Zobacz temat - [214i] Silnik się grzeje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i] Silnik się grzeje

nitek44 - Sob Lut 01, 2014 01:24
Temat postu: [214i] Silnik się grzeje
Witajcie. Mam pytanie/problem. Mianowicie nie jestem pewien co do poprawnego działania wentylatora chłodnicy w moim roverku. Gdy postoję w korku z 15 minut (no, w trochę cieplejsze dni niż teraz) to temperatura na wskaźniku zaczyna rosnąć. Gdy osiąga 80-85% skali, to wtedy załącza się wentylator i wskazówka znów spada do połowy.
[s]Odnoszę więc wrażenie, że załącza się dopiero drugi bieg wentylatora (wieje on tak samo jak po odłączeniu czujnika). I teraz moje pytanie - czy tak powinno być? Czy aby pierwszy bieg działa? Może być tak, że pierwszy właśnie nie działa i wentylator rusza dopiero wtedy gdy temperatura jest na tyle wysoka by przełączył się na najwyższe obroty?
Jak mogę to sprawdzić?

Drugie pytanko - tam gdzie jest filtr powietrza, mam "zatkane" wejście do tej rurki idącej do wlotu w zderzaku, za to mam w obudowie filtra inną, otwartą dziurę. Może tak być, czy lepiej tę dziurę załatać, a odetkać to co było oryginalnie?
I dlaczego ktoś to w ten sposób zrobił (bo fabryczne to to raczej nie jest)?

sTERYD - Sob Lut 01, 2014 01:51

wentylator po odłączeniu czujnika włącza się na pierwszym biegu, To że Ci deska tak drastycznie reaguje na włączenie wentylatora może oznaczać, ze masz nieszczelny termostat, ale może po prostu czujnik od zegara coś za szybko pokazuje. Warto to sprawdzić.

Nie jestem pewny jak w R200, ale dolot powinien iść z takiego U z lewej strony spod akumulatora.

robsson78 - Sob Lut 01, 2014 11:55

Z tego co się orientuję 1,4 8V ma tylko jeden bieg wentylatora.
leszczu - Sob Lut 01, 2014 15:25

Do rzeczy panowie.
Dwa biegi wentylatora posiadają auta tylko z klimatyzacją. Pierwszy bieg załącza się przy 105 drugi przy 112.
Chyba, że klima jest dokładana wtedy mamy tylko jeden bieg jak przy aucie bez klimatyzacji.

nitek44, zapewne kilimy nie posiadasz.
Twój problem może mieć wiele przyczyn od niesprawnego korka zbiorniczka po słynny już HGF.

[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 15:25 ]
nitek44 napisał/a:
Drugie pytanko - tam gdzie jest filtr powietrza, mam "zatkane" wejście do tej rurki idącej do wlotu w zderzaku, za to mam w obudowie filtra inną, otwartą dziurę. Może tak być, czy lepiej tę dziurę załatać, a odetkać to co było oryginalnie?
I dlaczego ktoś to w ten sposób zrobił (bo fabryczne to to raczej nie jest)?

Zrób fotkę tego patentu.

nitek44 - Nie Lut 02, 2014 17:00

Hm, uszczelkę miałem wymienianą jakieś 2 miesiące temu. A może coś jest nie tak z samym czujnikiem? Z drugiej strony chciałbym to jakoś sprawdzić, a nie wymieniać wszystko po kolei :l

Co do drugiej sprawy, oto fotki:
http://imageshack.com/a/img706/3865/mjgz.jpg
http://imageshack.com/a/img839/8859/ec0d.jpg
http://imageshack.com/a/img855/7776/8ubs.jpg
http://imageshack.com/a/img401/1766/xbsl.jpg

robsson78 - Nie Lut 02, 2014 17:28

Pewnie jest tak zrobione po to aby silnik nie zasysał zimnego powietrza z wlotu tylko cieplejsze ogrzane przez silnik. Może twórca tego patentu chciał w ten sposób zmniejszyć spalanie choć nie wiem czy to coś dało.
nitek44 - Pią Mar 21, 2014 23:38

