Zobacz temat - [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW

alpacino - Nie Wrz 28, 2014 08:54
Temat postu: [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
Znikło mi podświetlenie zegarów i paneli sterowania w drzwiach .
Sprawdzałem bezpieczniki i napięcie i stwierdziłem ,że w jednym gnieżdzie odpowiedzialnym za podświetlenie zegarów nie ma napięcia !( dolnym rzędzie bodajże F6)
Natomiast gdy zamykam auto , całe podświetlenie ,łącznie z zegarami jeden raz mrugnie ,to samo gdy otwieram ....

POMOCY! :roll:

MaReK - Nie Wrz 28, 2014 09:50

Wyciągnij moduł świateł i zobacz czy go coś nie zalało.
Sprawdź PINy i WTYCZKĘ czy nie ma śladów korozji.

alpacino - Nie Wrz 28, 2014 09:57

MaReK napisał/a:
Wyciągnij moduł świateł i zobacz czy go coś nie zalało.
Sprawdź PINy i WTYCZKĘ czy nie ma śladów korozji.

moduł LSM sprawdzony i podmieniony na inny ,taki sam efekt !
wtyczka potraktowana kontaktsprayem i lipa ...i jescze jedno ,nie wiem ,czy tak wcześniej było,że jak włączam światła to w sterowniku w dzwiach po stronie kierowcy słychać takie jakby grzechotanie ,krótkie (brrt) :mrgreen:

SeniorA - Nie Wrz 28, 2014 16:15

alpacino napisał/a:
Znikło mi podświetlenie zegarów i paneli sterowania w drzwiach
tylko to ? , a podświetlenie zegarka i panelu klimy i radia jest ?
alpacino - Nie Wrz 28, 2014 19:21

SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
Znikło mi podświetlenie zegarów i paneli sterowania w drzwiach
tylko to ? , a podświetlenie zegarka i panelu klimy i radia jest ?

Nooo,niestety też ,nic nie jest podświetlone,(tzn ,mam dużą navi i wyświetlacz działa ,ale cała reszta nie...)
No i jeszcze ,coś lużno lata w okolicy zegarów , jakby się coś ułamało,urwało ?,jakaś śrubka,albo plastik ?? ?!

SeniorA - Nie Wrz 28, 2014 20:28

alpacino napisał/a:
Nooo,niestety też ,nic nie jest podświetlone
sprawdź popielatą kostkę łaczeniową, 20 pinową , przy prawym słupku z przodu , szczególnie pin 1.
alpacino - Nie Wrz 28, 2014 20:46

SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
Nooo,niestety też ,nic nie jest podświetlone
sprawdź popielatą kostkę łaczeniową, 20 pinową , przy prawym słupku z przodu , szczególnie pin 1.

OK!...przy prawym słupku z przodu...,ale gdzie w okolicach bezpieczników ? pod schowkiem?,czy też nad deską rozdzielczą w okolicy szyby ?? ? :|

SeniorA - Nie Wrz 28, 2014 20:49

alpacino napisał/a:
ale gdzie w okolicach bezpieczników ? pod schowkiem?

tak, i pin3.

alpacino - Nie Wrz 28, 2014 21:09

SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
ale gdzie w okolicach bezpieczników ? pod schowkiem?

tak, i pin3.

OK1...już pędzę ... :D

[ Dodano: Nie Wrz 28, 2014 21:09 ]
Z całą odpowiedzialnością muszę stwierdzić ,że żadnej popielatej wtyczki 20 pinowej ,NIE STWIERDZIŁEM !! !( w okolicach bezpieczników) być może ,będę musiał zdemontować schowek :roll: ...może gdzieś pod nim???

SeniorA - Nie Wrz 28, 2014 21:27

alpacino, wtyczka może być zaizolowana, ona łaczy max 12 przewodów.Wcześniej jeszcze raz sprawdziłbym bezpieczniki , także pod maską przy silniku , a F6 czy ma napiecie na pracującym silniku.
alpacino - Nie Wrz 28, 2014 21:44

SeniorA napisał/a:
alpacino, wtyczka może być zaizolowana, ona łaczy max 12 przewodów.
Jeszcze raz sprawdziłbym bezpieczniki , także pod maską przy silniku.


Bezpieczniki wałkowałem z 20 razy :twisted: ok,jedynie ,jak pisałem wcześniej ,brak napięcia w gnieżdzie nr6 ,oznaczonym symbolem zegarów (na osłonie bezpieczników) ,pozostałe z symbolem zegarów w porządku
Jutro zdemontuję schowek ,może faktycznie być schowana za nim ...
dla pewności ,pod maską to który bezpiecznik?( chociaż niby wszystkie dobre)...

SeniorA - Nie Wrz 28, 2014 22:11

alpacino napisał/a:
Bezpieczniki wałkowałem z 20 razy
to , ok . Ale napiecie na F6 to na pracującym silniku. W komorze silnika to FL12 , ale jak silnik pracuje to on jest ok.
alpacino - Wto Wrz 30, 2014 23:19

SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
Bezpieczniki wałkowałem z 20 razy
to , ok . Ale napiecie na F6 to na pracującym silniku. W komorze silnika to FL12 , ale jak silnik pracuje to on jest ok.

Dziś już nie mam siły :cool: ,ale jutro sprawdzę za schowkiem ,na razie dzięki!
Dobrej nocki!

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 12:34 ]
SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
Bezpieczniki wałkowałem z 20 razy
to , ok . Ale napiecie na F6 to na pracującym silniku. W komorze silnika to FL12 , ale jak silnik pracuje to on jest ok.

