Zobacz temat - Rover 75 Silverstone wersja Dzelo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Rover 75 Silverstone wersja Dzelo

dzelo23 - Wto Wrz 16, 2014 14:48
Temat postu: Rover 75 Silverstone wersja Dzelo
Joł
Pacjent to
rover 75 Silverstone Edition
1.8 16v 120km i 160 Nm
3 lata użytkowania i 3 hgf'y, pierwszy zaraz po montażu lpg, 2 niecałe 10kkm później i 3 znowu po niespełna 10kkm. Według mnie do wszystkich przyłożyli się odpowiednio gazownik, mechanik i mechanik :lol:
Po 3 hgf'ie nie było już co zbierać z głowicy wiec naprawa została dokonana w garażu u kolegi Leszczu i z pomocą Kondzia. Naprawy udało nam się dokonać na tyle dobrze że silnik działał poprawnie do samego końca u mnie a następnie trafił pod maskę eR 400 u Kondzia.
Po tych 3 latach nastąpiła zmiana pod maską i do eR trafił:
1.8 turbo 150km i 215Nm
Jak to w życiu bywa miało być pięknie a wyszło jak zawsze :/
Zakupiony silnik przez forum okazał się mocno wyeksploatowaną jednostką :/
Na szczęście udało się kupić silnik z rozbitego MG ZT.
Obecnie autko ma na liczniku niewiele ponad 180kkm a silnik ma przebieg o 50kkm mniejszy.
Zawieszenie standardowe dla silverstone czyli -30mm
Hamulce z przodu zmienione tarcze na nacinane i nawiercane Mikody GT

Markzo - Nie Wrz 21, 2014 12:21

Oj działo się przy tym swapie ;) niestety sporo negatywnych emocji/rzeczy powychodziło, ale finalnie furacz gania i to najważniejsze ;) powrzucaj więcej fotek, bo bars ładna 75 :ok: może się kiedyś jeszcze spotkamy na jakimś zlocie hehe :D
dzelo23 - Wto Paź 28, 2014 22:21

kilka fotek
leszczu - Sro Paź 29, 2014 10:25

W "meksyku" już zima zapanowała na całego" :mrgreen: :P
dzelo23 - Nie Kwi 12, 2015 11:21

Dawno nic nie pisałem a działo się, działo :)
Wizyta na hamowni.
2x HGF jeden po drugim czyli po dystansie 135km.
A przedwczoraj wsadziłem kompa od MG ZT 160.

scareface - Czw Kwi 30, 2015 23:23

No to grubo jest widze :) z wykresu wynika, że nie ma co kręcić naszych Roverków dalej niż do 5200rpm, już przy załączeniu się drugiego VIS przy 4000rpm zaczyna wszystko lecieć w dół.
Bardzo pozytywnie, że wszystko śmiga :)

Markzo - Czw Kwi 30, 2015 23:53

przeciez to 1,8t, skąd tu masz visy? :D
sknerko - Pią Maj 01, 2015 12:41

scareface wykres V6 jest zupełnie inny i po 4k dopiero zaczyna żyć :mrgreen:
scareface - Pią Maj 01, 2015 15:34

Za dużo % :P no tak teraz to by się zgadzało :)
dzelo23 - Wto Maj 19, 2015 18:19

:mrgreen:
Wykres jest juz od jakiegoś czasu nieaktualny bo smigam na sterowniku z zt i powinno być 160km.

[ Dodano: Wto Maj 19, 2015 18:19 ]
Kurde :) zupełnie zapomniałem wspomnieć tu o zmianie foteli i kanapy

prebenny - Wto Maj 19, 2015 18:57

Kierownica Ci zupełnie do tego nie pasuje. Jak będziesz chciał wstawić czarną a tę oddać to chętnie przygarnę :D
Markzo - Wto Maj 19, 2015 18:58

obszyj je na beżowo ;)
dzelo23 - Sro Lip 08, 2015 20:14

Kierownica zostaje, kolorystyka siedzeń niewiele się zmieniła w porównaniu z oryginałem.

[ Dodano: Sro Lip 08, 2015 20:14 ]
:mrgreen: mam od wczoraj wsadzoną skrzynię od turbasa. Obroty silnika spadły o co najmniej 200 przy prędkości 100 km/h.

bociannielot - Wto Sie 11, 2015 14:43

up up
dzelo23 - Czw Sie 13, 2015 13:56

Co do skrzyni to obroty spadły o około 400prm.
Z racji że w aucie robiło się coraz głośniej i myślałem że katalizator się posypał to wydech przeszedł drobne modyfikacje:
katalizator wybebeszony i zostawiona sama puszka
tłumik środkowy zamieniony na okrągły średnicy 90mm i długości 50cm
Po wyjęciu wydechu z auta okazało sie że tłumik końcowy nadaje się tylko do wymiany http://images66.fotosik.p...2177a8fbgen.jpg
Z racji że auto musiałem zabrać to tłumik chwilowo naprawiliśmy :d http://images66.fotosik.p...e3c6682fgen.jpg
Efekt jest dziwny ale mam nadzieję że po wymianie tłumika końcowego coś się poprawi bo teraz to jest jeszcze głośniej niż na tym dziurawym :/
https://www.youtube.com/watch?v=KmRXupbvccw

[ Dodano: Czw Sie 13, 2015 13:56 ]
Zmierzyłem natężenie dźwięku w aucie :/ 80 decybeli

bociannielot - Czw Sie 13, 2015 15:08

rozumiem skąd taka krzywa mina :/ wciąż za cicho :D
dzelo23 - Czw Sie 20, 2015 00:09

:mrgreen:
http://images69.fotosik.p...e835e2b54b7.jpg
http://images68.fotosik.p...c982e16d052.jpg
Wszystko już poskładane, :/ zostało jeszcze wymienić kawałek rury za tłumikiem środkowym do tłumika końcowego bo zostało ze starego wydechu.
Poziom hałasu teraz wynosi max 70db, przy 140km/h 65db.
Tłumik końcowy to Asmet od 2,5kv6 i słychać go bardziej niż ten stary łatany.
Ogólnie szału nie ma jajec nie urywa :d ale biorąc pod uwagę gdzie to było robione i koszta to jestem w stanie to przeboleć :D
https://www.youtube.com/watch?v=8pZ7M1aGKvE

Markzo - Czw Sie 20, 2015 06:12

kurde szkoda, że 2 tłumoli po 2 stronach nie dałeś... jakąś finezyjną końcówke zapodaj :P
dzelo23 - Czw Sie 20, 2015 12:34

Dwa takie :o nie, nie, nie
http://images66.fotosik.p...7305e4d766f.jpg

Markzo - Czw Sie 20, 2015 15:51

http://gallery.xpowerforu...exhaust_004.jpg raczej cos takiego, tylko 2 owalne koncowki ;)
longer86 - Czw Sie 20, 2015 22:43

to jeszcze z 50KM musiałby upchnąć pod maską :P
dzelo23 - Pią Sie 28, 2015 22:04

Dzisiaj mając chwilę zrobiłem przymiarki do zmiany końcówki wydechu :d
Szkoda że nie ma po obu stronach tak :/

cin1391 - Sro Kwi 06, 2016 13:41

Fajny wydech :)
dzelo23 - Sro Kwi 06, 2016 14:05

Jakoś nie potrafię na bieżąco prowadzić tematu a cały czas powolutku coś się dzieje.
Zamiast ori filtra powietrza wpadła wkładka K&N.
Naprawiany próg zaraz po kupnie :o to już 5 lat znowu zadał się z rudą :/
Wymienione zostało poszycie na całej długości i eRem można już jeździć bez wstydu :D
Ostatnio miałem przygodę z hamulcem postojowym zwanym też ręcznym. Tarcza kotwiczna zwana osłoną z racji długiego związku z rudą (jak ja jej niecierpię :/ ) straciła swoje właściwości i mocowania kotwiczek szczęk hamulca postojowego przegniły. Spowodowało to że w trakcie jazdy ów kotwiczki a dokładniej jedna spadła sobie na dół bębna i niemiłosiernie stukała. Udało się zdobyć tarczę w miarę dobrym stanie i wymienić. Jednakże eR nie były sobą gdyby wszystko poszło gładko, linka ręcznego nie chciała wyjść z mocowania po dobroci i trzeba było popracować siłowo ale z głową.
Ręczny działa, bałagan posprzątany, można śmigać.
Jest plan, dobry plan :D
Graty już czekają na półeczce i będzie się działo ale o tym już innym razem.
Pozdro dla ludzi pozytywnie zakręconych. Joł

Markzo - Sro Kwi 06, 2016 15:40

ja tam czekam na te plany... :D
scareface - Sro Kwi 06, 2016 17:37

Końcówki spoko :) Z własnego doświadczenia wiem, że jeżeli dobrze nie obspawasz końcówek to gorące powietrze będzie się cofało i wchodziło pod zderzak i potopi Ci piankę pod zderzakiem.
Czekamy na plany :)

dzelo23 - Sro Kwi 06, 2016 19:05

:| końcówki są przyłapane tylko w kilku punktach ale dobierałem tak średnicę rury z której zrobiłem końcówki że wchodziły na wcisk na te wychodzące z tłumika. Już trochę czasu siedzą i nie czułem smrodu z tyłu auta. Mam nadzieję że nie będzie źle.
scareface - Sro Kwi 06, 2016 22:51

Nie wiem czy aż tak czuć potopioną piankę pod zderzakiem (ja nic nie czułem) ale jak ja mój ściągnąłem to pianka nad wydechem nad przyspawanymi końcówkami była praktycznie całkiem potopiona :( Ja założyłem tylko końcówki i była duża szpara pomiędzy rurą wydechu a końcówką, u Ciebie może będzie inaczej.
Ja teraz będę musiał zmienić końcówki bo moje pordzewiały i już teraz będę starał zrobić się tak żeby całe spaliny wylatywały poza zderzak .
Pozdrawiam i powodzenia w kolejnych modach :)

pelson91 - Czw Kwi 07, 2016 17:07

Ruda tańczy jak szalona :tańczy:
dzelo23 - Nie Kwi 17, 2016 23:39

:mrgreen:
Ten weekend był ciężki.
Wizyta u Markza i podłączenie komputera det3. Jeszcze raz wielkie dzięki Marek.
Wizyta w HP Performance i strojenie.
W dwa dni zrobione ponad 900km, warto było :d eR jeździ fajnie i mi tak pasuje. Można było jeszcze zwiększać moc ale zostałem przy bezpiecznym ustawieniu.
Wykres :hm: jest. Czeka mnie jeszcze wizyta na hamowni ponieważ nie było warunków do właściwego pomiaru i eR hamowany był na drugim biegu.

Markzo - Sro Kwi 20, 2016 07:19

Ptaszki cwierkaja, ze 270Nm jest :P
dzelo23 - Nie Maj 08, 2016 17:38

Prawie :mrgreen:
No i poprawiłem końcówki wydechu bo podobno lipa była.

adam_26 - Nie Maj 08, 2016 22:15

Jest potencjał i to w szerokim zakresie jest fajnie :P
dzelo23 - Pon Maj 16, 2016 22:55

Dzisiaj eR dostał nowe patrzałki :mrgreen:
Dominoz - Pon Maj 16, 2016 23:24

Bardzo ładne soczewy ;)
Markzo - Wto Maj 17, 2016 06:03

Dodały mu fajnego pazura ;) teraz trzeba dołozyć koksu :D
greg-si - Sro Maj 18, 2016 18:36

dzelo23 napisał/a:
Dzisiaj eR dostał nowe patrzałki :mrgreen:

Dobre okulary, dobrze jest :)

Markzo napisał/a:
teraz trzeba dołozyć koksu :D

t-seria turbo? ;D

dzelo23 - Sro Maj 18, 2016 19:50

:nie:
Trzeba znaleźć sposób na sterowanie zapłonem.

prebenny - Sro Maj 18, 2016 20:14

Raczej głowica z vvc? ;)
dzelo23 - Czw Cze 02, 2016 22:48

Jakie vvc? To co jest robi dobrze, trzeba to tylko ogarnąć.
A i takie zlotowe foto :razz:

Markzo - Pią Cze 03, 2016 05:53

Elegaaaancja Francja ;) jest taki adres e-mailowy... bardzo ważny ;) foto@roverki.pl ;) ja sie pytam, czemu ta fota jeszcze nie została na niego wysłana? ;>
prebenny - Pią Cze 03, 2016 07:32

Kurka co to za felgi? ;)
dzelo23 - Pią Cze 03, 2016 08:10

Ameliniowe :mrgreen: ;)
maniu48 - Sro Wrz 28, 2016 19:01

łuppp
dzelo23 - Sro Wrz 28, 2016 20:18

No to łup i jest nowa szyba czołowa a chwilę później łup i jest poliuretan w łapie silnika tzw ósemce. Stara padła dość nagle.
prebenny - Pią Gru 23, 2016 12:21

Jak tam mocowanie przepustnicy?
bociannielot - Pią Gru 23, 2016 12:21

Co tam pod choinkę R dostał?
dzelo23 - Pią Gru 23, 2016 12:48

eR dostał kompletną rurę dolotu od icka do przepustnicy wraz z oryginalną uszczelką i opaską bo ostatnio zerwało mi dolot z przepustnicy kilka razy. Jak się okazało brakowało z 5mm rurce w miejscu łączenia z przepustnicą. W przepustnicy oleju za dużo nie ma.
Znalazłem kolejny wyciek, z samego reduktora albo z doprowadzenia płynu do niego.
:/ prowizorycznie zabezpieczyłem pęknięty zderzak.
Temperatura w okolicach 0 i palce skostniały mi przeokrutnie :/

Markzo - Pią Gru 23, 2016 19:36

Wyebało wynsza :D teraz powinno być elegancko ;) choć ja dalej proponuje - alu + sylykony ;)
dzelo23 - Pią Mar 10, 2017 10:39

:mrgreen: HGF all
Jako że pogoda powoli ulega zmianom trochę grzebłem eRa
Wapadły nowe/używki pod maskę:
chłodnica klimatyzacji
intercooler
turbo
Chłodnica klimy wymieniona ze względu na sypiące się blaszki
Icek bo.... no bo tak, w sumie to przy okazji
turbo bo na gorącej stronie były białe ślady tak jakby po czymś co odparowało i powstała dziwna teoria że może turbo puszcza płyn chłodniczy.
Turbo wstawione niby takie jak było ale hehehe te wyjęte to jest garrett GT20 SYSTEM SHANGHAI :D a wstawione GT 2052LS made in UK
Wyglądały jak dla mnie identycznie, nie robiłem pomiarów :-| kurde a mogłem.
Cięgno od WG ustawiłem tak samo jak w tym wyjmowanym a wkładane turbo dostało zestaw regeneracyjny.
Pierwsza jazda i ..... a jak by inaczej. Miało być pięknie a wyszło jak zawsze.
Turbo przeładowywało, po podpuszczeniu gazu świst, gwizd, łutututu jak zwał tak zwał :/
Jak wyszło w praniu DV złożyłem odwrotnie :głupek: noo ale ten typ już tak ma. Gwizdy, świsty i łutututki się uspokoiły ale chyba jest gdzieś jeszcze jakaś nieszczelność do ogarnięcia bo moje zboczone ucho coś słyszy.
Przeładowania :hm: tu nie było tak szybko, odpinanie EBC, sprawdzanie sondy lambda, podmienianie EBC niewiele dało. Problem rozwiązało wyregulowanie cięgna WG, dosyć mocno je zluzowałem i owerboosty czy jak tam się to zwie już nie występują. Myślę że gdy przyjdzie czas ni szukanie nieszczelności dolotu to zakręcę cięgnem raz może dwa co by turbo nie wstawało zbyt ospale.
:D podobno czerwone jest szybsze to.... ten tego mój jest wariat :D
https://youtu.be/7Cuw_4axces tak wstawało turbo na nieustawionym dobrze cięgnie WG
https://youtu.be/rim4wyzKh5Q a tak się na obecną chwilę zbiera eR

Markzo - Pią Mar 10, 2017 19:10

Ty to masz przeboje ;D a czy gruche wg da się odkręcić od muszli zimnej? czy jest na stałe?
dzelo23 - Pią Mar 10, 2017 19:51

Jest przynitowana.
rafalmis1 - Nie Mar 12, 2017 06:49

Ale piękny ogień pod maską :mrgreen: :mrgreen:
longer86 - Nie Mar 12, 2017 07:27

Tylko patrzeć jak wygłuszenie maski sie zajmie? Forum piromanów? :)
dzelo23 - Nie Mar 12, 2017 10:08

Spokojnie, sytuacja miała miejsce tylko raz. Wydaje mi się że membrana w gruszcze WG jest w dużo lepszym stanie i mocno trzyma przez co nie trzeba tak mocno skręcać cięgna. Ja przy zmianie te ciegno ustawiłem tak jak w starym przez co klapka się nie otwierała i były przeladowania a że wszystkie spaliny szły przez turbo to się grzało.
:d ale wyobraźcie sobie jak eR się odpychał przy takim ustawieniu. Turbo ładowało 1bar przy 3kprm jak nie wcześniej i komp robił odcinke. Nie wiem czy mam dobre info ale podniesienie doładowania o 0,1 bara daje 15kucy bez nikaki. Tak więc eR podczas jazdy na czerwono :d mógł mieć nawet 190 kunia :hahaha:

maniu48 - Sob Lis 11, 2017 14:43

Pokaz coś tam namodził....
dzelo23 - Sob Lis 11, 2017 15:34

Namodziłem kolektor ssący z vvc razem z przepustnicą 52mm, szczegóły tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=949880#949880
Tak to się odpycha https://youtu.be/l0ljAQwhzwQ
A tak wyszło na rolkach

tommasino - Pon Lis 13, 2017 17:34

Zgadzam się z Rafalimsem, jest ogień pod maską aż miło!!!

dzelo23, we wcześniejszych postach wpsominali o zmianie kierownicy.
może opszyj czarną skórą. do foteli i reszty będzie jak ulał.

dzelo23 - Pon Lis 13, 2017 19:20

Na kierownicę jeszcze przyjdzie czas a może nie tylko na kierę ;)