Zobacz temat - [R75] Dokładka kurtyn
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dokładka kurtyn

Punx - Pon Paź 20, 2014 21:07
Temat postu: [R75] Dokładka kurtyn
Witam,

Potrzebuję pomocy/porad w temacie dołożenia kurtyn (air bag). Ponoć w 75 dobrze działa samodiagnostyka i dołożenie airbagów nie wymaga wizyty na T4. Niemniej jednak nie chciałbym aby mi wybuchły w trakcie montażu zatem wszelkie porady od czego zacząć, jak i gdzie je montować mile widziane. Mam małe pojęcie co i w jakiej kolejności należ zdemontować aby poprawnie dołożyć kurtyny.

Pozdrawiam

MK

Ricardus - Pon Paź 20, 2014 22:10

Na pewno dokładasz na odłączonym akumulatorze. Czeka Cię trochę zabawy z deską rozdzielczą, bo mocowania kurtyn pod deską są w takich miejscach i tak łatwe do odkręcenia/przykręcenia, że będziesz bluźnił jeszcze tydzień po całej operacji. Jak będzie z elektroniką niestety nie mam pojęcia. Musiałem odkręcić samo mocowanie kurtyny lewej w swoim MG i potem ponownie je zamontować. Cały dzień z głowy i pokaleczone całe dłonie, bo uparłem się, że zrobię to bez zdejmowania deski. Zrobiłem, ale drugi raz bym się nie zdecydował :-|
Punx - Pon Paź 20, 2014 22:21

A da się jakoś bezboleśnie sprawdzić czy mam już wiązki do tych kurtyn ?
AdaskoC - Pon Paź 20, 2014 23:16

Ricardus napisał/a:
uparłem się, że zrobię to bez zdejmowania deski


Jesteś wielki :) Po zdjęciu deski trzeba się mordować jeszcze z wymontowaniem tego, a co dopiero z deską :)


No niestety Punx dobrze jak byś deskę zdjął, bez tego nie wiele zdziałasz moim zdaniem.

Nie mam już kurde wiązki od auta z którego masz te kurtyny, bo bym Ci powiedział gdzie idą dokładnie przewody. Kurcze nie pamiętam niestety jak one szły, auta z kurtynami nie trafiaja mi się często. Ale mniej więcej za schowkiem pasażera i nad pedałami były te wtyczki.

Punx - Wto Paź 21, 2014 19:52

A jak się zabrać za deskę, dużo z tym roboty tak godzinowo ? Łatwo coś uszkodzić ?
rafalmis1 - Wto Paź 21, 2014 20:13

A czy przypadkiem nie trzeba innej centralki od podmuch??
AdaskoC - Wto Paź 21, 2014 20:15

Musisz wyjąć fotele 8 śrub, tunel 6 wkrętów i 2 śruby, kierownice 3 śruby, manetki 4 wkręty, licznik 3 wkręty, deska 4 śruby. Jeszcze osłony słupków i jakies drobne elementy które są na wcisk i nie ma z tym trudności.

Godzinowo... W niedziele wpadl kolega do mnie po deskę (jego była po wystrzale i troche się wypaczyła), od razu ją wymieniliśmy. Sama operacja montażu i demontażu to jakies 2-3 godziny. Czy w pojedynkę czy we dwóch to czas będzie podobny.

longer86 - Wto Paź 21, 2014 21:32

dokładnie w 2-3 h idzie sie ogarnąć demontaż i montaż.

przy odrobinie samozaparcia, i zręcznych raczkach można sie obejść bez wyciągania foteli, utrudniają tylko dostęp do 2 śrub trzymających tunel środkowy. Jest to wykonalne. Pytanie co pójdzie łatwiej czy śruby na tunelu czy 8 śrub od foteli

AdaskoC - Wto Paź 21, 2014 21:48

longer86 napisał/a:
przy odrobinie samozaparcia, i zręcznych raczkach można sie obejść bez wyciągania foteli, utrudniają tylko dostęp do 2 śrub trzymających tunel środkowy. Jest to wykonalne. Pytanie co pójdzie łatwiej czy śruby na tunelu czy 8 śrub od foteli


Nie wprawionej osobie może ciężko iść zdjęcie tunelu, bez wyjęcia foteli. Niestety dzwignia ręcznego troche przeszkadza, jesli foteli nie zdemontujemy.

longer86 - Wto Paź 21, 2014 22:56

duzo zabawy, mała korzyść, ściągnąć gałkę biegów i rączkę z ręcznego, manewrując tunelem odpowiednio przód tył można go wyciągnąć. Wyciągnie foteli to odkręcenie śrub, odpinanie kostek i linki od regulacji wysokości pasów.
Punx - Sro Paź 22, 2014 07:33

Fotele i tunel już zdejmowałem wiec w tym nie widzę problemu, największy kwas to wyrwanie gałki od automata, ostatnim razem prawie wybiłem szyberdach :) U mnie tunel nie ma śrub (od początku ich nie miałem, za to żeby go wyjąć trzeba pozbyć się panelu klimy i radia). Z kierownicą też raczej bez problemu sobie poradzę, zegary też już demontowałem. Najbardziej obawiam się samej deski, aby czego drewnianego nie połamać.

Pisząc o demontażu deski, macie na myśli samą dechę czy całą konsolę aż do podszybia ?

MaReK - Sro Paź 22, 2014 07:46

Jak ja wymieniałem prawą kurtynę (po uderzeniu w krawężnik) to musiałem niestety targać dechę. Nie wiem jak ktoś jest w stanie odkręcić i dobrze przykręcić śrubę mocującą za słupkiem, bez jej zdejmowania ;) Jak ktoś ma chęć, może poszukać tematu czym się skończyła operacja ;) Tzn. skończyła się sukcesem, ale są fotki poglądowe z placu boju. Zajęło mi to 1 dzień ;)

Elektronicznie dołożyć się da. Sterownik musi być odpowiedni, taki co obsłuży kurtyny. Nie wiem czy one różnią się symbolami od siebie czy też T4 może zaprogramować każdy moduł poduszek jeśli tylko konfiguracja auta (sławne kody ZCS, 10 pozycja kodów SA) będzie dotyczyła kurtyn.

Podmienianie sterownika na pałę może skutkować stałym świeceniem kontrolki poduszek. Można trafić np. na kombi w sedanie. Kombi nie posiada napinaczy z tyłu, a w instalacji będą. Takie tam konfiguracyjne mecyje ;) Po podmianie sterownika na pewno VINy będą inne. Ale wydaje mi się, że można go zmienić przy pomocy INPY. Jeśli jednak jest się 100% pewnym, że sterownik jest od auta o takim samym typie nadwozia i obsługiwał wcześniej kurtyny - można zaryzykować. Oby tylko nie miał wpisanego CRASH DATA :D

Pozdrawiam,

Punx - Sro Paź 22, 2014 08:36

Ja nie chce podmieniać sterownika, ba nawet liczę na to że wiązki od kurtyn są w każdym egzemplarzu :) i że samo-diagnostyka auta wykryje kurtyny i je będzie poprawnie obsługiwać. Pewnie jestem zbyt dużym optymistą w tym temacie, okaże się jak znajdę czas na sprawdzenie wiązek (nawet jeszcze nie wiem jak wyglądają).

@MAREK a co się stało z kurtyną po uderzeniu w krawężnik ? Wystrzeliła ? To aż takie czułe jest ?

Zastanawia mnie czy przy takiej akcji demontażu deski, da się wykonać:

1. dodatkowe wyciszenie grodzi (bitum) - czy jest tam tyle miejsca aby podkleić ściankę ?
2. usztywnienie/wyciszenie spodu deski aby zniwelować wszelkie wibracje trzeszczenie - może jakaś pianka ?

Mnie czeka jeszcze podmianka kolumny kierownicy to tez jak najbardziej wpasowuje się w ten etap rozbiórkowy ....

Jeśli uda mi się dołożenie kurtyn ale okaże się że są konfilkty/błędy w komputerze, to czy bez ponownego ściągania deski da się odłączyć same wtyczki ?

MaReK - Sro Paź 22, 2014 21:56

Punx, stało się, że chciałem być uprzejmy i w nocy po północy, zjechałem z lewego pasa na prawy, żeby zapiżdżający za mną pług śnieżny nie musiał hamować ;) Niestety na prawym była dość duża koleina, która pociągnęła mnie aż do krawężnika od przystanku autobusowego. Prędkość była nieduża, ale czujnik odebrał to jako zderzenie boczne, co zaowocowało ściągnięciem wszystkich napinaczy (przód/tył), wywaleniem bocznej poduszki prawego siedzenia, kurtyny prawej. Poddał się też wahacz i łożysko ;)

Jak podepniesz komputer, który oczekuje sygnału z krutyn i je potem odepniesz, to będziesz miał świecący SRS na blacie.

Pozdrawiam,

Punx - Czw Paź 23, 2014 07:59

Uuuu wywalone poduchy z siedzeń to może boleć, to się chyba = wymianie pokrowca, u mnie są te pseudo skóry .... a tak z ciekawości te poduchy w fotelach są dla pasażerów siedzących z tyłu czy tylko dla ludków siedzących z przodu ?
MaReK - Czw Paź 23, 2014 12:23

Poduszki w siedzeniach są dla pasażerów, którzy na nich siedzą.
Najgorsze było rozbebeszenie siedzeń i zdjęcie obicia. A z resztą poradził sobie tapicer. Wygląda prawie jak fabryka ;)

haszczyc - Czw Paź 23, 2014 16:19

w sumie wcale to takie trudne nie jest rozebrać całe poszycie fotela :) ja rozbierałem i myślałem że trudno będzie ale bardzo fajnie wszystko schodziło, tyle że ja fotel rozbierałem w domu wymontowując go z samochodu
stazaj88 - Czw Paź 23, 2014 21:32

Punx W zależności z jakiego rocznika masz auto możesz potrzebować przewody łączące kurtynę z instalacją samochodu (auta z początku produkcji) lub nie
Punx - Czw Paź 23, 2014 21:39

2003 sedan, to taki półlift, duże lustra, inna blenda na bagażniku, już plastiki zamiast drewna, wycięte przez księgowych np. tylni drążek stabilizacyjny, jeden klakson itd, za to w opcji z TC, webasto, halogenami, szyberdachem, dużą navi więc trochę na bogato łudzę się że będą te wiązki ...

A jak się ma taka dokładka do ewentualnego wybuchu kurtyn w momencie gdy nie ma kolizji, czyli np. podczas normalnej jazdy ? Mam się liczyć z taka ewentualnością w przypadku pozafabrycznego montażu airbaga ?

haszczyc - Czw Paź 23, 2014 22:54

najgorszy problem to chyba będziesz mieć by nic nie połamać przy demontażu osłony słupka, dziwne mocowanie jest, chyba że mocowanie jest inne jak ktoś ma kurtyny już na wyposażeniu, a tak chyba może być akurat, bo wydaje mi się że mocowanie jest inne niż w r75 bez kurtyn ale niech ktoś mnie poprawi
Punx - Czw Paź 23, 2014 23:00

Mowa o tym plastiku pokrytym wyścieliną który biegnie od konsoli do sufitki ? Ja go kilka razy ściągałem jak sprawdzałem wężyki od szyberdachu, łatwo się ściąga i zakłada.
haszczyc - Czw Paź 23, 2014 23:10

tak, mocowanie było na takie sznureczki ? nie wiem jak to opisać
Punx - Czw Paź 23, 2014 23:14

to ja mam tylko takie plastikowo metalowe zatrzaski
haszczyc - Czw Paź 23, 2014 23:22

to ja mam całkiem inaczej, widocznie te sznurki są po to że jak wystrzeli kurtyna to jakoś to może trzyma tą osłonę sam nie wiem hm ale w sumie sam nie pamiętam bo demontowałem to z 2 lata temu niech się wypowie ktoś kto ma kurtynę
AdaskoC - Pią Paź 24, 2014 10:58

Mocowanie osłon bez kurtyn jest na samych zatrzaskach. W wersji z kurtynami jest dodatkowo umocowane na paskach nylonowych by podczas uruchomienia poduszki osłona nie poleciała w człowieka.

[ Dodano: Pią Paź 24, 2014 10:58 ]
o sorry, napisałem to, a nie widziałem drugiej strony tematu i waszych wypowiedzi. jeszcze nie wytrzeźwiałem :P

Punx - Pią Paź 24, 2014 11:02

Oj to ja nie chce dostać po ryu taką osłonką, to ma strasznie ostre krawędzie na tych zatrzaskach ... AdaskoC, masz może w ofercie takie osłonki ?
AdaskoC - Pią Paź 24, 2014 13:25

Nie mam niestety, znajomy wziął.
haszczyc - Pią Paź 24, 2014 18:28

a więc tak jak myślałem, na osłonkach z kurtynami masz napis AIRBAG na allegro takie osłony z napisem AIRBAG znajdziesz kwestia w takim stanie są
Punx - Sro Mar 18, 2015 21:54

A czy ktoś mógłby mi napisać jakiego sterownika mam szukać - do tych kurtyn w sedanie - może jakiś symbol ?
wellman - Sro Mar 18, 2015 22:40

Masz na myśli boczne czujniki uderzeniowe pod siedzeniami czy sterownik, który jest pod podłokietnikiem w tunelu środkowym?
AdaskoC - Czw Mar 19, 2015 06:30

Mam taki sterownik, w wolnej chwili zerknę jaki ma symbol :-)
Punx - Czw Mar 19, 2015 10:17

Mam na myśli sterownik do kurtyn bocznych (w słupkach i podsufitce), zapewne takiego nie mam i potrzebuję dokupić.
AdaskoC - Czw Mar 19, 2015 18:05

No to taki mam :)
Punx - Czw Mar 19, 2015 18:24

Na wyposażeniu w swoim aucie czy do odsprzedaży ? :)

Aaaa już widzę:

"Sterownik AirBag - z kurtynami – 20zł"

Czyli coś doszło, jak brałem kurtyny od Ciebie to pisałeś że nie masz sterownika ...

To jeśli to jest z sedana to ja poproszę wraz z wiązką.

AdaskoC - Czw Mar 19, 2015 18:39

PW jak coś ;)
MaReK - Nie Mar 22, 2015 22:57

Ważne czy sedan czy kombi ;) Konfiguracja sterownika w kombi nie posiada napinaczy z tyłu.
Nie wiem czy nie da się za pomocą kodów ZCS i sesji na T4 zaprograwomować dowolnego sterownika pod obsługę kurtyn.

AdaskoC - Pon Mar 23, 2015 06:58

Zdaje mi sie ze da radę zaprogramować, bo sterowniki z kurtynami i bez mają ten sam numer, czyli tylko oprogramowaniem zapewne się różnią.
Punx - Wto Maj 19, 2015 10:28

Kurtyny i sterownik dołożone (trwało to niestety dość długo, w sensie wiele godzin zajmuje ta operacja) i podłączone, nie pali się SRS więc uznaję to za sukces. Niestety mam problem z osłonkami. Ja mam te zwykłe z żeberkami od dołu.

Proszę niech mi ktoś napisze czy kształt i wielkość osłonek w przypadku wersji z i bez kurtyn jest taka sama ?

Czy kurtyna biegnie w osłonce przy dolnej czy górnej krawędzi ?

Ja u siebie powyłamuje te żeberka, zrobi się więcej miejsca w środku ale nie wiem czy upcha się w nie kurtyny :( Do tego czy skład plastiku w obu jest taki sam, może te od kurtyn maja inny mniej kruszący się w przypadku strzału plastik ?

Aktualnie będę musiał jeździć bez osłon aż nie poradzę sobie z ich zamontowaniem.