Zobacz temat - [220 turbo coupe] przeskoczył pasek rozrządu? zatarty wałek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [220 turbo coupe] przeskoczył pasek rozrządu? zatarty wałek


mlody975 - Sob Lut 08, 2014 13:43
Temat postu: [220 turbo coupe] przeskoczył pasek rozrządu? zatarty wałek
Witam,
po dłuższym czasie zabrałem sie za składanie roverka. wrzuciłem miske olejową którą wcześniej musiałem pospawać i wymieniłem wszystkie płyny.

Silnik odpalił bez problemu jak zawsze, dałem mu lekko gazu i nagle silnik stanął ... ;/
nie dało się obrócić silnika, wał stał w miejscu.
Zdjąłem pokrywe od kół rozrządu i wydaje mi sie ze pasek przeskoczył...

Po zdjęciu paska wałek wydechowy nie daje sie obrócić. co to moze byc ? zatarł się czy skrzywiło zawór?

Co mam teraz zrobić ?? szukac głowicy na wymiane czy da sie to jakoś uratować jeszcze ?

czy w tych silnikach po zerwaniu paska tłok moze się spotkać z zaworem czy jest to tzw silnik bezkolizyjny ?

normalnie się załamałem... praktycznie wszystko było juz ogarnięte a tu takie coś ...

7Tomi - Sob Lut 08, 2014 17:16

Niestety prawdopodobnie zawór spotkał się już z tłokiem. Pytanie dlaczego ?
Może pasek był źle założony ?

Jedyna opcja to ściągaj głowice. Ocenisz ile zaworów jest ugiętych. Później głowica do sprawdzenia szczelności i planowania. Zawory do wymiany + nowa uszczelka i z powrotem poskładać.

mlody975 - Sob Lut 08, 2014 17:27

odkręciłem te podpory wałka i po poluzowaniu wałek daje sie obracać.
niestety wałek jest zatarty na środkowej panewce. co moge z tym teraz zrobić ?

gdyby panewki były wymienialne to wystarczyłoby je wymienic razem z wałkiem a co teraz ? głowica do wyrzucenia ? ;/





sory za jakość zdjęć ale tylko telefon miałem pod ręką..

dobryziom - Sob Lut 08, 2014 20:25

szukaj głowicy... :( i sprawdź ciśnienie oleju bo to trochę dziwne że się zatarł...
sTERYD - Sob Lut 08, 2014 22:12

Musiał tam jakiś spory opilek podlezc, albo poskladales na sucho i przewod olejowy do tej panewki był przytkany tak, że olej nie zdążył dolecieć.
Jak podniósłes głowice, to nie zwróciłes uwagi, czy w tamtym miejscu nie było bardziej sucho niż wszędzie indziej. Zerknij, czy w popychaczach tamtych nie jest sucho, bo sa zasilane z tego samego przewodu. Jak sa zaołejone, to w panewce był olej, więc po prostu jakiś śmiec.

mlody975 - Nie Lut 09, 2014 14:42

tylko że odkąd kupiłem silnik to nic w nim nie robiłem.
nie otwierałem go i nie składałem. przed tym jak zrobiła mi sie dziura w misce cos tarło, myślałem ze to raczej cos w okolicy pompy wody/wspomagania. a to najwyraźniej juz ten wałek sie przycierał.
po dłuższym postoju jak go odpaliłem to zatarł sie ten wałek na amen.
w okolicy panewki był olej także to chyba przez jakiś śmieć.

a czy da sie to jakos zregenerować ? jakoś napawać i obrobić to wyjechane miejsce ?

szukając głowicy musze brac pod uwage tylko glowice z silnika turbo czy np glowica 2.0 n/a jest taka sama ?

koszt używanej głowicy do turbo jest dość wysoki, przy okazji nowe uszczelki, uszczelniacze i rozrząd... ;/

poza tym nie ma zbyt dużego wyboru np na allegro...

sTERYD - Nie Lut 09, 2014 22:21

zregenerować tego nie da rady, chyba, ze ktoś Ci to wytoczy i dorobi panewki, ale to już rzeźba.
Jak dobrze kojarzę, to głowice z wolnossących serii T są takie same, tylko zwróć uwagę na aparat zapłonowy, tzn jeśli masz wersję z kopułką to szukaj takiej samej głowicy, bo swoich starych wałków nie przełożysz :/

