Zobacz temat - SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - SWAP 1.8 VVC na 1.8 T

spider - Czw Lut 20, 2014 12:41
Temat postu: SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
Ktoś kiedyś z Was spotkał się z takim czymś?
Czytał? Ma jakieś info?
Silnik wchodzi P&P czy raczej nie?
A wiązka?

bociannielot - Czw Lut 20, 2014 13:33

spider, wg mnie zamienił stryjek siekierkę na kijek, nie lepiej 2.0t chociaz, moc konkretna i silnik bardziej rozwojowy (przy podobnych raczej kosztach)
Markzo - Czw Lut 20, 2014 14:17

słowo klucz - elektornika.
spider - Czw Lut 20, 2014 19:26

mój silnik 1.8 VVC ledwo żyje, więc w sumie jestem zmuszony do zmiany lub regeneracji tego.
A mam 100% pewniaka 1.8T a 2.0T ładnego w dobry stanie to z świeczka można szukać.
Coś kiedyś czytałem na angielskim forum o takim swapie.

Harry - Czw Lut 20, 2014 22:16

to zloż z edno 2. Czapkę weż od 1.8 vvc a od 1.8 T dół. Następnie strojenie swinią może to fajnie latac
MultecFSO - Pią Lut 21, 2014 02:48

Co z Twoim VVC nie tak ? Może być na PW. :)
spider - Pią Lut 21, 2014 12:36

zgadnijcie ile wypił mi oleju na 3 tyś km?
Mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie sworzeń tłokowy puka plus pukanie szklanek ;)
Wiec wymiana samych szklanek masz ponad 1 tyś zł, plus uszczelka, robota, przydaloby się pierścienie wymienić. Nie opłaca się mi robić tego VVC chodz moc trzyma ;)

Edycja: Proszę nie używać wulgaryzmów!

7Tomi - Pią Lut 21, 2014 13:36

spider napisał/a:
zgadnijcie ile ojebał mi oleju na 3 tyś km?
Mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie sworzeń tłokowy puka plus pukanie szklanek ;)
Wiec wymiana samych szklanek masz ponad 1 tyś zł, plus uszczelka, robota, przydaloby się pierścienie wymienić. Nie opłaca się mi robić tego VVC chodz moc trzyma ;)


Po co do wymiany szklanek uszczelka ? I kto Ci zkwotował 1000zł za wymianę szklanek ? :D

Popychacze 16 sztuk - 272zł :) to co 700 wymiana ?
http://sklep.landroverowy...-lgr100100.html

spider - Pią Lut 21, 2014 13:56

gdzieś znalazłem szklanki za 60-70 zł sztukę.
Uszczelka i tak wymaga wymiany

Markzo - Pią Lut 21, 2014 16:16

ładuj 2,0t, nie ma się co rozdrabniać :)
spider - Pią Lut 21, 2014 16:31

Pokaz mi chodz jeden taki silnik ;)
Chetnie kupie

jrdarus1 - Pią Lut 21, 2014 18:19

Dla chcacego nic trudnego
imejdz - Pią Lut 21, 2014 18:52

spider, może ten nada się na przeszczep :P http://otomoto.pl/rover-220-C32259892.html

spider napisał/a:
zgadnijcie ile wypił mi oleju na 3 tyś km?


ile?

spider - Pią Lut 21, 2014 20:14

Co reszta sadzi na ten temat?
10 litrow ;)

bociannielot - Pią Lut 21, 2014 20:21

spider napisał/a:
10 litrow
na 100km? ;-)
spider - Pią Lut 21, 2014 20:37

3 tys km
imejdz - Pią Lut 21, 2014 21:15

spider napisał/a:
10 litrow


na bogato :smile: i to bez wycieków?

spider - Pią Lut 21, 2014 21:23

delikatnie, uszczelniacze puszczają do oporu ;)
leszczu - Sob Lut 22, 2014 19:15

spider, mocowania takie same. skrzynia ta sama. Trochę zabawy z elektronika i jazda.
Osobiście jestem za 1.8T.

spider - Pon Lut 24, 2014 14:38

CAŁE 1.8 T czy doł 1.8 T a góra VVC?
Ja sie zastanawiam cały czas :/

Harry - Pon Lut 24, 2014 17:21

ja bym złożył dół od 1.8 t a góra od 1.8vvc
spider - Pon Lut 24, 2014 23:16

myśle, że raczej temat za ciężki z góra od VVC
Markzo - Pon Lut 24, 2014 23:24

Czemu? wsio pasuje, a po co to wywalać, jak wiązka od vvc zostaje?
spider - Pon Lut 24, 2014 23:44

Jezeli jest to takie proste to dlaczego tego nikt nie zrobil?
Markzo - Wto Lut 25, 2014 08:41

bo potem trzeba ogarnąć świniakiem strojenie ;)
spider - Wto Lut 25, 2014 10:32

A ktos sie spotkal z modzeniem 1.8T?
Jakie moce mozna z tego osiagnac?
Czy lepiej nie dotykac i zostawic serie?

