Zobacz temat - [R200 214 Si] Kopci z rury i bierze olej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 214 Si] Kopci z rury i bierze olej

kwasniotki - Sro Sty 29, 2014 16:20
Temat postu: [R200 214 Si] Kopci z rury i bierze olej
Witam jestem tutaj nowy także proszę o wyrozumiałość. Ostanio kupiłem Rover'a 200 1.4 Si 103km 16V 96 rok. Mam problem a mianowicie przy obrotach większych niż 3-4tyś strasznie kopci na biało i bierze olej. Ostatnio w miesiąc czasu ( nie wiem ile dokładnie km ok. 500) spalił mi ok 1 litra oleju. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika bo były robione nowe kable i świece wraz z kopułką. Stare były strasznie zabrudzone olejem. Mechanik mi powiedział że albo do wymiany są uszczelniacze zaworowe albo coś jest nie tak z pierścieniami na tłoku (bo samochód kiedyś został przegrzany). Moje pytanie jakie mogą być objawy jeżeli na prawdę są to te pierścienie. A drugie pytanie czy przy wymianie uszczelniaczy zaworowych konieczne jest ściąganie głowicy? Znalazłem taki poradnik link: http://www.roverki.pl/zro...ia-glowicy.html i czy ten poradnik byłby dobry do wymiany uszczelniaczy w moim wypadku? Z góry dziękuję i proszę o rady zebym wiedział na przyszłość ;)
tronsek - Sro Sty 29, 2014 16:36

Sprawdź, czy nie ma czasem objawów HGF-u. Jak wygląda płyn chłodniczy ?? Nie ma w nim śladów oleju ??
Sprawdź, czy pod korkiem wlewu oleju nie ma "majonezu"

kwasniotki napisał/a:
czy ten poradnik byłby dobry do wymiany uszczelniaczy w moim wypadku?
:taa: Tak.
kwasniotki - Sro Sty 29, 2014 16:47

a mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest HGF? W płynie chłodniczym nie ma oleju ale jeszcze zaraz się upewnie czy jest. Pod korkiem to znaczy tam gdzie olej wlewam? jeżeli o to chodzi to nie ma bo uzupełniałem ostatnio olej
tronsek - Sro Sty 29, 2014 17:31

kwasniotki napisał/a:
mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest HGF?
Tu masz info o HGF: http://www.roverki.pl/por...o-jest-hgf.html

kwasniotki napisał/a:
Pod korkiem to znaczy tam gdzie olej wlewam?
Tak. Poszukaj trochę na forum, a znajdziesz całe mnóstwo tematów o HGF.
kwasniotki - Czw Sty 30, 2014 19:06

Poczytałem o HGF i widzę żę to jest głównie związane z płynem chłodniczym. Nie ubywa mi płynu chłodniczego, nie ma żadnej konsystencji majonezu ani tłustych plam w płynie chłodniczym nie ma także żadnych wycieków spod głowicy temperatura jest także w normie. Także wina leży raczej na pewno albo po stronie pierścieni albo uszczelniaczy teraz pytanie jaka jest szansa że jednak to tylko uszczelniacze bo jeżeli pierścienie to licze się z wymianą silnika na inny...

[ Dodano: Czw Sty 30, 2014 19:06 ]
Czyli chyba jednak nikt nie wie.

leszczu - Sob Lut 01, 2014 15:42

Przeważnie jeśli uszczelniacze poszczają to kopci na niebiesko od razu pod odpaleniu i potem przestaje. Przy obciążonym silniku jak zakopci, to tez wina uszczelniaczy.
Przy zużytych pierścieniach raczej będzie kopcił cały czas, choć też niekoniecznie.

kwasniotki - Pon Lut 03, 2014 12:51

Dym pojawia się przy większych obrotach od 4-5tyś. Wcześniej widziałem biały dym co wiąże się z ubytkiem płynu chłodniczego jednak tego ubytku nie ma. Ubywa olej silnikowy i teoretycznie powinien być niebieski dym. Bo jeżeli dym jest biały to nie ma takiej możliwości że to mogą być uszczelniacze?
Karim - Pon Lut 03, 2014 20:33

Ja tak samo mam biały dym, od wymiany oleju nie nie mam jego ubytku, tak samo płyn chłodniczy caly czas w zaznaczonym miejscu markerem, z obaw że coś jest nie tak zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli uszczelki od kolektora dolotowego, kupilem 2 uszczelki gumowa co wchodzi w rowki kolektora i płaską żeby mieć pewność że to będzie szczelne, po wymianie kopci jak kopcił. Ale skoro żadnych ubytków nie ma więc zostawiam to bo nie zawsze dymi, a i nie przeszkadza to.
kwasniotki - Pon Lut 03, 2014 22:47

Dzisiaj dokładnie sprawdziłem ten dym i tak jak mówiłem zaczyna on się od 4 tyś obrotów jednak jest niebieski także mogę być prawie pewny że to będę uszczelniacze? bo przy pierścieniach podobno kopci cały czas. Przed wymianą świec i kabli dym był o wiele wiekszy teraz po wymienie tego dym jest o wiele mniejszy.
Kozik - Wto Lut 04, 2014 07:52

kwasniotki, uszczelniacze zaworowe można wymienić nie ściągając głowicy, wprawny mechanik obgoni to za 2-3h bez problemu. Jeśli będzie dymił nadal to wtedy zastanowisz się nad pierścieniami
kwasniotki - Wto Lut 04, 2014 12:14

Okey pytam bo nie wiem czy w ogóle opłaca mi się naprawiać... bo uszczelniacze mogę zrobić ale jak to będą pierścienie to cały silnik do wymiany to słowa mechanika.