Zobacz temat - [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.


fsomr88 - Pon Wrz 22, 2014 21:03
Temat postu: [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
Witam, może nie powinienem pisać w tym dziale ale do innych typów nikt nie zagląda a mi zależy na szybkim rozwiązaniu problemu.

Problem tyczy się poloneza '88 po swampowego na 1.4 K-serię. Od początku miałem problemy z odpaleniem samochodu po kilku godzinach postoju i rano. Wymieniłem więc czujnik temperatury i silnik pali zawsze. Gdy osiągnie temperaturę pracy obroty zaczynają falować w zaskakująco niskich obrotach <500 i 900 aż silnikiem trzęsie a czasem zgaśnie. Gdy zgaśnie niskich obrotów nie ma wcale. Gdy trzymam gaz nogą, obroty nie falują, są równe. Po odpięciu TPSu obroty na 1500rpm (tak, jak poprzednio z uszkodzonym czujnikiem)

Z początku myślałem, że to coś związanego z silniczkiem krokowym (a raczej nastawnikiem bo ma aluminiową przepustnicę) - jednak po odpięciu go jest to samo.
Regulacje zaworem obejściowym przepustnicy nie dają żadnych zmian chyba że śrubę odkręcę całkowicie wtedy pracuje dosyć dobrze (obroty na poziomie 1000rpm) ale co z tego jak dostaje lewe powietrze.
Odpinałem też sondę lambdę - bez rezultatu. Podmieniłem ECU na inny niewiadomego pochodzenia ale nic to nie zmienia. Może MAP leży?

Pisałem na łamach FSOPTK bez rezultatu.

mocu - Nie Lis 09, 2014 20:06

Sprawdź drożność wężyka, który idzie od przepustnicy do czujnika podciśnienia. I czy połączenia są szczelne. Lubi tam się osadzać olej.
fsomr88 - Nie Lis 09, 2014 20:23

Dziękuje za zainteresowanie. Problem się jednak rozwiązał (może nie sam ale jednak).

Śrubka która jest wkręcona w dźwignię przepustnicę i dotyka do grzybka silniczka krokowego sama się wkręcała. Wystarczyło ją dobrze wyregulować, wkręcić na klej i zapomniałem o problemie.