ArO - Wto Lut 25, 2014 15:37

spider napisał/a:
A ktos sie spotkal z modzeniem 1.8T?


Jeździłem szwagra r75 1.8t z pomodzonym wydechem, w porownaniu do ori wydechu dużo lepiej się odpychał i o dziwo mniej spalal :) Więc warto od razu pomyśleć nad nim

W porownaniu do mojego r200 1.4 to ten klockowaty r75 latał z tym silnikiem

Markzo - Wto Lut 25, 2014 16:09

180-190KM bezpiecznie, do 2,0t mu daleko ;)
spider - Wto Lut 25, 2014 17:16

Mój silnik się w sumie do niczego nie nadaje bez remontu.
1.8 T mam w zajebistym stanie i z gwarancja na przebieg.
W rozliczeniu zostawiam swoj VVC.

No pokaż mi chodz jeden filmik na yt jak to chodzi po modach, bo w sumie Tobie się wydaje ile można z tego wyciągnąć.
Bo nikt (...) tego nie robił i tak mnie to denerwuje.
W serii w mam wydech na 2.25 cala więc styknie jak na razie nic nie da bez programu ;)

zluzuj worka. pzdr rap

MultecFSO - Wto Lut 25, 2014 19:23

W anglii remapowane 1.8 Turbo wypluwają po 190KM i 230~240Nm i myślę, że po zrobieniu wydechu, lekko ostrzejszych wałkach (np. ze 135tki czy dwa wydechowe z VVC) pęknie 200. :)
Tak czy tak musisz się liczyć, że elektronika nie będzie Plug&Play, bo 1.8 nie ma indukcyjnego czujnika położenia wału jak wolnossące K16, a czujnik Halla. Na upartego można zrobić mix ze sterownikiem ze stepspeeda i wgrać wsady. Ja jednak poszedłbym w świniaka, bo wtedy możesz od razu iść w parametry remapowanych 1.8T.

Markzo - Wto Lut 25, 2014 19:33

spider napisał/a:
bo w sumie Tobie się wydaje ile można z tego wyciągnąć

nic mi się nie wydaje, tyle robią z tych silników.

greg-si - Wto Lut 25, 2014 19:37

spider napisał/a:
No pokaż mi chodz jeden filmik na yt jak to chodzi po modach, bo w sumie Tobie się wydaje ile można z tego wyciągnąć.
Bo nikt !@!$# tego nie robił i tak mnie to denerwuje.

To nie Honda czy VW że masz podane wszystko na tacy, zrobione tysiące podobnych samochodów z opisami i teoriami na setkach stron.
Jak chcesz coś zrobić to rób. Nikt za Ciebie decyzji co z czym połączyć nie podejmie. Albo się ma jaja i wchodzi w coś albo narzeka że nikt tego jeszcze nie zrobił i psioczy. Zrobiłbym ale....

Harry - Wto Lut 25, 2014 19:57

spider napisał/a:
No pokaż mi chodz jeden filmik na yt jak to chodzi po modach, bo w sumie Tobie się wydaje ile można z tego wyciągnąć.
Bo nikt !@!$# tego nie robił i tak mnie to denerwuje.



greg-si napisał/a:
To nie Honda czy VW że masz podane wszystko na tacy, zrobione tysiące podobnych samochodów z opisami i teoriami na setkach stron.
Jak chcesz coś zrobić to rób. Nikt za Ciebie decyzji co z czym połączyć nie podejmie. Albo się ma jaja i wchodzi w coś albo narzeka że nikt tego jeszcze nie zrobił i psioczy. Zrobiłbym ale....

skoro masz 2 silniki i możliwość zrobienie z 2 jednego. to czemu nie chcesz spróbować ?
to nie honda czy vw tak jak pisze Greg, gdzie dużo częsci masz za grosze i popularne mody. to jest inna marka i innymi prawami się rządzi

spider - Wto Lut 25, 2014 20:39

MultecFSO, TAKIE INFORMACJE MI POTRZEBA, WIĘC WIELKIE DZIĘKI ;)

Kurde i nikt nie wsadza filmów jak to jezdzi po modach :(
Bo za swój stary silnik bede miał ecumastera.
A seryjny komp w 1.8T nadaje się do programowania?
Chce wyliminować jakieś błedy i (...), wydanych pieniedzy w błoto, może to jest główny powód moich obaw.


zluzuj worka cz.2 . pzdr rap

Markzo - Wto Lut 25, 2014 22:58

Wszystkie informacje, które tu się pojawiły są od dawna na forum, wystarczy poszukać. Nie bardzo Cie rozumiem, chcesz robić swapa a boisz się pokombinować... chcesz najprostsze rozwiązanie? napraw VVC. Każdy swap to zabawa i dużo przeróbek, przecież to jasne :roll:

spider napisał/a:
Kurde i nikt nie wsadza filmów jak to jezdzi po modach

a czemu Cie to dziwi? silnik dość drogi, mało rozwojowy, do tego problemy z elektroniką. 2,0t wkłada się mechanicznie tak samo łatwo, a elektryka jest milion razy prostsza, to samo tyczy się usunięcia imo.

