Zobacz temat - [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620

witek91 - Nie Paź 05, 2014 20:31
Temat postu: [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
witam wszystkich mam ogromny problem ponieważ muszę zmienic silnik w moim roverku 420 mam 2.0TD bez intercoolera i na zwykłej pompie.. pytanie mam takie czy mogę wsadzić do niego 2.0SDI z 620?. I jakie mogę mieć z tym problemy elektroniczne... bo mechanicznych chyba nie ma..?
Remigiusz - Nie Paź 05, 2014 22:30

witek91, Chcesz wkładać pompę z SDI czy wsadzić swoja mechaniczna od SD :?:

Silniki same w sobie sa takie same jedynie różnica będzie kolektor dolotowy oraz intercooler.

Jeżeli chcesz pakować VP37 z SDI to pasuje tez cala wiązkę wkładać oraz ECU od SDI żeby to działało. Trochę sporo roboty i wolał bym zostawić pompę mechaniczna z SD i wpakować cały silnik od SDI razem z skrzynia z SDI (skrzynia od SDI ma większe sprzęgło). Na skrzyni z SDI oraz mechanicznej pompie możesz spokojnie uzyskać moc do 140KM kręcąc jedna śrubka czyli tak samo jak w SDI :wink:

Chyba ze chcesz się pozbyć pompy od SD to był bym chętny na odkup jeżeli ja zablokujesz na TDC :wink:

witek91 - Pon Paź 06, 2014 07:54

czyli szkoda pchać się w wymienianie ecu wiązki i innych dupereli. silnik ze skrzynią sdi pompa od td i tyle... a w sdi nie ma jakis magicznych wtyczek które mogą nie pasować przy budzie w której było td?

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 07:08 ]
"zablokujesz na TDC" wytłumacz co to oznacza bo jestem słabo ogarniety:)
pompy nie sprzedam ale jako że kupiłem całe 620 na czesci to oprócz swapa wszystko mogę podesłać:)

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 07:22 ]
Remigiusz, ps. tez z podkarpacia jestem z bieszczad...

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 07:54 ]
a i powiedz mi jeszcze czy ja jestem w stanie zrobić to w domu bez kanału... i czy półosie z 620 nie są dłuższe od moich z 420

Remigiusz - Pon Paź 06, 2014 18:00

witek91, Zablokować na orig znakach czyli na TDC (Top dead center) czyli górny punkt pierwszego tłoku na początku cyklu wtrysku i obrotów całego silnika :)

Ja szukam jedynie pompy od SD, resztę mam tez bo 3 silniki mam w domu :D

Polosie sobie wsadź z 420 ale powinny być takie same chyba :mrgreen:

Zmianę silnika się da bez kanału zrobić tylko żurawia trzeba do tego ;)

witek91 - Pon Paź 06, 2014 18:06

a mozesz mi powiedzieć od czego zacząć najlepiej??
Remigiusz - Pon Paź 06, 2014 20:02

akkumulator wyciagnac, poloski wyciagac, spuscic plyn chldonicy, odkrecic wszystkie weze od chlodnicy oraz chlodnice z demontowac, odpiac cala elektryke, odkrecic poduszki i zawiesic silnik na zurawiu

Juz trochę temu to robiłem ostatni raz ale będziesz widział co tobie wadzi :wink:

witek91 - Wto Paź 07, 2014 16:30

spoko jak by coś to bede błagał o pomoc:) i pisał... może dzisiaj rozpoczne swap:)

[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 16:30 ]
niewielka ilość oleju w intercoole'rze skąd i dlaczego??