Mechanik stwierdził, że to robota gazownika. Zrobię ten wlot powietrza tak jak powinien być, ale to w swoim czasie.
Co do problemu z temperaturą, wymieniłem korek od zbiorniczka płynu chłodniczego (6zł :D ) i czujnik temperatury dla komputera - ten brązowy. Niestety problem nadal występuje - wentylator załącza się dopiero gdy wskazówka jest już dość wysoko.
Chcę to naprawić, bo takie przygrzewanie silnika serii K chyba nie służy mu zbyt dobrze :l
Kolejnym krokiem, który zamierzam uczynić to wymiana termostatu i tu mam do was pytanie, czy do wszystkich roverów 200 jest taki sam? Czy mam szukać konkretnie do 214i? A może coś innego zamiast termostatu jeszcze powinienem sprawdzić?

robsson78 - Sob Mar 22, 2014 16:44

Do 200, 214, i, si, jest taki sam. Tylko nie bierz produkcji vernet, czytałem o nich złe opinie.
nitek44 - Pią Sie 29, 2014 18:39

Odświeżam temat, bo wymieniłem termostat i problem nadal występuje.
Ma ktoś jakiś pomysł co dalej powinienem zrobić?

robsson78 - Pią Sie 29, 2014 20:05

Wiesz co ? Ja bym nie panikował na Twoim miejscu.
Na moim starym czujniku temperatury na zegary zawsze wskazówka była w połowie skali a gdy temperatura rosła ponad normę w korku to wskazówka ledwo ledwo dygnęła ponad połowę skali i wtedy włączał się wentylator.
Po kilku miesiącach czujnik padł i ledwo działał, załatwiłem sobie używkę taki sam.

Teraz na nowym czujniku też zawsze jest w połowie skali a gdy temperatura rośnie to wskazówka wzrasta zdecydowanie ponad połowę i dopiero włącza się wentylator.
Czytałem też opinie że wskazówka powinna utrzymywać się poniżej połowy skali a jak wzrośnie do połowy to włącza się wentylator.
Tak że widzisz że zależy jak wyskalowany jest czujnik tak pokazuje, być może u Ciebie jest akurat tak. Ważne że włącza się wentylator.
Jeśli masz za dużo wolnej gotówki to możesz sobie kupić nowy czujnik na zegary.

Trzeba też wziąć pod uwagę w jakim stanie jest chłodnica wody.

nitek44 - Pią Sie 29, 2014 20:13

Hm, no może i racja, ale gdy wskazówka jest już prawie przy czerwonym polu (i załącza się wentylator) to odnoszę wrażenie, że autko na prawdę jest już zbyt nagrzane, tj. jak włączę ogrzewanie to powietrze jest jak z sauny, strasznie gorące.
Myślałem jeszcze o przeczyszczeniu układu chłodzenia - jakby nie było autko miało HGF, a układ był tylko przepłukany wodą (i do tego wymyłem zbiorniczek wyrównawczy od płynu). Widzę, że są jakieś środki na pozostałości oleju, tylko czy taki syf mógłby rzeczywiście powodować zbyt późne włączanie się wentylatora?
I jeszcze jedno, termostat raczej działa jak powinien, bo ten węższy wężyk (duży obieg?) się z czasem coraz bardziej nagrzewa (ten duży jest gorący że go dotknąć nie można).

robsson78 - Pią Sie 29, 2014 20:20

Wcześniej pisałeś że 80/85% skali a teraz jak napisałeś że prawie pod czerwone to rzeczywiście zrobiło to większe wrażenie chociaż 85% to dużo.
Może coś zatyka kanaliki w chłodnicy po tym HGF ?
Albo czujnik na zegary przekłamuje i nie jest tak źle albo czujnik na komputer za późno włącza wentylator.