Markzo - Pon Lut 10, 2014 16:21

skoro zatarło wałek, warto zaglądnąć do panewek wału korbowego... tam też może być coś podobnego :/ a pompa oleju? moze ona się poddała?
mlody975 - Pon Lut 10, 2014 16:40

Markzo, nawet mnie nie strasz ze z wałem tez moze byc coś nie tak ;/ ;/

kontrolka od ciśnienia oleju wcześniej nie świeciła podczas jazdy i nic nie wskazywało na to ze coś z pompą jest nie tak. od swapu nie zmieniłem jeszcze oleju, wygladał dobrze, może silnik był po prostu zajechany albo stary olej był ? nie wiem... jak przetrzasłem miske to na drugi dzien odpaliłem auto ale kontrolka sie swieciła to zgasiłem auto mogło pracować bez oleju tylko chwile. także może ta chwila coś pomogła przy zacieraniu wałka ? a po zrobieniu miski i zalaniu olejem, po odpaleniu olej nie dotarł do góry silnika i to go dobiło ?

czyli jesli kupiłbym głowice od silnika 2.0 n/a 136km to wałki musiałbym i tak dokupić od wersji turbo, przynajmniej ten jeden wydechowy który jest zatarty ?

sTERYD, wersja z kopułką to jest ta co na wałku ma taki czarny plastik i do niego są podłączone kable WN od świec ? :P
cos takiego mam u siebie:
http://imageshack.us/a/img690/7493/dsc5514hq.jpg

bede szukał orginału od turbo zobaczymy... jeśli ktoś ma coś takiego na stanie lub wie gdzie kupić prosze o PW :)

Markzo - Pon Lut 10, 2014 17:05

Nie wiem, lepiej sprawdzić, bo jak klękło to po silniku :/

Głowice, wałki, zaworu, koła zębate są takie same w wersji wolnossącej jak i turbo, więc szukaj też od 136KM, powinno być taniej... Jedyne co, to musisz szukać wersji z kopułką, bo wtedy do wałka wydechowego możesz przykręcić palec rozdzielacza, w wersji z modułem tego nie ma.

Co do samej przyczyny, ja bym tu oleju nie winił, to nie jest przytarte tylko rozwalone :/ a dokręcałeś kiedyś stopy wałków? np uszczelniając je?

mlody975 - Pon Lut 10, 2014 21:11

Markzo napisał/a:
Co do samej przyczyny, ja bym tu oleju nie winił, to nie jest przytarte tylko rozwalone a dokręcałeś kiedyś stopy wałków? np uszczelniając je?

pisałem juz wcześniej ze odkąd kupiłem cały samochód dawce z silnikiem nic nie robiłem bo jezdził i nic złego sie nie działo...
moze jakiś śmieć wpadł między wałek a głowice przez ten kanał od smarowania ?

nie wiem...

znalazłem głowice od turbo z zerwanym jednym gwintem na szpilke od kolektora wydechowego, wałki i głowica ponoć ok, tylko szklanki musiałbym wsadzić swoje bo chyba nie ma wszystkich w tamtej głowicy. 400 sobie woła i mam niedaleko, około 100km w dwie strony.

jeszcze jeden chłop ma sie określic do jutra ile sobie liczy za kompletna głowice od 2.0 n/a

Markzo napisał/a:
Głowice, wałki, zaworu, koła zębate są takie same w wersji wolnossącej jak i turbo, więc szukaj też od 136KM, powinno być taniej... Jedyne co, to musisz szukać wersji z kopułką, bo wtedy do wałka wydechowego
możesz przykręcić palec rozdzielacza, w wersji z modułem tego nie ma.


wałki tez są takie same ? czyli wersja 136KM z kopułką ma taką samą głowicę jak silnik turbo 200KM?

zrzuciłem dzis głowice i zawory nie wygladają na jakieś po krzywione, tłoki raczej tez nie wyglądają źle...