Remigiusz - Wto Paź 07, 2014 18:26

witek91, Przez odmy to jest standard
witek91 - Wto Paź 07, 2014 19:29

co zrobić z czujką na kolektorze ssącym jest z boku w sdi na środku kolektora a w td jej nie ma czy jest ważnaczy mniej ważna?
Remigiusz - Wto Paź 07, 2014 20:11

Zostaw go jako zaslepka :) w r45 tez on jest nadal i do niczego nie służy jak jedyne zaslepka :)
witek91 - Wto Paź 07, 2014 20:14

a ty remku robiłeś kiedys takiego swapa z 2.0td na 2.0sdi??
Remigiusz - Wto Paź 07, 2014 20:38

To nie jest żaden swap bo silniki są takie same :) ty pompy nie montujesz z sdi wiec to raczej w pada pod tuning :)

Ja w swoim SD montowalem ic i całe resztę potrzebna do tego :)

witek91 - Wto Paź 07, 2014 21:27

eh ciezka misja:)

[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 21:27 ]
a co jeszcze będe musiał przełożyć oprócz pompy według ciebie??? bo zaczynam zauważać że jest tego sporo.. (albo mi się wydaje)

Remigiusz - Wto Paź 07, 2014 23:04

Wsadź od razu cały silnik z 620 razem z skrzynia do środka :D

Czyli co zaczynasz zauważać ? I co chcesz jeszcze przekładać oprócz elementów do IC jedynie :?: Reszta jest to samo co ty masz w środku :wink:

witek91 - Czw Paź 09, 2014 00:26

skończyłem wyciągać silnik z 620... co to IC?? bo nie wiem:) jutro pewnie zabiore się za 420... ciężko mi to jak narazie ogarnąć bo nigdy tego nie robiłem... sory robiłem ale w maluchu...
Remigiusz - Czw Paź 09, 2014 10:58

Intercooler :) jak w maluchu robiłeś to dasz sobie rady. Dla mnie maluch to czarna magia a w Rover wszystko jasne :) sam mam malucha jeszcze ale jakoś grzebać w nim nie lubię :)
witek91 - Czw Paź 09, 2014 14:46

są troszkę inaczej mocowania zdołu silnika zrobione bo w 620 jest łapa z przodu A U MNIE W 420 JEST z tyłu... czy są na bloku nawiercone gwinty zeby to przełożyć??

[ Dodano: Czw Paź 09, 2014 14:46 ]
pierwszy dość poważny problem 620 bez klimy a 420 z klimą... pompa wody w 420 jest nad kompresorem klimy a kompresor jest na samym dole a w 620 pompa wody jest na samym dole... co robić?

Remigiusz - Czw Paź 09, 2014 18:20

Lapa dolna jest do miski przykrecona. Zamień miskę oleju tylko. Pompa wody jest w bloku i w 620 jest tak samo. Przełożyć trzeba łapy i mocowania klimy na silnik 620. Problemy to akurat nie są wystarczy ty tylko odkręcić rzeczy i przełożyć ;)
witek91 - Czw Paź 09, 2014 23:56

a widzisz kolego nie trzeba misek przekładać tylko łapy na misce ponieważ są odpowiednie dziury wywiercone i nagwintowane
Remigiusz - Pią Paź 10, 2014 01:23

Ale chyba jeden spływ oleju jest od przodu w 620 a w 420 od tyłu :) ahh pomieszało mi się z miską od freelandera :) tam to jest tak.
witek91 - Pon Paź 13, 2014 17:35

spływ oleju to raczej nie problem:) może jutro będę przekładał graty z silnika na silnik zobaczymy:)

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 17:29 ]
różnica miedzy czujnikami położenia wału... co robić?? :(

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 17:31 ]
http://allegro.pl/czujnik...4668931267.html taki jest w 620 i jest na 3 piny

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 17:35 ]
http://allegro.pl/rover-4...4622825332.html a taki jest u mnie 420 2 piny
co z tym zrobić

RUDiCK - Pią Paź 17, 2014 21:21

witek91 napisał/a:
spływ oleju to raczej nie problem:) może jutro będę przekładał graty z silnika na silnik zobaczymy:)

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 17:29 ]
różnica miedzy czujnikami położenia wału... co robić?? :(