Witam znalazłem popielatą wtyczkę ( taka trochę bez sensu ,skoro łączy te same przewody ...,po choinę ta wtyczka ?) faktycznie była owinięta razem z grubą wiązką kabli !
Popsikałem,poczyściłem i LIPA!, a propos bezpiecznika F6 , nie mam napięcia w gnieżdzie pomimo uruchomionego silnika i bezpiecznik wydaje się taki jakiś lużny w miejscu wpięcia ...
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ...bo oszaleję :(

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 23:19 ]
Witam znalazłem popielatą wtyczkę ( taka trochę bez sensu ,skoro łączy te same przewody ...,po choinę ta wtyczka ?) faktycznie była owinięta razem z grubą wiązką kabli !
Popsikałem,poczyściłem i LIPA!, a propos bezpiecznika F6 , nie mam napięcia w gnieżdzie pomimo uruchomionego silnika i bezpiecznik wydaje się taki jakiś lużny w miejscu wpięcia ...
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ...bo oszaleję :(

MaReK - Sro Paź 01, 2014 09:38

Na pewno w Twoim aucie nie było nigdy wody? Nie zmagał się z jakimiś przeciekami?

Co z tym F6? Masz na nim prąd czy nie masz? Nie wypaliło Ci się gniazdo pod nim?
Co z bezpiecznikami w komorze silnika? Wszystkie sprawne na 100%?

Może skorodowała Ci puszka jedna z dwóch z bezpiecznikami z tyłu? Może to problem braku masy?

Nie było żadnych wcześniej symptomów? Przypomnij sobie co robiłeś w aucie na 2 dni przed wystąpieniem usterki?

Ktoś kiedyś miał problem ze sterowaniem szyb od strony kierowcy. Zostawił uchyloną szybę, popadało na panel, dostała się tam woda i jak był podłączony to palił bezpiecznik.

Jeśli jesteś pewien w 100% diagnozy z bezpiecznikami to pewnie nie zostanie Ci nic innego jak dzwonić przewody.

Możesz wyjąć zegary swoje. Obejrzeć wtyczkę białą i sprawdzić:

- czy jest przejście pomiędzy 9 pinem a karoserią. Np. tą belką za zegarami.
- czy pomiędzy pinem 9 a pinem 1 pojawia się napięcie
- czy pomiędzy pinem 6, 7, 8 i 16 jest 12V.

Intensywnością podświetlenia steruje LSM (w nim też znajduje się potencjometr).
Wyjście z niego jest na pinie 36 lub 38 (nie pamiętam w tej chwili).

Myślę, że czeka Cię zassanie RAVE'a i prześledzenie schematów.
Albo wizyta u jakiegoś ogarniętego elektryka, który nie boi się rozwiązań rodem z BWM ;)

alpacino - Sro Paź 01, 2014 10:20

MaReK napisał/a:
Na pewno w Twoim aucie nie było nigdy wody? Nie zmagał się z jakimiś przeciekami?

Co z tym F6? Masz na nim prąd czy nie masz? Nie wypaliło Ci się gniazdo pod nim?
Co z bezpiecznikami w komorze silnika? Wszystkie sprawne na 100%?

Może skorodowała Ci puszka jedna z dwóch z bezpiecznikami z tyłu? Może to problem braku masy?

Nie było żadnych wcześniej symptomów? Przypomnij sobie co robiłeś w aucie na 2 dni przed wystąpieniem usterki?

Ktoś kiedyś miał problem ze sterowaniem szyb od strony kierowcy. Zostawił uchyloną szybę, popadało na panel, dostała się tam woda i jak był podłączony to palił bezpiecznik.

Jeśli jesteś pewien w 100% diagnozy z bezpiecznikami to pewnie nie zostanie Ci nic innego jak dzwonić przewody.

Możesz wyjąć zegary swoje. Obejrzeć wtyczkę białą i sprawdzić:

- czy jest przejście pomiędzy 9 pinem a karoserią. Np. tą belką za zegarami.
- czy pomiędzy pinem 9 a pinem 1 pojawia się napięcie
- czy pomiędzy pinem 6, 7, 8 i 16 jest 12V.

Intensywnością podświetlenia steruje LSM (w nim też znajduje się potencjometr).
Wyjście z niego jest na pinie 36 lub 38 (nie pamiętam w tej chwili).

Myślę, że czeka Cię zassanie RAVE'a i prześledzenie schematów.
Albo wizyta u jakiegoś ogarniętego elektryka, który nie boi się rozwiązań rodem z BWM ;)


Witam ,a więc po kolei :
Jakiś czas temu (dość dawno ,miałem wodę po stronie pasażera ,w czasie deszczu)ale to już ogarnięte
Napięcia w F6 brak ,również na odpalonym silniku,bezpieczniki pod maską sprawne !
Czy skorodowała "puszka " ?,masz na myśli gniazdo bezpiecznika F6?...raczej nie (zdemontowałem schowek ,odkręciłem również całą tablicę bezpieczników i ogłądałem od tyłu , popsikałem kontakt sprayem,)
Co jakiś czas pojawia się problem w tylnej lampie (samoczynnie zapala się żarówka światła stopu i zaraz gaśnie ,(żarówka OK!)
Przypominam sobie,że kiedyś miałem chwilowy brak oświetlenia zegarów (z rok temu) i jednocześnie problem z żarówką w blendzie tablicy ,poprawiłem żarówkę ( nie była spalona!) i po chwili oświetlenie wróciło !(zbieg okoliczności ?? ?,) co może mieć wspólnego podświetlenie zegarów z oświetleniem tablicy???
LSM podmieniałem na inny ,i dalej to samo ,panelu sterowania po stronie kierowcy nie miałem zalanego
Czy duży jest problem z wyjęciem zegarów ?,no i co jeśli nie będzie napięcia w w\w pinach?
Pisałem też wcześniej ,że podczas zamykania i otwierania auta podświetlenie zegarów i panela w drzwiach i konsoli mruga!!!.....,więc napięcie chyba jest ?
Może to wina centralnego ?? ??,chociaż nie miałem z nim kłopotów :|
Mam dobrego elektryka i nie boi się nawet Roverka :D ,myślę ,że jednak się poddam i go odwiedzę :D

longer86 - Sro Paź 01, 2014 10:29

alpacino napisał/a:
Napięcia w F6 brak


Czyżby tutaj leżał problem?

alpacino - Sro Paź 01, 2014 10:42

longer86 napisał/a:
alpacino napisał/a:
Napięcia w F6 brak


Czyżby tutaj leżał problem?

