2014 15:24

Twoja ??
Remigiusz - Sob Sty 11, 2014 15:34

Brt, Chciał bym :D Niestety nie, ale ma być montowana do ZR'a :P Chyba najpierw będzie porobione jeszcze więcej info na temat głowicy kolektorów, pompy wtrysków :wink:

Jestem ciekaw czy ciszej to pracuje niż L-seria :wink:

Po tych fotach wygląda to trochę jak by to było robione na szybko :D Spawanie w kolektory, termopara w wydechu, wiec to jakiś silnik chyba z testów G-serii jest. Jedynie EDC do tego dorwać :P

Brt - Sob Sty 11, 2014 16:10

jak jest dobra mapa to będzie ciszej chodził pewnie ... a to 1 generacja CR w nim siedzi ??
Remigiusz - Sob Sty 11, 2014 16:16

Brt, Tak :P
BigBoyPL - Nie Sty 12, 2014 18:45

Dobra ale co to wnosi skoro to fotki z 2006 roku ?
A i one były w samochodach MG3 (MG ZR) i MG5 (MG ZS) ale już przy produkcji MG-ROEWE ;]

tronsek - Nie Sty 12, 2014 18:52

To mi normalnie wygląda na L-series z innym osprzętem
Remigiusz - Nie Sty 12, 2014 19:02

Dla tych co nie znają historii do tego:

http://www.aronline.co.uk...rain-2000-2005/

G-seria to jest nic innego jak L-seria z Common Rail :P

sail - Pon Sty 12, 2015 21:09

Remigiusz nie myślałeś kiedyś aby zbudować własne ECU do common raila, na konkretną pompę i wtryskiwacze wykorzystując jako bazę silnik z serii-L

Pomysł aplikacji tego do serii-L przyszedł mi do głowy jakieś dwa lata temu, ale nigdy nie przyszło mi do głowy aby wyszukać czy były jakieś prototypy takiego silnika, a tu proszę.

Mnie osobiście bardzo interesuje kształt tłoków, czy jest taki sam jak w serii-L ?

Napisz jak już będziesz wiedział.

Pozdrawiam.

Remigiusz - Pon Sty 12, 2015 22:25

W Uk jest jeden egzemplarz prze jednego forumowicza kupiony który jeździ :P

Problem jest ze są wykorzystane wtryskiwacze Siemens i jakieś ECU żeby mieć na bazę dorwać nie ma dostępnego. Na Arduino tego raczej by nie zbudował ;)

Zdjęć więcej było jeszcze i tłoki oraz reszta jest to samo co u nas, jedynie głowica ma większe otwory na wtryski CR i to wszystko :wink:

sail - Pon Sty 12, 2015 23:07

Z mojego punktu widzenia temat jest bardzo ciekawy.

Ja konkretnie myślałem aby pójść w takim kierunku aby wykorzystać dostępne silniki z serii-L.

Wiem że brzmi to trochę szalenie, ale modyfikacje ograniczyły by się do dopasowania wtryskiwaczy do gniazd (podejrzewam że dało by się dobrać coś pod wymiar z elektromagnetycznych – są one relatywnie tanie w stosunku np. do piezo ceramicznych) , pompa tu wybór jest ogromny no i sterowanie, to byłby największy problem. ;)

Jest jeszcze inna droga przełożyć cały układ CR z jakiegoś innego samochodu razem ze sterownikiem.

Nie wiem jeszcze jak jest z kołem zamachowym w CR na 100% jest używana większa ilość zębów niż 4 (jak mam to miejsce w klasycznych SDI, dostajesz osiem pulsów na cyckl pracy), nie wiem jak jest w silnikach ITD z vp30/44. (Tam są cztery zęby czy więcej ?).

No i zastanawiało mnie zawsze jak się ma do tego kształt tłoka, w różnych materiałach na ten temat panuje raczej pogląd że tłoki pod układy CR są specjalnie profilowane.

Co do reszty osprzętu to nadal pozostaje seria-L ? czy jest jeszcze coś co pominąłem ?

Co do budowy ECU, powiem tak wszystko zależy od determinacji, co dla ciebie było by większym wyzwaniem hardware czy software ?

tuners - Wto Sty 13, 2015 22:06

Z tego co pamiętam to miał być to silnik na pompo wtryskach a nie na cr , druga sprawa w cr bym się nie pchał zbyt czułe to na dalsze modyfikacje zresztą wystarczy podgląd na grupe vag tam najlepsze przyrosty mają na pompowtryskach i na zwykłej pompie bo cr nie lubi szaleństw,jakby dostał tyle smogu co moj teraz to by się listaw zatkała xd
Remigiusz - Sro Sty 14, 2015 19:50

Tutaj jest link to reszty zdjęć jak te silniki wyglądają z bliska :

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=690929

sail - Sro Sty 14, 2015 22:56

Temat mnie zafascynował tu jest więcej zdjęć:

http://s8.photobucket.com...tml?sort=3&o=82

Pozdrawiam

Remigiusz - Sro Sty 14, 2015 23:30

sail, Ja temat znam i zdjęcia bo gościa co ma ten silnik znam i z nim rozmawiam od czasu do czasu z UK bo ma szalone pomysły :D
sail - Sro Sty 14, 2015 23:39

Ok. Ale on to w końcu uruchomił ? Bo z tego co tam czytałem to widziałem że pisał do SIEMENSA aby udzielili mu wsparcia ze sterownikiem (z marnym skutkiem).

