Zobacz temat - [R75] nowe opony letnie, jakie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] nowe opony letnie, jakie?

czort - Sob Mar 29, 2014 23:08
Temat postu: [R75] nowe opony letnie, jakie?
Jestem przed wymianą opon letnich, chcę kupić nowe. Czytałem na forum o komforcie, interesują mnie 15" 195/65, czy 205/65. Podobno te drugie lepsze? A jaka firma? Patrzyłem na allegro, miałbym do wydania ok 900zł.
Co byście polecili?
dzięki

automechanik - Nie Mar 30, 2014 09:12

Może ten link http://www.oponeo.pl/wybi.../r=1/195-65-r15 pomoże wybrać, poczytaj opinie
TomaszM - Nie Mar 30, 2014 20:23

Lepsze będą 205, tak jak wychodziły 2.0 z fabryki, ale budżet to Ty masz za cienki... jak chcesz kupić cos dobrego, 1300 musisz wydać...
komarek - Nie Mar 30, 2014 21:26

TomaszM napisał/a:
jak chcesz kupić cos dobrego, 1300 musisz wydać...


ooo nie Kolego :)

kupiłem w ubiegłym tygodniu 4x 195/65R15 DUNLOP SP Sport Bluresponse 91H 2014r
na aledrogo za 810 zł z wysyłką kurierem

opony bardzo polecane w testach, jutro będą na aucie

pablo - Nie Mar 30, 2014 21:55

Zdecydowanie polecam rozmiar 195/65 . Wcześniej jeździłem na 205/65 i też je chwaliłem ale kiedy przesiadłem się na węższe ( FULDA EcoControl HP) jestem nimi zachwycony. Przede wszystkim dużo niższe zużycie paliwa, poziom hałasu jakby też niższy no i przede wszystkim koszt za 4 szt z 5-cio letnią gwarancją 700 zł !
TomaszM - Pon Mar 31, 2014 08:37

komarek napisał/a:
kupiłem w ubiegłym tygodniu 4x 195/65R15 DUNLOP SP Sport Bluresponse 91H 2014r
na aledrogo za 810 zł z wysyłką kurierem

Ale za 205 zapłaciłbyś 1300 ;)

Węższe może będą bardziej ciche, ale szersze będą lepiej hamowały na suchym i bardziej trzymały w zakręcie.

Punx - Pon Mar 31, 2014 09:35

A tak z ciekawości jaka mniej więcej może być różnica w spalaniu (90% jazda miejska) między 205 a 225 ?

Przymierzam się do założenia na 16'' opon 225 ale jeśli spalanie będzie znacząco większe to szkoda tych kilkudziesięciu pln/mies dla samego lansu

piotrek1000 - Pon Mar 31, 2014 11:52

Zawias i układ kierowniczy też bardziej dostaje na szerszych
TomaszM - Pon Mar 31, 2014 12:22

Punx napisał/a:
A tak z ciekawości jaka mniej więcej może być różnica w spalaniu (90% jazda miejska) między 205 a 225 ?

Myślę że max 0,3 litra / 100

Punx - Pon Mar 31, 2014 12:32

Hmm czyli przy moim spalaniu to jakieś 11pln/mies dla nieco ładniejszego kapcia ... taka suma nie odstrasza zbytnio, tylko czy na felgę 16'' o szerokości 6,5'' takie 225/50 wejdzie i nie będzie straszyć baloniastym wyglądem ?
komarek - Pon Mar 31, 2014 20:05

TomaszM napisał/a:
Węższe może będą bardziej ciche, ale szersze będą lepiej hamowały na suchym i bardziej trzymały w zakręcie.


IMO nie warto dopłacać 500 zł czyli jak by nie patrzeć ponad połowę więcej do minimalnie szerszej opony ;)

thorgalxxx - Pią Kwi 08, 2016 19:42

komarek napisał/a:
TomaszM napisał/a:
jak chcesz kupić cos dobrego, 1300 musisz wydać...


ooo nie Kolego :)

kupiłem w ubiegłym tygodniu 4x 195/65R15 DUNLOP SP Sport Bluresponse 91H 2014r
na aledrogo za 810 zł z wysyłką kurierem

opony bardzo polecane w testach, jutro będą na aucie


Witaj kolego komarek. I jak te oponki? Mam dylemat między tymi i Uniroyal rainexpert 3. Jak wrażenia. Na necie krytykują cienki bok???

n0name - Pią Kwi 08, 2016 19:44

Witam Was,

Szukam opon na 18' (felgi popularne od MG) jakie opony polecacie?

Pozdrawiam,

prebenny - Pią Kwi 08, 2016 21:42

Yokohama, Toyo i o Dunlopie ostatnio słyszałem, że nie najgorszy.
sknerko - Sob Kwi 09, 2016 10:50

Jeszcze Uniroyal rainsport 3
Robert75 - Sob Kwi 09, 2016 18:30

Ja takie zamówiłem, wierny marce ;d
Dunlop sport bluresponse
Miałem dziś jechać na wymianę ale deszcz...
Rano zamówiłem a na drugi dzień rano miałem.
Kolega ma też takie ale inny rozmiar i bardzo poleca, zobaczymy jak na r75 będzie ;)
Wysoki profil opony bo zawieszenie twarde, oczywiście lepiej żeby opona pracowała a nie całe zawieszenie (Wrocław) ;)

stelman - Sob Kwi 09, 2016 18:35

Ja mam takie tylko 215/55/16 i bardzo polecam. Już drugi sezon. W tym rozmiarze nie są za twarde ani za miękkie takie akurat. Na zimówkach 195/65/15 też Dunlop jeździ mi się za miękko i za mało precyzyjnie no ale to zimówki i cena dużo niższa...
thorgalxxx - Sob Kwi 09, 2016 18:40

No to biorę dunlopy. Właśnie dużo chwalą że ładnie przejmuje nierówności drogi i jest w miarę cicha no i przede wszystkim bezpieczna patrząc oczywiście na testy.
piotrek1000 - Sob Kwi 09, 2016 18:44

Polecam Pirelli, w 75 miałem zimowe sottozero II i były świetne, w Lexie też je mam. W 45 mam letnie cinturato p1 są ciche, nieźle tłumią i świetnie się trzymają na suchym i mokrym. Potwierdzam że i japońskie opony są świetne, a na pewno ich stosunek jakości do ceny europejskich marek, które mają fabryki po krajach gdzie jest tania siła robocza co mocno się odbija na jakości. Szczególnie dobre z japońskich są toyo i mało jeszcze znane u nad falken, za to można je w dobrej cenie kupić.
arleta90 - Pon Kwi 11, 2016 12:32

Ja kupiłam yokohama 225/50/17. Dzisiaj przyszło, już założyłam. Pojeżdżę i zdam relacje.
dawidd - Pon Kwi 11, 2016 13:21

teraz w autoswiat jest test opon, warto spojrzeć
longer86 - Pon Kwi 11, 2016 13:35

arleta90, możesz proszę wrzucić zdjęcie z profilu kola z tak oponą na aucie?
arleta90 - Pon Kwi 11, 2016 18:31

Jasne zaraz skocze przed dom i porobię fotki ;)

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2016 18:31 ]
Samochód umorusany, ale to przez tę nieszczęsną pogodę ;)

longer86 - Pon Kwi 11, 2016 19:22

Tragedii nie ma z balonem... Chyba wezme taki Sam rozmiar... Cos wysoko stoi z tyłu to ztt
arleta90 - Pon Kwi 11, 2016 19:37

Miałam sprężyny wymieniane na tyle i dał wyższe z tego co pamiętam. Co znaczy nie ma tragedii z BALONEM?
czort - Pon Kwi 11, 2016 20:21

longer86, Powiem Ci, choć nie widziałem, że na żywo lepiej będzie wyglądać niż na fotkach.
Niski profil=balon, to tylko ładnie wygląda, nic po za tym, a tylko szkody..
arleta90, Longerowi pewnie chodziło o wysokość opony, pewnie spodziewał się, że będzie niższa ../50/17
Kurcze, mnie się wydaje, że opona powinna pomagac zawieszeniu pracować na naszych drogach..

zedziczek - Pon Kwi 11, 2016 21:39

czort napisał/a:

Niski profil=balon, to tylko ładnie wygląda, nic po za tym, a tylko szkody..


idąc tym tropem można kupić sobie lawetę i wozić auto na lawecie aby szkody były mniejsze ;)

ciekawe czy producenci super aut o tym wiedzą :) ale faktem jest, że zmieniając specyfikacje jakiejś części musimy się liczyć z tym, że nie będzie ona wykonywać swojej pracy prawidłowo, trzeba znać granicę ;) dlatego producenci: felg, opon czy nawet samochodów podają dopuszczalne rozmiary ;) chociaż nie zawsze to też będzie się sprawdzać

"Jeśli opony niskoprofilowe były montowane jako oryginalne wyposażenie w danym samochodzie, wszystkie elementy zawieszenia są do nich przystosowane zapewniając właściwe funkcjonowanie i odpowiednią trwałość."

Wracając do naszych aut ZT w porównaniu z 75 ma zawieszenie twardsze o innej charakterystyce przystosowane do niższego profilu, warto tu zauważyć, że niezbyt popularnego, dlatego takie oponki są droższe :( 225/45/18

longer86 - Pon Kwi 11, 2016 21:54

Właśnie chciałem napisać, ze profil 50 nie wygląda tragicznie, nie jest wielkim balonem. A dzieki temu ze opona 225/50/17. To lepiej wypełnia nadkole i dorównuje obwodem oponie z seryjnego zt 225/45/18.

Jak ktos twierdzi ze opona powinna pomagać zawieszeniu, to może i jeździć nawet na profilu 60 i niech ta opona sie gnie jak tyczka

Fakt ze jest twardziej, ale przynajmniej prowadzenie jest precyzyjniejsze.

MD - Pon Kwi 11, 2016 23:18

longer86, sam chcę kupić 17" na lato, bo 18" w 75 się nieco obawiam i słyszałem, że sprawiają problemy swoim rozmiarem.

Opona 225/50/17 zamiast /45/ nie spowoduje zbyt wielkich przekłamań prędkościomierza? Inną sprawą jest także przyspieszenie oraz skuteczność hamowania. Sam jednak chętnie skłaniałbym się ku temu rozmiarowi przez dobre wypełnienie nadkola. Miło byłoby zastosować też miększe sprężyny, może nawet podcięte o pół zwoju czy ciut więcej - dla jeszcze większego ich zmiękczenia i obniżenia auta.

Dominoz - Pon Kwi 11, 2016 23:21

MD napisał/a:
longer86, sam chcę kupić 17" na lato, bo 18" w 75 się nieco obawiam i słyszałem, że sprawiają problemy swoim rozmiarem.

Ja mam 225/45/18 i problemów nie widzę.
Wiadomo- trzeba uważać na krawężniki, czy torowiska. Wiadomo, że jest trochę sztywniej, porównując zimówki 195/65/15...ale coś za coś :)
Ale szosy trzyma się znakomicie.

sknerko - Pon Kwi 11, 2016 23:35

MD napisał/a:
Inną sprawą jest także przyspieszenie oraz skuteczność hamowania.
Przecież na wyższych oponach jedno i drugie gorsze
MD napisał/a:
może nawet podcięte o pół zwoju czy ciut więcej - dla jeszcze większego ich zmiękczenia i obniżenia auta.
Rzeźba i igranie z własnym życiem :evil:
Dominoz napisał/a:
Ja mam 225/45/18 i problemów nie widzę.
Ja też mam i całą zime tęskniłem za 18" za prowadzeniem i trzymaniem w zakretach komfort jest raptem minimalnie gorszy jak na balonach 195/65/15
prebenny - Wto Kwi 12, 2016 06:21

MD nie idź tą drogą. Sprężyny zostaw w całości :evil:

Ja mam 18 225/40 i oprócz tego, że twardziej to nic 'niepokojącego' nie ma. A w porównaniu do 15" dużo lepiej się trzyma drogi.

christopher7 - Wto Kwi 12, 2016 06:49

arleta90 napisał/a:
Jasne zaraz skocze przed dom i porobię fotki ;)

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2016 18:31 ]
Samochód umorusany, ale to przez tę nieszczęsną pogodę ;)

Wygląda naprawdę OK :smile:

arleta90 - Wto Kwi 12, 2016 08:59

Ja wzięłam wyższe opony ze względu na nasze dziurawe drogi no i przed domem codziennie kilka razy podjezdzam na niemały krawężnik (taki parking). Więc jakbym miała tak naparzać kilka razy dziennie taką niską oponą to podejrzewam, że długo by nie wytrzymały...
MD - Wto Kwi 12, 2016 09:41

prebenny, sknerko, Dominoz:
Wiecie, wrażliwość takiego zestawu nie ma dla mnie znaczenia - krawężników unikam jak ognia, a po dziurach jeżdżę slalomem. Podcięcie sprężyny o pół zwoju może osłabić jej konstrukcję i sprawić, że w sumie będzie ciut bardziej miękka. Wiem, że to ryzykowne, ale bardzo delikatna modyfikacja mogłaby zaledwie procentowo zmienić jej właściwości - rekompnesując np. 18".

Czyli powiadacie, że nadkola R75 znoszą 18" ot tak i nie należy się bać ich zakupu? Bo spotykałem się z opiniami, że ocierają itd.

prebenny - Wto Kwi 12, 2016 10:00

MD ja mam 18 co prawda 225/40 i nie ma najmniejszego problemu z ocieraniem. Kolega ma też w 75 18" 225/45 i też nic nie mówił, że ocierają itp.
sknerko - Wto Kwi 12, 2016 10:13

Przez ok 3 lata nic nie obtarło ani razu na 225/45/18. Każde ucięcie sprężyny jest igraniem z losem bo nie wiesz jak się będzie zachowywać, a jak pękają sprężyny w r75 to tak najczęściej pół zwoju i każdy zaczyna odczuwać jak go auto prowadza. Właśnie taką jedna wymieniłem z tyłu i będę wymieniał teraz przód. Chcesz niżej kup obniżające np. MTS :mrgreen: będzie też miękko bo one miękkie są
arleta90 - Wto Kwi 12, 2016 10:24

Tak przy okazji może wy mi pomożecie, wczoraj założyłam yokohamy i przy prędkości powyżej 100km/h zaczyna strasznie bić kierownica, byłam dzisiaj z powrotem w warsztacie, jeszcze raz wyważył, podokręcał i dalej to samo...przy zimówkach nic takiego się nie działo...
sknerko - Wto Kwi 12, 2016 10:37

zamień koła tył na przód i zobacz jak sie przeniesie to niech szuka bo może trzeba obrócić opone na feldze
robsonw - Wto Kwi 12, 2016 13:45

dawidd napisał/a:
teraz w autoswiat jest test opon, warto spojrzeć

widziałem ten test, jedno co mnie zastanawia, to dlaczego nie wzięli jednych z najbardziej popularnych opon teraz na rynku, mianowicie:
https://oponafelga.pl/letnie/4255-205-55r16-91v-dunlop-sp-sport-bluresponse.html
Wiele dobrego słyszałem o tych oponach, a wy jakie macie opinie?

longer86 - Wto Kwi 12, 2016 14:43

arleta90 napisał/a:
Tak przy okazji może wy mi pomożecie, wczoraj założyłam yokohamy i przy prędkości powyżej 100km/h zaczyna strasznie bić kierownica, byłam dzisiaj z powrotem w warsztacie, jeszcze raz wyważył, podokręcał i dalej to samo...przy zimówkach nic takiego się nie działo...


Ja mam Parkinsona powyżej 120km/h. Daje felgi do sprawdzenia i prostowania i do tego opony do zmiany

arleta90 - Wto Kwi 12, 2016 18:03

Okazało się, że w pierścieniu są 4 ząbki i jeden ten ząbek był zagięty. Prawdopodobnie to od tego.
TomaszM - Wto Kwi 12, 2016 20:26

robsonw napisał/a:
dawidd napisał/a:
teraz w autoswiat jest test opon, warto spojrzeć

widziałem ten test, jedno co mnie zastanawia, to dlaczego nie wzięli jednych z najbardziej popularnych opon teraz na rynku, mianowicie:
https://oponafelga.pl/letnie/4255-205-55r16-91v-dunlop-sp-sport-bluresponse.html
Wiele dobrego słyszałem o tych oponach, a wy jakie macie opinie?

A mnie jedyne co zastanawia to to dlaczego widząc test nie widzisz w nim swojego faworyta mimo że jest w czołówce w wynikach tegoż testu...

dawidd - Wto Kwi 12, 2016 20:33

TomaszM napisał/a:
https://oponafelga.pl/letnie/4255-205-55r16-91v-dunlop-sp-sport-bluresponse.html
pare dni temu założyłem te opony nowe na tył, ciezko cos powiedzieć - moze tylko tyle ze sa bardzo ciche. Na przód tez wybiorę te same
Arczibald - Pon Lut 20, 2017 11:43

Panowie,
mam pytanie czy ktoś jeździ R75 na oponach 205/60/16.
Do tej pory miałem zamontowane 205/55/16 ale nie odpowiadają mi - mam u siebie strasznie dziurawy dojazd do domu.
Wysokość 65 za duza mi się wydaje dlatego pytam o 205/60/16. Poradźcie czy nie będę miał jakiś problemów typu ocieranie o jakąś czesc auta itp.

Szkoda, że nie mogłem podjechać na zlot. Bardzo żałuję ale jak wiecie walczę z tylnym zawieszeniem i autko powinno byc gotowe dopiero pod koniec tygodnia :(

Pozdrawiam wszystkich i będę wdzięczny za info czy zakładać te oponki bez obaw.

longer86 - Pon Lut 20, 2017 12:03

możesz zakładać, ale na profilu 60 to będzie wyglądać jak łada niva
Arczibald - Pon Lut 20, 2017 12:11

Dzięki. Wyglądać najlepiej to nie będzie ale szukam kompromisu bo z jednej strony na te dziurska po jakich jeżdzę nie bardzo pasowały mi 55. Do tego nowe sprężyny i prześwit byłby zbyt duży, komiczny ;)
Tak jeszcze dopytam bo celuję w Continental Premium2 jako ciche i dobrze trzymające się drogi.
A Wasze typy?

arleta90 - Wto Lut 21, 2017 12:21

Ja mam yokohamy 225/50 r17.
Arczibald - Wto Lut 21, 2017 12:41

Też o nich myślałem ale chyba najbliżej mi teraz do Bridgestone ep150. Zdaje się, że stosunek jakości do ceny mają bdb. Ma ktoś takie?
Jeszcze się porozglądam...

prebenny - Wto Lut 21, 2017 13:19

Ja mam Bridgestony zimowe i jeździłem na letnich w taty samochodzie i konkluzje mam jedną... Nigdy więcej bridgestona nie kupię.
Arczibald - Wto Lut 21, 2017 13:21

Napisz coś więcej. Co z nimi nie tak?
prebenny - Wto Lut 21, 2017 13:28

Letnie w deszczu słabo trzymały (nie wiem dokładnie co to za opony były - wiem tylko, że bridgestone). A moje zimowe... Na śniegu lipa, tam gdzie ultragripy jadą przez śnieg ja już się ślizgam, o hamowaniu na śniegu/lodzie też nie wspomnę, bo to raczej saneczkowanie przypomina.

Można powiedzieć, że na lodzie żadna opona nie trzyma - i to częściowo prawda. Ale na jednej prosto można jechać 40 km/h na innej 60 km/h. Inna w śniegu zatrzyma się w miarę bez problemu a druga ledwo dotknę hamulec i już się ABS włącza. Są to moje subiektywne odczucia ale w porównaniu do Dunlopów winter sport 3d (195/65r15), goodyear ultragrip (15" )i jakieś micheliny (16" ale nie pamiętam modelu) to bridgestone (225/45r17) to jest po prostu tragedia. Sknerko pewnie potwierdzi to co mówię (sam mi to wspominał jak kupiłem te bridgestony - szkoda, że już było za późno).

Arczibald - Wto Lut 21, 2017 13:35

Z tego co piszesz zimówki rzeczywiście do bani.
Ja poluję na letnie. Sam nie wiem, może jednak wybrać Continentale...
Hmm... chyba będę musiał przekonać się na własnej skórze ;)
Michelinów nigdy już nie kupię bo mam przykre wspomnienia. Poziom hałasu = szynobus :(

prebenny - Wto Lut 21, 2017 13:50

Ja mam letnie Yokohamy i jestem z nich zadowolony. Co do hałasu niby dość głośne 71 db ale jakby nie patrzeć kapeć 225 i zasadniczo w środku mi to nie przeszkadza.
Arczibald - Wto Lut 21, 2017 13:55

A które konkretnie?
prebenny - Wto Lut 21, 2017 14:21

Yokohama Blueearth AE-50
http://www.oponeo.pl/mode...luearth-a-ae-50

Tylko jak kupowałem 2 lata temu to były jakieś 100zł/szt tańsze :lol:

AdaskoC - Wto Lut 21, 2017 14:23

prebenny napisał/a:
Nigdy więcej bridgestona nie kupię.


Mam teraz na Nowym aucie, Nowe Bridgestony i ściągnę te opony jak tylko znajdę wolną chwilę nim się gdzieś zabiję. Nie da się na tym jeździć, na śniegu hamowanie jest praktycznie zerowe, na mokrym też i boksują. To już we Freelanderze na letnich oponach GoodYear hamowanie na śniegu jest o wiele lepsze, a na mokrym zatrzymuje się praktycznie w miejscu

Arczibald - Wto Lut 21, 2017 15:04

Przerażają opinie o Bridgestonach. Kurcze a mam na nie super ofertę cenową...
OK. Na JAPAN mnie teraz nie stać, chyba że jakieś używki.
Co w takim razie wybrać?
Zaznaczam, że szukam letnich póki cenowy szał sprzedawców nie ogarnie :razz:

prebenny - Wto Lut 21, 2017 15:18

Ja zimówki nie miałem kasy na nowe to szukałem używek - stety niestety bridgestony się trafiły ale drugi raz bym ich nie wziął tylko szukał dalej. Jak dobrze poszukasz to da się znaleźć jakiś 2 letni komplet w dobrym stanie. Trzeba tylko uważać, bo na allegro przeważają opony o rocznikach 2006-2009...
MD - Wto Lut 21, 2017 15:24

Arczibald, dostałem do felg od AdaskoC dwie używane Avony i trzymają lepiej, niż nowe Pirelli Cinturato P7. Czasem chyba lepiej odżałować małą kwotę na opony używane, które wyrzucisz po jednym sezonie, niż kupić nówki i męczyć się z nimi długi czas - po wyrzucić szkoda.

Nie oszczędzaj na oponach, tylko to trzyma Cię drogi. Albo pożycz kasę na coś lepszego, albo szukaj używek - pod żadnym pozorem nie kieruj się "SUPER OKAZJA !! !" na jakiś model, bo może być zwyczajnie słaby. A cena dobra, żeby w końcu zeszło to, co jest na magazynie.

Na razie opony mam ok, ale gdybym miał zmieniać, zastanawiałbym się nad Yokohama albo Toyo.

Arczibald - Wto Lut 21, 2017 15:54

Jedną kwestię mam rozwiązaną - używki w bdb stanie.
Druga to marka i model. Już wiem, że Yokohama ae50 jest chwalona. A jak inne modele?
Ciężko sensowny komplet znaleźć z Yokohamy bądź Toyo. Do tego zerowa wiedza o modelach.
Jak kupowałem R75 to były na Uniroyal. Bardzo mile je wspominam :)
A coś bardziej dostępnego przychodzi Wam do głowy czy tylko za tymi dwoma markami się rozglądać?
Dochodzi jeszcze ten mój dziwny profil 205/60/16. To zawęża ilość ogłoszeń

AdaskoC - Wto Lut 21, 2017 15:57

Arczibald, mam w Anglii kupione alu 16 z dobrymi oponami. Odebrane będą pewnie jakoś na początku kwietnia. Jak nic nie znajdziesz to odezwij się ;) Tylko nie wiem jaki mają profil
Arczibald - Wto Lut 21, 2017 16:02

Może zróbmy w ten sposób, że jak coś więcej będziesz wiedział to daj znać. Przede wszystkim jakiej firmy opony i o jakim profilu. Mogę poczekać nawet do konca kwietnia ale muszę wiedzieć co mamy by już nie rozglądać się za niczym.
Będę wdzięczny jak uda Ci się to w miarę szybko ustalić :)
Z góry dzięki.

AdaskoC - Wto Lut 21, 2017 16:54

Wcześniej nie ustalę nim nie pojadę odebrać :)
Arczibald - Wto Lut 21, 2017 18:05

Rozumiem. Bądźmy zatem w kontakcie. Jak mi się nic nie trafi to się będę przypominał :)
j0zek - Wto Lut 21, 2017 19:43

Ja polecam Dunlop Sport Maxx RT2, sam planuję zakup na dniach.
Bardzo ciche, przyczepne, na mokrej nawierzchni super. Gwarancja 5 lat.

Arczibald - Wto Lut 21, 2017 19:46

O Dunlopach nie myślałem, zaraz poczytam opinie i sprawdzę ceny.
A Ty nówki kupujesz?

grota10 - Wto Lut 21, 2017 19:48

Ja dwa lata temu kupilem te: http://www.ceneo.pl/1509439
Fajnie wygladaja i bardzo dobrze sie sprawuja.Polecam

franki01 - Sro Lut 22, 2017 17:27

Ostatnimi czasy z mojego polecenia parę osób kupiło opony i są bardzo zadowolone, więc może mój sposób nie jest zły :)

Link - w szukajkę po lewej można wbić inną cenę. Sortuję po wilgotności, porównuję sobie przyczepność na wilgotnym, opór toczenia i hałas. Potem wybieram najlepszą moim zdaniem. W żadnym innym nie sklepie nie znalazłem sortowania po parametrach.

Link 2 - przy okazji tym się posiłkuję.

Na razie same trafione wybory, a za bardzo niedługi czas sobie będę musiał coś znaleźć :)

Co do używek - kupować max. 5-letnie. Byłem już świadkiem (kilka razy - ostatnio 2 tygodnie temu) jak w 10 letnich i starszych oponach pękały druty, mimo że opona dalej trzymała ciśnienie i guma była w dobrym stanie. Efekt taki, że kierownica bije.

Arczibald - Sro Lut 22, 2017 17:32

Bardzo mi pomogłeś, dziękuję :)
Super sprawa
Będę miał co robić ;)

j0zek - Sro Lut 22, 2017 19:48

Arczibald napisał/a:
O Dunlopach nie myślałem, zaraz poczytam opinie i sprawdzę ceny.
A Ty nówki kupujesz?


nowe 225/45/r18

Ja używek nie polecam, ani takich rocznych, ani 5 letnich. Nie wspominając, kto kupuje 10 letnie ?? ??
Nigdy nie wiadomo co w oponie siedzi.

Arczibald - Sro Lut 22, 2017 20:15

Nówki to optymalne i najrozsądniejsze rozwiązanie.
Ja muszę używki w miarę młode bo nie mam jeszcze pewności czy profil jaki sobie wymyśliłem zda egzanim :)
No i kasowo nie bardzo :(
A co może siedzieć w oponie to już insza inszość. Nawet kupując nowe z tzw promocji nie mamy pewności, ktory to sort. Nasłuchałem się przeróżnych historii jak jeździłem na geometrię :)

j0zek - Sro Lut 22, 2017 21:35

Zaryzykuję:)

Zimówki kupiłem Pirelli Cinturato Winter i jestem bardzo zadowolony.

Arczibald - Sro Lut 22, 2017 21:43

A te letnie masz Dunlopy, tak?
Napisz coś więcej o nich. Ponoć są "twarde".
A jak w deszczu?

j0zek - Sro Lut 22, 2017 22:37

Jeszcze nie mam Dunlop, planuję kupić na dniach.
Teraz mam jakieś chińczyki letnie z czego przód odpadł, bo jedna się przebiła.
Aktualnie mam zimówki.

O Dunlopach i konkretnym modelu wiem tyle z recenzji, opinii, testów. Wiem, że cena dość wysoka (jeśli chodzi o rozmiar i profil, który mnie interesuje), ale cóż solidna opona, gwarancja 5 lat i mega dobre parametry + bardzo cicha jak na tą szerokość i rozmiar, więc decyzja jest jednoznaczna.
Jest jeszcze 2 kandydatów, jeden z półki premium, ale musiałby być w promocji i kosztować trochę mniej niż Dunlop oraz drugi kandydat ze średniej półki i też musiałby być w dobrej promocji, abym zmienił zdanie.
Wiesz, dla jednych są istotne pewne parametry ogumienia, inni nie zwracają szczególnej uwagi.
Ja mam swoje wytyczne i raczej chciałbym coś zbliżonego do tego.

prebenny - Sro Lut 22, 2017 22:48

j0zek.. Twoim głównym parametrem jest ilość db :lol:
longer86 - Czw Lut 23, 2017 00:19

który przy dieslu ma małe znaczenie, bo i tak słychać silnik a nie opony
j0zek - Czw Lut 23, 2017 19:58

longer86 napisał/a:
który przy dieslu ma małe znaczenie, bo i tak słychać silnik a nie opony


u kogo słychać, u tego słychać.

