Zobacz temat - [ROVER 111] Nie pali po deszczu ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [ROVER 111] Nie pali po deszczu ?

KOLUNIO - Sob Sty 18, 2014 16:35
Temat postu: [ROVER 111] Nie pali po deszczu ?
Witam.
Tak jak w temacie auto przerywa w deszczowe/wilgotne dni.
Po nocnych opadach w ogóle nie idzie uruchomić silnika. Wymienione przewody wysokiego napięcia, wyczyszczona kopułka, palec, świece. Iskra taka że by konia zabiła, mimo to auto nie pali. Po poluzowaniu przewodu doprowadzającego paliwo się pokazuje. Co może być przyczyną że auto nie pali ? Co steruje wtryskiem paliwa ? Proszę o sugestie.
Pozdrawiam serdecznie.

sTERYD - Sob Sty 18, 2014 20:54

spróbuj jeszcze podmienić cewkę. Może być dla prób zwykła butelkowa jak w maluchu, albo dowolna inna.
BlackD - Sob Sty 18, 2014 21:30

Kolego komputer steruje wtryskami.Sprawdź czy on gdzieś wilgoci nie dostaje albo przewody do niego. Druga sprawa to załóż zaworek zwrotny na wąż doprowadzający paliwo. Sprawdź też kostki do wtryskiwaczy.
sTERYD - Sob Sty 18, 2014 21:37

To nie diesel ;)
Kozik - Nie Sty 19, 2014 08:56

KOLUNIO, tak jak mówił sTERYD, cewka do sprawdzenia,
KOLUNIO - Nie Sty 19, 2014 10:56

Cewka na moje oko jest w porządku bo jest dobra iskra ( jak jestem w błędzie to mnie poprawcie ). Problem jest z paliwem, pompka pompuje, paliwo dochodzi do gaźnika a wtryskiwacz go nie podaje. Wszystkie połączenia ( kostki ) sprawdziłem. Jak sprawdzić ( domowym sposobem ) prawidłowe działanie komputera ? Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?
Kozik - Nie Sty 19, 2014 11:36

KOLUNIO napisał/a:
Cewka na moje oko jest w porządku bo jest dobra iskra


jak sprawdziłeś cewkę oprócz tego że na oko?

KOLUNIO - Nie Sty 19, 2014 14:06

Jeśli iskra jest w porządku to zakładam że i cewka jest dobra. Mylę się to mnie poprawcie. Ewidentnie problem jest z paliwem. Tak mi się wydaje ?
leszczu - Pon Sty 20, 2014 13:36

KOLUNIO, iskra może być za słaba i temu nie pali. jak dla mnie to cewka.
KOLUNIO - Sro Sty 22, 2014 10:41

sTERYD napisał/a:
spróbuj jeszcze podmienić cewkę. Może być dla prób zwykła butelkowa jak w maluchu, albo dowolna inna.


Problem chwilowo rozwiązała pogoda ( jest mróz ) auto pali idealnie ale mam takie pytanie czy taka cewka będzie dobra ? czy ma znaczenie jaką się założy ?
http://allegro.pl/nowa-ce...3864526995.html
I nie chodzi mi oto czy na chwile, lecz na stałe czy będzie dobrze współpracowała ?

sTERYD - Sro Sty 22, 2014 15:11

pracować będzie, ale będziesz musiał przerobić podłączenie i mocowanie. Co dużym problemem nie jest. Przy okazji przełóż ją sobie gdzieś na górę silnika.
Twoja wygląda jak te:
http://allegro.pl/cewka-r...3825419997.html

KOLUNIO - Czw Sty 23, 2014 08:33

sTERYD napisał/a:
pracować będzie, ale będziesz musiał przerobić podłączenie i mocowanie. Co dużym problemem nie jest. Przy okazji przełóż ją sobie gdzieś na górę silnika.
Twoja wygląda jak te:
http://allegro.pl/cewka-r...3825419997.html


Nie, moja jest dokładnie taka http://allegro.pl/rover-1...3904934952.html jednak nie mam zaufania do używanych części a za nową żądają ponad 250 zł. Więc jeśli nie ma różnicy poco przepłacać

sTERYD - Czw Sty 23, 2014 14:14

To ta z linku od poldasa bedie pasować.
KOLUNIO - Sro Lut 12, 2014 20:26

Cewka zmieniona a problem pozostał nadal. Proszę o sugestie co jeszcze sprawdzić ? Co to może być ?