spider napisał/a:
Bo za swój stary silnik bede miał ecumastera.

to Twój silnik warta 200-300zł? najs...

spider napisał/a:
A seryjny komp w 1.8T nadaje się do programowania?

przecież pisał Multec o remapach, to samo znajdziesz w sieci... troche chęci a nie oczekiwanie na podanie gotowca na tacy...

imejdz - Sro Lut 26, 2014 07:45

spider, ile Ci krzyknął za to 1.8T? Możesz na priv napisac.
spider - Sro Lut 26, 2014 10:10

Za ten silnik to serio przegiąłeś, za sama głowice dają mi od reki 800-900 zł a za cały blok jeszcze więcej ;)
więc mówię, że będę miał na strojenie.

Z tego co przeczytałem i wiem, to nie da rady go wystroić na tym kompie, ale pytam się dla pewności, bo może coś wiecie więcej albo potraficie mi podpowiedzieć.

Wole 2 razy się zapytać, bo sam się naprawdę już zastanawiam co mam robić.
Dziękuje Ci bo w końcu dostałem jakieś informacje które pomogą podjąć mi jakaś sensowną decyzje ;)

A jak bym miał już wyciągać na naprawiać vvc, to tylko po to aby zawieźć blok na KrasnobrodzkąRacing i go zatulejować :D

jrdarus1 - Sro Lut 26, 2014 21:02

A czy serio nie lepiej wsadzic te 2.0t gdzie na dzien dobry masz sporo mocy a w kwocie 2stowek wsadzasz mbc i zegar doladowania i masz dodatkowego kopa bez zadnych regulacji na hamowniach i strojeniach a gdy chcesz jeszcze podkrecic moc to masz wiekszy zakres bez zadnych zakuwan itp bo.silniki wytrzymale, kultura pracy silnika rewelacyjna bardzo elastyczny i dynamiczny , wyprzedzanie w kilka seknd bez zadnych redukcji i palowania na obrotach, seta w 5 sekund to czasy mocnych sportowych fur :-) wsadzenie tego jest latwe i zrobi to osoba bez doswiadczen, elektryka obcykana, zaraz powiesz ze ciezko znalesc dobry silnik, a ja powiem ze kto szuka ten znajdzie, ale wydaje mi sie ze nawet ,,zajechany" silnik serii T wiecej pociagnie niz seria K, oczywiscie mozesz laczy 1.8t i vvc ale to bedzie dziewiczy rejs i moze pochlonac sporo gotowki a osiagi i tak beda srednie a tego sie boisz, a druga opcja 2.0t juz jest obcykana :-) u mnie jezdzi i ma sie dobrze. Wrazie czego sluze pomoca
spider - Czw Lut 27, 2014 18:36

Namówiliście mnie na tyle, że robię głowice w swoim vvc zobaczymy czy napierdalanie z silnika ustanie po wymienie szklanek.
Dziękuje Wam wszystkim za pomoc ;)


http://sklep.landroverowy...-lgr100100.html SADZICIE, ŻE TE SZKLANKI SIĘ NADAJĄ? CZY SZUKAĆ LEPSZYCH?

jrdarus1 - Czw Lut 27, 2014 18:50

Szkoda że się poddałeś, kolejny umierający temat swapu
MultecFSO - Nie Mar 02, 2014 13:11

O ile to szklanki stukają, bo w VVC bardzo często słychać zużyte łożyska na młynkach, a to już bez wymiany całych się nie obejdzie.
Wewnątrz są 3 sztuki - 2 igiełkowe (wymienne) i jedno kulkowe wprasowane w obudowę (niewymienne).
A co do szklanek to może wystarczy je wyczyścić i zalać świeżym olejem. Rozbiera się je łatwo - uderzając np. o deskę. Po rozebraniu wrzucić do słoiczka z benzyna ekstrakcyjna, potem wysuszyć i zalać trochę świeżego oleju. Ja tak robiłem w swoim 1.6. W zasadzie nie czuję różnicy, bo wcześniej też nie klepał, ale na pewno mu nie zaszkodziło. Po pierwszym odpaleniu chwile poklepał i teraz jest cisza. Kwestia też leży w dobrym sklejeniu mostka wałków, np. na Loctite 5188, by olej nie uciekał na boki. :)

spider - Wto Mar 04, 2014 11:39

Moje szklanki są ewidetnie do wymiany, są już pozakrzywiane od góry.
Koszt 16 sztuk nie przekroczył mi 300 zł, więc wymienie i eliminuje wszystkie odgłosy (oby).
Jak ktoś coś wie to założyłem nowy temat w innym dziale na temat pierścieni, więc zapraszam teraz tam ;)