DOKŁADNIE !! ! brak !! !(jak pisałem również na pracującym silniku !)........ :oops:

longer86 - Sro Paź 01, 2014 11:14

zerknij w RAVE skąd powinno iść tam napięcie. ja dostęp do RAVE mogę mieć koło 18 chyba że ktoś Cię wcześniej poratuje
SeniorA - Sro Paź 01, 2014 18:13

alpacino napisał/a:

longer86 napisał/a:
alpacino napisał/a:
Napięcia w F6 brak


Czyżby tutaj leżał problem?

DOKŁADNIE ! brak !(jak pisałem również na pracującym silniku !)........
alpacino,wg. mnie jak nie ma napiecia na F6 na niepracującum i pracującym silniku to jest OK , ten bezpiecznik zasila ECU w momencie uruchamiania (sygnał ze sterownika immo ).
alpacino napisał/a:
,po choinę ta wtyczka ?
rozdziela instalację oświetlenia wewnetrznego dla europy i anglika.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 12:12 ]
alpacino napisał/a:
Może to wina centralnego ?
nie wykluczone ,chodzi o współpracę LSM z BCU , przecież to nie tylko zegary nie świecą , ale cała reszta też. Wniosek z tego , że może być usterka w komunikacji linii K-bus między LSM/BCU a IPK. alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:10 ]
alpacino napisał/a:
znalazłem popielatą wtyczkę
tam są dwie popielate i 12 łaczeniowe , jedna z przwagą przewodów czerwono/biały , a druga z przewagą biało/czerwono/żólty ( ta jest od instalacji K-bus ), teraz widać , że tą trzebqa sprawdzć.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:13 ]
SeniorA napisał/a:
alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.

MaReK - Sro Paź 01, 2014 19:53

SeniorA napisał/a:
alpacino,wg. mnie jak nie ma napiecia na F6 na niepracującum i pracującym silniku to jest OK , ten bezpiecznik zasila ECU w momencie uruchamiania (sygnał ze sterownika immo ).

Hmm... jesteś pewien? W MG ZT dieslu jest tam napięcie i w/g RAVE i opisu elektryki z angielskich forów internetowych on zasila zegary (IPK) ale w co go zasila, to nie wiem ;) Ja mam przedlifta i mam starsza puszkę bezpieczników (te większe) i tam zasilanie jest. Nie wiem jak polifty...

Chyba, że piszesz o F6 w kabinie, ale to chyba też nie na ecu...

alpacino napisał/a:
Czy skorodowała "puszka " ?,masz na myśli gniazdo bezpiecznika F6?...raczej nie (zdemontowałem schowek ,odkręciłem również całą tablicę bezpieczników i ogłądałem od tyłu , popsikałem kontakt sprayem,)

Mam na myśli czy od tyłu puszka nie nosi śladów korozji, której już nie pomoże żaden psikacz w stylu "kontakt" ;)

alpacino napisał/a:
Co jakiś czas pojawia się problem w tylnej lampie (samoczynnie zapala się żarówka światła stopu i zaraz gaśnie ,(żarówka OK!)

Jedna żarówka? Czy wszystkie od stopu? Jak wszystkie może to problem czujnika przy pedale. A jeśli jedna, to może jednak nie tak coś z LSMem lub jakimś zwarciem w instalacji.

alpacino napisał/a:
Przypominam sobie,że kiedyś miałem chwilowy brak oświetlenia zegarów (z rok temu) i jednocześnie problem z żarówką w blendzie tablicy ,poprawiłem żarówkę ( nie była spalona!) i po chwili oświetlenie wróciło !(zbieg okoliczności ?? ?,) co może mieć wspólnego podświetlenie zegarów z oświetleniem tablicy???

Może mieć, bo LSM i jeśli ma jakieś zwarcia może głupieć, a dalej to już może być to o czym piszę SeniorA.

alpacino napisał/a:
Czy duży jest problem z wyjęciem zegarów ?,no i co jeśli nie będzie napięcia w w\w pinach?

Łatwo się wyjmuje. Raptem 3 śrubki z łbem krzyżowym ;) Daszek na dwie śrubki i zegary do deski przykręcone na górze centralnie. Wyciąga się pierwszy raz trudno, bo tam jest klej na bokach, ale jak rozruszasz z lewej i prawej na przemian to wyjdzie bez problemu. A potem to tylko dwie wtyczki, czarna i biała. Patent z BMW więc wyciąganie dziennie proste.
Myślę, że na większości będzie zasilanie bo przecież zegary pracują - wskazówki czy np. informacyjne. Brakuje pewnie zasilania na pierwszym pinie, który jest wyjściem z LSM'a z potencjometru (ściemniacz).

alpacino napisał/a:
Pisałem też wcześniej ,że podczas zamykania i otwierania auta podświetlenie zegarów i panela w drzwiach i konsoli mruga!!!.....,więc napięcie chyba jest ?

Dlatego pisałem, że może to być problem masowy. Wtedy w grę wchodzi BCU, które może umasiać przez tę chwilę całość. Ale to tylko gdybanie ;) Sam miałem ciekawe przypadki z elektryką w przypadku niekontaktu punktu masy więc nic mnie nie zdziwi ;)

alpacino napisał/a:
Może to wina centralnego ?? ?? ,chociaż nie miałem z nim kłopotów :|
Mam dobrego elektryka i nie boi się nawet Roverka :D ,myślę ,że jednak się poddam i go odwiedzę :D

Możesz odłączyć centralny albo nawet całe BCU na chwilę. Ale nie sądzę.
Zaklep termin bo będzie ciężko tak na odległość coś poradzić.

SeniorA - Sro Paź 01, 2014 21:15

MaReK napisał/a:
Chyba, że piszesz o F6 w kabinie, ale to chyba też nie na ecu...
tak , ja piszę o F6 w kabinie i przez niego leci komunikacja miedzy ECU immo i IPK , że immo pozwoliło uruchomić silnik. To się dzieje w czasie kręcenia silnka i teraz zastanawiam się co po tym , ale chyba sygnał zanika skoro silnik zapala.Trzeba by to sprawdzić.Ciekawe czy działają awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi, bo to wykluczyłoby K-bus.
MaReK - Sro Paź 01, 2014 22:16

SeniorA piszesz o tym kawałku schematu z załącznika?
Jutro sprawdzę czy pojawia się tam zasilanie - wydaje mi się, że tak, akurat mam puchę na wierzchu bo walczyłem ze spryskiwaczami :)

Tyle, że ten bezpiecznik chyba nie ma wiele wspólnego z podświetleniem.

W/g wycinki schematu w drugim załączniku widać, że to LSM steruje.
Więc zostaje albo brak masy albo problem w komunikacji przewodowej ;)

SeniorA - Sro Paź 01, 2014 22:35

MaReK napisał/a:
Tyle, że ten bezpiecznik chyba nie ma wiele wspólnego z podświetleniem.
W/g wycinki schematu w drugim załączniku widać, że to LSM steruje.
Więc zostaje albo brak masy albo problem w komunikacji przewodowej
Zgadzam się i dlatego napisałem wcześniej że to może być BCU/LSM lub K-bus. Bezpiecznik F6 nie ma nic wspólnego z problemem , ale trzeba było wyjasnić dlaczego, bo koledzy uważali , że tu jest pies pogrzebany.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 22:35 ]
MaReK napisał/a:
Więc zostaje albo brak masy
ale wtedy co najmniej 7 punktów masowych by nie kontaktowało i to po obu stronach auta.Może.Może coś z napięciem ( diody Zennera )?
alpacino - Sro Paź 01, 2014 23:15

SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:

longer86 napisał/a:
alpacino napisał/a:
Napięcia w F6 brak


Czyżby tutaj leżał problem?

DOKŁADNIE ! brak !(jak pisałem również na pracującym silniku !)........
alpacino,wg. mnie jak nie ma napiecia na F6 na niepracującum i pracującym silniku to jest OK , ten bezpiecznik zasila ECU w momencie uruchamiania (sygnał ze sterownika immo ).
alpacino napisał/a:
,po choinę ta wtyczka ?
rozdziela instalację oświetlenia wewnetrznego dla europy i anglika.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 12:12 ]
alpacino napisał/a:
Może to wina centralnego ?
nie wykluczone ,chodzi o współpracę LSM z BCU , przecież to nie tylko zegary nie świecą , ale cała reszta też. Wniosek z tego , że może być usterka w komunikacji linii K-bus między LSM/BCU a IPK. alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:10 ]
alpacino napisał/a:
znalazłem popielatą wtyczkę
tam są dwie popielate i 12 łaczeniowe , jedna z przwagą przewodów czerwono/biały , a druga z przewagą biało/czerwono/żólty ( ta jest od instalacji K-bus ), teraz widać , że tą trzebqa sprawdzć.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:13 ]
SeniorA napisał/a:
alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.


Witam,wróciłem z pracy ! :roll: ...więc tak,
awaryjne działają w każdym położeniu kluczyka i bez ...
sprawa druga , wtyczkę zaizolowaną popielatą dwudziestopinową znalazłem jedną ,jest druga podobna ,ale koloru jakby brązowego lub rudego ... i jej nie sprawdzałem!
Sygnalizacja otwartych\niedomkniętych drzwi działa bez zarzutu :|

MaReK - Sro Paź 01, 2014 23:26

A ja w ramach akcji walka z nudą ;) Byłem w aucie i zrobiłem doświadczenie ;)
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia. Jest podświetlenie i auto pali :)
Zatem poszedłem dalej i wyjąłem wszystkie bezpieczniki z symbolami zegarów i panelu klimy.

F6, F11, F17, F23, F27... podświetlenie zegarów (oczywiście LSM w pozycji II - światła włączone) nie zgasło, auto paliło, zegary działają :)

Także szukaj tego w HEADERZE (ta popielata wtyczka) i sprawdzaj piny ;)
Miernik w łapę i patrzysz czy na wtyku LSM'a jest prąd oraz na wtyku IPK jest prąd.

alpacino - Sro Paź 01, 2014 23:31

MaReK napisał/a:
A ja w ramach akcji walka z nudą ;) Byłem w aucie i zrobiłem doświadczenie ;)
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia. Jest podświetlenie i auto pali :)
Zatem poszedłem dalej i wyjąłem wszystkie bezpieczniki z symbolami zegarów i panelu klimy.

F6, F11, F17, F23, F27... podświetlenie zegarów (oczywiście LSM w pozycji II - światła włączone) nie zgasło, auto paliło, zegary działają :)

Także szukaj tego w HEADERZE (ta popielata wtyczka) i sprawdzaj piny ;)
Miernik w łapę i patrzysz czy na wtyku LSM'a jest prąd oraz na wtyku IPK jest prąd.

Schematy elektryczne (zwłaszcza samochodowe ...nie dla mnie ...ciemna MASA!!!)
Połączenia owszem sprawdzić ,raczej nie problem ,ale te całe IPK itd,itp... nie na moje nerwy ,co innego sprawy mechaniczne :roll:
Przy odrobinie pogody sprawdzę jutro jeszcze tą drugą wtyczkę ( u mnie brązowa ) pod schowkiem i zajmę się jeszcze tą blendą od tablicy (ale oświetlenie tablicy ,działa) miejsca gdzie są żarówki wyglądają na takie przytopione ,czy skorodowane ,skruszone...

MaReK - Sro Paź 01, 2014 23:33

SeniorA napisał/a:
ale wtedy co najmniej 7 punktów masowych by nie kontaktowało i to

No właśnie pisałem już o tym wcześniej :) Zaskakujące dzieją się rzeczy w aucie, jak chociaż jeden punkt masowy nie działa. Nawet nie nie działa, tylko jeden z przewodów zaśniedział ;)

Mimo wszystko jak to było zalane, to sprawdziłbym te punkty masowe z przodu.

alpacino - Sro Paź 01, 2014 23:40

MaReK napisał/a:
SeniorA napisał/a:
ale wtedy co najmniej 7 punktów masowych by nie kontaktowało i to

No właśnie pisałem już o tym wcześniej :) Zaskakujące dzieją się rzeczy w aucie, jak chociaż jeden punkt masowy nie działa. Nawet nie nie działa, tylko jeden z przewodów zaśniedział ;)

Mimo wszystko jak to było zalane, to sprawdziłbym te punkty masowe z przodu.

Gdzie znajdują się punkty masowe (7?) ,posprawdzam

MaReK - Sro Paź 01, 2014 23:49

Musiałbyś targnąć wykładzinę trochę. Znajdują się w okolicach otwarcia klapy bagażnika (lub tam gdzie otwierasz maskę) i analogicznie po drugiej stronie.

Z resztą zaraz Ci wkleję obrazek :)

alpacino - Sro Paź 01, 2014 23:53

:mrgreen:
MaReK napisał/a:
Musiałbyś targnąć wykładzinę trochę. Znajdują się w okolicach otwarcia klapy bagażnika (lub tam gdzie otwierasz maskę) i analogicznie po drugiej stronie.

Z resztą zaraz Ci wkleję obrazek :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...dla autoelektrycznego ignoranta ...w sam raz
MaReK - Czw Paź 02, 2014 00:17

Punkty masowe jakie udało mi się znaleźć na szybko w RAVE.
Może mnie poprawić SeniorA jeśli się mylę lub dodać coś od siebie. Będzie dla potomnych. Oczywiście chodzi o przód, ale tu najczęściej dzieją się jaja ;)

Możesz tam nawet profilaktycznie przeszlifować papierem ściernym, potem narzucić jakiegoś przewodnika i skręcić porządnie.

longer86 - Czw Paź 02, 2014 00:18

dobra a mam pytanko wtyczka z włącznika świateł pin 36 kabel czerwono biały. Po włączeniu świateł masz tam napięcie?

i nawiązując do zdjęć Marka powyżej połączenie C0289 tam rozchodzą się zasilania oświetlenia

zasilenie tej wtyczki to pin 14.
15 wychodzi na zegary, a pin 19 zasila kolejną kostkę C0290

MaReK - Czw Paź 02, 2014 00:22

Pewnie ma :) Tylko, że ono dalej nie dochodzi ;)
No chyba, że coś mu zwarcie robi i uwala LSM'a :) Każdego jakiego włoży.

alpacino masz kogoś z R75 koło siebie, żebyś mógł do niego włożyć swój LSM i potwierdzić, że działa? ;)

MaReK - Czw Paź 02, 2014 09:34

Zacznijmy jeszcze od jednej rzeczy. Podświetlenia brak w momencie kiedy pokrętło LSM'a przekręcasz na np. drugą pozycję?

Sprawdź jeszcze raz dla pewności bezpieczniki FL11 i FL9 w komorze silnika. One zasilają LSM'a. Dodatkowo obejrzyj puszkę tych bezpieczników, komuś się zdarzyło iskrzenie tam. Może przewody się podarły. LSM zasilany jest z dwóch przewodów. Dla podświetlenia w/g schematów nie ma więcej bezpieczników. W ogóle LSM sam w sobie ma bezpiecznik.

Następnie zabierz się za kostki o których pisał wyżej SeniorA. Mając poniższą rozpiskę pinów, może spróbować odłączać całe grupy odbiorników w celu wyeliminowania zwarcia.

kostka C0289

Szyna [A]
pin 14 - przyjście sygnału z LSM'a
pin 15 - wyjście na IPK (zegary)
pin 13,17,16,20 - na panele od przycisku szyb
pin 18 - na przycisk od szyberdachy
pin 19 - zasilenie szyny [B] kostka C0290

kostka C0290

Szyna [B]
pin 3 - Radio
pin 8 - cross z pinem 13 połączenei szyny [B] z [C]
pin 15 - Panel klimatyzacji
pin 17 - wejście z C0289[A]

Szyna [C]
pin 1 - przycisk tempomatu
pin 2 - lewarek automatycznej skrzyni biegów
pin 4 - przycisk grzania foteli lewy
pin 5 - przycisk grzania foteli prawy
pin 6 - zegarek
pin 7 - przycisk rolety
pin 13 - cross z pinem 8 połączenie szyny [C] z [B]
pin 14 - przycisk kontroli trakcji
pin 16 - przycisk od zamka centralnego
pin 18 - przycisk sport/snow skrzyni automatycznej

Kostki masz na obrazkach w poście wyżej.

Działaj ;)

Jakbyś się dostał INPĄ albo jakimś BMW Scannerem do tego LSM'a może zapisałby się tam jakiś błąd, który mógłby naprowadzić nas bardziej ;)

[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 09:34 ]
alpacino napisał/a:
.i jescze jedno ,nie wiem ,czy tak wcześniej było,że jak włączam światła to w sterowniku w dzwiach po stronie kierowcy słychać takie jakby grzechotanie ,krótkie (brrt)

A tego wcześniej nie doczytałem ;)
Jesteś pewien, że to w drzwiach, a nie słyszysz czasami regulujących się świateł?

Jeśli to na pewno w drzwiach, to zdejmij boczek i odepnij wtyczkę od zamka. Sprawdź jeszcze raz czy wtedy występuje problem i czy znika problem podświetlenia. Możesz też pokusić się o sprawdzenie połączeń BCU - czarna puszka na 3 kostki umiejscowiona nad nogami pasażera za schowkiem - musisz wyjąć schowek.

Teraz to już jest zagadka ;) W sumie wszystko w Twoim aucie może być podejrzane ;)

longer86 - Czw Paź 02, 2014 09:37

alpacino napisał/a:
Nooo,niestety też ,nic nie jest podświetlone,(tzn ,mam dużą navi i wyświetlacz działa ,ale cała reszta nie...)
No i jeszcze ,coś lużno lata w okolicy zegarów , jakby się coś ułamało,urwało ?,jakaś śrubka,albo plastik ?? ?!


Ja tylko przypomnę, że zgasło całe podświetlenie choć elementy bez podświetlenia funkcjonują. Więc sprawdzając pin 36 w LSM czy wychodzi z niego zasilanie na urządzenia pozwoliło by określić czy szukamy przyczyny w LSM i przed nim lub problem z masą lub okablowaniem już za LSM

alpacino - Czw Paź 02, 2014 09:54

MaReK napisał/a:
Pewnie ma :) Tylko, że ono dalej nie dochodzi ;)
No chyba, że coś mu zwarcie robi i uwala LSM'a :) Każdego jakiego włoży.

alpacino masz kogoś z R75 koło siebie, żebyś mógł do niego włożyć swój LSM i potwierdzić, że działa? ;)

Kupiłem LSM i jest to samo ...podświetlenie LSM działa ,reszta już nie i nie wywala mi błedu po podmianie w stylu err na wyświetlaczu

[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 09:54 ]
MaReK napisał/a:
Zacznijmy jeszcze od jednej rzeczy. Podświetlenia brak w momencie kiedy pokrętło LSM'a przekręcasz na np. drugą pozycję?

Sprawdź jeszcze raz dla pewności bezpieczniki FL11 i FL9 w komorze silnika. One zasilają LSM'a. Dodatkowo obejrzyj puszkę tych bezpieczników, komuś się zdarzyło iskrzenie tam. Może przewody się podarły. LSM zasilany jest z dwóch przewodów. Dla podświetlenia w/g schematów nie ma więcej bezpieczników. W ogóle LSM sam w sobie ma bezpiecznik.

Następnie zabierz się za kostki o których pisał wyżej SeniorA. Mając poniższą rozpiskę pinów, może spróbować odłączać całe grupy odbiorników w celu wyeliminowania zwarcia.

kostka C0289

Szyna [A]
pin 14 - przyjście sygnału z LSM'a
pin 15 - wyjście na IPK (zegary)
pin 13,17,16,20 - na panele od przycisku szyb
pin 18 - na przycisk od szyberdachy
pin 19 - zasilenie szyny kostka C0290

kostka C0290

Szyna [B]
pin 3 - Radio
pin 8 - cross z pinem 13 połączenei szyny [B] z [C]
pin 15 - Panel klimatyzacji
pin 17 - wejście z C0289[A]

Szyna [C]
pin 1 - przycisk tempomatu
pin 2 - lewarek automatycznej skrzyni biegów
pin 4 - przycisk grzania foteli lewy
pin 5 - przycisk grzania foteli prawy
pin 6 - zegarek
pin 7 - przycisk rolety
pin 13 - cross z pinem 8 połączenie szyny [C] z [B]
pin 14 - przycisk kontroli trakcji
pin 16 - przycisk od zamka centralnego
pin 18 - przycisk sport/snow skrzyni automatycznej

Kostki masz na obrazkach w poście wyżej.

Działaj ;)

Jakbyś się dostał INPĄ albo jakimś BMW Scannerem do tego LSM'a może zapisałby się tam jakiś błąd, który mógłby naprowadzić nas bardziej ;)

[ [b]Dodano: Czw Paź 02, 2014 09:34 ]

alpacino napisał/a:
.i jescze jedno ,nie wiem ,czy tak wcześniej było,że jak włączam światła to w sterowniku w dzwiach po stronie kierowcy słychać takie jakby grzechotanie ,krótkie (brrt)

A tego wcześniej nie doczytałem ;)
Jesteś pewien, że to w drzwiach, a nie słyszysz czasami regulujących się świateł?

Jeśli to na pewno w drzwiach, to zdejmij boczek i odepnij wtyczkę od zamka. Sprawdź jeszcze raz czy wtedy występuje problem i czy znika problem podświetlenia. Możesz też pokusić się o sprawdzenie połączeń BCU - czarna puszka na 3 kostki umiejscowiona nad nogami pasażera za schowkiem - musisz wyjąć schowek.

Teraz to już jest zagadka ;) W sumie wszystko w Twoim aucie może być podejrzane ;)

Więc tak , podświetlenia nie ma ,obojętnie w jakiej pozycji jest pokrętło LSM
Nie zdecydowanie to nie jest odgłos regulowania świateł ( odgłos pracujących silniczków ,jest typowy) i dobiega spod maski
To takie cyknięcie , dobiega wyrażnie z panela sterowania po stronie kierowcy (panel ten też kupiłem na podmianę i jest to samo )
No właśnie ,nie napisałem chyba wcześnie ,że podświetlenie na samym LSM działa ...

MaReK - Czw Paź 02, 2014 10:00

alpacino napisał/a:
Kupiłem LSM i jest to samo ...podświetlenie LSM działa ,reszta już nie i nie wywala mi błedu po podmianie w stylu err na wyświetlaczu

Err nie ma nic wspólnego z tym. Występuje w niektórych przypadkach jak VIN nie zgadza się pomiędzy LSM a zegarami. Ale nie o tym. Nie mamy pewności, że po włożeniu do instalacji kupionego LSM'a nie uwaliłeś czegoś w nim. Podświetlenie LSM'a też jeszcze o niczym nie świadczy.

Znajdź kostkę C0289 i na pinie pierwszym zobacz czy pojawia się napięcie (LSM włączony na pozycję II). Masę weź z samochodu z dowolnego punktu. Czyli jeden koniec (czerwony) od miernika włóż w pin nr 1 w/w kostki (to te o których pisał SeniorA), a drugi koniec (czarny) dotknij do karoserii samochodu (np. do jednego z punktów masowych). Sprawdzisz tym samym to co sugeruje kolega longer86.

Ps.
Zmieniałeś całe moduły lsm czy np. zamieniałeś frontpanele ?

[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 10:00 ]
alpacino napisał/a:
To takie cyknięcie , dobiega wyrażnie z panela sterowania po stronie kierowcy (panel ten też kupiłem na podmianę i jest to samo )

To by sugerowało jednak zwarcie. Czyli nie z drzwi samych dźwięk tylko z panelu sterowania oknami? W takim razie pójdź do auta i odłącz całe BCU.

Ps.
Skąd CI się lała woda?

alpacino - Czw Paź 02, 2014 10:25

MaReK napisał/a:
alpacino napisał/a:
Kupiłem LSM i jest to samo ...podświetlenie LSM działa ,reszta już nie i nie wywala mi błedu po podmianie w stylu err na wyświetlaczu

Err nie ma nic wspólnego z tym. Występuje w niektórych przypadkach jak VIN nie zgadza się pomiędzy LSM a zegarami. Ale nie o tym. Nie mamy pewności, że po włożeniu do instalacji kupionego LSM'a nie uwaliłeś czegoś w nim. Podświetlenie LSM'a też jeszcze o niczym nie świadczy.

Znajdź kostkę C0289 i na pinie pierwszym zobacz czy pojawia się napięcie (LSM włączony na pozycję II). Masę weź z samochodu z dowolnego punktu. Czyli jeden koniec (czerwony) od miernika włóż w pin nr 1 w/w kostki (to te o których pisał SeniorA), a drugi koniec (czarny) dotknij do karoserii samochodu (np. do jednego z punktów masowych). Sprawdzisz tym samym to co sugeruje kolega longer86.

Ps.
Zmieniałeś całe moduły lsm czy np. zamieniałeś frontpanele ?

[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 10:00 ]
alpacino napisał/a:
To takie cyknięcie , dobiega wyrażnie z panela sterowania po stronie kierowcy (panel ten też kupiłem na podmianę i jest to samo )

To by sugerowało jednak zwarcie. Czyli nie z drzwi samych dźwięk tylko z panelu sterowania oknami? W takim razie pójdź do auta i odłącz całe BCU.

Ps.
Skąd CI się lała woda?

Zmieniałem całe moduły LSM ,a woda występowała pod nogami pasażera ,ale to już dawno (wiem,że korozja mogła wystąpić teraz ) i gdy przeczyściłem odpływy ,wody już nie ma
BCU ,czyli moduł komfortu???,ten za schowkiem ,pod deską rozdzielczą???,i co dalej???
dziś już raczej nie zdążę ,niestety II zmiana...

MaReK - Czw Paź 02, 2014 10:42

Nic. Odłącz i zobacz co się będzie działo. Klima powinna mieć ERR, zniknie oświetlenie wnętrza, sterowanie szybami i centralnym. Zobacz czy odżyje podświetlenie. Przyjrzyj się też samej puszce czy tam nie jest skorodowana i czy nie ma na wtykach śladów. Duża wtyczka jest na wsuwce, więc trzeba użyć siły lub pomóc sobie w przesunięciu jakimś twardym narzędziem np. śrubokręt płaski, szeroki.

Te kilka tropów powyżej możesz wykonać sam nawet na parkingu pod domem.
Potrzebujesz miernik i klucze jakieś do prac w aucie ;)
Latarkę i dobre oczy lub lupę do odczytu pinów.

alpacino - Czw Paź 02, 2014 10:56

MaReK napisał/a:
Nic. Odłącz i zobacz co się będzie działo. Klima powinna mieć ERR, zniknie oświetlenie wnętrza, sterowanie szybami i centralnym. Zobacz czy odżyje podświetlenie. Przyjrzyj się też samej puszce czy tam nie jest skorodowana i czy nie ma na wtykach śladów. Duża wtyczka jest na wsuwce, więc trzeba użyć siły lub pomóc sobie w przesunięciu jakimś twardym narzędziem np. śrubokręt płaski, szeroki.

Te kilka tropów powyżej możesz wykonać sam nawet na parkingu pod domem.
Potrzebujesz miernik i klucze jakieś do prac w aucie ;)
Latarkę i dobre oczy lub lupę do odczytu pinów.

Jutro pogoda ma bardziej sprzyjać i z samego rana biorę się za sprawdzanie ...zobaczymy

SeniorA - Czw Paź 02, 2014 15:15

MaReK napisał/a:
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia.
tak, to jest cenna informacja , czyli to jest tylko zabezpieczenie drogi komunikacji EWS / IPK / ECM w czasie diagnostyki i programowania , oraz przesyłania informacji w K-bus np. gdy EWS nie odczyta kodu transpondera ,zegary wyświetlą info Engine Disabled (silnik wyłączony).
alpacino - Czw Paź 09, 2014 18:57

SORRY ,ale z własnej praktyki wiem ,że jak się jakiś temat zbyt długo ciągnie ,to potem jest efekt ZEROWY .
Więc tak ,sprawdziłem pin 36 i napięcie na włączonej stacyjce i włączonych światłach jest ,ale minimalne ,tzn, próbówka ledwo się żarzy (nie tak jak przy 12v)....nie wiem co dalej

longer86 - Czw Paź 09, 2014 22:54

Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm
alpacino - Pią Paź 10, 2014 20:28

longer86 napisał/a:
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm

Witaj!...styki nie zaśniedziałe!(czyszczone ,psikane "apsikiem":):):)
Jeśli podam napięcie +12V (np z + akumulatora) na pin36 i będzie działało oświetlenie (na zegarach ) to znaczy ,że....????

longer86 - Pią Paź 10, 2014 22:13

alpacino napisał/a:
longer86 napisał/a:
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm

Witaj!...styki nie zaśniedziałe!(czyszczone ,psikane "apsikiem":):):)
Jeśli podam napięcie +12V (np z + akumulatora) na pin36 i będzie działało oświetlenie (na zegarach ) to znaczy ,że....????
tylko to napięcie nie do lsm, ale do czerwonobialego przewodu w kostce która podłączania jest do lsm. Jeśli zadziała to albo miałeś 2 line lsm. Albo bardziej prawdopodobne czeka Cię rozebranie wtyczki lsm bo według mnie coś tam nie styka. Stąd się czasem coś tam zapala/styka
SeniorA - Pią Paź 10, 2014 23:42

MaReK napisał/a:
alpacino masz kogoś z R75 koło siebie, żebyś mógł do niego włożyć swój LSM i potwierdzić, że działa?
to jest dobra rada , bo to może być usterka sterownika oświetlenia PWM w module LSM .

[ Dodano: Pią Paź 10, 2014 23:42 ]
alpacino napisał/a:
napięcie na włączonej stacyjce i włączonych światłach jest ,ale minimalne ,tzn, próbówka ledwo się żarzy (nie tak jak przy 12v)....
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM
HarryVip - Sob Paź 11, 2014 12:37

SeniorA napisał/a:
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM

Hmmm... i potencjometr dali do regulacji szerokości impulsu...?

alpacino - Sob Paź 11, 2014 14:37

Serdecznie witam :D :mrgreen: :D ....wszystko wskazuje na to ,że problem z podświetleniem dobiega końca ,dzięki wydatnej pomocy forumowiczów którzy odpowiadali na moje posty...
Tak więc zgodnie z sugestią ,podłączyłem 12+ z pierwszego lepszego kabelka pod kokpitem ,do biało czerwonego we wtyczce LSM (to tak na szybko) i....wszystko świeci !! !! z tym ,że muszę poszukać jakiegoś kabla ,żeby napięcie po wyłączeniu stacyjki zostało odcięte
W tej chwili podpiąłem w celu sprawdzenia teorii napięcie z jakiegoś takiego grubszego kabla w okolicach LSM ,ale tam napięcie utrzymuje się nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Tak więc pozostaje kwestia doboru odpowiedniego wpięcia i po zawodach :grin: :grin: :grin:
serdeczne dzięki wszystkim zainteresowanym !! !!( w szczególności longer 86 i SeniorA, MaReK)
Z chęcią wysyłam po kracie dobrego piwa :D :D :D :D (podajcie adresy ,a sprawa załatwiona :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !! !!!

longer86 - Sob Paź 11, 2014 20:11

daj spokój, od tego jest forum... ale nie daje mi to spokoju... nie rób na około z prądami, skoro podałeś +12 i świeci a podmieniałeś sprawny LSM od kogoś i było to samo, to problem tkwi tylko i wyłącznie w miejscu połączenia kostki, rozbierz wtyk wyjmij z głównej obudowy dwie podłużne wtyczki i zabierz się za pin w kostce... ewidentnie brakuje dobrego kontaktu w tym miejscu skoro na 2 LSM było to samo
alpacino - Nie Paź 12, 2014 01:19

CUDA !??!??...........
Gdy dziś po testach opisanych wcześniej przeze mnie wróciłem wieczorem do auta i włączyłem światła ............POJAWIŁO SIĘ ...OŚWIETLENIE ZEGARÓW i wszystkiego łącznie z podświetleniem paneli w drzwiach..............,czyli co ?? ??????jednorazowy impuls z napięcia +12V załatwił wszystko?????
WSZYSTKO działa jak należy !! !!,bez mostkowania i kombinowania napięcia
ZAISTE ...NIEZBADANA !! ! jest instalacja Roverka !! !
DZIĘKUJĘ wszystkim za pomoc w tym temacie!!!!!.....chyba definitywnie!!!
C U D A !! !!
PS:Wydaje się teraz ,że kol . longer86 miał całkowitą rację odnośnie przewodu czerwono-białego w LSM
Widocznie impuls z +12V podany na przewód ,pobudził komunikację z LSM i wszystko GRA!!!!!

[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 01:19 ]
HarryVip napisał/a:
SeniorA napisał/a:
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM

Hmmm... i potencjometr dali do regulacji szerokości impulsu...?


Z pewnością !! ! SeniorA ma rację !! !!!