Jakkolwiek tamten post był datowany na sierpień 2014 więc od tamtego czasu wiele mogło się zmienić.

Co do wtryskiwaczy to są piezo-elektryczne - to już gorzej wysterować.
No i dochodzi jeszcze dodatkowy czujnik z wałka rozrządu ...

No i nic tam nie mogę znaleźć na temat koła zamachowego ile ma zębów 60 -2 ??

Remigiusz - Sro Sty 14, 2015 23:42

Kolo jest takie ja u nas jak dobrze pamiętam.

Nie uruchomił, na razie buduje Bi-Turbo do L-serii :D A silnik mówił ze leży w szopie i czeka na lepsze czasy żeby dalej z nim coś robić :D

sail - Czw Sty 15, 2015 00:09

Rozumiem... i dziękuję za info

Widzisz chciałem ci podrzucić jeszcze inny temat ...

http://dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/

...nie wiem może go znasz ale jest dość ciekawy, może nie do końca na temat roverków ale jest pewien wspólny mianownik.

Widzę że na http://forums.mg-rover.org jest trochę postów od Dan'a tylko muszę znaleźć czas ... aby to przetworzyć.

Pozdrawiam

Remigiusz - Czw Sty 15, 2015 00:24

sail, Pana Juho Pesonen znam tez, Kilka maili się z nim pisało już :P Używałem jego sterownik VNT i teraz mam przerobiona wersje tego na wersje PID :D

Działać działa :wink:

Temat sterownika pod Vp37 tez mi znany jest :wink:

tuners - Czw Sty 15, 2015 10:43

Ci angole nie mają jakieś konsekwencj w dzialaniach na przyszly rok trzeba im pokazać że te ich mody to wciągniemy na dzieńdobry :)
250 musi pęknąć u nas do przyszłego

Avinle - Czw Sty 15, 2015 10:57

Tuners to dajesz dajesz :)
Remigiusz - Czw Sty 15, 2015 11:59

Angole to więcej debatuja :) te większe wyniki mocy to albo ruskie lub hiszpany dokonali :)
BigBoyPL - Czw Sty 15, 2015 18:11

Dlaczego widać na foto przepustnicę hyundai-kia ?
sail - Czw Sty 15, 2015 20:15

Podejrzewam że przepustnica służy jako zwykła klapka odcinająca dopływ powietrza. W przypadku kiedy dopadnie go choroba "wściekłego diesla" stopujemy dopływ powietrza :) :) .... w nowszych dieslach wiem że są typowe klapki.

Ale oczywiście mogę się mylić :) ...

Remigiusz - Czw Sty 15, 2015 20:26

Te przepustnice są akurat w nowych dieslach mocowane żeby polepszyć działanie egr :) polepsza emisję spalin.
Możliwe ze to i z kia jest bo brali od gotowych producentów niż samemu coś wymyślać :)

Zbędne to jest jak się egr wywali :)

Markzo - Czw Sty 15, 2015 22:34

tuners napisał/a:
Ci angole nie mają jakieś konsekwencj w dzialaniach na przyszly rok trzeba im pokazać że te ich mody to wciągniemy na dzieńdobry
250 musi pęknąć u nas do przyszłego

na razie dobrze by było, żeby ktoś się chociaż do 180-200 zbliżył ;) czekam na jakieś mody od Was z konkret mocą ;)

Remigiusz - Pią Sty 30, 2015 23:43

Dobrze Marku napisałeś :)
Mnie na razie na dalsze mody fundusz nie pozwala. Pomysłów sporo jest.

[ Dodano: Sro Sty 21, 2015 16:44 ]
Tak to by wyglądało w komorze :D



[ Dodano: Pią Sty 30, 2015 23:43 ]
Ahh mi sie cos pomieszalo i mi ktos w koncu wyjasnil :D

Mialy byc 3 rozne wersje G-series:

100 i 130 kona 8V (roznica tylko mapa)
oraz 160 kona 16V wersja :)

Jak by ktoś dopadł Chevrolet Tavera 2.0 albo silnik i ECu by sobie mogl wsadzil G-sereis do Rovera. Niestety te modele tylko na rynku India wystepuja :(

Ktos nie wybiera sie do Indii na wakacje :mrgreen: