Zobacz temat - [R75] Silnik nie odpala - nie pali na cylindry - dymi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik nie odpala - nie pali na cylindry - dymi

djwhite22 - Sro Cze 25, 2014 00:10
Temat postu: [R75] Silnik nie odpala - nie pali na cylindry - dymi
Witam Serdecznie

Koledzy mam takie problem z moim Roverkiem 75 2.0 V6 ( problem powstał z chwili na chwilę ) do tej pory było wszystko ok. Dziś jadąc w trasę zatankowałem paliwo na Shellu za 50 zł w Świdnicy Paliwo 95 Fuel Save . Po przejechaniu ok 13 km auto odmówiło posłuszeństwa i zgasło ( Kilkakrotnie zapalał się Check Engine i zgasł ). Po ponownym odpaleniu ewidentnie auto się dusiło wiec zgasiłem, ale przy próbie następnego odpalenia auto tylko działa do rozrusznika i nie odpala, chyba że przytrzymam gaz wtedy odpali, lecz całe się trzęsie i dymi się z wydechu na biało - jakby nie przepalał benzyny .

Od razu moje myślenie skierowało się że może zatankowałem olej napędowy zamiast benzyny, lecz pamiętam że lałem 95 z zieloną rączką, nawet też mam paragon że lane 95 - wiec raczej tą opcję wykluczam - chyba że oni coś mają namieszane ….. ale wątpię.

Sprawdzałem na kompie ELM - Wyskoczyło z 5 błędów ( najgorsze że nie spisałem )
Wypadanie zapłonów - blok 1
Wypadanie zapłonów - blok 2
Jakaś usterka na cylindrze 6
Zbyt bogata mieszanka paliwa

Teraz chciałem zobaczyć ale jak już skasowałem to na razie błędy nie wyskakują .
Dodam że świece były wymieniane - ok 8 tys temu + przewody NGK
Olej - 2 tygodnie temu + filtry

Płynu ze zbiornika nie ubywa - stan między MAX na MIN .

Koledzy pomóżcie
Co posprawdzać

AdaskoC - Sro Cze 25, 2014 00:29

Czujnik wału?
rafalmis1 - Sro Cze 25, 2014 05:45

Cewka albo cewki tak na moje oko. Miałem podobnie, tylko ze mnie odpalal. Ale było fajki na tylnych cewkach
zedziczek - Sro Cze 25, 2014 07:32

Ja też włożyłęm NGK Iridium, świece powinny być ustawione fabrycznie, ale nawet producent zaleca sprawdzenie przerwy osobiście ;) niestety dowiedziałem się o tym po włożeniu nowych świec, kiedy wymontowałem je do sprawdzenia okazało się, że nie tylko miały inną przerwę niż ta, którą zalecało MG Rover, ale przerwy były różne :) o ile ze względów na różnice technologiczne producent świec mógł zmienić przerwę dla kv6 to różnice między tymi samymi świecami były nie wytłumaczalne. Po zmianie na 0,9mm we wszystkich świecach jak MGR zaleca, silnik pracuje idealnie. Nie mówie że masz to samo ale sprawdziłbym to na początku za nim zaczniesz pchać się w koszty.
djwhite22 - Czw Cze 26, 2014 11:13

AdaskoC napisał/a:
Czujnik wału?


Myślę że jakby było to to to bym miał wypisane na ELM że jest błąd na wale
Chyba że się mylę - ale mój ELM pokazuje raczej wszystko .

Też obstawiam na cewki lub na świece - i mam nadzieje że to to .

Koledzy jak by to była cewka powiedzmy czy ta będzie dobra:
http://allegro.pl/ngk-cew...4280272702.html
Zauważyłem że są 3 cewki większe z tą fajką i 3 mniejsze chyba bez fajki ale model chyba ten sam 101000

[ Dodano: Czw Cze 26, 2014 11:13 ]
djwhite22 napisał/a:
AdaskoC napisał/a:
Czujnik wału?


Myślę że jakby było to to to bym miał wypisane na ELM że jest błąd na wale
Chyba że się mylę - ale mój ELM pokazuje raczej wszystko .

Też obstawiam na cewki lub na świece - i mam nadzieje że to to .

Koledzy jak by to była cewka powiedzmy czy ta będzie dobra:
http://allegro.pl/ngk-cew...4280272702.html
Zauważyłem że są 3 cewki większe z tą fajką i 3 mniejsze chyba bez fajki ale model chyba ten sam 101000


Dziś byłem u mechanika - okazuje się że świece są całe zalane paliwem, problem też gdzieś tkwi na 5 i 6 cylindrze . Czy faktycznie to może być przyczyna uszkodzonych cewek na tych dwóch cylindrach że zalało świece ?? ?
Proszę koledzy pomóżcie - bo ręce opadają a szkoda Roverka
Co jeszcze warto by było sprawdzić przy takiej usterce co opisałem .

scalator - Pią Lip 04, 2014 13:12

djwhite22 napisał/a:

Dziś byłem u mechanika - okazuje się że świece są całe zalane paliwem, problem też gdzieś tkwi na 5 i 6 cylindrze . Czy faktycznie to może być przyczyna uszkodzonych cewek na tych dwóch cylindrach że zalało świece ?? ?
Proszę koledzy pomóżcie - bo ręce opadają a szkoda Roverka
Co jeszcze warto by było sprawdzić przy takiej usterce co opisałem .


Ja miałem problemy z odpalaniem, dodatkowo było wypadanie zapłonów na 2 cylindrach.
Po wymianie świec wszelkie objawy ustąpiły (kupiłem świece po 85 zł za sztukę).

I komputer nie pokazuje już wypadających zapłonów.

krzychu.b - Pią Lip 04, 2014 22:23

djwhite22 napisał/a:
Zauważyłem że są 3 cewki większe z tą fajką i 3 mniejsze chyba bez fajki

Fajki się ściąga cewki są takie same
Zmień cewki z 5 na 3 i zobacz czy wywala p0303 jak tak to cewka