Zobacz temat - [75 CDTI] Czy odpali na uszkodzonym czujniku wału
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75 CDTI] Czy odpali na uszkodzonym czujniku wału

SyntaX - Pon Paź 06, 2014 21:20
Temat postu: [75 CDTI] Czy odpali na uszkodzonym czujniku wału
Mam pytanie czy Rover 75 CDTi z 2004r ten z silnikiem TD4 BMW odpali jeżeli ma uszkodzony czujnik wałku - Czyli ten przy skrzyni a nie ten na górze.
Czy jego uszkodzenie może powodować takie objawy ze auto po dłuższym postoju nie będzie chciało odpalić.

Jak już odpali pracuje prawidłowo.
Wkręca się na obroty i zbiera ładnie.
Jak postoi 3-4h jest problem z odpaleniem.
Pomaga szybkie kopniecie w pedał gazu podczas odpalania.

longer86 - Pon Paź 06, 2014 21:23

może paliwo mu schodzi...?

Przy awarii czujnika, silnik może nie odpalać, może nierówno pracować, gasnąć.

Czujnik odczytuje prędkość obrotową silnika i bierze udział w regulacji dawki paliwa

SyntaX - Pon Paź 06, 2014 21:38

Czyli w fazie rozruchu silnika raczej nie ma tak dużego znaczenia i jeżeli po odpaleniu silnik pracuje równo nie szarpie nie falują obroty to to raczej nie to.
Paliwo dochodzi bez bąbelków bo sprawdzałem odpinając przewody przy pompie CR.

Profilaktycznie wymieniłem też czujnik wałka rozrządu oraz czujnik temp. płynu chłodzącego - ten w bloku.
Nie pomogło auto po dłuższym postoju pali opornie.
Świece sprawdzone są OK.

longer86 - Pon Paź 06, 2014 21:52

ale paliwo leci od razu? czy może jak postoi te 3-4 h to musi zaciągnąć? może pompa paliwa potrzebuje czasu żeby nabić ciśnienie...
SyntaX - Pon Paź 06, 2014 21:55

Leci od razu.
Dlatego stawiam na jakiś problem z wysterowaniem dawki paliwa na starcie.
Tym bardziej że jak podczas odpalania kopnę szybko w gaz to zapali o wiele szybciej.
Ale wracając do tego czujnika CKP
Uszkodzony może dać takie objawy czy raczej nie bo jak już odpali to chodzi dobrze.

longer86 - Pon Paź 06, 2014 22:21

a wracając jeszcze piszesz że ciężko odpala po dłuższym postoju.

Jak odpalisz i silnik pracuje, zgasisz i chcesz odpalić ponownie to od strzała czy znów kręci z oporami?

SyntaX - Pon Paź 06, 2014 22:24

Trzeba go pokręcić tak z 10-15 sek.
zdzichu - Pon Paź 06, 2014 22:29

Teoretycznie jest to mozliwe. Jezeli bedzie skrocone uzwojenie to przy wolniejszym kreceniu walem sygnal bedzie slaby. Mozesz zmierzyc rezystancje i porownac z innym czujnikiem.
.

longer86 - Pon Paź 06, 2014 22:30

ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa z pompki wstępnej i na listwie
SyntaX - Pon Paź 06, 2014 22:45

Pompka paliwa razem z filtrem jest nowa.
Czujnik ciśnienia na listwie podstawiałem drugi do testów - to samo.