Zobacz temat - [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy

Dudek - Czw Maj 01, 2014 17:45
Temat postu: [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy
Potrzebna pomoc.

Od jakiegoś czasu borykam się z ubywającym płynem chłodniczym.
Po ostatnim zalaniu do MAX (2 tygodnie temu), dzisiaj płyn był już na poziomie MIN w zbiorniku wyrównawczym.

Brak widocznych wycieków, węże odpływowe suche, uszczelka pod głowicą wygląda ok, brak nalotu na korku od oleju, brak plam pod samochodem.

Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Może chłodnica "się poci" i płyn po prostu odparowuje?

poziom1989 - Czw Maj 01, 2014 18:53

Obejrzyj nagrzewnice ( zawor ) lub czy czasem nie masz mokrego dywanika. Oprocz tego zobacz wszystkie opaski zaciskowe. W najgorszm wypadku moze to byc poczatek HGF, gdyz plyn chlodniczy moze sie lac bezposrednio do cylindra i nastepnie spalany. Mozesz takze sprawdzic jak wygladaja swiece, czy czasem ktoras nie jest bardziej wyplukana. Zobacz takze pompe wody oraz czy Ci sie nie leje pod kolektorem ssacym ( pod pierwszym cylindrem ) plyn moze isc na zewnatrz lub sie lac do pierwszego cylindra. Rowniez sprawdz sama chlodnice, moze miec tzw. mikropekniecia. Ogolnie szukaj zaciekow, moze byc tak, ze goracy plyn bedzie leciec na rozgrzany silnik i momentalnie wyparuje.
Dudek - Pią Maj 02, 2014 18:12

Uuu, trochę tego jest :/

Sam nie mam możliwości, by pod blokiem wszystko porozkręcać i posprawdzać :/
Tak czy inaczej wiem na co zwrócić uwagę mechanikowi ;)

Spiro - Sob Maj 03, 2014 15:08

płyn nie odparowuje sam, jesli jest majonez pod korkiem to moze to byc juz hgf, mozna sprawdzic czy uszczelka pod kolektorem ssacym jest dobra (moze zalewac tlok i bedzie przerywal przy odpalaniu ale to nie regula - koszt wymiany 15zl za uszczelke) hgf powazniejsza sprawa i naprawa tylko i wylacznie u dobrego speca
hertz25 - Sob Maj 03, 2014 22:55

u mnie to samo przy rozruchu nierowna praca silnika plyn mi znika po malu czyzby uszczelka kolektora ssącego ? plyn czysty olej tez jak odkręcam korek od wlewu oleju to para się wydostaje ale mało
poziom1989 - Nie Maj 04, 2014 00:22

Wymien ta uszczelke, koszt niewielki a bedziesz miec pewnosc.
Dudek - Pon Maj 05, 2014 13:08

To może u mnie też ta uszczelka... zauważyłem, że czasami podczas postoju nierówno pracuje, zatrzęsie nim i wraca do normalnej pracy
hertz25 - Pon Maj 05, 2014 16:58

panowie jak to jest mam 8v to uszczelka ma cos związanego z ubywaniem plynu czy tylko w 16v ?? sam już niewiem
Adrian - Pon Maj 05, 2014 17:06

W 16v zdarza się to częściej, bo kolektor jest plastikowy, a co za tym idzie bardziej podatny na różnego typu odkształcenia.
hertz25 - Pon Maj 05, 2014 17:32

http://allegro.pl/uszczel...4204928405.html taka się nadaje ??
leszczu - Pon Maj 05, 2014 18:03

Tak.
hertz25 - Pon Maj 05, 2014 21:15

czy przy wymianie wystarczy wlozyc uszczelke bez silikonow heh pytam się z ciekawości bo może w sobote się za to wezme a i czy plyn musze zlac czy wężyk tylko zatkac?
leszczu - Wto Maj 06, 2014 10:38

To jest uszczelka papierowa jak zakłada się bez żadnych silikonów.
Płyn pocieknie nie tylko z wężyka ale również wyleci trochę z głowicy.

Może narazie wstrzymaj się z ta wymianą uszczelki, tylko może spróbuj dokręcić kolektor.

hertz25 - Sro Maj 07, 2014 17:26

leszczu kolektor jest dokręcony :P probowalem kluczem nasadowym i więcej niedalo się dokrecic
Dudek - Czw Maj 08, 2014 09:27

Dorzucając od siebie do tematu to zauważyłem, że płyn u mnie "ucieka" przede wszystkim podczas jazdy.