Akurat ważna dla mnie jest też przyczepność na mokrej nawierzchni .

Arczibald - Pią Lut 24, 2017 08:38

Trochę nie w temacie ale przez poniższy problem zaczęło się moje szukanie opon o wyższym profilu...

Zawieszenie przód tył wymienione. I pojawił się problem.
Najpierw wymieniłem sprężyny z przodu i auto poszło w górę do tego stopnia, że zacząłem myśleć o zmianie profilu opon na wyższy 205/60/16. Teraz już jestem po wymianie zawieszenia z tylu i nowe sprężyny dają ładny, akceptowalny wizualnie prześwit ( ani za wysoko ani za nisko).
Myślałem, że jak się zrobi tył to przó trochę się obniży. Niestety wygląda to komicznie. Przód zadarty względem tylu.
I tu CIEKAWOSTKA - po numerze sprężyn z przodu wychodzi, iż hurtownik sprzedał mi sprężyny do V6.
Są one względem tych do CDT wyższe o 1,1cm i węższe o 0,5cm.
Dodam, że są to sprężyny KYB, które do mojego CDT powinny mieć nr RC2933. Te które mi sprzedano mają nr RC2932 czyli są katalogowe do V6.
Pytanie czy walczyć ze sprzedawcą, ktory sprzedał mi takie z pełną premedytacją, jak mówi CDT jest cięższy więc dla mojego dobra dał sprężyny dłuższe i węższe.
Panowie mam wrażenie, że coraz bardziej czuć każdy kamień na drodze, jakoś tak się zaczął tłuc. Nie było tego na starych sprężynach.

Co robić? ZMIENIAĆ na te właściwe tzn. 1,1cm niższe i szersze o 0,5cm.? Da to właściwy efekt w postaci obniżenia o jakieś 2,5 cm.? Myśle, ze powinna się zmienić charakterystyka pomimo małych różnic w długości i szerokości.
Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii.
POMÓŻCIE Pls.

prebenny - Pią Lut 24, 2017 08:58

Arczibald... Przede wszystkim nie pisać w każdym temacie tego samego...

CDT 113kg
KV6 154kg

http://www.gomog.com/allmorgan/engineweights.html
http://forums.xpowerforum...hp/t-49493.html
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html

Z tego wynika, że wbrew pozorom CDT jest lżejsze od KV6.

Arczibald - Pią Lut 24, 2017 09:04

I to by wszystko tłumaczyło. Dziękuję i przepraszam za podwójny wpis.
Co radzisz, zmienić na te niższe o 1cm? Mogą mieć inną twardość, dobrze myślę?

longer86 - Pią Lut 24, 2017 09:13

Arczibald, możesz z łaski swojej nie robić syfu w wątku o oponach o zawieszeniu i jego wysokości? Jest masa innych tematów o zawieszeniu a jak zauważyłem z zakładaniem nowych tematów tez nie masz problemów

[ Dodano: Pią Lut 24, 2017 09:13 ]
j0zek napisał/a:
longer86 napisał/a:
który przy dieslu ma małe znaczenie, bo i tak słychać silnik a nie opony


u kogo słychać, u tego słychać.

Akurat ważna dla mnie jest też przyczepność na mokrej nawierzchni .


A Ty j0zek nie sciemniaj ze bardziej słyszysz opony niz klekota w kabinie bo i tak Ci nie uwierzę

Arczibald - Pią Lut 24, 2017 09:18

Jasne. Pytanie jest już w wątku o zawieszeniu.
Proszę skasować posta jesli to możliwe bo rzeczywiście syf może się zrobić.

j0zek - Nie Lut 26, 2017 00:12

longer86 napisał/a:
Arczibald, możesz z łaski swojej nie robić syfu w wątku o oponach o zawieszeniu i jego wysokości? Jest masa innych tematów o zawieszeniu a jak zauważyłem z zakładaniem nowych tematów tez nie masz problemów

[ Dodano: Pią Lut 24, 2017 09:13 ]
j0zek napisał/a:
longer86 napisał/a:
który przy dieslu ma małe znaczenie, bo i tak słychać silnik a nie opony


u kogo słychać, u tego słychać.

Akurat ważna dla mnie jest też przyczepność na mokrej nawierzchni .


A Ty j0zek nie sciemniaj ze bardziej słyszysz opony niz klekota w kabinie bo i tak Ci nie uwierzę


Nie wiem jak tam Twój chodzi :D

Mistrz800 - Nie Lut 26, 2017 22:05

Arczibald napisał/a:
Nówki to optymalne i najrozsądniejsze rozwiązanie.
Ja muszę używki w miarę młode bo nie mam jeszcze pewności czy profil jaki sobie wymyśliłem zda egzanim :)
No i kasowo nie bardzo :(
A co może siedzieć w oponie to już insza inszość. Nawet kupując nowe z tzw promocji nie mamy pewności, ktory to sort. Nasłuchałem się przeróżnych historii jak jeździłem na geometrię :)


Dokładnie, lepiej kupić nówki bo inaczej nie do końca wiadomo na co się trafia. Nawet lepiej jest wydać trochę więcej np. na opony Pirelli bo w ostatecznym rozrachunku oszczędza się kasę, czas i nerwy. I wiem co mówię, to mówię to z doświadczenia. W zeszłym roku znalazłem dla siebie tutaj letnie oponki https://www.pirelli.com/t...-your-car/rover i po pierwszym sezonie wyglądają cały czas świetnie więc jeszcze sporo posłużą :)

franki01 - Pon Lut 27, 2017 08:59

Zgadzam się, że używki nie zawsze są najlepszym wyborem, ale nie przesadzajmy, że nie wiemy na co się decydujemy. Jeżeli widzimy bieżnik równy, w dobrym stanie, rok produkcji niedaleki, wiemy, że opona nie jest bieżnikowana, nie widzimy łat od środka, to co mogło się dziać z taką oponą? W kwasie stała? Jeśli potrafimy ocenić stan opony albo mamy kogoś pod ręką, kto to potrafi, używka nie jest najgorszym pomysłem, a i można zaoszczędzić. Do pewnego czasu jeździłem na używkach i byłem ekstra zadowolony. Kluczowa jest odpowiednia ocena stanu.
prebenny - Pon Lut 27, 2017 09:06

franki01 prawda jest taka, że i tak niezależnie czy kupujesz używane felgi czy opony to 1 rzecz jaką robisz to jedziesz do wulkanizatora żeby obejrzał i sprawdził. Zarówno felgę czy jest prosta (czy pęknięta możemy sami sprawdzić) - na wyważarce od razu wyjdzie. Tak samo opona mogą obejrzeć od wewnątrz, wrzucić na felgę napompować konkretnie ciśnienie i spojrzeć czy nie ubywa nigdzie a potem tradycyjnie na wyważarkę i nie ma prawa się nic złego stać.
arleta90 - Pon Lut 27, 2017 11:34

Mam dokładnie te same co prebenny.
j0zek - Pon Lut 27, 2017 20:50

franki01 napisał/a:
Zgadzam się, że używki nie zawsze są najlepszym wyborem, ale nie przesadzajmy, że nie wiemy na co się decydujemy. Jeżeli widzimy bieżnik równy, w dobrym stanie, rok produkcji niedaleki, wiemy, że opona nie jest bieżnikowana, nie widzimy łat od środka, to co mogło się dziać z taką oponą? W kwasie stała? Jeśli potrafimy ocenić stan opony albo mamy kogoś pod ręką, kto to potrafi, używka nie jest najgorszym pomysłem, a i można zaoszczędzić. Do pewnego czasu jeździłem na używkach i byłem ekstra zadowolony. Kluczowa jest odpowiednia ocena stanu.


Chyba za mało w życiu widziałeś, jak sprzedawcy (w tym polecani) potrafią "zrobić" oponę na sprzedaż :) Radom i auta igły się chowa.

zedziczek - Pon Lut 27, 2017 21:05

Może ja dorzuce coś od siebie :) jeśli potrzebujecie opon do ZT to popatrzcie na testy Nexen N8000 może nie są to najlepsze opony na rynku ale chyba najlepszy stosunek jakości do ceny w testach wychodzą całkiem dobrze, sam mam takie już ponad rok i nie mogę im nic zarzucić.
Mistrz800 - Wto Lut 28, 2017 17:18

j0zek napisał/a:
franki01 napisał/a:
Zgadzam się, że używki nie zawsze są najlepszym wyborem, ale nie przesadzajmy, że nie wiemy na co się decydujemy. Jeżeli widzimy bieżnik równy, w dobrym stanie, rok produkcji niedaleki, wiemy, że opona nie jest bieżnikowana, nie widzimy łat od środka, to co mogło się dziać z taką oponą? W kwasie stała? Jeśli potrafimy ocenić stan opony albo mamy kogoś pod ręką, kto to potrafi, używka nie jest najgorszym pomysłem, a i można zaoszczędzić. Do pewnego czasu jeździłem na używkach i byłem ekstra zadowolony. Kluczowa jest odpowiednia ocena stanu.


Chyba za mało w życiu widziałeś, jak sprzedawcy (w tym polecani) potrafią "zrobić" oponę na sprzedaż :) Radom i auta igły się chowa.


Dokładnie. Takich cwaniaczków jest multum. Dlatego ja jestem gorącym zwolennikiem nówek ;) Przynajmniej wiadomo co się kupuje.

ARTUR1983 - Wto Lut 28, 2017 17:54

Jak opony letne to tylko dunlop blueresponse. Bardzo dobre parametry i faktycznie w praktyce takie są.

Jeszcze nigdy nie czułem takie przyczepności a mam 16 205/55.

Druga sprawa nikt nie poruszył tutaj kwestii nowych opon letnich ale bieżnikowanych za połowę tańszą cenę i z 5letnią gwarancją.

Mój kolega kupił komplet i sobie chwali takie opony.

j0zek - Wto Lut 28, 2017 18:13

ARTUR1983 napisał/a:
Jak opony letne to tylko dunlop blueresponse. Bardzo dobre parametry i faktycznie w praktyce takie są.

Jeszcze nigdy nie czułem takie przyczepności a mam 16 205/55.

Druga sprawa nikt nie poruszył tutaj kwestii nowych opon letnich ale bieżnikowanych za połowę tańszą cenę i z 5letnią gwarancją.

Mój kolega kupił komplet i sobie chwali takie opony.


To znajdź takie blueresponse 225/45 r18 :)

Co do bieznikowanych opon, pozostawię to bez komentarza :)

ARTUR1983 - Wto Lut 28, 2017 18:40

Mój kolega w miesiącu robi ok 5 tysi kilometrów po bieszczadzkich drogach,górach na tych bieżnikowanych a jeździ już 2-3 sezony.

Sam jestem do takich opon sceptycznie nastawiony bo jak już to osobiście to na zimę bym kupił ale... no waśnie jak to jest z nimi. Ktoś jeździ na takich?

franki01 - Wto Lut 28, 2017 20:48

Miałem same niemiłe przygody. 3 osoby, które kupowały bieżnikowane narzekały albo na bijącą kierownicę w czasie jazdy (przynajmniej do pewnego momentu - nierówny bieżnik?), albo na duży szum, albo na słabą przyczepność. Może dobre fabryki wypuszczają lepszą jakość, ale sam nikomu bieżnikowanych nie polecę. Choćby nawet to, że nowy bieżnik może być naklejany na bardzo starą gumę, nie mówiąc już o tym, że sam sposób produkcji takiej opony może przyprawić o zawrót głowy. Z dwojga złego lepsza używka po oględzinach.
pietka - Sro Mar 01, 2017 07:18

Generalnie też nie poleciłbym mimo wszystko bieżników. No ok, rozumiem osoby które używają auta głównie do kościoła w niedziele, które b. mało jeżdżą i nie chcą nadmiernie inwestować bo i po co, ale ktoś kto robi codziennie po kilkanaście czy kilkadziesiąt km powinien pójść w kierunku nowych opon bez dwóch zdań. To kwestia bezpieczeństwa, a chyba nie trzeba tłumaczyć jak bardzo opony na nią wpływają. Na http://www.oponeo.pl/arty...ny-bieznikowane mają ciekawy tekst na temat bieżników.
columbus73 - Sro Mar 01, 2017 20:34

Jeżdżę na zimowych bieżnikach od wielu lat w różnych autach . Oczywiście bieznik dobrej firmy i pierwszy sort . Nigdy nie miałem żadnych bić na kierownicy i wyważanie zawsze w granicach normy . Przyczepność na mokrym znakomita , wyjazd z zasp czy jazda po błocie śnieżnym super . Owszem są głośnie i jazda pow 120 już mija się z komfortem słuchu ale mi to odpowiada, bo zimą nie przesadzam z prędkosciami .

Czy zdecydował bym się na bieżniki letnie ? Sam nie wiem . Latem są wyższe prędkości i ten hałas byłby dla mnie zbyt uciążliwy. :P

longer86 - Sro Mar 01, 2017 21:03

columbus73 napisał/a:
Czy zdecydował bym się na bieżniki letnie ? Sam nie wiem . Latem są wyższe prędkości i ten hałas byłby dla mnie zbyt uciążliwy.


Nie mialem bieżników wiec moze mało obiektywnie, ale zimowe zawsze są głośniejsze od letnich ze względu na budowę bieżnika. Czy to bieżniki czy opony znanej marki.

j0zek - Sro Mar 01, 2017 21:20

longer86 napisał/a:
columbus73 napisał/a:
Czy zdecydował bym się na bieżniki letnie ? Sam nie wiem . Latem są wyższe prędkości i ten hałas byłby dla mnie zbyt uciążliwy.


Nie mialem bieżników wiec moze mało obiektywnie, ale zimowe zawsze są głośniejsze od letnich ze względu na budowę bieżnika. Czy to bieżniki czy opony znanej marki.


Przy bieżnikowanych byłaby różnica?
Dla przykładu, moje stare letnie 225/45/r18 miały 71db, natomiast nowe zimowe 185/65/r15 66 db.
Tutaj mowa o normalnych.

karas_111 - Sro Mar 01, 2017 21:22

Może wtrącę się do rozmowy bo widzę że został poruszony temat letnich bieżnikowanych opon. Od razu powiem że pracuję w branży oponiarskiej także trochę na ten temat wiem. A więc jeżeli trochę się zna temat bieżników i wie się z jakiej firmy je kupić to te opony na prawdę fajnie się sprawują. Nie są głośne ani nie rozpadają się przy prędkości powyżej100km/h. A co do produkcji tychże opon to wiele ludzi by się zdziwiło jak przebiega proces teraz już mało co robi człowiek bo od tego są już maszyny za naprawdę grube kwoty. A opony są produkowane na markowych karkasach.
Oczywiście nie chce tutaj nikogo zmusić do kupna bieżnikowanych piszę tylko swoje własne doświadczenia.
żeby nie było to sam ujeżdżam już nie pierwszy komplet bieżników i jestem zadowolony tylko tak jak wspomniałem to trzeba wiedzieć co kupić ;-)

longer86 - Sro Mar 01, 2017 21:31

J0zek jak juz porównujesz hałas to tych samych rozmiarów a nie opony z ZT z oponą matiza.

Jesli letnia ma poziom hałasu x, a zimowa w tym samym rozmiarze jest głośniejsza x +n.

To analogicznie bieżnikowana zimowa prawdopodobnie będzie n głośniejsza od letniej i moze np hałasować od 140 zamiast 120.

Pieta - Sro Mar 01, 2017 21:48

Od dwóch sezonów jeżdżę na całorocznych Michelin Crossclimate i sobie chwalę.
Bardzo ciche i komfortowe. W tym roku jeździłem dużo po mocno zaśnieżonych Kaszubach, żadnych problemów.
Już nie wrócę do dwóch zestawów opon.

j0zek - Sro Mar 01, 2017 21:58

longer86 napisał/a:
J0zek jak juz porównujesz hałas to tych samych rozmiarów a nie opony z ZT z oponą matiza.

Jesli letnia ma poziom hałasu x, a zimowa w tym samym rozmiarze jest głośniejsza x +n.

To analogicznie bieżnikowana zimowa prawdopodobnie będzie n głośniejsza od letniej i moze np hałasować od 140 zamiast 120.


Tak się składa, że mam oponę z Matiza na zimę w ZT :)

longer86 - Sro Mar 01, 2017 23:03

To nie porównuj ze opona 4 cm węższa jest cichsza pomimo ze to zimówka
prebenny - Czw Mar 02, 2017 07:07

karas_111 na markowych karkasach... Na UŻYWANYCH karkasach co w moim mniemaniu automatycznie powoduje problemy z powtarzalnością produkcji i dyskwalifikuje taki produkt. Czasy kiedy robili wszystko solidnie się skończyły i nawet markowe opony nie są robione żeby bok/stelaż opony jeździł 10-15 lat - a przynajmniej ja takim nie zaufam - sorry ale swoje życie (już nie wspomnę o życiu osób, które ze mną jadą samochodem albo dziecku, które akurat przechodzi chodnikiem albo na pasach) cenie bardziej niż tę paręset zł różnicy...
karas_111 - Czw Mar 02, 2017 08:19

prebenny więc uważasz że ja nie cenię swojego życia czy innych uczestników ruchu drogowego bo jeżdżę na bieżnikowanych ? A uwierz mi że nie tylko z oponami bieżnikowanymi się coś dzieje bo już nie raz widziałem jak markowe opony strzelały albo działy się z nimi inne cyrki ;-)
prebenny - Czw Mar 02, 2017 08:39

karas_111 - jasne, że z nowymi też może się coś stać. Ale prawdopodobieństwo też jest odpowiednio niższe.
TomaszM - Czw Mar 02, 2017 08:52

longer86 napisał/a:
Jesli letnia ma poziom hałasu x, a zimowa w tym samym rozmiarze jest głośniejsza x +n.

Nie widzę dzisiaj takich zależności.
Pierwszy z brzegu przykład:
Letnia Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 - 70 dB
Zimowa Pirelli Cinturato Winter 205/55 R16 - 66 dB

Przy innych markach podobnie, albo jest identycznie, albo czasem 1-2 dB w tą czy w tą.

longer86 - Czw Mar 02, 2017 09:27

TomaszM napisał/a:
Nie widzę dzisiaj takich zależności.

Pierwszy z brzegu przykład:

Letnia Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 - 70 dB

Zimowa Pirelli Cinturato Winter 205/55 R16 - 66 dB


Przy innych markach podobnie, albo jest identycznie, albo czasem 1-2 dB w tą czy w tą.


Etykieta swoje , a jazda po asfalcie swoje.

prebenny, w takim razie powinieneś tez zmieniać opony co 2 sezony i co wjazd w większą dziurę to lecieć x oponą na rentgen. Nowe produkty tez mają wady i tez nie można im ufać w 100%, tak ze ile ludzi tyle opinii.

Różne opony już miałem i w ciagu 12 lat rozerwało mi tylko jedną.

A BOR na bieżnikowanych chyba nie jeździ... Cóż też pękła

prebenny - Czw Mar 02, 2017 09:49

TomaszM tylko o ile kojarzę to 2db to wzrost 'głośności' o dwa razy (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę).

longer86 inaczej sprawa wygląda jak opona ma 2 lata a inaczej jak ma 8 lat.

longer86 - Czw Mar 02, 2017 09:57

Zapytam Cie inaczejprebenny, kupiłeś nowe opony letnie 2 lata temu... Tak?
Jeździsz oszczędnie i je szanujesz... Za 3 lata je zmienisz? Czy żal Ci bedzie dobrych opon? Przecież to juz 5 letnie używki będą. Nigdy nie wiadomo co się moze stać. Niejedna dziurę napotkały...

Wężyki hamulcowe tez są gumowe tez parcieją bo jeżdżą latem i zimą w podobnych warunkach jak opony (deszcz, śnieg, sól, mróz) tez maja ciężko. Pracują pod obciążeniem przy każdym hamowaniu... Zmieniasz je co 5 lat? To tez bezpieczeństwo, ba, śmiem twierdzić niebezpieczniejszy pęknięty wężyk hamulcowy niz pęknięta opona.

Nie popadajmy w skrajności. Marketingowcy od nowych opon tez muszą jakoś zarobić

prebenny - Czw Mar 02, 2017 10:09

longer86 - tak. Po bodajże 6 czy 7 latach guma traci pierwotne właściwości. Pomijam kwestię, że przy obecnym tempie zużycia bieżnika to po 6 latach zostanie z niego 3mm (przód schodzi 1mm na sezon, tył 0.5mm - co sezon zamieniam opony przód/tył).

I teraz ja przejeżdżę na takich oponach 6 lat. Będą zasadniczo już zużyte, trafią do bieżnikowania. I kolejna osoba będzie chciała na nich przejechać kolejne 6 lat co sprawi, że bok opony będzie miał lat 12 (boku opony nie zregenerują).

Do tego miałem bieżnikowane od Markzo w rękach... Bok był tak miękki, że w dłoni go mogłem wyginać.

karas_111 - Czw Mar 02, 2017 10:39

prebenny a miałeś kiedyś opony michelina w rękach? je to można wkładać rękami na felgę :P to czy bokówka opony jest miękka czy twarda to właśnie zależy od producenta. A nie od tego czy opona jest bieżnikowana czy opona jest nowa.
prebenny - Czw Mar 02, 2017 11:00

karas_111 michelina nie ale dunlopy i bridgestony są o wiele twardsze.

Natomiast co do Michelina nie słyszałem problemów jak przy nalewkach żeby trzeba było ciśnienie w oponie podnosić, bo są za miękkie.

longer86 - Czw Mar 02, 2017 11:11

A gdzie słyszałeś, że trzeba ciśnienie podnieść w nalewkach? Tzn ze jak mam Pirelli run flat to mam upuścić ciśnienie bo maja twarde wzmocnione boki?
prebenny - Czw Mar 02, 2017 11:32

longer86 mówię tyle co Maniek pisał na ssb ;)
karas_111 - Czw Mar 02, 2017 11:37

z całym szacunkiem ale to są akurat brednie że do nalewek trzeba więcej pompować :wink:

a tak poza konkursem to jeżeli potrzebujecie jakichś opon nowych czy nalewek czy jakichkolwiek to walcie na pw może uda mi się zrobić jakieś atrakcyjne ceny dla forumowiczów :D

Markzo - Czw Mar 02, 2017 12:00

Jezdze ok 50kkm rocznie, glownie 2 moimi autami. Mialem w obu nalewki(zimowe) + okazjonalnie auta w rodzinie (75, mgf, vectra itp). Nalewki sa rewelacyjne na gleboki i kopny snieg. Na mokrym jest lipa, prowadzenie auta w zakretach w porownaniu do markowych opon jest kiepskie. Tej zimy zrezygnowalem z nalewek u siebie, moj tato rowniez. Nie zaluje tego ani odrobine. Na nalewkach lacznie jezdzilem ok 4-5lat, pierwsza trasa w zimie na oponach nokian (r216) i michelin (75) udowodnila mi jak duza jest roznica pomiedzy opona markowa a nalewka. Przepasc. A nie kupowalem jakis noname nalewek, do tego jakos bardzo tanie nie byly. Tesciu kupil letnie naellewki.heh... przy 25st na zewnatrz auto plyyyywaaa jak ponton nidzaleznie od cisnienia w oponach (uprzedzam pytanie o zwieche, jest to irmscher po duzym serwisie). Nalewki to mocno kiepski produkt w mojej opinii. Przekonalem sie o tym i nigdy do nich nie wroce. Trakcyjnie nie maja porownania do pirelli, yokohamy czy continentali. Ja odradzam ;)
prebenny - Czw Mar 02, 2017 15:20

karas_111 brednie czy nie - nie zamierzam weryfikować na sobie ;) Po prostu zasłyszane pod forumowym ssb.

Mnie do nalewek nie przekonasz dopóki nie będzie to produkt w pełni powtarzalny czyli robiony od podstaw a nie tylko wymiana jednego kawałka gumy. Mi wystarczy porównanie Dębicy do Goodyeara zimą. Od tamtej pory nigdy nie założę kiepskiej gumy niezależnie czy to nalewka czy Dębica albo Kormoran. Przepaść jest na tyle duża, że ja na prawdę nie zamierzam ryzykować swoim ani cudzym zdrowiem (bo koniec końców do tego się to sprowadza).

Żeby nie było, że zachwalam tylko drogie opony - Bridgestona mam teraz zimówki i na przyszły rok pewnie będę szukał pewnie Goodyeara/Dunlopa/Yokohamę. Mimo ceny Bridgestone jest dla mnie porównywalny z Kormoranem i nie jest to tylko moja opinia ;)

karas_111 - Czw Mar 02, 2017 15:40

prebenny ależ ja nie chcę Cię przekonać że masz kupować bieżnikowane :wink: Pisze tylko to co wiem na temat opon i wiem też że ile ludzi tyle opinii na temat opon.
dzelo23 - Czw Mar 02, 2017 16:44

Preb, z decybelami to nie jest tak jak piszesz. To jest uwarunkowane od poziomu db, np. przy 10db wzrost o 2db wcale nie oznacza x razy głośniej.
Bo niby że opona która ma 72db jest 2x głośniejsza od takiej 68db ?? :D nie wydaje mi się.
Co do pon :hm: każdy ma swoje typy. ja uważam że nalewki są ok do jazdy wokół komina i z niezbyt dużymi prędkościami.
Markowe czy budżetówki to już wybór uzależniony od kasy. Ja kupuje nowe ze względu na gumę która po x latach traci swoje właściwości a niewłaściwy sposób magazynowania przyspiesza ten proces niesamowicie.
Obecnie mam chinole letnie (3ci sezon) i zimowe koreańskie(6ty sezon), zimowe tej zimy już "kleją" słabiej choć bieżnika mam 3mm do ogranicznika. Wydaje mi się że to już guma właściwości traci.
Co do letnich to.... 3 sezony i widzę spore zużycie ale lekko u mnie nie mają :D , powinny jeszcze ze dwa sezony wytrzymać.
Będzie mnie stać to kupię markowe ale jakiejś strasznej różnicy się nie spodziewam.

prebenny - Czw Mar 02, 2017 16:47

dzelo23 trochę w błędzie byłem - nie 2 a 3 db ;)

https://sklep.intercars.com.pl/poradnik/opony-i-felgi/jak-czytac-etykiety-na-oponach/

Cytat:
3 decybele to pozornie niewiele, ale musimy pamiętać, że poziom głośności w tej jednostce jest obliczany na skali logarytmicznej. W rzeczywistości więc wzrost o 3 dB oznacza dwukrotnie większy hałas zewnętrzny generowany przez oponę. Wynika z tego, że opona o klasie głośności symbolizowanej przez trzy fale będzie czterokrotnie głośniejsza niż ta z tylko jedną czarną falą.

dzelo23 - Czw Mar 02, 2017 17:06

prebenny napisał/a:
dzelo23 trochę w błędzie byłem - nie 2 a 3 db ;)

:d te trochę to trochę dużo jednak, 50% :D

BearRoll - Sro Sty 23, 2019 09:54

Troszkę odkopie, idzie lat o i trzeba się zaopatrzyć w oponki. Udało mi się znaleść fajne i jestem zadowolony. Ciekawi mnie tylko oznaczenie na tych oponach. Może ktoś się zna?
tutaj jest zdjęcie tych opon

R75 - Sro Sty 23, 2019 20:08

ale na tym zdjęciu nic nie widać....

sprawdź DOT TTRR gdzie TT to tydzień produkcji, RR to rok

poniżej info jaki rozmiar opon w zależności od felgi

mocu - Sob Sty 26, 2019 21:48

Jezdziłem na Michelinach Enegy Saver. Spalanie miałem 5,3-5,5 l/100 Trasy mieszane, bez szaleństw prędkości (do 120km/h) Obecnie w lecie jezdzę na Kleber. Spalanie 6,5-7 l/100
Przeliczając oszczędności paliwa na cenę opon, uważam, że warto kupić Micheliny, bo się różnica zwraca w drugim roku jazdy. Należy jednak zrozumieć, że nie każdy ma do wydania 1600zł kiedy można za ułamek tej ceny kupić Dębice, albo jakiegoś chinczyka

christopher7 - Nie Sty 27, 2019 10:09

Nasz nowy kolega BearRoll, ma chyba Rovera 200 nie Rovera 75...
:mrgreen: 30J to indeks nośności i prędkości .... przy quadzie
30 :indeks ładowności 30kg/koło
J: indeks prędkości do 100km/h