Jak masz miernik, możesz sprawdzić czy czujniki działają prawidłowo wtedy będziemy wiedzieli czy to któryś z nich jest winien. Tu jest stronka z podanymi wartościami.
http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm

Jest jeszcze opcja wadliwego korka zbiorniczka, niejeden już się na nim przejechał.

nitek44 - Pią Sie 29, 2014 23:21

Ciężko mi tak dokładnie podać moment w którym załącza się wentylator, bo wskazówka jak już ruszy powyżej połowy to idzie dość szybko. Myślę, że jakbym go trzymał na wysokich obrotach to zdążyła by wejść prawie że na czerwone. Jak stoję w korku na wolnych to załącza się gdzieś na 85% skali.
Podsumowując wymieniłem:
- czujnik temperatury do komputera,
- termostat,
- korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu,
- sondę lambda (chociaż ona tutaj chyba nie ma nic do gadania),
(- uszczelkę pod głowicą 2 razy =.=)

Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi obiegami wody? Na początku jest mały, a jak się zagrzeje to termostat się otwiera i woda (płyn) idzie dużym obiegiem?

Sprawdzę jutro te napięcia. W sumie czujnik kupiłem używany więc może jest tak samo popsuty jak mój poprzedni?
Inne moje pomysły to jeszcze czyszczenie układu jakimś środkiem do tego przeznaczonym, wymiana tego drugiego czujnika od temp na desce.
Awaria pompy wody też mogłaby dawać takie objawy?

Adrian - Sob Sie 30, 2014 10:58

Ja tam widzę tutaj dwie opcje: uszkodzony czujnik na deskę (miałem tak u siebie i objawy były identyczne ;) ) lub niedziałający pierwszy bieg wentylatora chłodnicy wody. W drugiej opcji zdarzyło mi się tak, gdy zapomniałem podłączyć wtyczkę wentylatora chłodnicy od klimatyzacji. Masz klimatyzację czy nie?

sTERYD napisał/a:
wentylator po odłączeniu czujnika włącza się na pierwszym biegu
W R400 włącza się na drugim. ;) W R200 będzie tak samo.
nitek44 - Sob Sie 30, 2014 13:11

Nie mam klimy.
Adrian - Sob Sie 30, 2014 13:15

To zajmij się czujnikiem. W Łodzi sporo Roverkowiczów jest. Może uda Ci się z kimś spotkać i podmienić na kilka dni czujnik na testy (szkoda wydawać na nowy te 100 PLN).
robsson78 - Sob Sie 30, 2014 18:22

nitek44 napisał/a:

Awaria pompy wody też mogłaby dawać takie objawy?

Mogłaby ale ciężko mi sobie wyobrazić taką sytuację gdyż pompa wody w roverku ma solidne metalowe łopatki wirnika. Moja stara przeciekła gdzieś na uszczelnieniu ale łopatki były w doskonałym stanie.

Lysack - Sob Sie 30, 2014 22:23

Właśnie rozbieram drugiego Roverka z silnikiem 1.8.

Jeśli podejdzie czujnik, to mogę przywieźć, tylko muszę wiedzieć gdzie on jest i jak go wymontować :)

nitek44 - Sob Sie 30, 2014 23:19

W tym miejscu http://i1156.photobucket....zujrover200.jpg tylko chodzi o ten niżej, nie ten brązowy który widać na zdjęciu.
Jakbyś mógł to mogę gdzieś podjechać żeby to sprawdzić, nie widzę problemu :)

Lysack - Sob Sie 30, 2014 23:26

Spoko, jutro go wyciągnę - póki co jestem w Radomiu, bo tutaj stoi dawca :)

W poniedziałek będę w Łodzi i jakoś wieczorkiem możemy się zgadać - mieszkam w pobliżu Leclerca, więc daleko do mnie nie masz :) Gdybyś potrzebował jeszcze czegoś to pisz, bo kolejna sesja z dawcą pewnie jakoś za dwa tygodnie ;)

zacekpl - Nie Sie 31, 2014 17:56

robsson78 napisał/a:
pompa wody w roverku ma solidne metalowe łopatki wirnika

Bywają i takie z plastikowymi łopatkami, ktore sie łamią i praktycznie nie ma obiegu cieczy.

robsson78 - Nie Sie 31, 2014 21:12

zacekpl napisał/a:

Bywają i takie z plastikowymi łopatkami

Jeśli tak, to niewątpliwie mogą być przyczyną problemów z przegrzewaniem silnika.

nitek44 - Nie Wrz 14, 2014 01:29

Niestety czujnik temperatury na deskę też okazał się nietrafioną diagnozą. Wymieniłem i jest to samo. Zamienię jeszcze czujnik do komputera na inny i sprawdzę jak wtedy.

W ogóle tankowałem do pełna gaz i liczyłem spalanie, no i wyszło - 12,2 litra. Cykl nawet nie mieszany, bo jeździłem głównie w trasie. A jeżdżę dość ekonomicznie - hamowanie silnikiem, zmiana biegów między 2,5k-3k obrotów, zawsze tak aby pedał gazu był aby lekko muśnięty...
Nie jestem w stanie zatankować do pełna benzyny, ale z moich obserwacji wynika (bo jeździłem na niej ostatnio trochę), że spala jej też zbyt dużo - ciut mniej od gazu (tak jak być powinno), ale myślę że 10l spokojnie.
Wiem, że przyczyn może być wiele, ale jakie są najpopularniejsze?
Wymieniałem przewody, świece, uszczelkę pod głowicą 2 razy, sondę lambda, regulowałem gaz, no i te elementy układu chłodzenia też. Już nie mam pomysłów co to.

robsson78 - Nie Wrz 14, 2014 11:04

Wymiana czujnika na komp. na sprawny może rozwiązać oba problemy.
nitek44 - Sob Wrz 20, 2014 13:24

Wymieniłem znowu czujnik na komputer, a także przeczyściłem układ chłodzenia (kupiłem środek do czyszczenia układu z resztek oleju). Trochę syfu wyleciało, do tego jeszcze przepłukałem wodą itp..
To samo, nadal grzeje się jak dłużej postoję w korku. Macie jeszcze jakieś pomysły?

Adrian - Sob Wrz 20, 2014 13:41

A jak z wentylatorem chłodnicy w końcu?
robsson78 - Sob Wrz 20, 2014 14:51

Zostaje jeszcze wentylator lub pompa wody albo ten patent co go opisywałeś na początku postu.
Wentylator jest sprawny albo nie. Załącza go czujnik który wymieniłeś więc jeśli jest sprawny to powinien działać.
Patent ma pewnie znikomy wpływ na temperaturę.
Obstawiam słabą wydajność pompy choć łatwo tak strzelać i eliminować do wymiany kolejne części jak to nie moje auto ale sorry, taki....... klimat.
Jak stoisz w korku i wskazówka idzie w górę to wciśnij lekko gaz aby zwiększyć obroty silnika i pompy wody, potrzymaj tak przez chwilę. Wskazówka nie opada szybciej ?

nitek44 - Sob Wrz 20, 2014 14:58

Ten patent już dawno usunąłem, tzn. zakleiłem tę wywierconą dziurę i odsłoniłem oryginalną. Po tej operacji mam wrażenie, że auto trochę odmuliło. Tylko, że od pewnego czasu dławi się przy wrzuceniu na luz przy dużej prędkości - ale to już inna sprawa.

Wentylator działa, po prostu załącza się zbyt późno. Wskazówka temperatury powinna być ciągle w miejscu, a u mnie ona pójdzie zdecydowanie w górę i dopiero zaczyna opadać.
Z tym lekkim przygazowaniem sprawdzę, bo nie wpadłem na to.
Wymiana pompy wody jest skomplikowana? Czy da radę to zrobić na podwórku bez kanału?

Adrian - Sob Wrz 20, 2014 16:15

Da się zrobić na podwórku. Trzeba tylko mieć czym podeprzeć silnik, bo poduszkę silnika trzeba zdjąć.
nitek44 - Nie Wrz 17, 2017 17:47

Odświeżam temat bo wpadło mi do głowy jeszcze takie coś, może walnięty jest przekaźnik od wentylatora? Ten taki żółty o oznaczeniu YWB10027. On może za coś takiego odpowiadać?
I druga rzecz, co robi u mnie przekaźnik o oznaczeniu YWB100710 nazywany w internecie jako moduł klimatyzacji, skoro nie mam klimy? Ma on jakieś zastosowanie?

tuners - Pon Wrz 18, 2017 06:01

Schemat elektryczny układu chłodzenia w załączniku NA SAMYM DOLE ( z r25 ale zasada i schemat ten sam)


i reszta instalacji ze strony http://forums.mg-rover.org

Instalacja V1


-Link--Rating--Function
--------------------------------------
--1----40 amp--Ignition switch A
--2----40 amp--Ignition switch B
--3----40 amp--HRW/sunroof/window lift
--4----40 amp--Lights
--5----40 amp--Engine management
--6----80 amp--Main fuse

-Fuse--Rating--Function
--------------------------------------
--1----15 amp--Central Door Locking
--2----15 amp--Hazards
--3----15 amp--MFU/horn
--4----20 amp--Radiator fan
--5----15 amp--Engine management
--6----20 amp--Air con
--7----20 amp--Heater motor



-Fuse--Rating--Function
------------------------------------------------
--1----10 amp--Indicators, dim-dip, instruments
--2----10 amp--Antilock brakes
--3----10 amp--Clock, radio, interior light
--4----15 amp--Headlight - right main
--5----15 amp--Headlight - left main
--6----30 amp--Sunroof
--7-----5 amp--SRS
--8----10 amp--Tail light - left
--9----10 amp--Rear fog guard/MFU
-10----10 amp--Headlight - left dipped
-11----10 amp--Headlight - right dipped
-12----15 amp--Tail light - right
-13----15 amp--Wash/wipe - front
-14----10 amp--Engine management
-15----15 amp--Cooling fan, wash/wipe - rear
-16----10 amp--Reverse, stop lights
-17----10 amp--Radio, clock, MFU
-18----10 amp--Door mirrors, heater motor
-19----10 amp--Cooling fan
-20----10 amp--Engine crank
-21----20 amp--Window - driver
-22----20 amp--Window - passenger
-23----25 amp--Heated Rear Window
-24----10 amp--Dim-dip
-25----10 amp--Illumination - daylight running
-26----20 amp--Power wash
-27----10 amp--Heated seat - passenger
-28----10 amp--Heated seat - driver
-29----10 amp--daylight running
-30---- - - ---Not used
-31----20 amp--Fog lamp - front

INSTALACJA R200 V2





Engine Bay Fusebox


Relays (R)

1. Fuel pump relay.
2. Starter motor relay.
3. Cooling fan relay.
4. Main relay.
5. Blower motor relay.
6. Front fog lamp relay.
7. A/C compressor clutch relay.


-Link--Rating--Vehicle---Function
-----------------------------------------------------------------------------------------------
--FL1--150 A----All------Alternator, engine management relay.
--FL2---40 A----All------Ignition switch.
--FL3---40 A----All------Ignition switch.
--FL4---40 A----All------Fuse 3, fuse 6, and fuse 9 of the passenger compartment fuse box.
-------------------------Fuse 23, 24 and 31 of the passenger compartment satellite fuse box.
-------------------------Window lift relay.
-------------------------
--FL5---40 A-------------Not used.
--FL6---80 A---L Series--Glow plug relay.
--FL7---40 A----All------Starter relay, fuse 20 of the passenger compartment satellite fuse box.
--FL8---20 A----All------Condenser fan, cooling fan relay, fuel pump relay, cooling fan motor.
--FL9---40 A----All------Lighting switch, daylight running unit, daylight running relay.
-FL10---30 A----All------Blower relay, cigar lighter relay.
-FL11---40 A----All------Cooling fan relay.
-FL12---40 A----All------ABS ECU.


-Fuse--Rating--Vehicle---Function
--------------------------------------------------------------------------------------------
---F1---10 A---L Series--EGR Solenoid, MAF sensor, HO2S, speed transducer.
---F1---10 A---K Series--Purge control valve, HO2S.
---F1---10 A---EM-CVT----Automatic transmission selector, GIU.
---F2---20 A---L Series--Fuel pump, ECM.
---F2---20 A---K Series--Fuel injector No.1, 2, 3 and 4, ECM, valve increase solenoid, valve
-------------------------decrease solenoid, ignition coils 1 and 2.
-------------------------
---F3---10 A---L Series--Glow plug relay.
---F3---10 A---K Series--HO2S, CMP sensor.
---F4---10 A----All------A/C relay, cooling fan relay.
---F5---15 A----All------Anti-theft alarm ECU, alarm sounder relay.
---F6---15 A----All------Front fog lamp relay.
---F7---15 A----All------Hazard warning switch.
---F8---15 A----All------ECM.
---F9---10 A----All------A/C relay.
--F10---20 A---K Series--Fuel cut-off switch.


rover 25




Puszka w Kabinie

-Fuse--Rating--Vehicle---Function
--------------------------------------------------------------------------------------------
---F1---10 A----All------Hazard warning switch, clock, instrument pack.
---F1---10 A----EM-CVT---Automatic gearbox
---F2---10 A----All------ABS ECU
-------------------------
---F3---10 A----All------Interior lamp, tail door lamp, diagnostic socket, instrument pack,
---------------except----remote radio display, clock, CD player, radio/cassette.
----------------Japan----
-------------------------
---F3---10 A----Japan----Interior lamp, tail door lamp,diagnostic socket, instrument pack,
-----------------only----remote radio display, clock, folding door mirrors, seat belt switch.
-------------------------
---F4---10 A----All------Instrument pack, RH headlamp.
---F5---10 A----All------LH headlamp.
---F6---25 A----All------Sunroof relay.
---F7----5 A----All------SRS DCU.
---F8---10 A----All------Instrument pack, HRW switch, headlamp levelling switch, LH tail
-------------------------lamp, CD player, clock, MFU, glove box lamp, radio/cassette, remote
-------------------------display, front fog lamp switch, LH headlamp.
-------------------------
---F9---10 A----All------MFU.
--F10---10 A----All------LH headlamp.
--F11---10 A----All------RH headlamp.
--F12---10 A----All------RH tail lamp, RH headlamp, RH headlamp levelling motor, number
-------------------------plate lamp.
-------------------------
--F13---15 A----All------Windscreen wiper motor, windscreen wiper switch.
--F14---10 A----All------Cooling fan, ECM, anti-theft alarm ECU, blower motor relay, cigar
-------------------------lighter relay.
-------------------------
--F15---15 A----All------Heated washer jets, rear screen wiper switch, A/C switch pack, rear
-------------------------screen wiper relay, rear screen wiper motor.
-------------------------
--F16---10 A---L Series--Brake pedal switch, reverse lamp switch.
------------------&------
---------------K Series--
----------------manual---
-------------------------
--F16---10 A---K Series--Brake pedal switch, reverse lamp switch.
---------------automatic-
-------------------------
--F16---10 A---K Series--Brake pedal switch, CVT switch.
----------------EM-CVT---
-------------------------
--F17---10 A----All------MFU, radio remote display, radio/cassette, CD player, ICE interface
-------------------------module.
-------------------------
--F18---7.5 A--L Series--Driver door mirror, passenger door mirror, door mirror switch, alternator,
---------------except----folding mirror ECU.
----------------Japan----
-------------------------
--F18---7.5 A--K Series--Driver door mirror, passenger door mirror, door mirror switch, gearbox
---------------except----secondary speed sensor.
----------------Japan----
-------------------------
--F18---7.5 A--L Series--Driver door mirror, passenger door mirror, door mirror switch,
----------------Japan----alternator, folding door mirror ECU.
-----------------Only----
-------------------------
--F18---7.5 A--K Series--Driver door mirror, passenger door mirror, door mirror switch, gearbox
----------------Japan----secondary speed sensor, folding door mirror ECU.
-----------------Only----