Markzo - Pon Lut 10, 2014 23:23

mlody975 napisał/a:
pisałem juz wcześniej ze odkąd kupiłem cały samochód dawce z silnikiem nic nie robiłem bo jezdził i nic złego sie nie działo...
moze jakiś śmieć wpadł między wałek a głowice przez ten kanał od smarowania ?

po to jest filtr, żeby taki rzeczy wyłapać...a reszta panewek przy wałkach w jakim stanie?

mlody975 napisał/a:
znalazłem głowice od turbo z zerwanym jednym gwintem na szpilke od kolektora wydechowego, wałki i głowica ponoć ok, tylko szklanki musiałbym wsadzić swoje bo chyba nie ma wszystkich w tamtej głowicy. 400 sobie woła i mam niedaleko, około 100km w dwie strony.

jeśli kompletna i nie popękana to cena git ;)

mlody975 napisał/a:
wałki tez są takie same ? czyli wersja 136KM z kopułką ma taką samą głowicę jak silnik turbo 200KM?

tak, ma taką samą głowę ;) na module zapłonowym też, jedyna różnica to możliwość montażu palca rozdzielacza ;)

mlody975 napisał/a:
zrzuciłem dzis głowice i zawory nie wygladają na jakieś po krzywione, tłoki raczej tez nie wyglądają źle...

a teraz możesz swobodnie wałem kręcić?

sTERYD - Wto Lut 11, 2014 09:52

tam musiał jakiś opiłek w kanale siedzieć i się oderwać, albo od dawna darło. Tak czy inaczej nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie oleju (oczywiście i tak do wymiany) Jak masz rozebrany silnik, i masz gdzie , to możesz od razu wyciągnąć i zregenerować pompę oleju. To całkiem proste- wystarczy przeszlifować zębatkę mimośrodową razem z jej bieżnią, żeby były równej wysokości. Przy okazji wszystko wyczyścić i wymienić uszczelki i będzie jak nówka.

Jak zdejmiesz pompę oleju, to powinieneś ręką dać radę ruszyć za wał (może za pierwszym razem trzeba będzie tylko ruszyć pierścienie z miejsca). Po tym będzie wiadomo, czy dół aby na pewno nie dostał.

mlody975 - Wto Lut 11, 2014 17:17

Markzo napisał/a:
a reszta panewek przy wałkach w jakim stanie?


reszta panewek jest ok, przynajmniej na wałku wydechowym, drugiego wałka nie wyciągałem

Markzo napisał/a:
a teraz możesz swobodnie wałem kręcić?


jeszcze nie kręciłem... :P

sTERYD napisał/a:
Tak czy inaczej nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie oleju


zeby sprawdzic ciśnienie to musze cały silnik złożyć do kupy czy jest jakaś inna metoda ?

sTERYD napisał/a:
Jak masz rozebrany silnik, i masz gdzie , to możesz od razu wyciągnąć i zregenerować pompę oleju. To całkiem proste- wystarczy przeszlifować zębatkę mimośrodową razem z jej bieżnią, żeby były równej wysokości.


sam dam rade to zrobic czy musze oddac do jakiegos zakładu ? szlifierką kątową da rade ? :P jak bede pasek teraz wymieniał to zobacze co z tą pompą. na razie bede musiał coś wykombinować żeby śrube koła pasowego wykręcić...

tronsek - Wto Lut 11, 2014 17:35

mlody975 napisał/a:
szlifierką kątową da rade ?
:olaboga: Nawet się nie zbliżaj do pompy z kątówką.

mlody975 napisał/a:
sam dam rade to zrobic czy musze oddac do jakiegos zakładu ?
Trzeba to zrobić na szlifierce do płaszczyzn, tzw. "magnesówce". Powierzchnie muszą byc idealnie równe i gładkie.
mlody975 - Wto Lut 11, 2014 20:05

ok tronsek, ja na razie tylko pytam, sTERYD napisał że to całkiem proste a najprostrzym rozwiązaniem jest szlifierka :D
tronsek - Wto Lut 11, 2014 20:25

mlody975 napisał/a:
napisał że to całkiem proste a najprostrzym rozwiązaniem jest szlifierka
napisał, że szlifowanie.
sTERYD - Sro Lut 12, 2014 00:06

Napisałem, że proste, bo to jest proste, ale tak jak napisał tronsek, trzeba użyć szlifierki do płaszczyzn, bo kątówka to nie jest prawdziwa szlifierka, tylko przecinarka ;)

Żeby sprawdzic ciśnienie silnik musi być w całości, bo Ci cały olej siknie kanałem doprowadzającym do głowicy ;)

[ Dodano: Sro Lut 12, 2014 00:06 ]
mlody975 napisał/a:
na razie bede musiał coś wykombinować żeby śrube koła pasowego wykręcić...

a co tu kombinować? blokujesz koło zamachowe za wieniec i heja

Markzo - Sro Lut 12, 2014 05:35

sTERYD napisał/a:
blokujesz koło zamachowe za wieniec i heja

dokładnie, w flanszy skrzyni jest otwór, przez który blokujesz koło zamachowe ;)

mlody975 - Sob Lut 15, 2014 17:47

blokuje tak jak przy ustawieniu rorządu ? to chyba wiem :)

wał bez głowicy idzie obrócić ręką, czyli chyba nie jest najgorzej.
jutro jade po głowice, za 300 od silnika n/a mam nadzieje ze uda mi sie w cenie wyrwac komplet z obudową rozrządu i rozdzielaczem zapłonu :D :D:D



EDIT:

w niedziele przywiozłem głowice w międzyczasie kompletowałem uszczelki i inne części i czyściłem sobie to wszytko jak juz miałem dostęp :)










w głowicy n/a wałek wlotowy nie ma na końcu takiego czegoś do czujnika, reszta głowicy wydaje sie być taka sama.




Mam kilka pytań odnośnie złożenia tego wszystkiego do kupy. Bede robił to pierwszy raz wiec wole zapytać niż zrobić coś źle ;)

1. W RAVE znalazłem kolejność i momenty dokręcania śrub głowicy. Pisze ze trzeba dokręcać na 3 razy. 1 = 45Nm, 2 = 80 Nm, 3 = "a further 90, using an angular torque gauge" - czyli trzeba obrócić jeszcze każdą śrubę o 90 stopni ?
Musze dobie jakiś klucz dynamometryczny skombinować

2. czy szklanki przed włożeniem w gniazda należy przesmarować olejem ? i posmarować panewki wałków też ? czy coś jeszcze należy przed włożeniem nasmarować czy składać reszte na sucho ?

3. W moim sklepie nie mają uszczelki pod spływ oleju z turbiny, dopasował mi jakąś z papieru/ tworzywa a orginał był metalowy. szukać gdzie indziej metalowej uszczelki czy taka może być ? na allegro tez takiej nie znalazłem..

4. czy do każdej śruby stosować momenty z Rave np szpilki kolektora dolotowego/ wydechowego i inne czy moge sobie pozwolic na dokręcanie na wyczucie ? :P



na razie chyba tyle, jeśli macie jakieś spostrzeżenia na co zwrócić uwagę albo jakieś swoje patenty żeby zrobić to lepiej/sprawniej to możecie sie tutaj podzielić, bedzie mi na pewno o wiele łatwiej złożyć tą głowice i wstawić ją do auta :)

sTERYD - Wto Lut 25, 2014 16:55

ad. 1. dobrze zrozumiałeś.
ad. 2. Wszystko co się rusza i jest smarowane lepiej złożyć z odrobiną oleju, bo jak zacznie chodzić na sucho zanim silnik nasmaruje, to na pewno nie będzie lepiej ;)
ponadto łebki śrub głowicy warto zwilżyć, żeby nie stawiały niepotrzebnego oporu.
ad. 3. z kartonu sam możesz przecież wyciąć. jak nie ma tam ryzyka, że jest gorąco, to posmaruj ją smarem z dwóch stron, żeby trochę zmiękczyć i powinna trzymać co najmniej równie dobrze jak metalowa.
ad. 4. jak uważasz :cool:

dobryziom - Wto Lut 25, 2014 20:13

zgodnie z momentem z RAVE ale uważaj bo silnik już swoje ma i możesz pourywać gwinty wiec z czuciem :)
mlody975 - Sro Lut 26, 2014 22:44

powoli głowica zaczyna wyglądać, mam juz klucz dyno, niestety za duzy zakres regulacji, zaczyna się od 47Nm, musze sobie chyba kupic jeszcze jakiś mniejszy.


wczoraj czytałem RAVE i tam pisze coś że jest między blokiem a głowicą tulejka, separator oleju czy jakoś tak, u mnie tego nie ma ani w glowicy, ani w bloku, są tylko te dwie tulejki "nylonowe" i nic więcej.

W instrukcji montażu uszczelki jest troche inny sposób dokręcania śrub niż w Rave:
1. 4 Kpm = 39,2Nm
2. 8 Kpm = 78,4Nm
3. -90 / +8 Kpm ( loosen 90o and tighten bolt by respecting the specified
torque and order )
4. 90

czyli ktory sposób mam zastosować ? w Rave nic nie pisze zeby poluzować śruby...

sTERYD - Sro Lut 26, 2014 23:55

momenty w zasadzie sie zgadzają. Jeśli chodzi o poluzowanie, to też może być nie głupie, zauważ, że później wracasz do tego samego momentu, a dzięki poluzowaniu powinno się uniknąć ewentualnego nieułożenia na kołkach i przyblokowaniu na gwincie.
dobryziom - Czw Lut 27, 2014 09:51

to zależy od uszczelki ktora kupiłeś ja moge polecić elringa kolega zakladał FAI I jedna pusciala odrazu po odpaleniu moze wadliwa moze sie nie ulozuła kto to wie... odnosnie tulji o ktorej piszesz to ona powina byc w bloku silnika jesli jej nie ma to w tym miejscu na uszczelce powinienesz miec zwerzenie chodzi o to ze ma to zwiekszyć cisnienie oleju...
AndrewS - Czw Lut 27, 2014 22:27

Markzo napisał/a:
po to jest filtr, żeby taki rzeczy wyłapać


no jesli filtr jest taki sam jak w serii K, to nie jest to tak do konca, bo taki filtr posiada zaworek obejsciowy, jesli opor przez wklad wzrosnie, to otwiera sie ten zaworek, wtedy olej leci niefiltrowany :roll:

Na co byly skrecone pokrywy wałków ?? bo jesli na silikon i dane go bylo zbyt dużo, to wlasnie silikon mogl czesciowo albo calkiem przytkać kanalik

mlody975 - Pią Lut 28, 2014 22:35

pokrywy były skręcone na silikon wiec może było tak jak piszesz.

dzisiaj włożyłem głowice do auta, jutro rozrząd i poskładanie wszystkiego do kupy






Markzo - Sob Mar 01, 2014 14:50

jak dajesz nowe uszczelki pod pokrywy, posmaruj je sylikonem ;) nie wazne czy zamiennik czy oryginał, bez silikonu puszczą zaraz :/
dobryziom - Sob Mar 01, 2014 14:59

potwierdzam.
mlody975 - Nie Mar 02, 2014 08:04

a sam silikon wystarczy ? nie mam uszczelek pod pokrywy ale chlopek w sklepie polecił mi jakiś uszczelniacz K2 czarny w tubce.
chyba że stare uda sie wykorzystać

Markzo - Nie Mar 02, 2014 09:52

musisz dać uszczelki, bo Ci olej wywali odmą, wyczyść dobrze stare i je odtłuść, nałóż silikon na stope wałka i na pokrywę zaworów, między to stare uszczelki i będzie żyło :ok:
AndrewS - Nie Mar 02, 2014 17:53

Markzo napisał/a:
musisz dać uszczelki, bo Ci olej wywali odmą,


Czego?? przez to że cała pokrywa bedzie niżej ??

Ja nie dałem silikonu przejechane juz sporo i jest dobrze, przecieki widac w okolicy uszczelniaczy wałków, pewnie to one puszczaja.
Ale lepiej dać jak chlopaki pisza, bo t seria to ogolnie nie grzeszy szczelnością :-)

Markzo - Nie Mar 02, 2014 18:31

nie, bo w tserii masz uszczelkę panelową, która odgradza wałki od pokrywy, jest w niej kilka małych otworów i tyle, jak jej nie dasz to wałki rozchlapią olej prosto w przegrode odmy :)
mlody975 - Nie Mar 02, 2014 21:10

Markzo napisał/a:
nie, bo w tserii masz uszczelkę panelową, która odgradza wałki od pokrywy, jest w niej kilka małych otworów i tyle, jak jej nie dasz to wałki rozchlapią olej prosto w przegrode odmy



słuszna uwaga, o tym nie pomyślałem, także jaka by ta uszczelka nie była to ją założe :) może jutro uda sie ogranąć auto do końca pod maską zostanie wklejenie szyby czołowej i zrobienie koła :)

AndrewS - Nie Mar 02, 2014 22:54

panelowa tez jest w serii K

najciekawsze jest to, ze u mnie w serii T panelowej nie ma !!
dlatego na poczatku nie moglem zrozumiec o co Wam chodzi
a oto dowód:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004794

Markzo - Nie Mar 02, 2014 22:58

łooo, ale jaja ;)
dobryziom - Pon Mar 03, 2014 21:16

zgadza się wychodziły w dwóch wersjach albo panel albo makaron :)
Senn - Wto Mar 04, 2014 22:53

Ja też mam makaron. Pewnie poliftowe T-series mają makaroan, a przed panelową.
mlody975 - Nie Mar 30, 2014 22:04

Witam po dłuższej przerwie.
auto w sobote nareszcie wyjechało z garażu. silnik złożony wcześniej ale musiałem jeszcze wkleić szybe czołową i wyspawać wydech bo miał już kilka dziur oprócz tego jeszcze kilka drobiazgów ogarnąłem ale jest ok.
Znowu banan mi z twarzy nie schodzi, juz zapomniałem jak to auto jeżdzi :D :D:D

Tylko jest mały problem. przy ostrym przyśpieszaniu przerywa, mam wrażenie jakby brakowało paliwa... przy łagodnym jest ok, pali bez problemu, tylko przy butowaniu szarpie i przerywa...

Kozik - Nie Mar 30, 2014 22:27

mlody975, może być kwestia zapłonu
mlody975 - Pon Mar 31, 2014 09:54

Witam po dłuższej przerwie.
auto w sobote nareszcie wyjechało z garażu. silnik złożony wcześniej ale musiałem jeszcze wkleić szybe czołową i wyspawać wydech bo miał już kilka dziur oprócz tego jeszcze kilka drobiazgów ogarnąłem ale jest ok.
Znowu banan mi z twarzy nie schodzi, juz zapomniałem jak to auto jeżdzi :D :D:D

Tylko jest mały problem. przy ostrym przyśpieszaniu przerywa, mam wrażenie jakby brakowało paliwa... przy łagodnym jest ok, pali bez problemu, tylko przy butowaniu szarpie i przerywa...

dobryziom - Sro Kwi 02, 2014 11:15

filtr paliwa? pomopa? wtryski do wyszyszczenia a jak nie to elektryka...
maniu48 - Sro Kwi 02, 2014 19:31

świece, kable, kopułka, palec
Markzo - Sro Kwi 02, 2014 22:30

paliwo dobrej jakości?
Pyros - Nie Kwi 06, 2014 23:35

Może overboosta łapie ? Podpiołeś wężyk od westgate'a ?
mlody975 - Pon Kwi 07, 2014 22:07

dobryziom napisał/a:
filtr paliwa? pomopa? wtryski do wyszyszczenia a jak nie to elektryka...


filtra obecnie nie mam, pompa jest z 1,6, wtryski są takie jak były.

maniu48 napisał/a:
świece, kable, kopułka, palec


kopułka i palec te same, chyba jedynie świece założyłem z głowicy którą kupiłem.

Markzo napisał/a:
paliwo dobrej jakości?


paliwo z orlenu, zawsze tam leje..

Pyros napisał/a:
Może overboosta łapie ? Podpiołeś wężyk od westgate'a ?


wężyk podpięty, co to jest overboost ? zbyt duże doładowanie ?

wszystko oprócz świec jest jak było, auto przed naprawą w ogóle nie szarpało i jeździło normalnie, czasem zdażyło się że obroty spadły za nisko i silnik gasł, teraz obroty są ok tylko to szarpanie.

nie mam chwilowo czasu zeby przy nim pogrzebać, zmienie te świece na nowe i zobacze :)

jrdarus1 - Wto Kwi 08, 2014 10:10

Ja mialem taki smieszny problem ze kabel na cewce byl luzny i przy bucie jakos go unosilo i silnik strzelal ogniem siarczystym, po wcisnieciu bylo git , moze warto sprawdzic, przy swapach sporo wychodzi bzdur
dobryziom - Wto Kwi 08, 2014 10:28

mlody975 napisał/a:


filtra obecnie nie mam, pompa jest z 1,6, wtryski są takie jak były.



ja bym stawiał na pompę z 1,6 na pewno nie wyrobia wstawiaj od razu walbro :)

Edit: Nie handlujemy w postach...

mlody975 - Sro Kwi 09, 2014 22:08

wymiana świec nie pomogła...

jrdarus1 napisał/a:
Ja mialem taki smieszny problem ze kabel na cewce byl luzny i przy bucie jakos go unosilo i silnik strzelal ogniem siarczystym, po wcisnieciu bylo git , moze warto sprawdzic, przy swapach sporo wychodzi bzdur


sprawdzone, to nie to...