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 17:31 ]
http://allegro.pl/czujnik...4668931267.html taki jest w 620 i jest na 3 piny

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 17:35 ]
http://allegro.pl/rover-4...4622825332.html a taki jest u mnie 420 2 piny
co z tym zrobić


Szkoda ze dopiero teraz czytam tego posta, bo ostrzegł bym Cie wcześniej. Rover-y 620 SDi od 93r do 95r miały zupełnie inny silnik niż te po 95roku. Na pierwszy rzut oka są takie same, ale w rzeczywistości to zupełnie inne silniki. Zupełnie inny blok, inna misa olejowa, wogóle wszystkie mocowania są inne inaczej puszczone przewody olejowe. Łapy dolnej tez nie przełożysz. A o przekładce osprzętu to wogóle możesz zapomnieć. Ogólnie to strasznie dużo przeróbek wychodzi. Przerabiałem to na własnej skórze jak pasek rozrządu strzelił siostrze w R220SDi i ostatecznie się poddałem. Na szczęście miałem możliwość zwrócić silnik i wymienić na silnik z R220 SD - tylko kolektor byl do wymiany, koło zamachowe i mocowanie skrzyni.

Najgorsze jest to ze rękę bym se dał uciąć ze L-seria była tylko jedna. :-|
jedyna nadzieja ze ta 620-ka którą kupiłeś jest po 95roku.

witek91 - Nie Paź 19, 2014 07:40

no jest po 95r bo jest albo 96 albo 97. co zrobić z tymi czujnikami da się to obejść jakoś???
BigBoyPL - Czw Paź 23, 2014 18:58

Kolego witek91, możesz porównać jak wyglądają oba koła zamachowe ? W sensie wcięcia gdzie pracują oba czujniki. Masz ECU z dwóch silników czy tylko z jednego ?
witek91 - Czw Paź 23, 2014 21:31

big boy to jest mój nr telefonu 663198925 jesli możesz zadzwoń i coś poradź bo już ręce załamuje:(

[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 21:31 ]
mam wszystko z 620 i wszystko z 420

BigBoyPL - Wto Paź 28, 2014 17:08

Kolego moja pomoc w tej kwestii jest praktycznie bezużyteczna i nie ma sensu pisać prywatnych wiadomości na moją skrzynkę do to i tak nic nie da. Jeśli jest inny typ czujnika to musi być też inne ECU. Czy da się to ogarnąć z resztą osprzętu tego ci nikt nie powie.
Remigiusz - Wto Paź 28, 2014 18:31

Zmien wtyczke :roll:
witek91 - Sro Paź 29, 2014 17:39

ale jak... skoro jedna ma dwa piny a druga 3...
Remigiusz - Sro Paź 29, 2014 18:20

Albo przełożyć cały czujnik i tyle.
witek91 - Czw Paź 30, 2014 11:37

całego czujnika się nie da bo z SDI jest grubszy a u mnie w SD jest cieńszy... czy dorobić do mojego jakąś tulejkę żeby go wyśrodkować i mój ma miedziany lub mosiężny pręcik wystający z czujnika a w sdi jest schowany do środka

[ Dodano: Czw Paź 30, 2014 11:37 ]
tutaj są linki do obejrzenia czujek.. ta na 3 piny jest od SDI a ta na dwa bez kabelka od SD

http://www.zimagez.com/zimage/sam02024.php

http://www.zimagez.com/zimage/sam02044.php

BigBoyPL - Czw Paź 30, 2014 21:15

Kolego to znaczy że w SD była inna skrzynia biegów ?
witek91 - Pon Lis 24, 2014 07:38

ponoc różni sie wielkoscia sprzegla

[ Dodano: Pon Lis 24, 2014 07:38 ]
panowie pomocy co zrobić z tymi czujnikami położenia wału czy ktos może wytłumaczyć dlaczego jeden jest na dwa piny a drugi na trzy