Bezpieczniki poza puszką
-Fuse--Rating---Vehicle-----Function
--------------------------------------------------------------------------------------------
--F19-----------------------Not fitted
--F20---10 A----All---------Ignition switch.
--F21---20 A----All---------Window lift ECU, LH front window switch.
--F22---20 A----All---------RH front window switch.
--F23---25 A----All---------HRW relay.
--F24---15 A----All---------MFU.
----------------------------
--F25---10 A--Scandinavian--Daylight running relay.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------
--F26---20 A--Scandinavian--Power wash relay.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------
--F27---10 A--Scandinavian--Not used.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------
--F28---10 A--Scandinavian--Not used.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------
--F29---10 A--Scandinavian--Daylight running relay.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------
--F30-----------------------Not fitted
----------------------------
--F31---15 A------Non-------RH rear door mounted window switch, RH rear console mounted
--------------Scandinavian--window switch.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------
--F32---15 A------Non-------LH rear door mounted window switch, LH rear console mounted
--------------Scandinavian--window switch.
---------------vehicles-----
-----------------only-------
----------------------------



PUSZKA W KABINIE POLIFTA



-Fuse--Rating---Function
--------------------------------------------------------------------------------------------
---F1---20 A----Horn, Rear Fogs (SCU)
---F2---20 A----Window Lift Rear RH
---F3---10 A----Cigar Lighter/ Accessory Socket
---F4---20 A----Window Lift Rear LH
---F5---10 A----Interior Lamps (incl Loadspace), IPK, Head Unit, Clock
---F6---20 A----Window lift passenger.
---F7---20 A----Window Lift Driver.
---F8---30 A----Sunroof
---F9---20 A----Power wash
--F10---10 A----Headlamp mainbeam RH.
--F11---10 A----DRL interior illumination (Scand)
--F12---10 A----Headlamp mainbeam LH.
--F13---10 A----Front Side Light LH, Tail Lamp LH, Headlamp Level LH, IPK, Glovebox
----------------Lamp, Clock, SCU, Interior Illumination
----------------
--F14---10 A----Headlamp Dip RH
--F15---10 A----Front Side Light RH, Tail Lamp RH, Headlamp Level RH, Number Plate Lamp
--F16---10 A----Headlamp Dip LH
--F17---20 A----Blower motor.
--F18---20 A----Seat heat.
--F19---10 A----Radio
--F20---10 A----Crank relay coil.
--F21---15 A----Front wipers.
--F22---10 A----Mirrors, ACG, G/Box secondary speed sensor.
--F23---10 A----ABS ECU.
--F24---10 A----Brake lamps, Reverse lamps.
--F25---10 A----Auto Selector Lamp,Indicators, Clock, IPK, Engine Management System
--F26---15 A----Rear Wiper, Heated Washer Jets, A/C Switch Illum, Heat Seat Relay Coil,
----------------DRL Relay Coils (Scand).
----------------
--F27----5 A----SRS DCU.

Wszystkie przekaźniki w puszce to YWB000440:

nitek44 - Czw Paź 12, 2017 00:26

Oo dzięki za te materiały :)
Z tego co widzę mam wersję V1 czyli osobno skrzynka z bezpiecznikami i ta od chłodzenia, tylko nie mogę na schematach zlokalizować tego żółtego YWB10027, który mam tam jeszcze pod tymi skrzynkami (załączam zdjęcie) - mam wrażenie że kabelek idzie normalnie do ECU, chyba że to jakiś przekaźnik związany z instalacją gazową.
Zamiast YWB100970 mam YWB100710 - może to robić jakąś różnicę? Ogólnie planuję tą właśnie część wymienić, i ten żółty przekaźnik też, bo kosztuje to chyba kilka złotych.

[ Dodano: Czw Paź 12, 2017 00:26 ]
Wymieniłem przekaźniki, nadal to samo jestem już bezradny, pozostaje chyba tylko chłodnica i pompa wody, ale jaki to ma związek z tym, że wentylator włącza się zbyt późno to sam nie wiem.

W R214 jest opcja by podłączyć jakieś OBD i zobaczyć podstawowe parametry, czy nie?