[ Dodano: Sro Lut 12, 2014 20:26 ]
... a może przyczyną jest czujnik położenia wału, iskra jest ale nie w tym momencie co trzeba ? Co o tym sądzicie ?

BlackD - Czw Lut 13, 2014 02:36

Niby czujnik położenia wału też ale bym go zostawił w spokoju na razie. Ustawienie zapłonu,kable świece kopułka ap.zapłonowego. Gdzieś ci się wilgoć dostaje.Posprawdzaj wszystkie kostki łączące kable do zapłonu.Lampa stroboskopowa w dłoń i wszystko będziesz wiedział
7Tomi - Czw Lut 13, 2014 02:36

Pytanie podstawowe : Czy to jest gaźnik na 100% czy jednopunktowy wtrysk ? Bo diagnozowanie tych dwóch silników w przypadku 111 jest zupełnie inne.

Bo jeśli to jest gaźnik to powodzenia w szukaniu ECU :D - w gaźnikach go po prostu nie ma:) wtrysk paliwa jest mechaniczny sterowany wałkiem ;)

KOLUNIO - Czw Lut 13, 2014 11:39

Jest to silnik z wtryskiem jednopunktowym
wooy11 - Czw Lut 13, 2014 13:09

kol. BlackD zasugerował jedna rzecz......zawilgocony komputer, chyba powinienes sie temu przyglądnąc, przypomniałem sobie jak jeden znajomy miał podobny problem, nie pamietam jak do tego doszedł ale wymontował kompa i go wysuszył ( np suszarką ;) ) Po zamontowaniu auto paliło i wręcz latało ;) ....chyba nawet na koniec zawinał go w jakąś folię ;)
BlackD - Czw Lut 13, 2014 18:20

Z kompem zawilgoconym przerabiałem to u ojca w sałacie. Poleżał 10 min. w spirytusie potem na grzejnik,opalarka w dłoń z 1m 10 min założyłem,wokół kabli i wtyczki silikon i hulało jak złoto.
KOLUNIO - Pon Lut 17, 2014 09:15

Na początek pragnę Wam podziękować za zainteresowanie się tematem.
Problem namierzony, po odpaleniu auta rozpylałem wodą na poszczególne części i oto wyniki. Przebicie ma cewka, kable WN i kopułka. Na cewce od poldasa http://allegro.pl/nowa-ce...3864526995.html iskra jest gorsza niż na starej oryginalnej ( auto gorzej pali ) więc trzeba kupić nową.
Nowe przewody http://allegro.pl/przewod...3729627084.html też mają przebicie, potrzebne inne. I na koniec kopułka i palec.
Teraz pytanie do Was jakiej firmy kupić cewkę, przewody , kopułkę i palec żeby mieć gwarancję że auto będzie śmigało ? Żeby nie kupić nowych gorszych części od tych starych w aucie ?

BlackD - Wto Lut 18, 2014 08:33

Panie kolego BERU ewentualnie NGK.
Inttruz - Sro Lut 19, 2014 01:29

Co do kopułki to jak tylko kupiłem R, miałem z nią problem. Czyszczenie niewiele dało bo za 2-3 dni znowu był problem jak zawilgociło. Za to pomogła zmiana kopułki, kabli nie ruszałem.
Na fakturze niestety nie mam nazwy ale była kupiona w interteamie, dałem za nia 97.32 zł i od tamtej pory nie mam z nią najmniejszego problemu.
Więc tak jak w moim przypadku proponuje sie do nich zgłosić.