Zobacz temat - [Rover 420] problem brak świateł awaryjnych ,świateł stopu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 420] problem brak świateł awaryjnych ,świateł stopu

dalrak - Czw Sty 23, 2014 19:47
Temat postu: [Rover 420] problem brak świateł awaryjnych ,świateł stopu
Witam , jestem nowym użytkownikiem forum lecz przeglądam go już od dłuższego czasu , wiele razy roverki.pl pomógł mi w usterkach z moją 420-ką .
Otóż usterki jakie posiadam to brak świateł awaryjnych i stopu.

Światła awaryjne nie reagują po włączeniu włącznika , natomiast kierunki działają oraz przy zamykaniu samochodu również migają wszystkie 4 światła , szukałem na forum czytałem , sprawdziłem bezpieczniki , są ok , kable również wyglądają na nie poprzerywane itp.

Drugim problemem jest brak stopu , żarówki wszystkie sprawne , bezpiecznik również , przewody jak najbardziej też , zero napięcia przy wciśnięciu pedału hamulca na wyjściu żarówek, brak zasilania w kostce , czyszczone styki , wtyczki itd.

pytanie co może być przyczyną opisanych usterek , ewentualnie jak można sprawdzić winowajce aby nie pchać się w niepotrzebne koszta związane z zakupem części .

usterki które posiadam były juz opisywane na forum , czytałem ale moje objawy są nietypowe , gdyż kierunki działają, przy zamykaniu również występuje mruganie świateł , brak mi pomysłów jak do tego dojść co jest nie tak ,

dodam że obie usterki prawdopodobnie wystąpiły w tym samym czasie
prosze o porady ..

bizon - Pią Sty 24, 2014 08:23

dalrak napisał/a:
Drugim problemem jest brak stopu , żarówki wszystkie sprawne , bezpiecznik również , przewody jak najbardziej też , zero napięcia przy wciśnięciu pedału hamulca na wyjściu żarówek, brak zasilania w kostce , czyszczone styki , wtyczki itd.

Zerknij na czujnik stopu przy pedale hamulca. A jak gra to musisz cala droge od czujnika do swiatel przebadac.

Cytat:
Światła awaryjne nie reagują po włączeniu włącznika , natomiast kierunki działają oraz przy zamykaniu samochodu również migają wszystkie 4 światła , szukałem na forum czytałem , sprawdziłem bezpieczniki , są ok , kable również wyglądają na nie poprzerywane itp.



jedyne co mi przychodzi do glowy to pourywane piny we wlaczniku awaryjnych. mowisz ze kable sprawdzales, ale nie wiem czy wlasnie te.
bezpiecznik ten w komorze silnika sprawdzales??

dalrak - Pią Sty 24, 2014 12:18

Patrzyłem na czujnik hamulca i widziałem ze bylo tam coś kombinowane wcześniej , pewnie ma to związek z tymi obrotami skakającymi , sprawdzałem na kostce do czujnika , zwierać je na krzyż ale nic , zero efektu , tak samo podpinałem żarówke , i też zero , tak jakby sygnał wgl nie docierał do kostki , bezpieczniki sprawdzałem te które były pod szybą w komorze i te troszke w strone zderzaka , o innych w komorze mi nie wiadomo ,
więc bezpiecznik raczej odpada .

co do awaryjnych , myśle w kierunku przekaźnika ale ani do końca nie jestem pewien który ani wgl czy to to .
kable przy wtyczce również były sprawdzane , i wszystko wygląda ok. :(

[ Dodano: Pią Sty 24, 2014 09:49 ]
Patrzyłem na czujnik hamulca i widziałem ze bylo tam coś kombinowane wcześniej , pewnie ma to związek z tymi obrotami skakającymi , sprawdzałem na kostce do czujnika , zwierać je na krzyż ale nic , zero efektu , tak samo podpinałem żarówke , i też zero , tak jakby sygnał wgl nie docierał do kostki , bezpieczniki sprawdzałem te które były pod szybą w komorze i te troszke w stronę zderzaka , o innych w komorze mi nie wiadomo ,
więc bezpiecznik raczej odpada .

co do awaryjnych , myśle w kierunku przekaźnika ale ani do końca nie jestem pewien który ani wgl czy to to .
kable przy wtyczce również były sprawdzane , i wszystko wygląda ok. :(

[ Dodano: Pią Sty 24, 2014 12:18 ]
Sprawdziłem czujnik hamulca miernikiem , działa , napięcie jest około 10V w kostce gdy klucz stacyjki jest na pozycji II , na pozycji I brak napiecia ,

to samo z włącznikiem awaryjnych , napięcie w kostce jest na pozycji tylko II ponad 12 V , (jako że awaryjne są to światła wydawać się może że powinno napięcie być zawsze) , sprawdzenie włącznika ograniczyło się tylko do sprawdzenia go na wciśniętym czy jest przejście , przejście jest , wyciśnięty - przejścia brak , czyli hmmm samo włączanie i wył jest sprawne.