Zobacz temat - [R75 2.0 V6] Kilka problemów z Roverem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 2.0 V6] Kilka problemów z Roverem

mikoprotek - Sob Cze 14, 2014 10:45
Temat postu: [R75 2.0 V6] Kilka problemów z Roverem
Witam serdecznie, po pięciu latach znów zakupiłem roverka mimo wcześniejszych złych doświadczeń (rover 214i) znów zaufałem sercu i zakupiłem najpiękniejsze auto jakie kiedykolwiek miałem rovera 75 :)

Samochód kupiłem od pierwszego właściciela w kraju który sam sprowadził sobie auto z zagranicy z podwórka od właściciela a nie od turasa z komisu ale do rzeczy.

Jak wiadomo każde używane auto ma jakieś wady, w moim kilka już zdążyłem wyeliminować kierując się poradami z forum, byłą wymiana wahacza prawego, końcówki drążka prawa strona, odetkanie odpływów i wymiana oleju.

Niestety nie mogę znaleźć tematu z problemami które mnie dotykają, dlatego proszę o pomoc.

1. Wydaję mi się, że ciężko kręci się kierownicą, płyn do wspomagania jest, pompa nie hałasuje, a kręci się stosunkowo ciężko - moje pytanie czy w tych Roverkach tak już jest czy coś jest nie tak?

2. Nierówna praca silnika, nie ma tragedii ale obroty na postoju delikatnie falują, samochód trzyma jakieś 750 obrotów i czuć delikatne falowanie, widać to również na obrotomierzu wskazówka faluje bardzo małe jest to falowanie ale widać. Ponadto podczas ruszania na niskich obrotach autko leciutko jakby przerywa, na wyższych idzie jak powinno. Spalanie w mieście przy spokojnej jeździe wynosi 12- 13 litrów beny, może ma to jakieś znaczenie?

3. Sprzęgło, biegi wchodzą super ale sprzęgło pracuje stosunkowo ciężko, jest ciężkie do "wyczucia" tutaj kolejne pytanie, czy te roverki tak mają czy można coś z tym zrobić.

4. Nie domyka się popielniczka na panelu pod klimatyzacją - miał ktoś podobny problem i czy jest jakieś rozwiązanie tego ?

5. Poduszka pod silnikiem tak zwana "Ósemka", macie może namiar gdzie można zamówić same gumy do poduszki? Koszt kompletnej nowej około 500 zł jest trochę przerażający :)

Z góry dziękuje za pomoc :))

stazaj88 - Sob Cze 14, 2014 11:28

Cytat:
3. Sprzęgło, biegi wchodzą super ale sprzęgło pracuje stosunkowo ciężko, jest ciężkie do "wyczucia" tutaj kolejne pytanie, czy te roverki tak mają czy można coś z tym zrobić.


Było coś wymieniane w układzie sprzęgła, może pompka sprzęgła z BMW?. U mnie w poprzednim roverku po wymianie kompletnego sprzęgła na luka też bardzo ciężko zaczęło pracowac sprzęgło

Cytat:

4. Nie domyka się popielniczka na panelu pod klimatyzacją - miał ktoś podobny problem i czy jest jakieś rozwiązanie tego ?


Miałem coś takiego, był urwany plastikowy bolec - zamiast niego wkręciłem małego wkręta i to załatwiło sprawe

Cytat:
5. Poduszka pod silnikiem tak zwana "Ósemka", macie może namiar gdzie można zamówić same gumy do poduszki? Koszt kompletnej nowej około 500 zł jest trochę przerażający :)


Ja u siebie zamontowałem powerflexy koszt ok 300zł, kiedyś był na allegro wkład z tedgumu ok 100zł

mikoprotek - Sob Cze 14, 2014 11:34

Nie wiem czy było coś robione ze sprzęgłem, mógłbyś dokładniej napisać gdzie wkręcić wkręt?
paolinio - Sob Cze 14, 2014 12:39

mikoprotek, ósemki nie musisz wymieniać całej. Na allegro jest sam wkład za 60 zł, kupowałem go z miesiąc temu.
http://allegro.pl/poduszk...4325401941.html

TomaszM - Sob Cze 14, 2014 12:58

Ad 1. - taka charakterystyka, u mnie tez chodzi ciut ciężej niż w niektórych autach, ale jest lepsze czucie, biorę to za zaletę.

Ad 2. - powinny być obroty 650 i równe, jeśli chodzi o przerywanie - wymieniłbym tak czy siak świece zapłonowe, od tego się zaczyna.

Ad 3. - sprzęgło w R75 jest faktycznie trochę gorsze do wyczucia niż u konkurencji, jeśli nic się nie dzieje, trzeba się po prostu przyzwyczaić.

Ad 5. - w każdym sklepie z częściami powinni Ci zamówić same tuleje, ja chyba wziąłem od diesela, podobno trochę mocniejsza.

mikoprotek - Sob Cze 14, 2014 13:48

I to się nazywa w pełni satysfakcjonująca odpowiedź :)

Bardzo dziękuje za pomoc :)