Zobacz temat - [r200] zmiana silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r200] zmiana silnika

rudealis - Pią Maj 02, 2014 23:01
Temat postu: [r200] zmiana silnika
Witam pomalu przygotowuje sie do swapu i zastanawiam w co sie pcha 2.0t z r220 czy 1.8t z r75,Potrzebuje auto do jazdy na codzien nie do modyfikacji,wiec w gre wchodzi jazda na lpg.oczywiscie lpg do normalnej jazdy nie do upalania.Czekam na opinie
osarro - Nie Maj 04, 2014 11:19

Jezeli tylko taki wybór to bezapelacyjnie 2.0T na pewno dużo mniej awaryjny silnik,niestety z uwagi na wiek bedzie ciężko o mały przevieg a co za tym idzie zużycie wiec pewnie od razu remont takiego silnika może wchodzić w grę :/ 1,8T to na.pewno nieustajacy problem HGF wiec nie polecam lepszym wyborem byloby nawet wstawienie 1,8vvc od ZRa z uwagi na lepsze osiagi od 1,8T.
Na koniec zastanowilbym sie czy nie warto sprzedać auto i kupic cos z mocniejszym.silnikiem bo cenowo moze wyjsc podobnie.

Markzo - Nie Maj 04, 2014 12:40

osarro napisał/a:
1,8T to na.pewno nieustajacy problem HG

troche nie do końca...
osarro napisał/a:
lepszym wyborem byloby nawet wstawienie 1,8vvc od ZRa z uwagi na lepsze osiagi od 1,8T.

to juz bzdura :)

2,0T wchodzi elegancko w tą budę, bez spiny przy kompletnym dawcy w 2-3dni mozna to zrobić :)

jrdarus1 - Nie Maj 04, 2014 14:52

Wchodzi elegancko, odrazu zamiast tylnych siedzeń montuj dodatkowy zbiornik paliwa haha najlepiej przezroczysty aby widzieć monsuny i wiry hehehe
tuners - Nie Maj 04, 2014 19:28

jrdarus1 napisał/a:
Wchodzi elegancko, odrazu zamiast tylnych siedzeń montuj dodatkowy zbiornik paliwa haha najlepiej przezroczysty aby widzieć monsuny i wiry hehehe


Nie gadaj ze 100km na baku zrobisz :-) xD a tak serio to może dobrać jakieś słabsze wtryski i ubogą mieszankę to nie będzie rujnować portfela ale niewiem jak podtlenek lpg będzie się sprawował :-)

rudealis - Wto Maj 06, 2014 21:31

Mi bardziej chodzi po glowie 1.8t po 2004 roku,najbardziej ciekawi mnie hgf,osarro chyba niewiesz co mowisz 1.8t a 1.8 vvc to inna bajka
cortez - Wto Maj 06, 2014 22:30

Przyłącze sie do tematu swapu z czego silnik by mi podszedł do mg tf mam już dosyć tego silnika zrobiłem w nim hgf a przy okazji nowe większość części teraz a teraz znów widzę biała plamkę na końcu bagnetu:( a teraz słyszę jak ostro przyspieszę albo na wstecznym takie cykniecie może być ze oleju jest mało bo mam mały przeciek z półosi.

Ile wzioł by ktoś za silnik i kompletnego swapa ??

tuners - Sro Maj 07, 2014 12:38

Jak masz przeciek z półosi to olej ze skrzyni ucieka nie silnikowy co do zmiany zorientuj się co do silników toyoty bo w lotusie silniki z mg zastąpili toyotowskimi aczkolwiek niewiem czy to już nie poszło ze zmianą nadwozia
cortez - Sro Maj 07, 2014 12:47

No własnie wczoraj wyczytałem ze 3 silniki od toyoty by podeszły tylko z jaki kosztami by sie to wiązało całkowitymi ??
tuners - Sro Maj 07, 2014 16:05

