Zobacz temat - Raptile- Mg Zs SWAP 2.0 Ti update od str 7.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Raptile- Mg Zs SWAP 2.0 Ti update od str 7.

Raptile - Wto Wrz 02, 2014 13:15
Temat postu: Raptile- Mg Zs SWAP 2.0 Ti update od str 7.
Mg Zs rocznik 2004 kupiony bardzo przez przypadek, a do kupna namówił niejaki Maniu48 ;) .

Oryginalnie Diesel iDT którego historia zakończła sie przy 176 Km i 377Nm na wtryskach td200 oraz turbinie gt1752v

Obecnie swap na 2.0Turbo z 820 Coupe.

Update : 19.08.2018

Zmiany mechaniczne:
- Swap 2.0iDT Na 2.0Ti
- Turbo T28 z nissana silvia
- Hamulce przód 282 tył 260 frez/nawiert
- Sprzęgło spiek 4 łapkowy
- Doładowanie 1.2b
- Wtryski 440cc
- Det2 ( w trakcie )
- Brak Kata
- Tłumik "przelotowy home made"
- Amory z regulacja twardości KYB AGX
- Poliuretan w prawie całym zawieszeniu
- Akumulator w bagażniku w puszce z Rovera 75
- Tempomat z 420si
- Stożek K&N
- blow off properfekt typ II
- fmic 550x140x65 na 2"

Audio:

- wygłuszone drzwi przednie + klapa
- Radio Kenwood kdc-bt53u
- głośniki przód Hertz 165.3 napędzane macaudio
- Sub Lanzar maxp12 napędzany audiomedia 1100.2
- zasilenie przewody spawalnicze 35mm/25mm
- Rozdzielacz napięcia
- bezpieczniki itp itd


Plany na przyszłość:
-zaatakować 250-300Km ?? ?







maniu48 - Wto Wrz 02, 2014 13:17

Lubię to :D
BlackD - Wto Wrz 02, 2014 16:03

Popraw posta bo to chyba ZS nie ZR. Ogólnie fajna furka. Ładna
longer86 - Wto Wrz 02, 2014 16:10

a w podpisie to ten sam ZS po wypadku na graty?? ;)
tronsek - Wto Wrz 02, 2014 17:32

Raptile napisał/a:
- Mapa 150 Km 300 Nm
Jakiś wykresik jest ??
Raptile - Wto Wrz 02, 2014 17:40

wykres jest ale przed poprawieniem mapy ,
nawet wiecej niuta , mapa jest nie dolana od 3900 , zostalo to poprawione ;)


tronsek - Wto Wrz 02, 2014 17:46

No to pięknie. :brawa: Gratki Rap ;)
greg-si - Wto Wrz 02, 2014 19:01

To kiedy zabierasz amortyzatory ode mnie?
KYB AGX + R420 turbo gratis :D

maniu48 - Wto Wrz 02, 2014 19:18

ty eR 420 turbo to trzymaj narazie
szylozbi - Czw Wrz 04, 2014 12:30

Raptile, Gratuluję pozytywnych zmian ! :smile:
Jak cenowo wyszły zmiany mechaniczne oprócz hamulców? Przy zmianie kompa na przedliftowy dalej działa antynapad po ruszeniu i sygnał dźwiękowy przy cofaniu?

Raptile - Sro Lis 05, 2014 09:39

szylozbi, przy zmianie kompa nic sie nie zmienia jessli chodzi o konfiguracje , antynapad itp bedzie działać bez zmian ( ja mam to wyłączone).

A kto by liczył koszta ;) ale w rozsądnych pieniążkach ;)

[ Dodano: Sro Lis 05, 2014 09:39 ]
- Radio Jvc kd dv -7302

Wyleciało , narazie pustka ;)

Kozik - Pon Lis 10, 2014 20:10

i co teraz będziesz musiał śpiewać? weź od mania megafon policyjny i drzyj się przez okno :D

a tak poważnie to jakie radio będziesz kupował?

Raptile - Wto Lis 11, 2014 00:31

narazie wróciła pożyczona jednostka od mania jvc.

Wpadły również amory z regulacją tłumienia KAYABA AGX ;) Oraz prawie wszystkie gumy zawieszenia w PU ;)

Kozik - Wto Lis 11, 2014 08:13

Raptile napisał/a:
Wpadły również amory z regulacją tłumienia KAYABA AGX ;)


wsadź do auta komplet osób + bagaże, ustaw zawias na miękkko i pojeździj po zakrętach, sprawdź czy nie trze

Raptile - Wto Lis 11, 2014 09:41

a po co to robić ? ;) Na seryjnym zawieszeniu z 5 osobami na pokladzie i audio przod tarł o osłony z zewnątrz , moze to wina poliftowej feli nie wiem , teraz nie ma bolca zeby na maxymalnej twardosci cos tarło :) Tłumienie miodzio , sztywność miodzio :) nie ma nie tlumiącej dechy, zawias szybko reaguje na dziury również, przy ustawnieniu przod "4" czyli max i tyłu "6"
Kozik - Wto Lis 11, 2014 10:03

musze to zobaczyć czy da rade jeździć, uważaj w zimie żeby sie nie przejechać
Raptile - Wto Lis 11, 2014 21:17




Kozik - Czw Lis 13, 2014 23:14

Mierzyliśmy ze ŻaboM przyspieszenie jego czarnego Ursusa, jak na ciągnik to zapiernicza to :)

13-11-2014 23:04

0-100 km/h: 9,1 s
0-400 m: 16,1 s
0-400 m: 133,2 km/h

0-10 km/h: 0,5 s
0-20 km/h: 1,0 s
0-30 km/h: 1,8 s
0-40 km/h: 2,5 s
0-50 km/h: 3,3 s
0-60 km/h: 4,1 s
0-70 km/h: 5,0 s
0-80 km/h: 6,2 s
0-90 km/h: 7,3 s
0-100 km/h: 9,1 s
0-110 km/h: 11,4 s
0-120 km/h: 13,2 s
0-130 km/h: 14,6 s

0-100 m: 6,6 s
0-200 m: 10,2 s
0-300 m: 13,4 s
0-400 m: 16,1 s

0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 5 m
0-30 km/h: 12 m
0-40 km/h: 21 m
0-50 km/h: 32 m
0-60 km/h: 46 m
0-70 km/h: 63 m
0-80 km/h: 89 m
0-90 km/h: 119 m
0-100 km/h: 166 m
0-110 km/h: 233 m
0-120 km/h: 293 m
0-130 km/h: 344 m

0-100 m: 83,8 km/h
0-200 m: 104,1 km/h
0-300 m: 121,4 km/h
0-400 m: 133,2 km/h

Peak: 134 km/h

0-60 mph: 8,4 s
0-1/4 mi: 16,2 s
0-1/4 mi: 133,2 km/h
0-1/4 mi: 82,8 mph

[ Dodano: Czw Lis 13, 2014 23:14 ]
na najtwardszym ustawieniu dla mnie mocno za twardo

Remigiusz - Pią Lis 14, 2014 00:01

Kozik, Czym to jest mierzone ?
Kozik - Pią Lis 14, 2014 08:44

tym czym mierzyłem wszystkie swoje auta, GTX pod symbiana, wyniki są powtarzalne więc uważam że mogę używać tego za odniesienie
bociannielot - Pią Lis 14, 2014 10:42

Kozik, tego GTX na Androida chyba nie ma? swoją drogą nawet duża róznica wyszła pomiedzy 0-100km/h a 60mph, myślałem że wynik powinien byc bardziej zbliżony
Kozik - Pią Lis 14, 2014 11:52

bociannielot napisał/a:
Kozik, tego GTX na Androida chyba nie ma?


No właśnie nie ma i ubolewam, dlatego też trzymam jeszcze moją N8

Na androida nie znalazłem żadnego programu w którym wyniki byłyby powtarzalne, albo program nie działa albo działa kwadratowo.

