Zobacz temat - [r75] Tłumik końcowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Tłumik końcowy

Hetmann - Pon Kwi 07, 2014 11:15
Temat postu: [r75] Tłumik końcowy
Perypetii z tłumikiem ciąg dalszy i nie wiem co robić.
Po rozsypaniu sie tłumika założono mi ASMET (owalny) który ma jedna drobna wadę - nie tłumi i roverek chodzi jak 20 letni golf dresiarza;-( Po moim proteście zamówiono mi za 600 PLN tłumik BOSAL b278-967 tłoczony, skorupowany i dość podobny do oryginału. Dzisiaj dzwonia do mnie z warsztatu, ze tłumik dotarła ale....
no właśnie -...ale jest też owalny.
W bosalu pani zeznała, ze nie wie dlaczego tak jest i moze faktycznie producent coś zmienil i teraz robi owalne.

Pytanie do was- Czy jest sens zakładać taki tłumik i mieć nadzieję ze będzie ciszej? jakos nie bardzo wierzę, ze sama nazwa BOSAL potrafi wytłumic dżwiek przy takim samym wygladzie tłumika.
Czy rezygnować wogóle z odbierania tego towaru i anulowac zamówienie?

rafalmis1 - Pon Kwi 07, 2014 12:36

Juz rok temu Bosal przestał produkować tłumiki do Rovera w kształcie oryginału. Podobno następne są takie jak podajesz. Daj mi namiar na taki tłumik. Ja juz przerobilem 3 tłumiki. Samochód kupiłem z Walker. Totalna porażka w moim przypadku. Pozniej zamiennik angielski, który już się od środka rozkladal, tez porażka. Kolejny robiony na zamówienie i dalej kicha. W końcu poznałem koleszke co kupił Rovera i miał w nim założony tłumik Ferroz od Hondy Accord i powiem Ci, że założyłem taki sam. Teraz z czystym sumieniem mogę Ci go polecić, naprawdę daje rade, różnica jest bardzo dużo w porównaniu do reszty. Jedynie nie mam porównania do oryginału. Koszt 200 zł plus koszt wspawania
Hetmann - Pon Kwi 07, 2014 13:50

czyli owalny bosal bedzie do dupy? a nie do samochodu?
ale ten do hondy też jest owalny.... i cichy?? to moze i ten bosal da radę?

rafalmis1 - Pon Kwi 07, 2014 14:24

Jedna osoba kupiła owalny bosala ale niestety nie wiem jak się skończyło, ponieważ chwila moment sprzedał samochód. Ten który mam teraz jest owalny i daje rade. Uważam że owalny bosal tez sobie będzie radził. Ja bym zaryzykowal, ale to twoja kasa.
Hetmann - Wto Kwi 08, 2014 11:00

chyba dzisiaj zamontuję... a jutro napisze czy się cieszę czy jestem wkur....
rafalmis1 - Wto Kwi 08, 2014 11:37

Proszę ci daj mi namiar na ten tłumik. Gdzie można zamówić?
markozalko - Wto Kwi 08, 2014 18:22

Ja ma diesla i widze ostre skorupy na tłumiku końcowym. Jak się patrzy z tyłu auta pod tłumik to widac jak płaty odstają i jak spojrzę za kołoo tylne to też widac dużo płatów rdzy. Widac że ten tłumik ma kilka wartstw i jestem ciekaw ile jeszcze wytrzyma. Ciekaw jestem jaki będzie potem problem aby założyć drugi. Jedynie używka chyba.
dukat11 - Wto Kwi 08, 2014 20:50

markozalko napisał/a:
Widac że ten tłumik ma kilka wartstw i jestem ciekaw ile jeszcze wytrzyma. Ciekaw jestem jaki będzie potem problem aby założyć drugi. Jedynie używka chyba.


u mnie już 3 lata odpadają :)

MatiNitro - Wto Kwi 08, 2014 20:55

dukat11, a dostrzegłeś głośniejsze działanie, buczenie podczas jazdy?
markozalko - Wto Kwi 08, 2014 22:00

dukat11 napisał/a:


u mnie już 3 lata odpadają :)


To się cieszę :) widać nie taki z niego zardzewiałek jak te progi. Może jeszcze zimę przetrzyma, kto to wie.

dzelo23 - Sro Kwi 09, 2014 07:17

Kupowałem swojego eR w styczniu 2011r, tłumik już wtedy się sypał i jeszcze się nie wysypał. Głośniejszej pracy nie zauważyłem.
Hetmann - Pon Kwi 14, 2014 08:17