Wczoraj sprawdzałem jego poziom i stwierdzam, że przez tydzień praktycznie go nie ubyło.

Na dniach oddam chyba samochód do mechanika, żeby zajął się kolektorem i sprawdził szczelność chłodnicy, bo niestety, ale nie za bardzo mam warunki pod blokiem, by zdziałać coś samemu :(

hertz25 - Nie Maj 11, 2014 15:31

siema miałem wymieniac uszczelke kolektora w sobote niestety jeszcze nie dostałem :cry: ale sprawdziłem ze po przejechaniu np. 10km i po zatrzymaniu się i odczekaniu plus minus 10-15 min i odkręcenie korka w zbiorniczku wyruwnujacym oczywiście odkrecalem pomalu żeby ciśnienie zeszlo ,zauwazylem ze po całkowitym ostygnięciu silnika i ponownym rozruchu zapalil pięknie bez szarpniec itp. wiec chyba na 100 ze to uszczelka kolektora hm jak myślicie ?
ruszti - Nie Maj 11, 2014 18:28

Dorzucę coś od siebie. Mi cieknie z pompy wody, a że jest ona pod osłoną to na pierwszy rzut oka nie widziałem wycieków stercząc nad silnikiem ;)
hertz25 - Nie Maj 18, 2014 13:27

wymieniłem uszczelke wrescie od kolektora paczatki były trudne heh ale uporałem się po dwóch godzinach był zlozony ,plynu trochę zleciało przez maly wężyk bo od chłodnicy nieodkrecalem :razz: po zabiegu silnik odpaliłem bez problemu i szarpania ,po ostygnięciu dobrych 30 min znowu proba poki co działa i już nieposzarpuje jak kiedyś mam nadzieje ze będzie dobrze
Dudek - Pią Maj 23, 2014 09:29

No a u mnie problem prawie się rozwiązał.

Wczoraj dojeżdżając do świateł zaczął mi lecieć dym spod maski.
Wskazanie temp na zegarach było w normie.

Zjechałem na pobocze, a na jezdni zobaczyłem cały swój płyn chłodniczy...

Pierwsze wrażenie po podniesieniu maski to uszczelka pod głowicą.

Jak się później okazało rozerwało mi wężyk doprowadzający/odprowadzający (tu się nie wypowiadam, bo nie wiem dokładnie) płyn do chłodnicy.

Czy u Was ten wężyk też spoczywa sobie na alternatorze?

[ Dodano: Pią Maj 23, 2014 09:29 ]
Dostałem właśnie info od mechanika, że wężyk wymieniony, ale niestety znaleźli plamy oleju wewnątrz wężyka...

Czyżby HGF?
Czy Wy również uważacie, że pora wymienić uszczelkę?

leszczu - Pią Maj 23, 2014 09:43

Dudek napisał/a:
ale niestety znaleźli plamy oleju wewnątrz wężyka...

Być może są to pozostałości po poprzednim hgf.

Dudek - Pią Maj 23, 2014 09:46

leszczu napisał/a:
Dudek napisał/a:
ale niestety znaleźli plamy oleju wewnątrz wężyka...

Być może są to pozostałości po poprzednim hgf.

Nic mi nie wiadomo, aby poprzedni właściciel wymieniał uszczelkę.

Teraz pytanie czy jeździć i obserwować czy od razu wymienić...
Jakie są jeszcze inne sposoby na "sprawdzenie" uszczelki poza szukaniem majonezu pod korkiem, pomiarem spalin w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej?

leszczu - Pią Maj 23, 2014 09:47

https://www.roverki.eu/po...objawy-hgf.html
Dudek - Pon Cze 09, 2014 12:28

No to u siebie do tej pory zaobserwowałem ubytek płynu, ale to było pewnie spowodowane dziurą w wężyku...

To może póki co nie będę robić HGF... Będę jeździł i obserwował jak wygląda sytuacja pod maską tym bardziej, że nie mam teraz wystarczających finansów na wymianę :/

[ Dodano: Pon Cze 09, 2014 12:28 ]
No i płynu znowu ubyło.
Gorsze jest to, że po odkręceniu korka zauważyłem własnie coś na wzór majonezu.

Czy przy HGF może to wystąpić też na korku od zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej?