Zobacz temat - STRZEMO - TOMCAT Rover 220 Coupe Turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - STRZEMO - TOMCAT Rover 220 Coupe Turbo

Strzemo - Czw Cze 12, 2014 23:59
Temat postu: STRZEMO - TOMCAT Rover 220 Coupe Turbo
Rover 220 Coupe Turbo

Silnik: T16 2.0 Turbo
Moc: Za jakiś czas wpadnie hamownia.

Silnik:
Seria

Plany:
- żeby działał

Dolot:
Done:
- Stożek Apexi

Plany:
- Większe Turbo
- Pełne FMIC
- Spory Intercooler w zderzaku
- Filtr Injen

Wydech:
Done:
jeden środkowy przelot, końcowy Apexi 3"

Plany:
- Pełen przelot 2.5"

Zawieszenie:
Póki co !@!$# tuleje wszędzie.

Plany:
- Full poliuretan
- Tylne dolne wahacze Skunk2 LCA (Honda 5gen)
- Gwint AVO/GAZ lub ewentualnie Suspension Kit GMAX/PI Suspension/Koni
- Rozpórki: Przód góra, Tył góra i dół
- Mocniejszy tylny sway bar

Wnętrze:
Done:
- OMP kubeł + schrothy na zwijaczu czekają na montaż

Plany:
- Dodatkowe zegarki - Boost, Temp. oleju, Ciśnienie oleju
- Wybebeszenie wszystkiego co niepotrzebne
- Klatka
- Akumulator do tyłu

Hamulce:
Seria

Plany:
- Swap hamulcy na:
przód 2 tłoczki brembo, tył 262mm / Prelude swap czyli 282 przód 262 tył
- Pomodzenie regulatora hamowania
- Większa pompa hamulcowa

Koła:
Done:
- O.Z Superturismo 16x7.5 et 37 + Dunlop Sp Sport 9000 205/50


Zdjęcie zaraz po kupnie:

tuners - Pią Cze 13, 2014 08:35

Fajnie że wróciłeś do marki :-) i że kolejny projekt się szykuje :-) . Tylko błagam bez wyprzedzania na zakrętach :-P powodzenia
flapjck1 - Pią Cze 13, 2014 08:38

bomba! ale na te wahacze made in china od skunka to szkoda kasy :) kupuj polibusze z bikopuru, wsadzaj gdzie się da - to będzie lepiej wydany pieniadz
Strzemo - Pią Cze 13, 2014 11:57

Spokojnie polybushe wpadną wszędzie gdzie się da ;)
Skunki chcę założyć dlatego że przez minimalnie inny kształt mocowania amortyzatora trzeba obrócić jego dolne widełki i robi się minimalny negatyw a ten jest mi potrzebny bo nowe koła przez chyba et37 wyszły trochę za "prosto".
Zobaczymy jeszcze jak to siądzie na moim rozwiązaniu na chwilę czyli amor seria + spring mts -40 ;)

Pawkaz - Pią Cze 13, 2014 13:55

Wyczaiłeś go na allegro ?
Strzemo - Pią Cze 13, 2014 14:44

Tak ale nie był wystawiony tylko w aukcjach zakończonych ;)
flapjck1 - Pią Cze 13, 2014 15:04

to jak chcesz poprawić katy z tylu to zainwestuj w regulowane gorne wahaczyki ( te krociotkie ), jest w pl jest typo który robi bardzo ladne, jest oferta na allegro ( szukaj do hondy ), podlinkowalbym ci, ale aktualnie nie przerwa tech. na alle jest :)


cos w ten desen http://www.j-parts.pl/upl...a931f6666d4.jpg

greg-si - Pią Cze 13, 2014 16:57

Fajny Tomcat, więcej zdjęć proszę :)

Strzemo napisał/a:
Skunki chcę założyć dlatego że przez minimalnie inny kształt mocowania amortyzatora trzeba obrócić jego dolne widełki i robi się minimalny negatyw a ten jest mi potrzebny bo nowe koła przez chyba et37 wyszły trochę za "prosto".

Mocowanie amortyzatora tylnego w tym zawieszeniu nie ma nic wspólnego z pochyleniem koła. Wysokość zawieszenia owszem ma znaczenie na pochylenie koła.
flapjck1, to co podałeś to lipa, tuleja szybko siada. Chyba że weźmiesz od razu wyślesz do Olkusza żeby wrzucili nowe tuleje. Ogólnie Camber Kit dobra rzecz z tyłu.

Jak go posadzisz niżej to będzie dobrze jeździł na 17' :D Chyba że będzie tarło :)
A MTS przy tym silniku wydaje mi się nieporozumieniem.

Strzemo - Pią Cze 13, 2014 18:39

MTS to rozwiązanie chwilowe aczkolwiek znam kilka aut 300+ ktróre ostro targają na mts'ach.

Jeśli tylko ktoś będzie sprzedawał gwint od zr'ki to będzie gewinde ;)

Na razie kompletuję zawieszenie, do zamówienia idą wahacze przednie, łaczniki stabilizatora, drążki, końcówki drążków, tylne dolne wahacze skunk2 i camber kit.
Jak wszystko przyjedzie pakuje to do auta i wiozę do olkusza żeby na wszystko założyli poli i na furę.

Ew. jeśli będzie lipa z kasą to całe zawiecho wyląduje na aucie a poli za jakiś czas ;)

Markzo - Pią Cze 13, 2014 23:12

Dobrze Cie znów widzieć na forum ;) i jednak upragnione 2,0T hehe :D czekam na dalsze mody :ok:
flapjck1 - Sob Cze 14, 2014 00:28

greg-si napisał/a:
Fajny Tomcat, więcej zdjęć proszę :)

Strzemo napisał/a:
Skunki chcę założyć dlatego że przez minimalnie inny kształt mocowania amortyzatora trzeba obrócić jego dolne widełki i robi się minimalny negatyw a ten jest mi potrzebny bo nowe koła przez chyba et37 wyszły trochę za "prosto".

Mocowanie amortyzatora tylnego w tym zawieszeniu nie ma nic wspólnego z pochyleniem koła. Wysokość zawieszenia owszem ma znaczenie na pochylenie koła.
flapjck1, to co podałeś to lipa, tuleja szybko siada. Chyba że weźmiesz od razu wyślesz do Olkusza żeby wrzucili nowe tuleje. Ogólnie Camber Kit dobra rzecz z tyłu.

Jak go posadzisz niżej to będzie dobrze jeździł na 17' :D Chyba że będzie tarło :)
A MTS przy tym silniku wydaje mi się nieporozumieniem.


wiem ze ten chinol to lipa, ale ktoś w pl to robil sam na tulejach albo olkuszowych albo bikopurowych - i ten stuff chciałem polecic

greg-si - Sob Cze 14, 2014 16:08

Strzemo napisał/a:
MTS to rozwiązanie chwilowe aczkolwiek znam kilka aut 300+ ktróre ostro targają na mts'ach.

Nie chodzi o moc a masę auta.

Wojtek88 - Sro Cze 18, 2014 12:53

MTS jest dobry do gleby, ostrej gleby, jako zawieszenie do sportu sprawdza się ekhem.. średnio, niemniej jednak kierowca ogarnięty, jest w stanie na takim zawieszeniu powalczyć z szybszymi od siebie ^^

Wahacze lca są o tyle fajne, że są lżejsze od seryjnych, fake'i, które zalały teraz cały internet są dobrym rozwiązaniem, ale wypadałoby wymienić w nich tulejki, olkusz ma je w ofercie (dorobił pod konkretny wymiar). Jeśli będziesz zmieniał amorki na inne to sprawdz długość widełek amortyzatora, które przykręcasz do wahacza poprzecznego (lca skunk2), może się okazać, że będą za krótkie.. :roll:

Bardzo ładne auto, mam słabość do tego koloru i modelu :)

Strzemo - Pią Cze 20, 2014 14:45

Póki co są ambitniejsze plany, poliuretany wstrzymane ale mam wahacze tylne Skunka, części jeśli chodzi o zawiecho przednie itd.
Czekam aż przyjedzie gwint na tył MTS'a od Hondy i przedni komplet FK Automotive od Golfa 4.
Tak więc zaczynam od gleby ;)

Pyros - Pią Cze 20, 2014 15:44

Gleba + 17" daje pożądany negatyw i auto bardzo dobrze zaczyna się prowadzić. Zainwestuj w większe heble bo seria to totalna porażka. Dopóki nie włożyłem do swojego tomcata 300mm, też uważałem że seria nawet coś ogarnia, ale byłem w wieeelkim błędzie ;)
Strzemo - Sob Cze 21, 2014 16:56

Jest gwint przód Raceland od swetra (nigdy nie miałem niczego z tej firmy zobaczymy jak siądzie) gwint tył MTS V3 od Hondy, są wahacze tył S2, wahacze przód, drążki kierownicze i końcówki od Teknorota i łączniki stabilizatora od Delphi. Myślę że razem z zawiecho wpadnie wymiana termostatu i hamulców. Na początek wpadną 282 od pralki na klockach ate i tarczach bodajże mikody.
Całość będę zakładać jak najszybciej.

Jeśli wszystko pyknie gwint do tomcata można mieć (jak np w moim przypadku) za 900 zł, no chyba że sprzedam przód od civa i tył od golfa wtedy jeszcze taniej ;)

Kozik - Sob Cze 21, 2014 18:01

Strzemo napisał/a:
na klockach ate


to nie do szybkiego auta, ferodo lub mintex, na mintexie nie jeździłem ale ponoć super osobiście jeżdżę na ferodo, tarcze mikody jeśli już to nacinane nawiercane

Markzo - Nie Cze 22, 2014 13:26

Ciekawa kombinacja, nie spotykana na tym forum raczej :D przydałoby się go na zywo obejzeć ;)
marekp90 - Pon Kwi 06, 2015 22:47

Jakieś nowości?
Markzo - Nie Lis 22, 2015 01:48

marekp90 napisał/a:
Jakieś nowości?

o tak, są nowości ;) po 1,5 roku stania, auto wreszcie wraca na drogi :D motor nie odpalał, było kilka dziwnych patentów - pierwszy sukces już jest :) jeździ o własnych siłach ;)

tutaj krótki filmik z pracy motoru:
https://www.youtube.com/watch?v=feFAHHQJfkU

Jednak silnik ma paręnaście kilometrów od złożenia, stąd klepanie popychaczy itp ;) Mam nadzieję, że niedługo oddam go Wojtkowi ;)

Strzemo - Nie Lis 22, 2015 01:57

Oczywiście wszystko tylko i wyłącznie dzięki zaangażowaniu Markzo i jego chęci pomocy ;)
Miejmy nadzieję że za niedługo temat odżyje i wpadną jakieś zdjęcia, mody i tego typu podobne.
Póki co wszystko wygląda na to że Markowi udało się wskrzesić trupa :)

Markzo - Nie Lis 29, 2015 11:18

Tomcat gotowy ;) jeździ, ryczy, sapie i pali lacza ;) aż miło ;)

Sam układ napędowy wydaje się być w bdb kondycji, dużo zaniedbań było spowodowanych przez poprzednich serwisantów, np: dwie uszczelki pokrywy zaworowej, założone jedna na drugiej; świece sklepane na 0,2mm czy tak usunięta klima, że nawet czujnik temperatury na zegary czy przekaźnik wiatraków wywalili :/ do tego masa pierdół w każdym mozliwym miejscu napsuta. Teraz auto musi zacząć jeździć, bo na pewno coś jeszcze się pokaże do poprawek - ale to już na wiosne, z jakimiś modami :D

pamiątkowe foto ;)


Strzemo - Sob Gru 05, 2015 19:02

Mały UP w związku z reanimacją samochodu.
Wszystkie części zgromadzone przez ostatni rok muszą zostać wrzucone, skrzynia ożywiona silnik ożywiony, generalnie dzięki Markzo auto wraca do formy.

Markzo - Nie Gru 06, 2015 22:07

Miło było wreszcie poznać osobiście ;) mam nadzieje, że teraz auto będzie dawać masę frajdy z jazdy :D no i wrzucaj foty, bo coś ptaszki ćwierkali, że jakieś kubełki wpadły? ;>
Strzemo - Pon Cze 06, 2016 02:38

Od czasu wizyty u Markzo auto dostało nowe zawieszenie oparte na czerwony Koni i sportowych, obniżających sprężynach cobra -40mm. Amortyzatory zregenerowane w Pecarze Katowickim, sprężyny nowe dorwane na olx. Wpadł kubełek OMP RS razem z pasami Schrotha na elektrozwijaczach. Zamontowany również został shortshifter robiony customowo przez pewnego kolesia dla Civiców 5 generacji oraz tylne wahacze Skunk2 również od cifa 5g.
Największa różnica odczuwalna w prowadzeniu to mocne spięcie układu kierowniczego, rewelacyjne trzymanie w zakrętach przy (jak trzeba) ciągle jednak amortyzacji. Springi Cobry polecam ze szczerego serca.

Samochód jest na sprzedaż. Więcej w dziale giełda - sprzedam.