Bosal zamontowany - i pomimo, ze jest o niebo lepszy i cichszy od założonego wcześniej ASMETA..(czy jakos tak) to do oryginału troszke mu brakuje
na wojnych obrotach jest lekko basowe buczenie, ale da sie jechac normalnie i przy 60km/h na trójce nie rozsadza głowy ;-)
czy jest cos lepszego na rynku - nie wiem.
bosala zamawiałem przez warsztat który wymieniał mi tłumik i czekałem prawie 3 tygodnie.
Dobra wiadomośc jest taka, ze zamawiając tłumik skorupowany i tłoczony - miałem zapłacić 630 PLN a, ze przyszedł owalny (bo innych juz nie produkują) zapłaciłem 450 pln

damiwr - Pon Kwi 14, 2014 11:08

Hetmann napisał/a:
Dobra wiadomośc jest taka, ze zamawiając tłumik skorupowany i tłoczony - miałem zapłacić 630 PLN a, ze przyszedł owalny (bo innych juz nie produkują) zapłaciłem 450 pln


Namiar daj na sklep ;)

kirk50 - Pon Kwi 14, 2014 19:32

Czy ten tłumik do Hondy Accord to jest ten o którym wspominacie?

http://allegro.pl/tlumik-...4131468219.html

też ma Walkera...ale jest trochę głośny... czy ten z aukcji jest dużo bardziej cichy?

rafalmis1 - Pon Kwi 14, 2014 19:54

ja mam o tych oznaczeniach 20.072
http://allegro.pl/koncowy...4098287521.html

ale mój wygląda inaczej i był 50 zł droższy więc nie wiem co to dokładnie jest na tych zdjęciach z aukcji

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 19:53 ]
a to namiar na Bosal-a
Lublin AUTO Clip
symbol:b278-967

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 19:54 ]
Hetmann, masz manual czy automat ??

damiwr - Pon Kwi 14, 2014 21:25

rafalmis1 napisał/a:
Hetmann, masz manual czy automat ??


i PB czy ON ?

rafalmis1,

czy to jest do PB ? i jeszcze czy tam się zamawia tel. ? brak strony www ?

rafalmis1 - Pon Kwi 14, 2014 23:05

Bosal jest do benzyny, bo temat jest o silniku 1.8. Nie mam numeru telefonu, ani strony, tyle mi przesłał Hetmann,
damiwr - Pon Kwi 14, 2014 23:10

wiem wiem ....

ale są i diesla





swoją drogą nie jest to łatwe w dostaniu i nie tanie.

rafalmis1 - Pon Kwi 14, 2014 23:32

Na internecie można znaleźć namiar na ten sklep. Ja jak szukałem Ferroz-a, to kolega dzwonił, do faceta od którego kupił samochód, aby dowiedzieć się co za tłumik i gdzie można taki dostać, później dostaliśmy namiar na sklep, sklep powiedział ze mi zamówi i wyśle do domu. Ale wygadał się o jaki symbol chodzi, to chwila moment na necie znalazłem taniej niż oni chcieli. Teraz myślę o takim 2 na drugą stronę, licząc że jeszcze uda się troszeczkę wyciszyć prace układu :mrgreen:
Hetmann - Pią Kwi 18, 2014 07:49

ja zamawiałem w "Auto Clip" Lublin ul. Żelazna 108 tel. (81) 745-20-15
to bardziej warsztat niz sklep ale tłumików maja sporo bo w tym sie specjalizują. Na swój czekałem ponad 2 tygodnie. i jeszcze raz uczulam - Bosal nie robi juz tłumików tłoczonych takich jak na rysunkach powyżej. Symbol jest ten sam ale tłumik jest owalny. a symbol to b 278-963. Ja zapłaciłem 450 pln- ale faktem jest ze tylko dlatego, ze nikt nie wiedział ze bedzie on inny niz w katalogu. z tego co sie orientuje to "normalna cena" to około 550-650 pln.

DominikR75 - Pią Kwi 18, 2014 21:32

Ja w swoim R75 1.8 benzyna założyłem końcowy tłumik firmy WALKER jeżdze już na nim rok i wszystko jest ok. Koszt tumika ok. 300zł
klaki13 - Pon Maj 25, 2015 20:59
Temat postu: Tłuimik końcowy ROVER75 2,0 V6 2003r
Witam serdecznie kolegów dylemat z wydechem w roverku j/w. Chodzi mi o końcowy wydech wiem jedno że zwykła puszka w tym aucie nie może być zastosowana bo buczenie jest znaczne i na dłuższe trasy męczące . Wiem to bo mam zamontowane puszkę Walkera która kosztowała 340 zł. Teraz zastanawiam sie nad BOSALEM za 519 zł jest to tłumik o konstrukcji skorupowej i jest dużo cichszy od puszki. No w prawdzie nieco droższy. Jest też druga opcja wyjąć ze starego tłumika to co tam lata i zaspawać go z powrotem i zamontować bo nigdzie nie jest zgnity i jak na razie chyba tego spróbuję najpierw. Czy ktoś montował u siebie właśnie BOSAL i jest w stanie sie wypowiedzieć w tej kwestii? Z poważaniem laki :-)
sknerko - Pon Maj 25, 2015 21:03

A jesteś pewien ze masz możliwość kupić bosala skorupowego bo o ile mi wiadomo to oni już dośc długo ich nie produkują i wszędzie gdzie sie natknałem to albo była puszka bosala albo brak w magazynie. ja swój tłumik dałem odbudować tak jak piszesz i już 3 rok latam i jest ok.
rafalmis1 - Pon Maj 25, 2015 21:13

klaki13, kup sobie FERROZ do Hondy Accord i będziesz zadowolony i to bardzo z ceny i ciszy jaką daję. Śmigam na takim, odgapiłem od kolegi i jest naprawdę super szczególnie w manualnej skrzyni biegów
sknerko - Pon Maj 25, 2015 21:37

to napisz jeszcze z jakiej dokładnie accordziny
klaki13 - Pon Maj 25, 2015 22:04

Dzięki rafal może jakiś symbol albo coś więcej jeśli możesz powiedzieć, bo głównie chodzi mi o cisze w aucie. Ja mam automat skrzynię.
rafalmis1 - Wto Maj 26, 2015 08:01

Mam dokładnie taki
20.072
2.0 w manualnej skrzyni pracował mega super. U mnie w 2.5 automat jest znaczna poprawa do poprzednich 3 innych, między innymi Walkera. Tylko, że u mnie przyczyną dziwnie głośno pracującego silnika, wydechu jest pewnie coś innego. Albo 2.5 w automacie ma być głośniejsze od manualnej. Nie wiem nie miałem okazji porównać.
W silniku 2.0 automat miałem okazję jeszcze sprawdzić tłumik od bmw e46, używany, ale naprawdę było wszystko jak na oryginalnym.
W FERROZ jak i od Bmw trzeba przerabiać uchwytu montażowe, a ceny są dość podobne, ale od bmw podobno dożywotni

sebol11 - Wto Maj 26, 2015 22:45

rafalmis1, ale od bmw to albo idą dwie rury do kolektora (w r75 jedna) albo masz pojedynczą rurę wydechową na końcu...Czy w tym tłumiku od hondy też jest jedna rura na końcu?
Muszę wymienić tłumik bo jakiś czas temu kupiłem Walkera ale to się jeździć nie daje od tego hałasu w kabinie :(

rafalmis1 - Wto Maj 26, 2015 23:28

sebol11, mylisz się w bmw też są z jednym wejściem i 2 wyjściami
w tym Ferroz jest jedno wejście i 2 wyjścia

sebol11 - Wto Maj 26, 2015 23:33

Kurcze to pewnie w takim razie chodliwy temat bo nie mogę namierzyć w oryginałach na allegro - będę szukał .
Koenig - Pon Cze 15, 2015 14:56

To i ja się podepnę pod temat.
Kilka dni temu kupiłem R75 2.0 V6 w automacie. Wszystko jest ok tylko ten tłumik... Myślałem że gdzieś ma przedmuch, ale niestety wszystko jest ok. Miałem zamiar kupić nowy, bo wydatek nie wydawał się znaczny, ale czytając ten wątek doszedłem do wniosku, że wszystkie owalne są takie głośne - czy mam rację czy to nadinterpretacja?
Tu taki przykładowy tłumik z alle http://allegro.pl/tlumik-...5167642472.html
Kupować będę w normalnym sklepie, ale przypuszczam że będzie to coś podobnego. Jak radzicie - każdy owalny mam uznać za zły?

szpynior - Pon Cze 15, 2015 15:14

Koenig, miałem podobny i nie byłem zadowolony. Lepiej założyć od BMW.
alpacino - Pon Cze 15, 2015 21:04
Temat postu: [r75] Tłumik końcowy
Koenig napisał/a:
To i ja się podepnę pod temat.
Kilka dni temu kupiłem R75 2.0 V6 w automacie. Wszystko jest ok tylko ten tłumik... Myślałem że gdzieś ma przedmuch, ale niestety wszystko jest ok. Miałem zamiar kupić nowy, bo wydatek nie wydawał się znaczny, ale czytając ten wątek doszedłem do wniosku, że wszystkie owalne są takie głośne - czy mam rację czy to nadinterpretacja?
Tu taki przykładowy tłumik z alle http://allegro.pl/tlumik-...5167642472.html
Kupować będę w normalnym sklepie, ale przypuszczam że będzie to coś podobnego. Jak radzicie - każdy owalny mam uznać za zły?


Trzy lata temu wymieniłem na tłumik z Opla Vectry 2.0 benz. i jest IDEALNIE!!!, NAPRAWDĘ!

sebol11 - Pon Cze 15, 2015 21:26

alpacino, jaki masz silnik?
Koenig - Pon Cze 15, 2015 21:46

OK, ale czy możecie podać jakieś bliższe szczegóły odnośnie producenta lub typu tłumika? Wiadomo że do BMW czy Vectry jest pewnie kilkadziesiąt modeli tłumików w zależności od producenta lub sprzedawcy.
Dam-Kam - Pon Cze 15, 2015 22:03

Na świeżo - sam parę minut temu kupiłem kpl. z aukcji:
- środkowy - http://allegro.pl/tlumik-...5411248234.html
- końcowy - http://allegro.pl/tlumik-...5380751033.html

są to polskie tłumiki Polmostrów . Wg opinii z internetu dobre, trwałe, ciche i tanie. Mało jeżdżę wiec dużo nie ryzykuje. Jak poczekasz, to w sobotę powinienem napisać jak się sprawuje.

HarryVip - Pon Cze 15, 2015 22:07

sebol11 napisał/a:
alpacino, jaki masz silnik?


Pewnie elektryczny... :mrgreen:

Tłumik powinno się dobierać z uwzględnieniem jego parametrów, głównie maksymalnej obsługiwanej mocy silnika. Kupiłem dedykowany do R75 170 KM i nie byłem zadowolony. Silnik się dusił przy wyższych obrotach. Firma zrobiła mi na zamówienie pod 190 KM i w dopasowanym kształcie za ok. 400 PLN. Teraz jest idealnie.

Koenig - Pon Cze 15, 2015 22:16

Dam-Kam, super. Czekam na informację.
alpacino - Pon Cze 15, 2015 22:43
Temat postu: [r75] Tłumik końcowy
sebol11 napisał/a:
alpacino, jaki masz silnik?


2.0 CDT ,tłumik z Vectry B
O ile mnie pamięć nie myli ...taki! (lub coś bardzo podobnego :roll: ,ale NA PEWNO ! z dwulitrowej Vectry )
Tylko wylot okrągły pojedynczy ( oryginał Roverowy ,był podwójny)
http://allegro.pl/opel-ve...5162519350.html

sknerko - Wto Cze 16, 2015 08:20

alpacino tylko że ty masz MG a do Rovera końcówka musi iść w dół bo zderzak nie ma wycięcia
Dam-Kam - Wto Cze 16, 2015 12:13

sknerko, wycięcie to najmniejszy problem :) Ja teraz mam używkę z ZT która była prosta i wyciąłem zderzak bez problemu.



Co prawda ciężej (prawie niemożliwe) jest dostać osłonę jak z ZT... ale czy w chromowanym R75 wyglądałaby fajnie to druga sprawa :roll:

Ale ten tłumik co kupiłem ma końcówki w dół... dlatego domówiłem końcówki chromowane proste z ściętym końcem do wspawania (sprzedawca ma mi dobrać idealne)

sknerko - Wto Cze 16, 2015 13:53

Ja w swoim nie ciął bym zderzaka.
Dam-Kam - Sob Cze 20, 2015 10:07

Więc jak obiecałem wrzucam zdjęcia tłumika Polmostrów. Jeżeli chodzi o montaż to - bajka jak ktoś ma oryginał :) Ja niestety miałem wcześniej przed tłumikiem z ZT nieszczęsnego Walkera i tam ktoś za katalizatorem wypuścił kielich. Tłumik środkowy też ma kielich więc tutaj miałem trochę rzeźbienia. Natomiast jeżeli normalnie jest rura fi60 za katem to powinno wejść bez większych przeszkód. Rury wyprofilowane dobrze, nic nie wisi i nic się nie obija. Tak jak wspominałem, ja na dzień dobry odcinałem rury wychodzące w dół i dospawałem rury chromowane zaproponowane przez sprzedawce. Gość wie co sprzedaje bo dobrał idealnie (nawet na długość, jedna krótsza druga dłuższa)






Jeżeli chodzi o dźwięk - do 2000 obr. fajny lekki basik (dużo fajniejszy niż z ZT); miedzy 2000-4000 obr. bez zmian; powyżej 4000obr. przyjemnie cicho (bez "pierdzenia")

Jestesm naprawde pozytywnie zaskoczony!

HarryVip - Sob Cze 20, 2015 13:55

Jaki koszt?
Dam-Kam - Sob Cze 20, 2015 15:01

śmieszny :) 270zł za środkowy, końcowy i 2 końcówki do wspawania. Do tego 4 roboczogodziny wolontariatu ;)

Później wrzucę najwyżej fotki jak to wygląda od spodu.

Koenig - Sob Cze 20, 2015 16:21

Dam-Kam, a nie dał byś rady zrobić filmiku jak to brzmi? Ogólnie jest cichy (normalny) czy bardzo buczy?
Dam-Kam - Sob Cze 20, 2015 19:28

Oryginalnego wydechy z R nie miałem więc nie wiem jak brzmi. Walker przy tym to była masakra. Oryginalny z ZT (z tym, że zamiast kata mam tłumik dodatkowy z "sercem" od PROEX) był fajny cichy ale bez wyrazu (powyżej 4000 obr. tak dziwnie pierdział. Ten w porównaniu do ZT tak jak pisalem - na dole fajny bas, najczęstsze obroty cicho, wysoki zakres bez pierdzenia. Nie oczekiwałem cudów ale z tego co miałem to z tego jestem naprawdę MEGA zadowolony :)

Link do filmiku z postoju: https://goo.gl/photos/qYhwg1CtLhSRogNQ9

Koenig - Czw Cze 25, 2015 20:47

Trochę głośny się wydaje, ale za te pieniądze przeboleję. Zresztą i tak będzie dużo cichszy niż ten który mam aktualnie.
Dam-Kam, dzięki za pomoc.

Edit
Tłumik dotarł wczoraj, dziś wziąłem się za wymianę. Zajęło mi to raptem 20 minut, na szczęście dysponuję własnym kanałem :mrgreen:
Tłumik jest całkiem cichy, choć w dalszym ciągu zachował swoje charakterystyczne "charczenie" :mrgreen: Cena to 111 zł, jak dla mnie rewelacja. Ciekaw jestem tylko jak ta cena przekłada się na trwałość, ale nie przejmuję się tym zbytnio :P

sebol11 - Sob Paź 24, 2015 17:12

Koledzy kupiłem wydech od bmw e46 2.3 oryginał i po wymianie z Walkera na postoju jest znacznie ciszej ale podczas jazdy nie ma dosłownie ŻADNEJ różnicy i buczenie przy 100km/h wciąż jest nie do wytrzymania.Czy wy też tak macie czy mój problem może leżeć w czym innym?
szpynior - Sob Paź 24, 2015 18:49

U mnie było sporo ciszej, i to podczas jazdy .
prebenny - Nie Paź 25, 2015 01:47

sebol11 a może to buczenie to nie wina tłumika tylko katalizatora (lub tłumika środkowego o ile masz).
sebol11 - Nie Paź 25, 2015 18:53

Katalizator cały (przynajmniej zewnętrznie) a środkowy na wiosnę wymieniłem na nowy.Jestem przekonany ,że buczenie dochodzi z tyłu tym bardziej ,że na niskich obrotach jest idealnie.
prebenny - Nie Paź 25, 2015 19:27

sebol11 z zewnątrz kat może być OK a w środku mógł się przytkać albo rozsypać. Podjedź do warsztatu jakiegoś niech sprawdzą. W wawie powinien być dobry warsztat z tłumikami gdzie sprawdzają za darmo (przynajmniej pod Poznaniem taki jeden jest, że sprawdzają za darmo i nie musisz u nich naprawiać - chociaż warto, bo są dobrzy).
sebol11 - Nie Paź 25, 2015 20:29

Pamiętam jak miałem kiedyś Scorpio mk3 to w momencie gdy skończył się katalizator słychać było takie brzęczenie w wydechu a tu takich objawów nie ma.
Padzer - Nie Paź 25, 2015 23:13

Dam-kam mam pytanie jakiej firmy masz końcowy tłumik bo muszę wymienić u siebie ewentualnie podaj link do aukcji
sebol11 - Pon Paź 26, 2015 22:11

Byłem dzisiaj u tłumikarzy i wszystko szczelne a dźwięk na pewno nie ma związku z katalizatorem - wychodzi na to ,że niestety wydech od e46 do 2.5 v6 jest za słaby :(
dzelo23 - Wto Paź 27, 2015 08:58

Sebol11 ja mam co prawda 1,8T ale tłumik wstawiłem najtańszy z asmetu właśnie do 2,5 kv6 z dwiema zagietymi końcówkami w dół jak w dieslu. Efekt makabryczne buczenie basowe :/
Zagiete końcówki wyciąłem i zrobiło się ciszej, jednak wszystko było schowane za zderzak, dopiero jak zrobiłem końcówki wypuszczone za zderzak zrobiło się cicho, na tyle że już nic nie będę z tym robił. Może u Ciebie tez to pomoże.

[ Dodano: Wto Paź 27, 2015 08:58 ]
Tak było http://images66.fotosik.p...7305e4d766f.jpg
A tak mam https://forum.roverki.eu/files/dsc_5291_202.jpg

sebol11 - Wto Paź 27, 2015 10:25

dzelo23, mam identycznie wypuszczony wydech za zderzak jak Ty i u mnie to nie pomaga
dzelo23 - Wto Paź 27, 2015 10:54

no to kiszka :-|
Dam-Kam - Sro Paź 28, 2015 06:42

Padzer tłumiki Polmostrów.
SeniorA - Sro Paź 28, 2015 09:19

Dam-Kam napisał/a:
Oryginalnego wydechy z R nie miałem więc nie wiem jak brzmi.
słyszałeś w moim R ,ale może go nie słyszałeś bo mam oryginalny i to nowy i słychać granie sinika a nie wydech , jak będziesz w Krakowie to możemy porównać.
sebol11 - Sro Paź 28, 2015 10:37

SeniorA, ile kosztuje taki nowy wydech ? Ja też miałem wcześniej wiele lat oryginał który później wymieniłem na Walkera a teraz ten od e46 i ciągle jest masakra :( Zastanawiam się jeszcze czy nie spróbować używanego oryginału od diesela założyć.
SeniorA - Sro Paź 28, 2015 14:16

sebol11 napisał/a:
ile kosztuje taki nowy wydech ?
ja zapłaciłem 500 zł, w byłym autoryzowanym serwisie Rovera, jak likwidowali serwis tej marki.
sebol11 - Sro Paź 28, 2015 14:18

Za 500zł to jak za darmo :/ Ja kiedyś na allegro widziałem za 2500zł.
SeniorA - Sro Paź 28, 2015 14:25

sebol11 napisał/a:
Za 500zł to jak za darmo
dlatego wziąłem kilka części.
Koenig - Sro Paź 28, 2015 15:23

Ja też kupiłem ten Polmostrów (pisałem o tym kilka stron wcześniej). Szału nie ma, trochę dudni, ale na ulicy jakoś nikt się nie ogląda, więc chyba nie jest tak źle.
Z drugiej strony czego oczekiwać za taką kwotę? I tak jest lepszy od tego, który zamontował poprzedni własciciel.

Dam-Kam - Sro Paź 28, 2015 21:57

SeniorA ja się skupiałem na stukach o których rozmawialiśmy a nie na wydechu. Ale jako taki w pamięci mi nie zapadł tak więc potwierdzam - oryginał jest cichy :wink:
sebol11 - Czw Paź 29, 2015 11:57

Zamówiłem na próbę u Adasia oryginał bez jednej warstwy - zobaczymy.
Jak dźwięk wróci do normy to kupię jeszcze jeden tłumik np.od diesela ,zdejmę z niego skorupę i obspawam tym swój tłumik.

SeniorA - Czw Paź 29, 2015 12:31

Oryginalny tłumik w automacie ,to nie tylko dźwięk ,ale prawidłowa " kultura " pracy skrzyni biegów i współpracy silnika ze skrzynią. Znam różnicę.
AdaskoC - Czw Paź 29, 2015 12:46

Sebastian, nie ma co kombinować, wystarczy obić Kwasówką i spokój na lata :-)
sebol11 - Czw Paź 29, 2015 13:17

SeniorA, ja też niestety znam :(
AdaskoC, w takim razie zaryzykuje Twoją poradę - będzie na kogo zwalić ;P

Micros - Pią Paź 30, 2015 09:31

Panowie, rozwiązaniem jest też brytyjski, skorupowy tłumik Klarius'a http://www.klarius.eu/ . Ma on taką budowę jak oryginał i brzmi bardzo blisko oryginału (jak dla mnie nie do rozróżnienia). W moim ZT już około roku i jestem bardzo zadowolony. Słychać silnik, nie słychać tłumika i "buczenia". Wcześniej miałem wspawany oryginał, ale od mniejszego silnika, bodajże właśnie 1.8, bo miał mniejszą średnicę wejścia. Różnicy zbytnio nie słychać. Powiedziałbym, że na zewnątrz auta Klarius nawet bardziej zadziorny. W środku cisza. Testowałem jakieś dwa inne, polskie i była masakra, wiec zamówiłem ten.

Osobiście na zamówienie znalazłem najtaniej tu http://www.tlumiki.eu/
Płaciłem bodajże 450-470zł.

sebol11 - Wto Lis 03, 2015 23:18

Myślicie ,że diesel i benzyna v6 ma inne bebechy w środku? Czytałem na różnych forach i w wielu autach tłumiki różnią się tylko zagięciem rur wydechowych a po rozkrojeniu w środku są takie same.
czort - Pią Cze 17, 2016 12:40

Zainteresowałem się tym tłumikiem,
http://allegro.pl/tlumik-...6264388179.html
Będzie on pasować bez problemu?
Nie będzie buczeć, jak obecny POLMOSTRÓW?
Cena ok?
Zamierzam go kupić, tylko chce być pewny, że bez problemu go zamontuje

rafalmis1 - Pią Cze 17, 2016 14:11

czort, napisz jak go założysz jakie wrażenia
sknerko - Pią Cze 17, 2016 14:54

czort to są podobno sprowadzane z UK i są ciche ale.... nie wiem na 100%, bo taniej ogarnąłem używkę w bardzo dobrym stanie.
Info pochodzi od sprzedawcy

czort - Pią Cze 17, 2016 17:44

Właśnie szukam używek, ale wszędzie takie jak ja miałem,
Teraz tego rannego buczenia dluzej nie wytrzymam.
Także zamawiam i się przekonam.

Bo wygląd trochę inny niż oryginał, będzie pasował?

sknerko - Pią Cze 17, 2016 18:32

wygląd jest jak z poliftowego MG ZT
R75 - Pią Cze 17, 2016 18:59

to co mi osobiście najbardziej się nie podoba w tłumikach po wymianie to wystające rury, u mnie nie widać, mam walkera i jest przyjemny bas już kilka osób pytało co to za silnik, ze tak ładnie "mruczy" haha

jaki powinien mieć kształt tłumik, taki

http://allegro.pl/tlumik-...5273085933.html (nie zaglądałem pod auto, ale wydaje mi się ze mam inny kształt, zerknę później)

czy ten który wyżej się pojawił

http://allegro.pl/tlumik-...6264388179.html

?

ja mam "półlifta" 2002

sknerko - Pią Cze 17, 2016 19:22

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=915476#915476 tak wygląda chyba aż do 2004r potem tak jak na aukcji
R75 - Pią Cze 17, 2016 20:04

pytanie wiec, czy jakaś firma robi jeszcze w takim kształcie jak oryginał?
przeglądam szybko oferty allegro, olx i nie widać...

wiec jeśli nie, to jak jest z montażem chociażby tych dwóch które wcześniej podesłałem?
jakby nie było to zupełnie dwa inne tłumiki i niby oba "pasują"

Klarius
walker (sprawdziłem, mam w takim kształcie)

tutaj ładnie widać oryginalny V6

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-WCG102851

czort - Pią Cze 17, 2016 21:39

To chyba jeszcze się wstrzymam, skoro różne wypowiedzi
R75 - Pią Cze 17, 2016 22:42

czort jeżeli szukasz czegoś co zapewni max. cisze w samochodzie to na pewno walker nie będzie najlepszym rozwiązaniem, walker jest GŁOŚNY
aimp12 - Sob Cze 18, 2016 07:30

Miałem Walkera, całego, niepordzewiałego i był głośny jak cholera w porównaniu do zamiennika od używanego ZT (coś takiego), który miał urwaną zaraz za obudową tłumika. Nawet po pospawaniu i nie połączeniu rury z zewnątrz do tej w środku tłumika jest dużo ciszej. Przy 3.5tys. nie dało się w aucie wysiedzieć. Jednym słowem nie polecam Walkera
sknerko - Sob Cze 18, 2016 12:22

Ja bym brał ten skorupowy bo jak używkę brałem to miałem do wyboru albo taki jak na aukcji (z MG ZT poliftowego), albo identyko jak mój przepalony i wziąłem ten grubszy taki jak mój. ale oba pasują plug & play i te z ZT tez są ciche
czort - Czw Cze 23, 2016 19:49
Temat postu: wymiana tłumika
W końcu zdecydowałem się na kupno tłumika z mojego linka KLARIUS za 450zł.
Dziś wymieniłem,
Cały tłumik pasuje bez problemu, w sumie haki są trochę za długie, będę je chyba skracać o jakieś 2cm. Jest miejsce żeby to zrobić, bo wydaje mi się, że tłumik troszkę nisko wisi?!Nie mam spawarki, dziś nikogo w pobliżu, żeby to zrobić,
rafalmis1 napisał/a:
czort, napisz jak go założysz jakie wrażenia

Na przepalonym oryginalnym jeździłem dosyć długo, więc maiłem już jakiś hałas.
Więc kupiłem za 120zł POLMOSTRÓW, wymieniłem, przez pierwsze dwa dni wydawało mi się że jest ok i jest w sumie cicho, ale później jak odpalałem z rana to buczał, hałasował, szok, no i w trakcie jazdy, hałas, pasażer z tyłu, twierdził że gdybym miał do pracy nie 17km, tylko 40km, to by głowa bolała od "buczenia" Wsumie nie słyszałem silnika, tylko ten tłumik, przy dodawaniu gazu.
Dlatego szukałem innego, używanego, oryginalnego, najlepiej, ale z tym to róznie, tutaj muszę podziękować za wszystko sknerko on wie :)
Nowy tłumik od Klariusa za 450 zł. trochę drogo, no cóż zaryzykowałem, kupiłem, zamontowałem.
W sumie nie pamiętam, jak to było na oryginalnym, ale jest cicho, w środku nie słychać tłumika, tylko w końcu silnik. Zrobiłem na razie 40 km, i cicho,
Myslę, że warto..

Powiecie, skrócić troszke te haki?? na zdjęciach wygląda, na mocno wystający, w rzeczywistości aż tak nie jest??

POLMOSTRÓW po ok 2000km przejechane, oddam za wysyłkę i jakąś zgrzewkę piwka, tylko bez obejmy,

sknerko - Czw Cze 23, 2016 19:55

nic nie skracaj mój oryginalny wisi dokładnie tak samo
czort - Czw Cze 23, 2016 20:26

sknerko, Masz rację, byłem patrzeć, i chyba, gdybym go podniósł, to chyba przestawiła by się i rura, która by się stykała i pewnie stukała w stabilizator, albo coś inaczej zwanego..
thekotlet - Sro Sty 31, 2018 23:36

Dołączam się do tematu.
Miałem bardzo podobną historię jak czort.
Stary tłumik (nie wiem jakiej firmy, ale musiał być nieoryginalny, bo owalny) przerdzewiał i coraz bardziej buczał. Wymieniłem więc na jakiś polski (Polmostrów czy też Płóciennik) za 100 zł. Efekt - buczenie porównywalne albo i większe niż na poprzednim dziurawym :(
Pojeździłem tak z tydzień (w tym trasę 300km w większości na siedzeniu z tyłu - masakra) i zakupiłem skorupowego Klariusa.
W końcu jest cisza :D

I teraz 2 ciekawostki:
- Klariusa można dostać na allegro za 450zł. Ale jak się wejdzie na ich stronę, to ten tłumik kosztuje 292 zł... Zadzwoniłem, dopytałem i za tyle kupiłem (odbiór osobisty, ale też wysyłają). Została jeszcze jedna sztuka na stanie :)
- W tym poprzednim, buczącym tłumiku zrobiłem eksperyment, o którym wyczytałem na jakimś angielskim forum. Zatkałem jedną z rur wydechowych szmatą (w oryginale było o ziemniaku :) ) i od razu zrobiło się ciszej, zarówno na postoju jak i podczas jazdy.
Może być to jakiś trop - zwężając wylot i zwiększając ciśnienie spalin likwiduje się ten wewnętrzny rezonans. Nie wiem tylko, jaki to może mieć wpływ na pracę silnika, spodziewam się że zaspawanie tego na stałe to nie byłby dobry pomysł :)