Możesz pytać ale chyba nikt tego nie robił kwestia ile dłubania bo tak naprawdę każdy silnik wsadzić można ale jakim kosztem
Skoro wsadzali właśnie z toyoty to strzelam w ciemno koszt silnika, skrzynia + osprzęt to z dograniem elektroniki i upchnięciem do tej klitki od 2-4tys
W tej cenie powinni zrobić już tak żeby to wmiarę chodziło ale to już musisz pytac w firmach gdzie takie swapy robią najwyżej że robisz sam to pewnie koszta dodatkowe około 1000zł wyjdą

Remigiusz - Sro Maj 07, 2014 16:30

1.8t jest idealny na miasto na codzień :) duży moment bardzo nisko i śmiga to fajnie w budzie 200/25/źr
:)

Problem 2.0t dorwać ideal sztukę jak masz kasę to remontuje 2.0t ale ja bym szedł na 1.8t jak nie szukasz mega mocy a dynamicznie jako allrounder.

Markzo - Sro Maj 07, 2014 16:32

jak widać po przygodach Dzelo23, tak samo ciężko o dobre 1,8t :)
7Tomi - Sro Maj 07, 2014 21:23

osarro napisał/a:
nieustajacy problem HGF wiec nie polecam .


Ale to jest pier....... HGF to wada konstrukcyjna, i po wymianie uszczelki ma się spokój na kilka długich lat. No chya, że ktoś pałuje na zimnym non stop i później go boli HGFF to sorki ale pretensje do samego siebie... To samo o HGF można powiedzieć w przypadku Fiatów Peugotów Opli i 2 litrowych BMW... więc nie siejmy teorii z Roverem HGF gratis :/

cortez - Sro Maj 07, 2014 21:35

mam teraz wszytko zrobione po hgf i widzę plamkę na bagnecie białą więc, boje sie ze to znów mnie dopadło a nie dałem mu więcej niz do 4tys obrotów nie wiem co robić już z tym 6 tysięcy był bym w stanie poświecić ale dopiero za 2 wypłaty bo na razie mam zero oszczędności a macie jakieś namiary na warsztaty co sie tym zajmują
rudealis - Sro Maj 07, 2014 21:47

Czyli dobrze myslalem nad 1.8t,silnik lepiej jest kupic z auta ktorym mozna sie jeszcze przejechac i sprawdzic.150/160 km i sporo momentu by mi wystarczylo,mozna zawsze cos podubac na 190 km.Teraz kwestia z czym to spiac najlepiej myslalem nad skrzynia pg1 ze szpera? Tylko co z elektryka,co prosciej elektryke z r75 przezucic?czy odpalic na kompie z 1.4 i dodatkowy sterownik?
7Tomi - Sro Maj 07, 2014 22:09

cortez napisał/a:
mam teraz wszytko zrobione po hgf i widzę plamkę na bagnecie białą więc, boje sie ze to znów mnie dopadło a nie dałem mu więcej niz do 4tys obrotów nie wiem co robić już z tym 6 tysięcy był bym w stanie poświecić ale dopiero za 2 wypłaty bo na razie mam zero oszczędności a macie jakieś namiary na warsztaty co sie tym zajmują


Zawsze będą lekkie pozostałości ale ni panikuj od razu. Sprawdz czy sie nie przegrzewa. Zrób test na obecność gazów w płynie chłodniczym i spokój :)

cortez - Sro Maj 07, 2014 22:17

a jak ten test zrobić?? na razie kupiłem korek nowy od zbiorniczka bo zbiera mi sie ciśnienie nie umiem odpowietrzyć i murze wywalić ten zawór w kolektorze tylko nie wiem jak sie go pozbyć
sknerko - Czw Maj 08, 2014 08:25

Zdjąć kolektor ssący i wydłubać śrubokrętem, po czym założyć kolektor na nowej uszczelce. Ważniejszą zmiana jest założyć termostat PRT wtedy na pewno odsuniesz HGF w niebyt.

[ Dodano: Czw Maj 08, 2014 08:25 ]
Mój Landrower od HGF przejeździł już 120kkm ale po pierwszych 30kkm poprawka była i została uszczelka jeszcze raz wymieniona bo przy okazji uszczelniania silnika naprawiliśmy malusieńki wyciek na zewnątrz silnika spod głowicy.

cortez - Czw Maj 08, 2014 12:26

Gdzie mogę kupić taki termostat ??
dzelo23 - Czw Maj 08, 2014 12:52

Np. tu http://www.s-part.pl/55,p...-zt-tf-mgf.html
albo taki http://allegro.pl/termost...4197622294.html
podobno działają tak samo, ile w tym prawdy nie wiem. Ja u siebie mam od diesla.
Najlepiej jednak było by kupić komplet z przewodami bo kombinowanie trochę ciężkie jest.
http://www.s-part.pl/30,p....8-benzyna.html
Nie wiem tylko jak z miejscemna PRT w MG F

cortez - Czw Maj 08, 2014 14:02

No kupie ten osobny, zobaczę bo nie mieszkam w kraju i zobaczę jak to jest w Holandii
ile za to śpiewają tylko z tych opisów nie mam pojęcia gdzie co podłączyć u mnie w mg jest metalowa rurka od termostatu czyli termostat stary musze wywalić i gdzie zamontować ten nowy ?

sknerko - Czw Maj 08, 2014 14:19

Ze starego zostaje obudowa i wkłada się tam taka przelotkę (jest w zestawie) a resztę termostat właściwy z węzami trzeba kupić i podłączyć. Można znaleźć używane w landroverach freelanderach 1.8 bo często montowali w serwisach.
W landroverowy.pl tez jest cały zestaw ale droższy jak www.s-part.pl

cortez - Czw Maj 08, 2014 14:31

mół by mi ktos zaznaczyć gdzie ma sie znajdować ten termostat i co wywalić
sknerko - Czw Maj 08, 2014 15:59

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=589043#589043
Tu masz wszystko wyjaśnione z PDF włacznie

cortez - Czw Maj 08, 2014 16:41

oki jakoś z tym dam rady tylko na razie murze wydłubać ten zaworek z kolektora i tu znów problem bo muszę czekać 2 tygodnie na nową uszczelkę kolektora nie da razy założyć starej ta ma dopiero 3 tygodnie
BigBoyPL - Czw Maj 08, 2014 16:59

rudealis napisał/a:
Czyli dobrze myslalem nad 1.8t,silnik lepiej jest kupic z auta ktorym mozna sie jeszcze przejechac i sprawdzic.150/160 km i sporo momentu by mi wystarczylo,mozna zawsze cos podubac na 190 km.Teraz kwestia z czym to spiac najlepiej myslalem nad skrzynia pg1 ze szpera? Tylko co z elektryka,co prosciej elektryke z r75 przezucic?czy odpalic na kompie z 1.4 i dodatkowy sterownik?


Trzeba by zobaczyć czy taki ECU ze zdjętym immo z Rovera 75 1.8 ( nie turbo) zagada z 1.8 z 25/45/ZR/ZS/TF. Jeśli tak to przerabiasz sobie tylko wtyczkę pod MEMS3 i już masz gotowca ;]

MultecFSO - Czw Maj 08, 2014 18:18

Nie zagada bo w 75 jest czujnik położenia wału oparty na efekcie Halla, a nie indukcyjny jak w wolnossakach. A założenie takiego czujnika wiąże się z wsadzeniem dwumasy i Getraga. :razz:
rudealis - Czw Maj 08, 2014 19:44

Zagada? bo pisalem ze wkladam pg1,ale co mi z Ecu z 1.8 jak i tak potrzeba to wystroic innym sterownikeim zeby latalo z turbo,wiec na kompie z 1,4 powinien zagadac,Jakies rady?
BigBoyPL - Czw Maj 08, 2014 20:50

Chodziło mi wtedy o coś innego, mianowicie turbo jest tylko w r75 i mg zt. Sprawdzić można by było tylko ecu z N/A z R75 na silnikach 1.8 w 25/45 ale zapomniałem o tym czujniku ;p
Dopiero kiedy info że ecu z turbo działa można by zapakować 1.8 turbo prosto z r75 wraz z ecu. Niestety już wiemy że nie da rady.

Markzo - Czw Maj 08, 2014 21:46

Ale ja nie kumam... dać wiązke z ZT/75, ecu tak samo, wywalić immo i po sprawie, po co kombinować?
osarro - Czw Maj 08, 2014 23:11

Cytat:
Mi bardziej chodzi po glowie 1.8t po 2004 roku,najbardziej ciekawi mnie hgf,osarro chyba niewiesz co mowisz 1.8t a 1.8 vvc to inna bajka


Normalne w jednym jest turbina którą można podkręcić w VVC raczej będzie ciężko więc wiem co mówie ;)

7Tomi napisał/a:
osarro napisał/a:
nieustajacy problem HGF wiec nie polecam .


Ale to jest pier....... HGF to wada konstrukcyjna, i po wymianie uszczelki ma się spokój na kilka długich lat. No chya, że ktoś pałuje na zimnym non stop i później go boli HGFF to sorki ale pretensje do samego siebie... To samo o HGF można powiedzieć w przypadku Fiatów Peugotów Opli i 2 litrowych BMW... więc nie siejmy teorii z Roverem HGF gratis :/




Pier...to jest że jak się zrobi to będzie na wieki znam mnóstwo osób którym po zrobieniu wytrzymuje zazwyczaj 50-100 tys. Ta wada zostanie zawsze wadą i zawsze uszczelka będzie wypluwana nie ma opcji żeby zrobić i przejechać 150-200 tys takich R to na palcach policzyć.
Teoria z HGF gratis niestety jest i nic tego nie zmieni chyba że ktoś będzie jeżdzić non stop do 2000Rpm to może pojeździ nieco więcej,nie oznacza to żeby panikować sam przerabiałem HGF w R200 i tuż po sprzedaży nowy właściciel też dostał czyli po około 55 tys km.


Markzo napisał/a:
osarro napisał/a:
lepszym wyborem byloby nawet wstawienie 1,8vvc od ZRa z uwagi na lepsze osiagi od 1,8T.

to juz bzdura :)


1,8 150 km 1,8 VVC 160 KM więc raczej mówi za siebie chyba że chcemy kręcić turbine,jedyne do czego mogę się zgodzić że z turbiną będzie bardziej elastyczny a z VVC będzie trzeba bardziej wkręcać



Tak czy inaczej i tak wolałbym 2,0T :P

MultecFSO - Czw Maj 08, 2014 23:25

Markzo napisał/a:
Ale ja nie kumam... dać wiązke z ZT/75, ecu tak samo, wywalić immo i po sprawie, po co kombinować?


Nadal nie mamy sygnału o położeniu wału korbowego. Chyba że dorobić pierścień na koło pasowe i umieścić czujnik na jakimś customowym wsporniku.

Co do różnicy między VVC a Turbo to nie wziąłeś kolego pod uwagę faktu, że mimo mniejszej mocy turbodoładowany ma sporo więcej momentu (215Nm w stosunku do 174Nm). Z pewnością będzie bardziej elastyczny, bo jest dodatkowo płasko rozłożony, ale VVC też ma swój urok. Dzięki zmiennym fazom w zasadzie od 900obr jest już użyteczny moment obrotowy aż do 7200obr. :D No i dźwięk wolnossącej K-Serii to jest to. :mrgreen:

osarro - Czw Maj 08, 2014 23:29

Przecież napisałem że 1,8 T będzie bardziej elastyczny ...trzeba dokładnie czytać :P
Markzo - Pią Maj 09, 2014 05:57

osarro napisał/a:
1,8 150 km 1,8 VVC 160 KM więc raczej mówi za siebie chyba że chcemy kręcić turbine,jedyne do czego mogę się zgodzić że z turbiną będzie bardziej elastyczny a z VVC będzie trzeba bardziej wkręcać

nic tu nie mówi samo za siebie, bo mało ktore vvc trzyma serie ;] realnie ma blizej 145KM niż 160 ;] i niuta odpowiednio mniej :) wiec dalej kicha, bo turbo trzyma serie to raz, a dwa pompuje niutona dużo wczesniej i auto lepiej jedzie.

MultecFSO napisał/a:
Nadal nie mamy sygnału o położeniu wału korbowego. Chyba że dorobić pierścień na koło pasowe i umieścić czujnik na jakimś customowym wsporniku.

ale czekaj czekaj, nie można dać getraga? zostaje wtedy tylko kwestia polosi....albo dać 2mase i czujnik z 1,8t do pg1, ciekawe czy da rade to pożenić :)

sknerko - Pią Maj 09, 2014 09:24

cortez napisał/a:
nie da razy założyć starej ta ma dopiero 3 tygodnie

Można na starej uszczelce ale to jest loteria 50/50, czasem się uda i lata jak w moim freelu ale i tak po 5000km wypluło ją

MultecFSO - Pią Maj 09, 2014 11:23

O ile średnica tarczy i ilość zębów wielowypustu w piaście tarczy sprzęgła się zgadza to przynajmniej koło można posadzić, ale wątpię. Czujnik trzeba jakoś zamocować od góry bo wieniec znajduje się obok wieńca do rozrusznika. A oprócz kwestii półosi to jeszcze jest kwestia zamocowania do budy.
Markzo - Pią Maj 09, 2014 14:21

czyli jednak zostać przy pg1 i ogarnąć jakoś ten czujnik...
BigBoyPL - Pią Maj 09, 2014 18:29

Na upartego można ten sygnał przekonwertować. http://www.bimmerboost.co...ignals-reliably tylko nie wiadomo jak go przyjmie ecu ;]
Jako że największy tuner ecu do rovera ma już za sobą swapy 1.8T do MG ZR to zapytałem go jak on rozwiązał tą sprawę i czy nie da się tego zrobić programowo już w samym ECU.
Jak na razie nie słyszałem nic o klonowaniu map do ECU z benzyny roverka przez osoby prywatne w Polsce ale może takie rzeczy istnieją wtedy jeśli byłby możliwy remapik na VR sensor to składają się potencjalni klienci albo nawet jedna osoba na 1 ecu, a później je klonuje ze zmienioną mapką i powoli odzyskuje kaskę którą wydał.

A i 1.8T nie występuje tylko pod postacią 150HP, jest też wersja 160HP która występuje w MG ZT. Jeśli jest to kwestia ECU to wiadomo co trzeba zrobić. Też zapytałem o to mistrza remapu. Na jego stronie chwali się że da się wycisnąć z remapowanego ECU do 205HP ;]

MultecFSO - Pią Maj 09, 2014 19:23

BigBoyPL napisał/a:
Na upartego można ten sygnał przekonwertować. http://www.bimmerboost.co...ignals-reliably tylko nie wiadomo jak go przyjmie ecu ;]
Jako że największy tuner ecu do rovera ma już za sobą swapy 1.8T do MG ZR to zapytałem go jak on rozwiązał tą sprawę i czy nie da się tego zrobić programowo już w samym ECU.
Jak na razie nie słyszałem nic o klonowaniu map do ECU z benzyny roverka przez osoby prywatne w Polsce ale może takie rzeczy istnieją wtedy jeśli byłby możliwy remapik na VR sensor to składają się potencjalni klienci albo nawet jedna osoba na 1 ecu, a później je klonuje ze zmienioną mapką i powoli odzyskuje kaskę którą wydał.

A i 1.8T nie występuje tylko pod postacią 150HP, jest też wersja 160HP która występuje w MG ZT. Jeśli jest to kwestia ECU to wiadomo co trzeba zrobić. Też zapytałem o to mistrza remapu. Na jego stronie chwali się że da się wycisnąć z remapowanego ECU do 205HP ;]


A ten tuner to ZandF ? :) Szkoda, że to taka droga impreza. Taniej byłoby pójść w Ecumastera. A co do zgrywania mapy to nie sądzę by to było możliwe. Na pewno sterowniki są po remapie w jakiś sposób zabezpieczone, chyba nie byli by tak głupi... :)
Prościej jest wykorzystać sterownik z 1.8 Stepspeeda (który ma czujnik indukcyjny) i wgrać mu wsady z Turbo. Chodzi konkretnie o dodatkowego scalaka na płytce... :)

rudealis - Pią Maj 09, 2014 19:28

Ja sie gdzies spotkalem ze jest to kwestia kola zamachowego te 150 i 160 km ale tego to nie jestem pewien musial bym poszukac,co do czujnika zastanawia czy te czujniki roznia sie tulko zasada dzialania czy rowniez sygnalem ktory odbiera komputer moze sygnal jest taki sam?
dzelo23 - Pią Maj 09, 2014 19:35

Różnica 150 a 160 to podobno tylko mapa. Taki myk bo mg to sportowy bardziej od rovera
BigBoyPL - Pią Maj 09, 2014 21:54

rudealis napisał/a:
Ja sie gdzies spotkalem ze jest to kwestia kola zamachowego te 150 i 160 km ale tego to nie jestem pewien musial bym poszukac,co do czujnika zastanawia czy te czujniki roznia sie tulko zasada dzialania czy rowniez sygnalem ktory odbiera komputer moze sygnal jest taki sam?

To chyba najlepszy obrazek tłumaczący wykresy :
http://cdn.shopify.com/s/...pg?v=1396986358
Po lewej czujnik wykorzystujący efekt halla, daje prostokąt (powiedzmy że jest to sygnał cyfrowy), w którym wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się częstotliwość (czyli im więcej obrotów tym więcej prostokątów w danym okresie czasu ;] ). Wartość napięcia to zawsze albo 0 albo 5V.
Po prawej VR/Magnetyczny/Indukcyjny (jak zwał tak zwał) czujnik w którym sygnał wraz ze wzrostem obrotów nie tylko zmienia się częstotliwość ale także napięcie (jak piszą na obrazku nawet do 100V ;] )

Koledzy jeszcze wszyscy zapomnieliśmy o jednej rzeczy ;] Mianowicie koło zamachowe od Rovera 75 jest inne ze względu na ten czujnik ;]
Ale ratuje nas to że ma tyle samo ząbków i przerwy w tych samych miejscach.
Tylko że właśnie ze względu na inny typ czujników i inne pole ich działania zęby są inaczej wyprofilowane.

Markzo - Sob Maj 10, 2014 08:52

a nei da rady przerzucić wieńca? na koła z normalnego 1,8? i wtedy by zostało wsio z pg1 itp, a czujnik z 75.
BigBoyPL - Sob Maj 10, 2014 20:08

Dobra oto czego się dowiedziałem od zandf :
Różnica 10hp pomiędzy MG ZT a R75 nie tkwi w mapie a w doładowaniu, dlatego tylko w przypadku MG ZT można uzyskać 205hp, w przypadku Rovera 75 jest to 190hp.
Ecu z R75 nie będzie na 100% działało z czujnikiem indukcyjnym z pg1 bez przeróbek.
w MG ZR turbo który jest na jego stronie zostało zastosowane ECU z wersji ze steptronic, wgrano zmodyfikowaną mapę od 1.8 turbo. Tylko ECU ze steptronic albo oryginalne od 1.8turbo posiada kontrolę boostu na pinie numer 48 ( w steptronic który jest w n/a jest wyrzucony programowo a na jego miejsce jest wrzucona kontrola CVT, ciekawe czy jest automat z 1.8 turbo :D )
Zremapowane gotowe ECU niezależnie od tego co chcecie (najwyższy przyrost mocy oczywiście) kosztuje 399EUR razem z przesyłką. Myślę że za tą cenę znajdzie się kilka firm które wam zestroją to na jakimś "piggybox"ie.

Teraz dalej kontynuując o zamachu.
Jeśli to dobrze ogarniam to czujnik wału w R75 jest umieszczony w pozycji 180° do zamachu, bo zęby są umieszczone u góry zamachu. Natomiast czujnik z innych pracuje w pozycji 90° do zamachu bo w nim zęby są umieszczone w środku.
Niezależnie od tego czy to prawda czy nie można by przerobić zamach mechanicznie doklejając (hardcore) albo dokręcając (bardziej bezpiecznie) cieniutkie zęby na zamachu (pod warunkiem że tam jest na to miejsce) i wcisnąć na siłę czujnik z r75 do pg1, ewentualnie gdy byłby za szeroki spiłować, w ostateczności inną obudowę albo inny czujnik ;]

Markzo - Sob Maj 10, 2014 23:34

BigBoyPL napisał/a:
Różnica 10hp pomiędzy MG ZT a R75 nie tkwi w mapie a w doładowaniu, dlatego tylko w przypadku MG ZT można uzyskać 205hp, w przypadku Rovera 75 jest to 190hp.

tu jest dla mnie jest sprzeczność totalna. To czym się róznią? turbiną? za poziom doładowania odpowiada ebc - sterowane z kompa. Zatem? dla mnie coś tu nie gra...

BigBoyPL napisał/a:
Jeśli to dobrze ogarniam to czujnik wału w R75 jest umieszczony w pozycji 180° do zamachu, bo zęby są umieszczone u góry zamachu. Natomiast czujnik z innych pracuje w pozycji 90° do zamachu bo w nim zęby są umieszczone w środku.
Niezależnie od tego czy to prawda czy nie można by przerobić zamach mechanicznie doklejając (hardcore) albo dokręcając (bardziej bezpiecznie) cieniutkie zęby na zamachu (pod warunkiem że tam jest na to miejsce) i wcisnąć na siłę czujnik z r75 do pg1, ewentualnie gdy byłby za szeroki spiłować, w ostateczności inną obudowę albo inny czujnik

prsote pytanie, czy da się przełożyć wieniec z koła getraga na koło pod pg1, albo dorobić wieniec typowo pod pg1? jedyne sensowne rozwiązanie :)

dzelo23 - Nie Maj 11, 2014 08:23

Automat z 1.8 turbo podobno jest i ja mialem z takiego silnik, Markzo podobno widziałeś dawce, potwierdzasz?
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93258&start=0
Na jednym ze zdjęć widać koło zamachowe z zaznaczonymi spawami na czerwono. Te koło przyszło razem z silnikem i sprzedawca twierdził że to jeździło z automatem.

Markzo - Nie Maj 11, 2014 09:04

dzelo23 napisał/a:
Markzo podobno widziałeś dawce, potwierdzasz?

hmm.... coś mi świta o złotym 1,8t z automatem ale nie dam sobie ręki uciąć ;)

Patrząc na foto z tamtego tematu można by pomyśleć o przerzuceniu wieńca, jesli srednice kól zamachowych są takie same ;)

dzelo23 - Nie Maj 11, 2014 09:28

;) podobno ten złomek siedział w złotym.
Odnośnie koła, leży u mnie niepotrzebne wiec jak coś to dajcie znać.

Markzo - Nie Maj 11, 2014 09:53

dzelo23 napisał/a:
podobno ten złomek siedział w złotym.

bardzo możlwie ;)

marekp90 - Pon Lip 25, 2016 13:44

Hej, nie będę zakładał nowego tematu więc odkurzę stary :)

Czy ma ktoś jakieś linki albo informacje czy da rade upchać silnika saaba b202 do r200 ? Mam opcję kupić dosyć tanio (3500zł) całe auto z bdb silnikiem itd. na dawce części. I nie wiem czy rzeźbić czy olać i szukać jakiegoś dawce z t-seria :roll:

Markzo - Pon Lip 25, 2016 17:20

Wszystko da rade, kwestia kasy ;)
marekp90 - Pon Lip 25, 2016 17:51

Ale pytanie tylko co bardziej oplacalne :) nikt takiego tematu chyba nie ruszal :/ albo przynajmniej nie umie znalesc

Btw. Literowka, silnik b204

Markzo - Pon Lip 25, 2016 21:17

Nikt tego nie ruszał, bo to nie ma sensu ;) po prostu ;) masz luźne 10k to się baw ;) i przecieraj szlaki ;)