Markzo - Sob Lis 15, 2014 08:59

Ja mierzyłem wczoraj RaceDroid Pro, pod GPS wewnętrzny. Wyniki w miarę powtarzalne, ale z racji prędkości odświeżania gps'a troche mało miarodajne.
Raptile - Sob Gru 06, 2014 23:17

Wpadło nowe serduszko car audio

Kenwood kdc-bt53u :wink:

Kozik - Pon Maj 18, 2015 11:06

Powiadam Wam ciągnik ten jest godzien stawać koło benzyniaków i benzyniaków z podtlenkiem lpg
maniu48 - Pon Maj 18, 2015 13:11

Potwierdzam. Prowadziłem, laczka paliłem :D
slax - Pon Maj 18, 2015 13:50

To ile mocy pokazała dupohamownia? :D
Kozik - Pon Maj 18, 2015 13:58

slax, ze 327 na pasażera fotelu ;)
Remigiusz - Pon Maj 18, 2015 16:52

Ja czekam teraz na wynik z hamowni ile sprawne vnt uciągnie żeby nasza praca nie poszła na marne :wink: Jak nie za pierwszym to za drugim razem się udało upchnąć ładnie wszystko żeby śmigało. Ale jak nie jedna głowa to dwie już z działają :P
Raptile - Pon Maj 18, 2015 22:11

No i stało się gt1852v siedzi ;) Wszystko wystartowało tak jak powinno bez żadnych fuckupów czy problemów. Vnt ustawine bezproblemowo , narazie ustawione bezpieczne 1.7b
:D
Pozostało tylko ogarnięcie wizualne instalacji ( spora pyta przewodów idze do środka ;) )
:D

Pierwszy Mg Zs lift VNT w Polsce
Porównanie gt15 i gt18




Wydech przelot , naprawdę daje rade :D :D





Wydech Z Turboworksa 76mm z tego co pamietam


Pod maską ma zostac seryjnie ,założenie dolotu miało byc takie żeby jak najwięcej było w 1 kawałku, idealnie nadał sie do tego stary dolot ;)


pokrywa silnika będzie docięta na dniach ;)



Dość późno wieczorową porą utykamy elektrykę w auto w silnika wszystkie króćce już wyprowadzone ( egt/amp/boost )




Zegary: Od dołu Boost-egt-amp na chwile obecną podłączone pod światła ;)


Zostało do dorzucenia temp wody i oleju.

Do sterowania geometrią używam andriuno uno , na chwile obecną auto przejechało 350 km na 1.7b , amp jest ok, egt również. Zapas jest , szykować sprzęgło, chłodnice oleju i można podkręcać dalej ;)


W pon auto wjeżdża na lakiernie, także ogarnianie wizualne pod maską i układanie elektryki odkładam na za 2 tygodnie .

Myśle że Zs wyszedł mi równie dobrze a nie tylko tak jak włosy :D


Więcej wkrótce :fap:

Remigiusz - Pon Maj 18, 2015 22:18

No i ładnie :D Jak by nie pogoda deszczowa to w dwa dni spokojnie do ograniczenia to wszystko było :D
Nam więcej zajęło z wydechem i zakupy w Rzeszowie niż montaż tego :wink:

greg-si - Pon Maj 18, 2015 22:19

pincet niuta jest?
Ma półosie ukręcać, mają przeguby strzelać, ma być moc kurna :)

Raptile - Pon Maj 18, 2015 22:35

no w sumie racja praktycznie cały dzień stracony był , ale wszystko wyszło dobrze :) dziwne jest to że te cybanty małe nie chcą puścić :D ktoś je dobrze na klej zapodał haha :D

o znalazlem jeszcze coś :D




slax - Wto Maj 19, 2015 09:02

Gratuluję :D I czekam na kreski z hamowni :D
Raptile - Wto Maj 19, 2015 09:59

NIestety , kresek na asfalcie juz nie będzie .... bo fifka prosta ;P
bociannielot - Wto Maj 19, 2015 10:25

Raptile, właśnie, a teraz najważniejsze pytanie, ile dymu Panie :mrgreen: :?:
tronsek - Wto Maj 19, 2015 11:34

bociannielot napisał/a:
ile dymu Panie
Dymu co nie miara :D
Raptile - Czw Lip 02, 2015 09:43

Doszły czujniki parkowania valeo :mrgreen:
longer86 - Czw Lip 02, 2015 09:59

bez czujników było cofam - vale - o! :(
Ile Cie wyniósł kpl. Czujników?

Raptile - Pią Lip 03, 2015 14:58

tyle co nic , pochodza ze starego zs-a
Markzo - Pon Lip 20, 2015 18:46

bump!
Raptile - Pon Lip 20, 2015 18:47

Siema :D to znowu ja , pobawiłęm sie troche ustawieniami vnt bo mi nie odpowiadało ,że działa za wolno , skutkiem czego było emp poza skale ( 3 bar) na 3 biegu jak sie jebło w pedał. Wrzucam swoje obecne ustawienia na których emp jest dużo niższe ;) wszelkie sugestie mile widziane.







maniu48 - Pon Wrz 28, 2015 11:18

Podbijommmm
Raptile - Pon Wrz 28, 2015 11:25

Auto wjechało na rolki. Wychwycono pare problemów ( zły kąt wtrysku- kiepskość mapy ).



Zs wypluł w najmocniejszym pomiarze ( zmiana vnt bardziej agresywnie ) 157 Nm i 360Nm. ( mapa nie ustawiana pod nowe turbo)

Jak widać na wykresie moc urywa sie przy 3.5 tys i odcinka jest przy żałosnych 4100 ;) , nowa poprawiona mapa czeka już na wgranie , ustawie kąt wtrysku i znowu odwiedzę hamownie.




Jak widać dymu jest dość mało także vnt bardzo dobrze ogarnia ( jestem zadowolony z obecnych ustawien ;) ), docelowo cisnienie ma byc okolo 2b
Ogarnąć napotkane problemy i jedziemy dalej z tematem ;) td200 incomming ;)

longer86 - Pon Wrz 28, 2015 11:51

Rapciu popraw bo masz 2xNm
Kozik - Czw Paź 01, 2015 00:04

Raptile napisał/a:
157 Nm i 360Nm.


w ciągnikach tylko niutony som kuni ni ma

Raptile - Pią Paź 02, 2015 12:29

Wykres po poprawieniu mapy



Stary wykres dla porównania:




Widać ogólny przyrost , moc maxymalna jest wczesniej , dalej nie przekroczone 155Km, podejrzenie jest na wtryski albo mit angoli ze sdi jest do 180 koni.

Mam drugi komplet , bedzie podmianka jak bedzie tak samo to wtryski td200 wjadą od remika


Dla porównania jesze wykres kolegi Firq


maniu48 - Pią Paź 02, 2015 15:58

Na wykres Firqa nie ma co patrzeć, hamowany był na agmie.
Markzo - Pią Paź 02, 2015 18:29

Hm, jaki masz kolektor wydechowy? wałek rozrzadu? może tu trzeba coś poprawić... że angole nie robią to jedno, polskie realia to drugie ;) bo w rewarze za jakies 250zl zrobią Ci duzo lepszy wałek rozrzadu ;)
Remigiusz - Pią Paź 02, 2015 20:31

Markzo, Mowa o tym zakładzie ?

http://www.rewar.republika.pl/kontakt.htm

Kolektor nic wiele nie da skoro EMP ma 1:1 prawie wiec tam restrykcji nie ma ;) To nie Benzyna :razz: Z walkiem modził Rusek ale z tego co wiem wynik mówił ze mało zauważalny.

Zamontujemy większe wtryski najpierw zobaczymy w tedy się okaże gdzie leży problem :wink:

Markzo - Pią Paź 02, 2015 23:57

Remigiusz napisał/a:
Markzo, Mowa o tym zakładzie ?

http://www.rewar.republika.pl/kontakt.htm

tak

Remigiusz napisał/a:
Kolektor nic wiele nie da skoro EMP ma 1:1 prawie wiec tam restrykcji nie ma To nie Benzyna Z walkiem modził Rusek ale z tego co wiem wynik mówił ze mało zauważalny.

jesli ten sam co liczył przepływ to może jednak warto pomyśleć ;)

Remigiusz - Sob Paź 03, 2015 00:17

Markzo,
Ok ciekawa sprawa :wink:

jaki przepływ ?

Z walków w Dieslu wiem tyle ze w L-serii dają minimalny zysk na wtryskach SDI czy TD200 nawet, jedynie podniesie trochę moment na końcu zakresu do góry. Zaszkodzić by nie zaszkodziło leć dużego gaina nie będzie :neutral:

Ja bym wypróbował oddać im wałek mam gdzieś w domu jeden co łapie kurz :wink:

Na razie priorytet pompę naprawić :P

Markzo - Sob Paź 03, 2015 00:50

Remigiusz napisał/a:
jaki przepływ ?

akurat z żabą o tym gadałem

Remigiusz napisał/a:
Z walków w Dieslu wiem tyle ze w L-serii dają minimalny zysk na wtryskach SDI czy TD200 nawet, jedynie podniesie trochę moment na końcu zakresu do góry. Zaszkodzić by nie zaszkodziło leć dużego gaina nie będzie

ale co ma wałek do wtrysków? modyfikacja seryjnego wałka zmieni Ci czas i wielkość otwarcia zaworów, czemu od razu skreślasz możliwość sporego zysku z takiej modyfikacji?

oki już nie spamuje, poprawiajcie :)

tuners - Sob Paź 03, 2015 06:21

Jedno primo czemu niema dymu przy tak niskiej mocy, skoro nawet u avinle zalewa paliwem na większej suszarce

Wyciągnij te wtryski rozbieraj i do myjki ultradźwiękowej i sprawdź wtedy czybędzie dym bo na 100% pozaklejane masz końcówki

Na td200 po paru butach na tak małej suszarce będziesz szukał dziury w całym ... tłoku

Przelicz ile większe dawki są z td200

MGZR = DSLA145P870 2s = 5x0.174 (0.11883)
Freelander = DSLA145P682 2s = 5x0.2 (0.157)
SDI = DSLA145P446 2s = 5X0.22 (0.18997)
200TDI = DSLA145P208 2s = 5X0.24 (0.22608)
300TDI = DSLA145P366 2s = 5X0.26 (0.26533)

Remigiusz - Sob Paź 03, 2015 12:15

tuners, Jak nawet na td300 silnik chodzi jak sraka i tłoków nie pali nawet na pompie SD :D

Co do Patryka to tam inaczej działa trochę podawanie paliwa w Vp37 :D Przy Vp30 da się tam tyle to kalibrować ze nie zawsze musisz walić dymem jak głupie :D U Patryka jak ma dalej moje kosci to tam jest ustawione ze noga ze dawkuje paliwo :D 0% tps wolne obroty 100% tps pompa podaje ile może bez żadnych blokad czy temu podobnego :D

Rusek rozwierca wtryski swoje na większe (5x36) bo nie ma już większych jak Td300 z poprawnym katem wtrysku. A ze mam graty pompy od Cumminsa i za mały przepływ przez wtryski to to działa w tym kierunku bo już płytkę krzyżakową rozdarło w pompie:D

Czemu zaba ma mniej dymu niz ja, ale ja mam mniej mocy to nie wiem :)

Markzo, Kilka osób mi mówi ze jak masz Turbo Diesla to turbina tobie to samo zrobi, ale nie mowie ze nie pobawię się w to bo inwestycja nie droga :)

Raptile - Wto Paź 06, 2015 10:59

Wpadają mikody gt z klockiem trw 280/260




takanchi - Czw Paź 22, 2015 19:00

Cześć wybacz że odswieżam ale interesuje mnie ta ładna casta samochodu, to jest twoja modyfikacja?
Raptile - Czw Paź 22, 2015 19:25

casta ? o co chodzi ? :D
slax - Pią Paź 23, 2015 11:29

Raptile, Ale w końcu ktoś nazwał ten Twój kurnik po imieniu :D
longer86 - Pią Paź 23, 2015 16:13

Nie dokuczać mu...




:hahaha:

bociannielot - Pią Paź 23, 2015 16:37

longer86 napisał/a:
Nie dokuczać mu...
bo ban :mrgreen:
Raptile - Pią Kwi 29, 2016 13:47

Troche zmian , Zs otrzymał spoiler



Wpadły też wtryski Td200, nic to nie dało jeśli chodzi o moc . Auto na zimowym ustawieniu vnt wypluło żałosne 155 Km i 323 Nm ( wysoko max doładowanie 1.8b)


, pozostała jeszcze do podmiany pompa wtryskowa podejrzenie że padła sekcja od wysokiego ciśnienia , gdyż dzieje sie to samo co u Remiego do 3 tys rośnie moc i moment a pozniej jest prosta linia jesli chodzi o wykres mocy . Do zlotu postaram sie podmienić pompe z R45 mojej siostry po pełnej regeneracji.

Tak sie auto zachowuje w ruchu, na ustawieniu zimowym była tragedia ;)


[ Dodano: Pią Kwi 29, 2016 13:47 ]
Wpadł też nowy znaczek , Dzięki maniu.


Markzo - Pią Kwi 29, 2016 16:15

Całościowo prezentuje się spoko, bo ten bodykit jest świetny ;) tylko 150KM i wygląda a'la lancer? troche kaszana ;/
Remigiusz - Pią Kwi 29, 2016 17:40

Albo tłok sie zatarl albo nastawnik is paliwa za wolno działa lub się Zagrzal. Niestety przy 10mm tłoku takie rzeczy mogą być przez to :-/

Nie bój żaby jeszcze uzyskamy moc :-)

tuners - Sob Kwi 30, 2016 06:36

Nie będę mówił " a nie mówiłem"
Raptile - Sob Kwi 30, 2016 13:27

Ehh tuners, kiedy Ty pokażesz chociaz te 150 koni ? Chce dożyć tego momentu...
Vigoslaw - Czw Maj 12, 2016 19:03

co nowego?
prebenny - Czw Maj 12, 2016 19:03

Co się kłócicie. Z dymu nie ma mocy ;)
Raptile - Czw Maj 12, 2016 19:09

Wymiana pompy przyniosła pożądany rezultat , auto dostało porządnego pier*lniecia.
Dawka musiala zostas skrecona z 72mgstroka na 65 ponieważ przy pełnym bucie zaczynało sie grzać. Przeprowadzona też korekta ustawien vnt poniewaz po zmianie overboosty były wrecz ogromne. Czekamy co pokaze hamownia mam nadzieje ze cos wiecej niz 161 km ;-) Auto trzyma teraz na kazdym biegu do konca 2b, wczesniej im wyzszy bieg i obroty boost malał np na 5 biegu przy 4 tys boost byl juz tylko 1.5-1.6b

Troche filmików


Remigiusz - Czw Maj 12, 2016 23:10

Raptile, No pacjent zyje i zapierdziela ladnie oby wyszlo cos blisko 200 kucy :P Czekamy na hamownie teraz.
maniu48 - Czw Maj 12, 2016 23:39

Tak, czekamy na hamownie. Wg. mnie 200 nie bedzie ale z 170-180 może wyskoczyć przy dobrych wiatrach. Ja na dieslach sie nie znam :*
Raptile - Pią Maj 13, 2016 09:02

170 to miał firq , na seryjnych maflesach i SDi.. No nic pożyjemy zobaczmy ;)
bociannielot - Pią Maj 13, 2016 09:16

seryjne maflessy :lol:
Raptile - Pią Maj 13, 2016 13:57

Jeszcze 2 filmiki z 4 i 5 biegiem.
1. 80-140 IVbieg


2. 120-> V bieg

Markzo - Pią Maj 13, 2016 16:29

Całkiem fajnie to jedzie po filmach ;) tak koło 3k rpm sympatycznie przyspiesza.
Raptile - Pią Maj 20, 2016 10:06

Pracy ciąg dalszy:

Zostały zrobione 2 mapy "Eko :lol: " i Power . Zostało dorobienie włącznika "on-off" na przepływkę.

Robiona jest również skrzynia gdyż moja sie wykasztaniła ( wywalone łożyska na dyferencjale). Przy okazji druga skrzynia zostanie wyremontowana i wymienione zostanie przełożenie główne z Coupe Ti od Kolegi Markzo ( dzięki ;) ) Zobaczmy co z tego wyjdzie. W sobote mam nadzieje bezproblemowy montaż i oczekiwany efekt.

Remigiusz - Pią Maj 20, 2016 17:02

Raptile napisał/a:
przełożenie główne z Coupe Ti


Tobie to jest nie potrzebne.

Raptile - Pią Maj 20, 2016 17:24

Remigiusz, Tobie tymbardziej ;)
bociannielot - Pią Maj 20, 2016 19:33

Szpere se dołóż :-)
maniu48 - Pią Maj 20, 2016 19:58

A teraz by sie przydało, ale skąd ją wziać???
Raptile - Sob Maj 21, 2016 08:50

Taki tam filmik.


ArO - Pon Maj 23, 2016 13:28

Nie przeszkadza wam to kopcenie za samochodem?
MD - Pon Maj 23, 2016 13:50

Raptile, definicja nienawiści do środowiska naturalnego. Jak diesli nie lubię, tak daję lajka. :D Ale na MDkookejkę jeszcze za mało. :P
bociannielot - Pon Maj 23, 2016 14:04

ArO, mi np Rapta kopcenie nie przeszkadza bo nie mieszkam w stolicy ale miejscowi zapewne odczuwają pewne zmiany klimatyczne i smog :rotfl:
ArO - Pon Maj 23, 2016 15:23

powinni go na badania skierowac to by się nauczyl :D
Remigiusz - Pon Maj 23, 2016 15:52

ArO, A co ma w tym przeszkadzać ?
prebenny - Pon Maj 23, 2016 19:07

Mi by było wstyd za sobą taką chmurę zostawiać ale ja w ogóle dziwny jestem ;) Nie żebym z greenpeace był ale to co tu jest to jest przeginka ostra (równie ostra co pierniczenie jaki to zgubny wpływ na środowisko mają samochody i przesiądźmy się na elektryczne - ale co za 5 lat z akumulatorami zrobimy to nie wiem).
Raptile - Pon Maj 23, 2016 19:53

Ehh Janusze Janusze :wink:
ArO - Pon Maj 23, 2016 20:23

Też mam podobne zdanie jak @prebenny :) Wstyd byłoby mi jezdzić samochodem co kopci bardziej niż ursus na wsi. Jak dla mnie takie samochody powinny być kierowane na badania diagnostyczne albo nawet eliminowane
I kompletnie Żabol nie mam do Ciebie nic, tylko wyrażam opinie o kopceniu

PS.Też pozdrawiam wszystkich o imieniu Janusz :)

Remigiusz - Pon Maj 23, 2016 20:50

ArO, I co ma niby tobie na badaniu wyjść ? Ze ma niesprawny światła stop :D

Każdemu co jest anty temu smiga jakoś petrolem albo seria diesla :D Opcja jest prosta dym i moc albo brak dymu i seria :-) Kazdy wybiera co lubi.

I dla tych co mysla ze to kopci tak caly czas to nieprawda dzieje sie tak tylko w bucie i w trybie power. Zabcia ma wlacznik eco jeszcze :-)

prebenny - Wto Maj 24, 2016 05:25

Z dymu nie ma mocy ;)
Markzo - Wto Maj 24, 2016 05:48

Remigiusz napisał/a:
ArO, I co ma niby tobie na badaniu wyjść ? Ze ma niesprawny światła stop

Każdemu co jest anty temu smiga jakoś petrolem albo seria diesla Opcja jest prosta dym i moc albo brak dymu i seria Kazdy wybiera co lubi.

I dla tych co mysla ze to kopci tak caly czas to nieprawda dzieje sie tak tylko w bucie i w trybie power. Zabcia ma wlacznik eco jeszcze

Remi już nie przesadzaj, dzisiaj za byle co zabierają dowód policjanci (mi chcieli za przepaloną diodę w 3cim świetle stopu w 200) bo jechali za mną i widzieli. Zobaczą scenkę jak z filmiku z Jeepem i uważasz, że nic nie zrobią? ;) tia ;)

Jeśli z tego dymu będzie srogi wynik, to jakoś bym to przebolał ;)

bociannielot - Wto Maj 24, 2016 08:15

ArO napisał/a:
I kompletnie Żabol nie mam do Ciebie nic,
ale green peace ma :mrgreen:
adam_26 - Wto Maj 24, 2016 18:31

Coś czuje że to:
siemion_ napisał/a:
Chodzą słuchy, że z hamowni zrezygnuje kolega Raptile. Do tej pory jego powozy wypluwały więcej sadzy niż koni. Liczymy na to, że tak szybko się nie podda i jeszcze zmieni zdanie. Mamy też potwierdzoną informację, że aktywiści z Greenpeace odwołali swój protest na torze.


był tylko blef :twisted:

Alexi - Sob Maj 28, 2016 21:57

https://www.youtube.com/watch?v=NDn_z7UVfj0

Się niech lepiej za USA wezmą a nie gnębią Europe :/

Raptile - Nie Maj 29, 2016 19:18

Auto wjechało na rolki, jest progres 176 Km i 377Nm. Zapas na paliwie jest, lecimy dalej z tematem ;) jest pare wąskich gardeł jeszcze.

Doszedł przełącznik do map podczas jazdy, oraz wskaznik temp oleju.

Plan jest nastepujący wracamy na SDi wtryski, krecimy dawke , zobacmzy ile rzeczywiscie w stanie jest wypluc na tych wtryskach.

Jeśli chodzi o temat sprzęgła narazie wszystko znosi, pytanie jak długo ;)
Skrzynia jest remontowana i wrzucane przełożenie od coupe turbo.
Prawdopodobnie wleci tez chłodnica oleju.




Filmik z toru:

tuners - Wto Maj 31, 2016 17:48

Raptile napisał/a:


Plan jest nastepujący wracamy na SDi wtryski, krecimy dawke , zobacmzy ile rzeczywiscie w stanie jest wypluc na tych wtryskach.


No w końcu ;p bo bym Ci musiał niedługo tłoki wysyłać

Co do sprzęgła przemyśl spiek bo jak dobrze zrobiony to nie zrobi Ci większego problemu na miescie a nie będzie problemów z poślizgami zwłaszcza z takim niutem [/quote]

Harry - Wto Maj 31, 2016 22:26

Greenpeace już pozew szykuje :razz:
Dominoz - Wto Maj 31, 2016 22:38

Harry napisał/a:
Greenpeace już pozew szykuje :razz:

Wystarczy, że wciśnie pedał gazu do podłogi i ten pozew się lekko zwęgli... :lol:

Remigiusz - Czw Cze 02, 2016 18:49

Filmik z ostatniej hamowni :D Jest moc :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=MMxEQfgxgf4


Raptile - Czw Cze 16, 2016 16:10

Wpadły i wypadły wtryski od SDi , auto jest na nich odczuwalnie słabsze. Dużo mniej dymu , mniej też kopci . Ale brakuje mu tej werwy i chęci zapierdzielania ;) Wróciły wtryski Td200.
Remigiusz - Czw Cze 16, 2016 20:01

Czyli w sumie wszystko jasne :D Czyli cos w tych td200 jednak jest :)
Raptile - Czw Cze 16, 2016 21:51

Remi wyszedł fuckap jeden był przekrecony gwint i kolektor puszczał , no i trzeba pamietac ze pomiar byl na 65 mgstrokach ;) pozyjemy zobaczmy . W planach teraz dokonczenie skrzyni i icek
Remigiusz - Czw Cze 16, 2016 21:56

Raptile, Ze skrzynia mnie tez to interesuje a myślałem ze ZS idzie do żyda już i odkupie od ciebie skrzynie :P

Z tym kolektorem to było niepewne już w tedy jak żeśmy kręcili u mania :neutral:
Z Ickiem tez jestem ciekaw :)

Raptile - Sro Cze 29, 2016 16:05

Na chwile obecną , zamykam projekt ;)

Ciąg dalszy nastąpi .......

Harry - Sro Cze 29, 2016 23:56

pewnie 2.0T :D
Raptile - Czw Cze 30, 2016 09:22

:)
bociannielot - Czw Cze 30, 2016 09:29

Raptile, akurat bardziej jawnego swapa z diesla na benzyne to tu dawno nie było :hahaha:
Raptile - Czw Cze 30, 2016 09:30

Nie wiem o czym mowa :P
Remigiusz - Czw Cze 30, 2016 21:21

Myślę że nie t-seria a raczy coś z rodziny Evo :-)
ArO - Pią Lip 01, 2016 09:12

a części z 800 TI to chyba nie na darmo sprzedaje :twisted:
Markzo - Pią Lip 01, 2016 11:10

Remigiusz napisał/a:
Myślę że nie t-seria a raczy coś z rodziny Evo :-)

Zart na poziomie 200konnej lserii xD

toksyn - Czw Lip 07, 2016 08:04

Markzo napisał/a:
Remigiusz napisał/a:
Myślę że nie t-seria a raczy coś z rodziny Evo :-)

Zart na poziomie 200konnej lserii xD


hahaha :D

Markzo - Sob Sie 13, 2016 12:43

Już prawie odpalony ;)
maniu48 - Sob Sie 13, 2016 14:08

Lubię to :D a Rap sra w gacie :D - w sumie nie dziwie mu się. Jednym zdaniem: No kurrrr...... prze chu...... na płaskie dachy.
prebenny - Nie Sie 14, 2016 00:33

Markzo to odpalaj :D Może już tak nie będzie kopcił :P
BigBoyPL - Nie Sie 14, 2016 19:13

Wiem że trochę późno już na to ;p ale w jakich kosztach oscyluje osiągnięcie tego co wypluwał ten iDT ?
Raptile - Nie Sie 14, 2016 23:21

Ok 2.5-3 klocka ale nie liczylem dokladnie
Markzo - Czw Wrz 29, 2016 23:06

Hakuna matata ;) 2,0T ;)
https://www.youtube.com/watch?v=YD4lqGInru8

greg-si - Pią Wrz 30, 2016 06:06

Odważnie bez płynu chłodniczego.
Zegary z diesla zostaną? :D

To teraz zostały pierdoly :)

dzelo23 - Pią Wrz 30, 2016 07:09

Doktor frankenboost w formie :d
Gratuluję :brawo:

maniu48 - Pią Wrz 30, 2016 18:26

No i supeerrrr kolejny turbas ZS na drogach. Teraz to juz kosmetyka gratki.
Markzo - Pią Paź 07, 2016 16:50

Chyba gotowe ;) jeździ, sapie, psika, pali laka ;)
Remigiusz - Pią Paź 07, 2016 20:37

Trzeba szukać silnika i do Markzo, na kolejnego swapa z L-serii na T-serii jechać :D
Markzo - Nie Paź 09, 2016 20:04

Już nie dymi :)
https://youtu.be/f2iH1o9ADiE

Senn - Nie Paź 09, 2016 21:23

Obrotomierz nie hooja nie pasuje do tego silnika :) Brawo Markzo!
bociannielot - Pon Paź 10, 2016 09:31

Markzo napisał/a:
Już nie dymi
czyli się popsuł ? :D
Markzo - Wto Paź 11, 2016 20:39

Chyba już czas na małą relację ;) suma sumarum to pierwszy poliftowy ZS 2,0T w Polsce i pierwszy swap w tej budzie z diesla na turbo benkę ;)

Swap zrodził się z przypadku, kiedy Żabolini biadolił na SSB o swoim iDt rzuciłem luźne hasło: "zrobię Ci swapa " - myślałem, że spenia i skończy się na gadaniu :D jednak bardzo minąłem się z prawdą, niedługo potem w moim garażu zaparkowało 820 Coupe Turbo :) zaczynamy!

Motor mówi papa:


Mały strip poker:


Lejemy nitro i wszelkiego rodzaju czyściwa a spod warstwy mazutu i błota wyłania się całkiem zdrowa T16'tka:




Montaż łapy rozrządu od R420Si:


Mały bałagan:



Wałki w gorę i czyścimy popychacze zaworowe:


W między czasie przyjechał Pieter i dostarczył biorcę, motór robił papapa:


ostatnie "serdeczne" pożegnanie:


Wracamy do 2,0T :) poobrywane szpilki wyleciały, żeby raz na zawsze wyeliminować temat wypierdzianych uszczelek kolektora wydechowe zamontowałem helicoil'e:


Turbinka wymagała dotyku dr Frankenboosta:




Nowe bebechy:


Core'as gotowy:


Tadam:


Podmianka zbiornika paliwa, pompy i przewodów:


Żarty się skończyły...



trzeba oddać cześć turbulum petrolum:


Siedzi!


daje okejke:


Miska oleju od 420Si otrzymała otwór na spływ oleju + mycie i osłonka:



Niższy smok:


Zaczynamy kabelkologie:



Wreszcie dotarła łapa osprzetu z 420Si:


Siup do auta, pompa wody i wspomy z dieselka, kompresor i altek z 620Ti:


Burbo z nowymi uszczelkami:


Wiązka coś jakby się z czymś łączyła:



Ela pokręciła kluczykiem i zagadało:
https://www.youtube.com/watch?v=YD4lqGInru8

Sukces trzeba oblać


Chłodzenie podpięte


Nawet nie ma strasznej choinki na zegarach


Klimatronik działa


FMIC czeka na założenie:


ogień z tematem:


sapidło:


Z grubsza pasuje:


Pod maską tak się prezentuje:


ECU siedzi:


Akumulator zaparkował w bagażniku:


GOTOWE!




Kilka filmów:
https://www.youtube.com/watch?v=1pxurWGj0Uo
https://www.youtube.com/watch?v=sJ5-u0hRjKw
https://www.youtube.com/watch?v=HwS1r4xmZCk

Żaba power!
https://www.youtube.com/watch?v=f2iH1o9ADiE

Swap zajął mi ok 3 tygodni, furka śmiga całkiem żwawo, działa wszystko z seryjnie montowanego wyposażenia ;) Przy okazji swapa wleciał kompletny nowy rozrząd, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, układ zapłonowy, czyszczenie popychaczy zaworowych i regeneracja turbo. Mam nadzieję, że ZS będzie sprawiał Beacie i Piotrkowi dużo frajdy z użytkowania ;)

Raptile - Wto Paź 11, 2016 20:55

Co tu dużo pisać, Marek jesteś PRZEHOOYEM ;)
Gdyby nie twoja iskra zapalna "Zrobie Ci swapa"
prawdopodobnie dalej bym jeździł Dieslem ;)
Gość wie co robi, i najważniejsze jak to zrobić bez drutów i innych dziwnych kombinacji.

Co do hejtowania mnie , że nie zrobiłem tego sam . Tak nie zrobiłem bo po 1 nie mam odpowiednich umiejętności by to zrobić , po 2 moja praca mi na to nie pozwala po 3 nie mam odpowiedniego miejsca . Marek był jedyną i najrozsądniejszą opcja , także jak ktoś ma ból dupy to trudno :) .

Robota wykonana bardzo profi, walił z mostu jak wystąpił problem , nie obwijał w bawełnę.

W aucie nie ma ani jednej "lipy" spora większość rzeczy potrzebnych do swapa to części oem z rovera.
Oczywiście w trakcie swapa , cały wcześniej przygotowany plan legł w gruzach , bo wszystko wyszło inaczej niż miło być(ahh Ci angole ;) .

Okazało się że 800 kiepsko sie nadaje do budy zs-a , inne łapy, inna łapa osprzętu, inny osprzęt, inny króciec chłodniczy z głowicy itd
Najlepsza była by 600 , lecz w tym przypadku kondycja silnika była ważniejsza bo poprzedni użytkownik pewny.

Teraz powstaje pytanie czy warto , otóż odpowiadam , WARTO ;)

Nie ma porównania 176 konne idt do seryjnego Ti ;) ( tak nie wierze że to napisałem :lol: )


Jeszcze raz , Dzięki Mordeczko ;)

I dzięki również wszystkim tym którzy pomogli w zdobyciu pewnych części , i pomogli w sprawach technicznych :)

maniu48 - Wto Paź 11, 2016 21:13

No i pięknie. Rap zrobił sie twardszy i jego decyzje konkretniejsze. Nareszcie jest jakiś męski silnik. A tyle wcześniej mówiłem, tłumaczyłem jak przyjacielowi i po dobroci i siłą: zostaw tego klekota kopciucha bo to wuj z tego będzie i w końcu posłuchał. Szerokości, mega przyczepności i twardych tłoków życzę z całego serca. Niech Bóg będzie z tobą i prowadzi Cie przez wszystkie drogi bez nadzwyczajnych przygód. A i jeszcze jedno, Marek był dla Ciebie zapalnikiem jak ty dla mnie gdy rozmawialiśmy o autach i powiedziałeś,, .... a bedzie tak, że ja będę jeździł na GT15 a ty 1.8...." , pomyslałem sobie wtedy,,co??? że ja będę 1.8 jeździł i nic nie zmienie??? o nie..." no i za jakis czas swap'owało się u mnie :)
sail - Sro Paź 12, 2016 12:41

Genialnie, gratuluje projektu.!!!

Dla mnie osobiście ZS w wersji poliftowej to najładniejsze autko z grupy MG, teraz z takim motorkiem … WYPAS…

Co do czasu i możliwości przekładki, doskonale rozumiem że ktoś może nie mieć czasu, miejsca, umiejętności czy chęci (tak że nie rozumiem wieszania psów) nie przejmuj się. Sam borykam się z tym problemem, u mnie największym problemem jest czas….. operacja SWAP trwa już 17 miesiąc od kupna silnika…)

Markzo to ogromny-entuzjasta, (proszę dzwoń częściej zwłaszcza w godzinach pracy) ;) zawsze chętnie pomogę jak tylko będę mógł.

Czy możesz dokonać pomiaru wagi całego samochodu po tej operacji ? jestem ciekaw ile waży taki ZS z T16. W sumie jak porównuję masę MG ZS diesla (1325) do 620Ti (1330) to jest to dokładnie to samo ?

Do rychłego spotkania, na drodze lub na zlocie. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnych kilometrów.

dzelo23 - Sro Paź 12, 2016 16:02

Nie wiem czy jakiś swap w eRach, MDzikach przebiegł bezproblemowo, te o których wiem zawsze niosły że sobą przygody i to nie koniecznie dobre :d
Piotrek legalcie nie tłumacz się :d chyba że jesteś winny ;)
Gratuluję odwagi :tak:
Marek per Frankenboost jesteś wariat :d i musimy się napić trunku Słowian.
Ciekawe kto teraz złapie iskre t16 w 75 :d

longer86 - Sro Paź 12, 2016 17:47

Myślę ze frankenboost podołał by misji t16 w 75 nawet CDT :p skromnie wspomnę ze pewnie wyrzeźbił by RWD t16
dzelo23 - Sro Paź 12, 2016 18:25

Ha ha
Zanęcone :d

Markzo - Sro Paź 12, 2016 21:10

Dzięki za miłe słowa ;)

sail napisał/a:
W sumie jak porównuję masę MG ZS diesla (1325) do 620Ti (1330) to jest to dokładnie to samo ?

Mój ZS (tylko bazą była wersja V6 180) waży z 10l paliwa w baku ok 1210/20 kg.

dzelo23 napisał/a:
Nie wiem czy jakiś swap w eRach, MDzikach przebiegł bezproblemowo, te o których wiem zawsze niosły że sobą przygody i to nie koniecznie dobre

chyba dość mocno tego doświadczyliśmy heh :D

dzelo23 napisał/a:
Marek per Frankenboost jesteś wariat i musimy się napić trunku Słowian.

ja zawsze chetny :D

dzelo23 napisał/a:
Ciekawe kto teraz złapie iskre t16 w 75

longer86 napisał/a:
Myślę ze frankenboost podołał by misji t16 w 75 nawet CDT

kiedyś przy bimberonie dumalem nad tym i jedyny problem ma 3 litery - CAN (magistrala).

longer86 napisał/a:
skromnie wspomnę ze pewnie wyrzeźbił by RWD t16

było V8 RWD, zatem... :)

AndrewS - Sro Paź 12, 2016 22:31

Ja bym mu jeszcze górkę na masce wystukał taką jak ma 220 :mrgreen:
bociannielot - Czw Paź 13, 2016 09:34

AndrewS, to się na letnim wystuka :lol:
Remigiusz - Czw Paź 13, 2016 20:35

Gratuluję i z drugiej strony smutek pozostaje po odopadł kolejny entuzjasta dla diesla :-/ ale ogólnie popieram i nabieram tez chęci na takiego swapa może kiedyś.

Bylem z tematem na bieżącą i gratki dla Eli oraz markza za zapał :-) miło się to śledziło.

Raptile - Czw Paź 13, 2016 21:05

Idzcie se gdzie indziej gadac o 75 ;)
Remigiusz - Czw Paź 13, 2016 21:52

Raptile, Oj tam akurat tutaj na dobrze :)

Pytanie jaki to jest iceki rozmiarowo ?

pietjak - Czw Paź 13, 2016 22:02

To teraz jeszcze proponuję wyprowadzić dolot przez grill, żeby miał czym świezym oddychać, dołożyć większy intercooler i zalożyć bi-turbo twinscroll (bo jest kompaktowe) z volvo s80 t6.
Raptile - Czw Paź 13, 2016 22:40

Remigiusz, 550x140x65 rozmar icka orurowanie 2cale

[ Dodano: Czw Paź 13, 2016 22:40 ]
pietjak napisał/a:
To teraz jeszcze proponuję wyprowadzić dolot przez grill, żeby miał czym świezym oddychać, dołożyć większy intercooler i zalożyć bi-turbo twinscroll (bo jest kompaktowe) z volvo s80 t6.



yhy a świstak siedzi i zawija <cisza>

pietjak - Pią Paź 14, 2016 21:56

IC całkiem spory.

Ale twin scroll robi robotę...

bociannielot - Sob Paź 15, 2016 08:38

pietjak, możesz sobie do 75 założyć ;)
maniu48 - Pią Paź 21, 2016 15:12

No i dobra, jestem. Piotrek był u mnie 2 dni podczas których głównie działaliśmy przy aucie. Ogólnie pooglądałem co i jak i jest naprawdę spoko - czysto , schludnie a silniczek pracuje jak pszczółka- równo, cicho. Uruchomiliśmy mems diag'a , który nie pokazał jakiś mega rażących błędów. Po skasowaniu ich nie pokazują się powtórnie. Podłączyliśmy zegarki: Boost, EGT i oil temp. wszystko ładnie działa, wartości nie wzrastają tak jak u mnie gdy włączę dmuchawę lub wycieraczki(Rap pamietaj o bezpieczniku). Wrażenie z jazdy???? Hmmmm całkiem inaczej niż u mnie-silnik ten sam ale skrzynia inna i tu może odpowiedz na moje pytanie: dlaczego on jest mocniejszy w przedziale 1200-2500 obr?? Nareszcie silnik pasuje do tego co na zewnątrz: hamulce, bodykit, zawias-wszystko współgra ze sobą wspomagając się wzajemnie. Nie jestem w stanie nic napisać o wrażeniach podczas jazdy autem w górnych partiach obrotów silnika bo max go dokręciłem chyba do 3500. Kwestia wydechu: ogólnie przy wolnej jeździe jest ok ale jechac gdzies dalej z prędkością autostradową może być ciężko-wydech buczy bardzo niskim bassem-pewnie nie jeden wiejski tjuner chciałby mieć takie coś ale tu na dłuższą metę może być ciężko. Oby jeździł jak najdłużej :)
Ciufa - Wto Paź 25, 2016 17:45

Kapora spali ?
Raptile - Sro Gru 14, 2016 12:43

Ciufa, spali ;) , zrobione juz 7 tys km od swapa stan oleju bez zmian . Z autem nic sie nie dzieje ,sapie,warczy, licznik zamyka. Także pacjent chyba będzie żył ;)
slax - Sro Gru 14, 2016 16:44

Raptile napisał/a:
licznik zamyka.
ten z klekota to chyba zamknąc nie problem :D
bociannielot - Sro Gru 14, 2016 16:51

slax, wyskalowany identycznie jak benzyniak ZTCP :P
Markzo - Sro Gru 14, 2016 16:58

slax napisał/a:

Raptile napisał/a:
licznik zamyka.
ten z klekota to chyba zamknąc nie problem

bociannielot napisał/a:
slax, wyskalowany identycznie jak benzyniak ZTCP


licznik jest do 260 ;)

Remigiusz - Sro Gru 14, 2016 17:40

Raptile, Grubo jak widać ponad 300 na pace na zimówkach :D
Raptile - Sro Gru 14, 2016 17:52

Remigiusz, to jeszcze było na letnich :D
slax - Sro Gru 14, 2016 20:40

Jezu na odzień sami hejterzy, a jak trzeba trochę śmiechu to nie ma żadnego :D
Markzo - Sob Sty 14, 2017 18:39

Zaległe foty odkopałem:





longer86 - Sob Sty 14, 2017 21:43

Mógłby choc raz rap spiac pośladki i wyslac fotki zsa polifta do kalendarza
Raptile - Sob Sty 14, 2017 23:23

longer86, nie mam sprzetu do takich fotek , ani umiejetności ;) Dzięki Marek
longer86 - Sob Sty 14, 2017 23:31

Ale masz ciekawe auto
Raptile - Nie Sty 15, 2017 19:14

longer86, Ja i fajne auto , to sie wyklucza ;) nie moge miec fajnego auta , bo bede miał je ja :D
longer86 - Nie Sty 15, 2017 21:04

No to ze Ty jesteś niefajny :P nie znaczy zenie możesz mieć fajnego auta... W parze jesteście znośni:D
bociannielot - Pon Sty 16, 2017 09:54

longer86 napisał/a:
No to ze Ty jesteś niefajny nie znaczy zenie możesz mieć fajnego auta...
o to to :ok:
longer86 napisał/a:
W parze jesteście znośni:D

znaczy jak jest w aucie i go nie widac :D
a żeby nie było że offtop, jak tam szukanie zderzaka Rap :-)

Wojtek88 - Pon Sty 16, 2017 14:34

mega-fajnie wygląda to auto, mając jeszcze świadomość, że taka moc w nim drzemie, fajne zawieszenie oraz hamulce - aż chciałoby się takie auto mieć! :oops:
Raptile - Sro Lut 01, 2017 23:33

Ruszamy powoli z tematem T28 , dokonałem zakupu całkiem zdrowego ślimaka , profilaktycznie turbina przejdzie regeneracje u kolegi Markzo. Myśle że równolegle poruszę też temat ostrzejszych wałków. Po tych czynnościach nadejdzie pora podtlenku .... lpg ;)
Remigiusz - Sro Lut 01, 2017 23:49

Raptile napisał/a:
Po tych czynnościach nadejdzie pora
... Pomiaru na hamowni :D
Raptile - Wto Lut 07, 2017 23:03

Zamówione wkłady do poduszek z pu , poduszki juz czekają ;)

maniu48 - Sro Lut 08, 2017 19:51

Teraz już nie będzie się dało bujać silnikiem jak kołyską :D
Raptile - Sro Lut 15, 2017 11:40

Trochę tuningów :V

karas_111 - Sro Lut 15, 2017 14:06

Czerwone? Zs będzie szybszy ? :rotfl:
longer86 - Sro Lut 15, 2017 14:35

Hantle do domu przyniosłeś? ;)
maniu48 - Sro Lut 15, 2017 17:59

Zgapiacz, zpaczył odemie ;)
Raptile - Sro Lut 15, 2017 21:01

karas_111 napisał/a:
Czerwone? Zs będzie szybszy ? :rotfl:


oczywiście ;)

maniu48 - Sob Lut 25, 2017 15:29

upek
Remigiusz - Sob Lut 25, 2017 16:28

Gdzie foty T28 turbiny :D
Raptile - Sob Mar 25, 2017 19:26

Turbo juz zregenerowane przez kolege Markzo, pare fotek ponizej.








w dalszych planach LPG zestrojone pod 0.9b T28, co do wałków zobaczmy czy uda sie ogarnac temat przed gazem.

