Zobacz temat - [R620SDi] Nie mam czujnika temperatury oleju?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620SDi] Nie mam czujnika temperatury oleju?

Mattheo - Nie Cze 15, 2014 13:58
Temat postu: [R620SDi] Nie mam czujnika temperatury oleju?
Witam, byłem z nabiciem klimatyzacji i działa na krótko lecz coś jest teraz z elektryką.
Po poczytaniu trochę na ten temat na forum wiem że muszę wymienić przekaźnik klimatyzacji (ten duży na 12V) lub sprawdzić zwierając styki czujnik temperatury oleju.
I tutaj jest pies pogrzebany iż ja owego czujnika chyba nie posiadam albo znaleźć go nie mogę...
Wiele osób opisuje go że jest za prawym kołem obok filtra oleju lecz u mnie nic tam nie ma z wiązką elektryczną, tylko same twarde rurki :(

Wie ktoś czy taki czujnik występuje w moim Roverku czy może źle szukam?
Pozdrawiam!


Rover 620 SDi, 1995r

Matheeo - Nie Cze 15, 2014 18:31

Jak wejdziesz pod autko to po lewej masz filtr oleju i tuż nad nim jest czujnik temperatury oleju :) idą do niego dwa czerwone kabelki.
Mattheo - Nie Cze 15, 2014 18:38
Temat postu: mati
Kolego, niestety w okolicach filtra oleju nie mam żadnych przewodów elektrycznych, same rurki nieco grubsze od długopisa...
BODZIO-gol - Nie Cze 15, 2014 21:15

to prawda co pisze Matheeo oglądałem pompy na allegro i jest wkręcony czujnik nad filtrem ale u mnie jest wkręcona rurka która idzie do turbiny i za groma nie możemy zlokalizować czujnika oleju od strony rozrządu i od strony grodziowej brak jakichkolwiek czujników i przewodów

[ Dodano: Nie Cze 15, 2014 21:15 ]
gdzie jest czujnik oleju w r 620

Matheeo - Nie Cze 15, 2014 21:47

Powinien być tutaj jak na załączonych obrazkach. Jutro zrobię zdjęcie i wstawię może to wam pomoże w lokalizacji :)
Mattheo - Nie Cze 15, 2014 23:36
Temat postu: hehe
Kolego u mnie wychodzi jeden wąż do turbo ale czujnika nie widać.
Proszę zdjęcia, ostatnio padało więc jest wszystko zachlapane i ciężkie dojście by dokładnie zrobić zdjęcie.. :roll:











Matheeo - Pon Cze 16, 2014 00:16

O widzisz to wszystko jasne jeśli mnie pamięć nie myli to ja mam tam dwa czujniki a ty nie masz żadnego właśnie w tych miejscach połączonych rurką jutro zrobię zdjęcia by być pewnym na 100%.

A co do wtyczki która szła do czujnika to patrząc na pierwsze zdjęcie masz wiązkę kabli i w tym miejscu co zaznaczyłem wychodzi u mnie no może troszkę bardziej pod plastikową pokrywą kabelek z wtyczką który jest podłączony do tego czujnika.

Mattheo - Pon Cze 16, 2014 01:22

No właśnie szukałem dwóch czerwonych kabelków, bo doczytałem się że koledzy z forum mają taki kolor tych kabelków prowadzących od wiązki do czujnika. U mnie zdejmując plastikową obudowę można doszukując się dostrzec dwa brązowe.
Jakby mi ktoś mógł powiedzieć czy od tego czujnika idzie jakiś bezpiecznik lub czy mogę dotrzeć do jego wiązki gdzieś indziej żeby móc zewrzeć te przewody.

Matheeo - Pon Cze 16, 2014 10:19

Proszę u mnie wygląda to tak. Na żółto zaznaczyłem czujnik i miejsce wyjścia kabelków do niego. Ogólnie u mnie jest ich tam dwa jeden z boku drugi z góry, ale ten górny nie wiem do czego służy :)
Mattheo - Pon Cze 16, 2014 11:14

No niestety u mnie w tamtych rejonach jak widać nie ma nic elektrycznego xd
W SDi podobno występuje i jest jakoś powiązany z klimatyzacją ale no niestety nie mogę go zlokalizować ;x

Dzięki Matheeo za fatygę robienia zdjęć, masz piwo u mnie :)
Masz może jakieś pomysły gdzie to może być?

SEGE - Pon Cze 16, 2014 11:26

Aż normalnie dzisiaj chyba wjadę na kanał i zobaczę jak to jest u mnie i gdzie ewentualnie można tego szukać ;) Sprawdzałeś czy prąd dochodzi do przekaźnika?
Mattheo - Pon Cze 16, 2014 11:57

Heh, no do przekaźników prąd dochodzi tak jak powinien sądzę.
Mam nowy przekaźnik i nowy czujnik ciśnienia, tylko na jednym styku gdy sprawdzam neonówką 12V to żarówka lekko bździ, tak powinno być?

Dziś przyszedł przekaźnik i chwilę temu sprawdzałem czy klima załączy i elektromagnes sprężarki załączył się chwilę po podniesieniu obrotów silnika lecz zaraz się wyłączył. Sądzę że czynnik mógł uciec iż jakaś mała nieszczelność była po zamontowaniu nowego węża klimy, co dali radę to dokręcili ale nic więcej nie zrobili...

Obawiam się że nie ma dobrych fachowców od klimy w moim regionie..

SEGE - Pon Cze 16, 2014 16:25

Powiedz skąd Ty dokładnie jesteś?

Klima się załączyła i wyłączyła a sprawdzałeś na dłuższą metę?

Mówisz że kontrolka 12v ledwo bździ, podłącz miernik elektroniczny i zobacz jakie napięcie idzie

Mattheo - Pon Cze 16, 2014 17:19

Okolice Ostródy, jeden styk z tych chyba sześciu świeci słabiej przy włączonym silniku i klimatyzacji. Przy pierwszym uruchomieniu silnika po włożeniu nowego stycznika klima załączyła na chwilę i zaraz się wyłączyła. Jutro rano jadę na sprawdzanie szczelności (nie liczę który raz z rzędu) ale też nie przewiduję cudu że mi to naprawi, przez telefon mechanik zapytał który to rocznik i powiedział że stara instalacja to to, to sramto...
kataklysm - Wto Cze 17, 2014 01:07

Mattheo napisał/a:
Okolice Ostródy, jeden styk z tych chyba sześciu świeci słabiej przy włączonym silniku i klimatyzacji. Przy pierwszym uruchomieniu silnika po włożeniu nowego stycznika klima załączyła na chwilę i zaraz się wyłączyła. Jutro rano jadę na sprawdzanie szczelności (nie liczę który raz z rzędu) ale też nie przewiduję cudu że mi to naprawi, przez telefon mechanik zapytał który to rocznik i powiedział że stara instalacja to to, to sramto...


Ja chyba też nic tam nie mam :) model DI może to jakaś różnica jest ?

Mattheo - Wto Cze 17, 2014 17:55

kataklysm napisał/a:
Ja chyba też nic tam nie mam :) model DI może to jakaś różnica jest ?


Ja również mam na karoserii napisane 620Di lecz w dowodzie mam SDi...
Mam pod maską wtyczkę przyczepioną plastikową zszywką do karoserii i idą w niej 2 czerwone przewody, jeden cały czerwony drugi jest czerwony z siwym paskiem. Może to mój czujnik? :D

[ Dodano: Wto Cze 17, 2014 17:55 ]
Hehe, powiem Wam tak, że nie wiem po co ktoś wymyślił że czujnik temperatury oleju jest potrzebny w klimatyzacji ale u mnie najważniejsze są dwa: ciśnienia w osuszaczu i czujnik oblodzenia w parowniku (taka mała kostka z pokrętełkiem na dwa piny i drucikiem wchodzącym do parownika-podkreślam że koszt takiego czegoś w serwisie to 100-150zł a w środku zasada działania prosta jak budowa cepa :P ) ustawiłem tym czujnikiem oblodzenia odpowiednią temperaturę co przekładało się na cykle pracy sprężarki które były częstsze i dłuższe lub odwrotnie adekwatnie do położenia pokrętła :)

zaq - Sro Cze 18, 2014 06:39

Ja też miałem problem z tym czujnikiem. Po odłączeniu go od wiązki klima znów działa.
Mattheo - Sro Cze 18, 2014 12:59

zaq napisał/a:
Ja też miałem problem z tym czujnikiem. Po odłączeniu go od wiązki klima znów działa.


Ale odłączyłeś i zwarłeś przewody? Czy po odłączeniu tego całkiem klima Ci działa - choć nie powinna bo układ jest wtedy otwarty.

Te cacuszko ze schowka do klimy kosztuje w serwisie klimatyzacji HVAC w Gliwicach 75zł + koszty wysyłki dla obeznanych, w ogóle w tym serwisie można zamówić przekaźniki i czujniki do klimy dla naszych Roverków, polecam naprawdę ten zakład. :grin:

zaq - Sro Cze 18, 2014 16:22

Nie są zwarte, zaizolowałem oddzielnie i tyle. Nic złego się nie dzieje bez tego czujnika.
Mattheo - Sro Cze 18, 2014 20:17

U mnie klima bez tego "czujnika" nie działa.
Marcin84 - Pią Cze 20, 2014 15:12

U mnie jak padł ten czujnik to klima przestała się włączać, charakterystyczne było to , że nie załączały się wiatraki na chłodnicy po naciśnięciu włącznika od klimy. Czujnik ten miał kosztować około 300zł nowy, a jego zadaniem jest uniemożliwienie włączenia się klimy kiedy silnik jest za gorący żeby go w ten sposób odciążyć. Ale najpiękniejsze jest to , że ten silnik jest bardzo ciężko przegrzać więc odciąłem stary czujnik przewody zlutowałem na krótko i tak już jeżdżę ponad rok. Więc jeżeli po naciśnięciu włącznika klimy wentylatory się włączają i słychać tyknięcie sprężarki to czujnik jest raczej OK.