w sumie zdążyłem zrobić tylko te dwie rzeczy, od poniedziałku po pracy robiłem bratu forda probe, jutro skończe i może zaczne robić swojego w końcu..

dobryziom napisał/a:
ja bym stawiał na pompę z 1,6 na pewno nie wyrobia wstawiaj od razu walbro


tylko że po zrobieniu swapa silnik pracował ok na pompie 1,6. dopiero po zrobieniu głowicy coś sie porobiło...
Według katalogu pompa 1,6 ma 3 bary, a do 2,0 ti jest pompa 4 bary, wiec to nie jest aż taka duża różnica...
Co ciekawe, w/g katalogu pompa do 1,6 jest zewnętrzna, tzn nie znajduje sie w baku tylko gdzieś "wisi" na przewodzie paliwowym, mi sie wydawało że mam pompe w baku...

następną rzeczą jaką zrobie bedzie sprawdzenie przewodów podciśnieniowych i podmianka kabli WN od świec.
Czy wtyknięcie przewodu od podciśnienia w niewłaściwą dziure w kolektorze może mieć coś z tym wspólnego ? możliwe ze przy skadaniu mogłem pomylić przewody...

Markzo - Czw Kwi 10, 2014 01:08

Jesli węzyki są popekane to może, sama kolejnosc nic nie zmienia...
greg-si - Czw Kwi 10, 2014 19:06

mlody975 napisał/a:
Według katalogu pompa 1,6 ma 3 bary, a do 2,0 ti jest pompa 4 bary, wiec to nie jest aż taka duża różnica...

Tylko co Ci z 3 barów jak wydajność będzie rzędu 1l/h?
Nie tylko ciśnienie się liczy ale przede wszystkim wydajność pompy. Do tego sama pompa nie wytworzy Ci ciśnienia bez regulatora ciśnienia. W turbo jest inny niż w N/A zatem może być tak że obecne, wyższe ciśnienie uszkodziło regulator.
Sprawdzić ciśnienie na listwie nie zaszkodzi.

tronsek - Czw Kwi 10, 2014 20:05

greg-si napisał/a:
jak wydajność będzie rzędu 1l/h?
chyba chciałeś napisać 1l/min, bo wydajność pomp właśnie w takich jednostkach się podaje. Przy wydajności 1l/h silnik mógłby pracować jedynie na biegu jałowym.
mlody975 - Sob Kwi 12, 2014 23:20

greg-si napisał/a:
Tylko co Ci z 3 barów jak wydajność będzie rzędu 1l/h?


wiem że ważna jest też wydajność, lecz w tamtym katalogu nie było podanej wydajności, jedynie ciśnienie.

greg-si napisał/a:
Do tego sama pompa nie wytworzy Ci ciśnienia bez regulatora ciśnienia. W turbo jest inny niż w N/A zatem może być tak że obecne, wyższe ciśnienie uszkodziło regulator.


nie bardzo rozumiem.
że są inne regulatory to ok, ale wydawało mi sie że przynajmniej w ti regulator znajduje sie przy silniku w okolicy listwy wtryskowej, jeśli tak jest to mam regulator od ti.
obecnie raczej jest niższe ciśnienie (3 bary) z pompy 1,6 wiec nie wiem...

greg-si napisał/a:
Sprawdzić ciśnienie na listwie nie zaszkodzi.


jak to sprawdzić?


dzisiaj znalazłem jeden wężyk podciśnieniowy króry był nie podpięty.
to ten od kolektora do takiego trójnika z dwoma kabelkami, drugi przewód odchodzi do gruchy turbo, a trzeci do puszki filtra.
Wężyk podpięty jednak nie wiem czy działa normalnie bo nie moge odpalić auta...
po przekręceniu kluczyka na rozruch gasną kontrolki aku i olej i po chwili olejowa kontrolka jekko się żarzy... nie wiem co to, może znowu immo, lub gdzieś masa jest za słaba i nie łączy, po niedzieli bede z tym dalej walczył...

Dzięki za dotychczasową pomoc jak zawsze moge na Was liczyć :D

Markzo - Nie Kwi 13, 2014 13:26

Sprawdz punkty masowe, ew glowny kabel zasilajacy