[ Dodano: Sob Mar 25, 2017 19:26 ]
Naprawione 2 przednie wyrwane klamki , zobaczmy na jak długo :)

bociannielot - Pon Mar 27, 2017 10:46

Raptile napisał/a:
Naprawione 2 przednie wyrwane klamki , zobaczmy na jak długo

za dużo powera po siłowni :)

maniu48 - Czw Mar 30, 2017 18:52

Turbo gotowe do założenia


Raptile - Sob Kwi 01, 2017 13:23

Wsio gotowe do założenia :)






slax - Sob Kwi 01, 2017 21:17

O kurfa :D
Raptile - Pią Kwi 07, 2017 12:07

Witam , turbo siadło , pompuje .................. jest jednak awaria auta mianowicie nie dostarcza wystarczajacej ilosci paliwa ! na 0.9b jest 14.6 AFR ! przy 0.5 jest ok 13.5 rosnące.... teraz powstaje pytanie gdzie jest przyczyna :(
maniu48 - Pią Kwi 07, 2017 18:38

Dobra no to tak: turbo t28-0.9 bara, afr 14,6 i lambda na mems diagu pokazuje przy bucie 735-750mV. Na jałowym i wolnych obrotach lambda normalnie pracuje w zakresie 0-960mV. Co jeszcze, po wciśnięciu gazu pod obciążeniem afr na chwile spada do około 13( dosłownie 2 sek.) a później wraz z obrotami wzrasta do 14,6. Lambda na sondzie szerokopasmowej(STAG AFR ma możliwość podglądu wartości AFR, LAMBDA i zawartości tlenu w spalinach) pokazuje przy wciśnięciu gazu na chwilkę spada do wartości 0,88v co odpowiada afr 12,94 i wraz ze wzrostem obrotów leci w górę do wartości 0,99-1.00 V co odpowiada AFR 14,55-14,70. Zapłon wrócił do serii od razu po zobaczeniu co się dzieje. Ciśnienie pompy paliwa na postoju -wolne obroty 2,6 bara, podczas dodawania gazu gdzie w kolektorze robi się ,,zero" wzrasta do 3.0 bara.

A tu oscyloskop AFR Rapa:


oraz



i oscyloskop z próby moim autem



widać znaczną różnice a nie wierzę żeby to turbo tak dmuchało zeby afr był az taki wysoki.

No zapomniałbym o pozytywach: zrobiony wspornik wydechu



oraz nowy tłumik i końcówka ULTER :)




Raptile - Pią Kwi 07, 2017 19:48

maniu zapomniałeś o liczniku ;)


Remigiusz - Pią Kwi 07, 2017 22:41

Przygody jak zwykle były, szkoda ze mnie nie było :neutral: No ale tak to jest, jak coś żaba to na korekcje licznika wpadnij :D

Moze to turbo aż tyle pompuje ze tak spada paliwo :?:

Raptile - Pią Kwi 21, 2017 11:20

Sytuacja opanowana , na szczęście padła tylko pompa paliwa , coś ją przypiekło ;)
Zainstalowana pompa niby z 4.2b od 420 si/220ti , nie pasuje ona do dolnej czesci kosza w baku, trzeba było przy rzeźbić czego skutkiem moze byc brak jazdy przy małej ilosci paliwa pod górkę a później juz nawet na prostej ;) Dobrze ze udało sie ogarnać temat , w przyszłym tygodniu gazownia :ok:

Afr na ok 0.8-0.9 po zmianie, egt przy 0.8-0.9 na poziomie 880-900C na 0.9b 900-910C


maniu48 - Sro Kwi 26, 2017 22:17

up
Raptile - Sro Kwi 26, 2017 22:20

Auto odwiedziło w dniu wczorajszym gazmena ;) dziś je odebraliśmy

Tak wygląda ułożenie instalacji , myśle ze zrobili to dość schludnie i z głową, reduktor nie jest wpięty trójnikiem , tylko szeregowo przed nagrzewnicą.

Zs dostał też nową chłodnice nissena

Ciufa - Czw Kwi 27, 2017 10:12

Spali kapora na gazie ?
Raptile - Czw Kwi 27, 2017 23:38

No i pohamowane ;) Sprawdzilismy z maniem czy ruszenie zapłony w memsie 1.6 cos daje , odpowiadam , DAJE ;) z tym że nie zmniejsza sie jej wartosci jak w memsie 1.9 a ZWIĘKSZA.
Zmienilismy na początku na 116 , wynik był -9 koni, pozniej na 144 był juz przyrost rzędu 4 km.
Pozniej dalismy na 151 tu wyszło +10 koni, na 155 juz tylko o niecały 1km . Pozostaliśmy na 151.
Finalnie uzyskalismy 222 Km 325 Nm na benzynie oraz 225 Km 304 Nm na gazie przy 0.87bara.
Za 1000 km beda poprawki na gazie, trzeba go prawdopodobnie dolać ;) czas pokaże co bedzie dalej .

taki tam filmik z hamowni:

bociannielot - Pią Kwi 28, 2017 09:54

bez czarnego dymu to już nie to samo co kiedyś :)
maniu48 - Pią Kwi 28, 2017 11:40

bociannielot napisał/a:
bez czarnego dymu to już nie to samo co kiedyś :)


Bo nie z dymu bierze się moc ;)

Co do zapłonu to fakt w Mems'ie 1.6 trzeba go ruszać idąc w kierunku wartości 159. Przy seryjnej wartości 128 auto pokazało 211KM i 298Nm na benzynie i 216 kuni na gazie, później weszliśmy na wartość 116 i na gazie uzyskaliśmy całe 207 kuni czyli spadek o 9KM a nie o 5 jak pisał Rap. Od razu poleciłem ruszyć te wartości w druga stronę no i cóż, tak jak napisał Rap-wartość 151 i mamy 222KM na benzynie i 225KM na gazie czyli 11 kunióf więcej na benzynie i 9 kobył więcej na gazie względem serii. Co do mniejszego momentu na gazie to myślę, że kwestia dostrojenie gazu i wprowadzenia korekt po obrotach. Tak czy inaczej myślę, że operacja się udała, pacjent jakoś dycha. Dodać należy, że silnik w aucie dawcy przy doładowaniu 0,7 bara wypluł 180KM.

Remigiusz - Pią Kwi 28, 2017 11:45

Dymu nie ma za to teraz straszy :-) i fajnie lututu ...

Moc niezła choć u ciebie maniu za cicho w porównaniu do żaby :-)

maniu48 - Pią Kwi 28, 2017 12:09

mamy te same wydechy. U rapa stożek jest co taje dodatkowe psiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii albo buuuuuuuuuuuuuuu.
Raptile - Nie Kwi 30, 2017 15:42

taki tam wykres


maniu48 - Pon Maj 01, 2017 00:49

Dodać należy, że ta ten spadek przy 5500 obr po przestawieniu zapłonu wygładził się na benzynie jak i na gazie.
slax - Pon Maj 08, 2017 22:29

Siemanko.

W weekend odwiedziliśmy kolegę zielonego :d Udało się troszkę polatać ZSem. Co tu dużo mowić, ładnie to lata, turbo ładnie dmucha, wkręca się nieco później niż OEM, ale ja tam lubię takie cuda :d Także na prawdę bardzo ładnie to śmiga, czas zbierac hajsy na t28 a może wieksze :d

Pod maską auto wygląda jak by tak wyjechało z fabryki. No poza tym górnym wężem chłodnicy :d

LilJohn - Wto Maj 09, 2017 22:44

Raptile napisał/a:
No i pohamowane ;) Sprawdzilismy z maniem czy ruszenie zapłony w memsie 1.6 cos daje , odpowiadam , DAJE ;) z tym że nie zmniejsza sie jej wartosci jak w memsie 1.9 a ZWIĘKSZA.
Zmienilismy na początku na 116 , wynik był -9 koni, pozniej na 144 był juz przyrost rzędu 4 km.
Pozniej dalismy na 151 tu wyszło +10 koni, na 155 juz tylko o niecały 1km . Pozostaliśmy na 151.

Czy u was te zmiany w MEMS Diagu zostają na zawsze czy po ponownym uruchomieniu silnika wraca do 128 i trzeba przeskoczyć wartości żeby znowu zaskoczyło?

maniu48 - Wto Maj 09, 2017 23:04

U mnie zostaje
flapjck1 - Wto Maj 09, 2017 23:04

Bylem na zawodach u pepikow, jezdzil tam zs z 2.0 ti, byl szybki jak nowe mini cooper s 200 koni :)
Markzo - Sro Maj 10, 2017 05:59

flapjck1 napisał/a:
Bylem na zawodach u pepikow, jezdzil tam zs z 2.0 ti, byl szybki jak nowe mini cooper s 200 koni

niebieski? z dużą lotką z tyłu?

[ Dodano: Sro Maj 10, 2017 05:59 ]
LilJohn napisał/a:
Czy u was te zmiany w MEMS Diagu zostają na zawsze czy po ponownym uruchomieniu silnika wraca do 128 i trzeba przeskoczyć wartości żeby znowu zaskoczyło?

zostają do czasu odłączenia akumulatora.

flapjck1 - Sro Maj 10, 2017 09:29

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
Raptile - Pią Maj 12, 2017 10:02

Wpadły w moje łapki takie o to pierdołki ;) Det2 oraz wtryski 440cc


maniu48 - Wto Maj 23, 2017 20:59

No wtryski załozone i dają radę. Ogólnie potencjał jest spory, turbo, wtryski, pompa paliwa, zaraz det 2. Trzeba dołożyć regulator cisnienia paliwa bo aktualnie afr spada do 9.3. Ogólnie nie mogę powiedzieć bo jedzie to to nawet :D . Po regulacji LPG problem z wysokim EGT juz nie istnieje- z 1000stopni spadło do 900 przy srogim bucie. Myslę, że da sie jeszcze zejsc z temp poprzez dopieszczenie gazu. Lag jest, czy duzy?? Hmmmmm, no autko jedzie od 3 tys ale to juz chyba wina kompa ale spokojnie juz niedługo troszkę się go oszuka :D hihihihihihihihihihi
Remigiusz - Wto Maj 23, 2017 21:04

To gdzie z tym rap znowu był u ciebie :D ??
maniu48 - Sro Maj 24, 2017 19:49

AFR na Pb



AFR na LPG, widać ze ze wzrostem obrotów idzie w górę co trzeba poprawić


greg-si - Sro Maj 24, 2017 20:04

Za mało powietrza na benie. Trzeba więcej dmuchać albo paliwa zdjąć żeby była moc.
Raptile - Czw Maj 25, 2017 08:25

greg-si, dokładnie :) jak kiedys bede bogaty to zakuje i kupimy gt2871R ;D zobaczymy co to chinczyki wymyslily . Narazie det i koniec. Musze ogarnac bo podupada ostatnio Zs troche.
maniu48 - Wto Maj 30, 2017 13:58

Upek
Raptile - Sro Cze 21, 2017 10:08

Dzięki uprzejmości Dzelo i Greg-si w Zs-e zawitał tempomat z R420si :) , Dzięki wielkie.

A przy okazji takie kawiatki w komorze sie działy (Dzięki Gregu x2) ;) Dyskoteka pod maską jak na Energy2000 ;)



Zlot zlot i po zlocie :) Zs spisał sie bardzo fajnie , po uszczelnieniu silnika wawa-bydgoszcz+tor i rajd-wawa nie zeszło ani grama oleju. Nic nie wystrzeliło ani nie odpadło :)

Filmik jak zs smiga po torze z instrukorem


Ciufa - Czw Cze 29, 2017 12:36

Up
bociannielot - Czw Cze 29, 2017 12:36

lato upał, przydała by się klima, nie Rapt?
Raptile - Czw Sie 24, 2017 08:42

bociannielot napisał/a:
lato upał, przydała by się klima, nie Rapt?


:) Klima dzięki Mariuszowi418 powróciła do żywych :)





Dobre wieści ;) zs w końcu na pełnej mocy sprawnie przejechał troche km, taki sobotni spontan ;) spadło również spalanie średnio wyszło 12.3-12.5l/100km przy prędkościach 140-180. Ciekawe na jak długo :lol:




[ Dodano: Czw Sie 24, 2017 08:42 ]
Mały upgrade, znowy wy pierdziało kolektor ..... śruba ta sama co poprzednio czyli prawa skrajna... Prawdopodobnie teraz kolektor zotanie złożony na wkrętki lub przejscie na wieksza srednice... Dodatkowo zostanie dorobiona kuta uszczelka, moze tu jest problem.

marekp90 - Czw Sie 24, 2017 15:35

Splanuj kolektor
Raptile - Sob Sie 26, 2017 01:37

marekp90 napisał/a:
Splanuj kolektor


tak , był planowany i bedzie ponownie

maniu48 - Czw Cze 21, 2018 17:22

Noooo, co tu taka cisza? ZS umarł? Co tam się ciekawego wyprawia?
Raptile - Sob Cze 23, 2018 13:39

Od dłuższego czasu niemam czasu nic porobić przy Zs-e. Jakis czas temu wpadł na serwis do Mariusza418, silnik został totalnie uszczelniony bo lało sie jak ze świni, pousuwany zewsząd sylikon zastąpiony uszczelkami od 3 miesięcy odpukać sucho. Dorobiony nowy wspornik od dp i na założony kolektor wydechowy na kutą dorabianą uszczelkę na chwile obecną jest spokój.

Od dłuższego czasu jeżdżę na ślizgającym się sprzęgle , dorwałem zużytego spieka od kolegi Mania48 zregenerowałem i czeka na wsadzenie:





Zs zaliczył też zlotowy tor w Radomiu, jak na ślizgającym się sprzęgle całkiem nieźle sobie radził:

1 Okrążenie:


2 okrążenie:


Co do dalszych działań , wciąż oczekuje DET i gaz na zdemontowanie dysz które nie pozwalają dokoxić gazu, Auto obecnie jeździ na niecałym 0.8b. Docelowo ma być oszukany boostcut i jazda na 1.1b . Pożyjemy zobaczymy

maniu48 - Sro Lip 11, 2018 14:48

Co tu taka cisza? Dzieje się jeszcze coś czy już auto poszło na zlom?
Raptile - Sro Lip 11, 2018 15:05

Zs wjechał na szope do Kolegi Mania48:

:D

Docisk i tarcza zjarane:




Sprzegło prawdopodobnie by żyło dalej gdyby nie zwalona pompka sprzęgła w której padł zaworek i łapa nie cofała sie do końca. Założona nowa pompka sprzęgła firmy LUK

W przepustnicy sucho jak na pustyni, z tym ze bez piasku ;)



...Piasek gwieździsty za to był w filtrach od lpg :|



Spiek założony , 1.1b na patencie stałe do odciny. Ogólnie coś tam się odpycha. Różnica jest dość spora. Nie wiem niech sie maniu wypowie ;) dla mnie to moze byc płace bo ;D


Auto w drodze na złomowisko .

Pacjent po operacji:



Na zdjęcie dysz i strojenie lpg niestety zabrakło czasu , det wciąż leży i czeka.

Standardowo dzięki za gościnę , były to "pracowite" 2 dni ;)

maniu48 - Sro Lip 11, 2018 21:59

1. To nie szopa - to stodoła
2. Nie wiem jak ty tyle czasu jeździłeś z tym sprzęgłem :D
3. Wstydź się tych filtrów gazowych
4. Dolot fakt suchutki i nie czyszczony przed zrobieniem zdjęcia
5. Dzięki takim pracom nauczyłem się nowej czynności jaką jest odpowietrzanie wysprzęglika ( oczywiście po konsultacjach z mariusz418 i greg-si )i udało mi się to za 1 razem bez poprawek :D

Ogólnie fura bardzo ładnie się ciąga ale może być (i na pewno będzie) lepiej. Zaskoczyło mnie doładowanie trzymające full boost do samego końca-mam nadzieję, że silnik się nie ugotuje :D

:!: Przyjeżdżaj na montaż DETa i ogarniamy LPG :!:

Remigiusz - Nie Lip 15, 2018 21:04

Haha.. taka stodoła to skarb mieć jak leje a nie ciasne garaże :-)

Co ty masz tyle piachu w lpg ?
Jednak ten wysprzeglik ładnie zjaral sprzeglo :-(

Czekamy na montaż det i jakieś wykresy :-)

Raptile - Sob Sty 19, 2019 14:57

Z dniem dzisiejszym Zs zmienił właściciela. Oby mu dobrze służył , sentyment zawsze pozostanie.

Ostatnie filmiki zsa w tym wypadku allroad 2.7biturbo ;)



leszczu - Sob Sty 19, 2019 19:40

W końcu przesiadłeś się na porządną markę :mrgreen: