Zobacz temat - [t-seria] Różnica we wtryskach MJY10023 i MJY100460
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [t-seria] Różnica we wtryskach MJY10023 i MJY100460

Kozik - Pią Paź 31, 2014 11:32
Temat postu: [t-seria] Różnica we wtryskach MJY10023 i MJY100460
Mam pytanie posiadam wtryski MJY10023 czerwone i MJY100460 niebieskie nigdzie nie mogę znaleźć wydajności są sprzeczne informacje, które są wydajniejsze?
Wygląda mi że niebieskie mają być wydajniejsze ale pochodzą z silnika niedoładowanego a czerwone z doładowanego.
Ma ktoś info?

Markzo - Sob Lis 01, 2014 11:21

Chyba masz odpowiedź:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=866152#866152

Kozik - Sob Lis 01, 2014 11:31

czyli niebieskie z 2.0 bez turbo wydajniejsze, ciekawe dlaczego
czerwone ori turbo 380
niebieskie ori bez 460

no to w razie modów mam czym robić ;)

AndrewS - Sob Lis 01, 2014 12:08

Wklepałem to na stronie rimmera

I tak
MJY10023 są do silnika 2.0 Turbo
stosowane w Rover 200/400 to 95r
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002647
Rover 600
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004065
Rover 800 Early czyli przedlift
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004679
w linku ponizej widać inny numer (621031)może to oznaczenia bosch'a
i po nim cos wiecej znajdziesz
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MJY10023


oznaczenie MJY100460 wypluwa wiecej aplikacji
Rover Mini
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000992

Home > MG Car Parts > MG ZS > MG ZS Fuel & Emissions > MG ZS Fuel & Emission 2000 Petrol - 4 Cylinder
Home > Rover Car Parts > Rover 400/45 > Rover 400/45 Fuel & Emissions > Rover 400/45 Fuel & Emission 2000 Petrol - 4 Cylinder
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003498


Home > Rover Car Parts > Rover 600 > Rover 600 Fuel & Exhaust 2000 Petrol Turbo
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004064
jak widać ten też do turbo :roll:


Home > Rover Car Parts > Rover 800 Late > Rover 800 Late Fuel, Exhaust and Emission Systems > Rover 800 Late Fuel and Exhaust 2000 Petrol
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004962
800 poliftowa bez turbo :roll:

I na koniec 800 poliftowa z turbo
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004963

Przepatrzyłem też Workshop manual MK2 do 800 i wydajnosci wtrysków nie znalazlem, jedynie dane do pompy paliwa

Róznią się wydajnością i max cisnieniem pompy
Cisnienie na listwie wtrykowej jest takie samo czyli 3 bar +-0,2bara
Można z tego wnioskować że wiecej paliwa jest wtryskiwane poprzez wydłużenie czasu wtrysku.

A najlepiej to jakbyś zrobił sobie stanowisko i sam zmierzył.

Markzo - Sob Lis 01, 2014 12:20

Rimmer nie pokazuje wydajności, a i nie wszystko to prawda - ja mam silnik z 220 coupe turbo i wtryski z końcówką 460, to samo miał u siebie greg-si w 620Ti. Ciśnienie paliwa tez nie do końca tak jak mówisz, bo 220 coupe turbo podaje prawie 5b na listwę wtryskową.
AndrewS - Sob Lis 01, 2014 13:06

Markzo napisał/a:
ja mam silnik z 220 coupe turbo i wtryski z końcówką 460


W takim razie równie dobrze ja mogę napisać , jaką masz gwarancje że ten silnik z tymi wtryskami wyszedł taki z fabryki ?? miałeś go od nowości ??


Markzo napisał/a:
to samo miał u siebie greg-si w 620Ti


przecież wyżej wkleiłem że 600 z tymi wtryskami wychodziły

Home > Rover Car Parts > Rover 600 > Rover 600 Fuel & Exhaust 2000 Petrol Turbo
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004064
jak widać ten też do turbo :roll:

Co do cisnienia to pisałem ze dane mam z worshopa do 800 i jakby nie było jest to jakiś dowód.
Co do tych 5 barów to nie bardzo chce mi się wierzyć, bo ta wydajniejsza pompa w 800 z turbo ma max 4,2 bara, a mimo to cisnienie na listwie jest takie samo, podaj jakiś dowód :-)

znalazłem jeszcze taki oto post
kolegi flapjck1

"flapjck1 - Wto Mar 23, 2010 02:13
momento
cos namieszalem

w mini tbi jest wtrysk MJY100460, on ma wydajnosc troszke wieksza niz roverkowe a mianowicie 480 ccm/min, byl on tez uzywany w ktoryms dwulitrowym turbo

znalazlem info ze prawie blizniaczy MJY10023 mial wydajnosc 380 ccm

po kolei

w k serii
do 2000 roku bylo MJY100430
po 2000 bylo MJY100640
vvi chyba w pozniejszych tylko MJY100580 - wydajnosc 200 ccm ( za http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm )

cisnienie 3 bary

co do wtryskow to znalazlem na www.turbominis.co.uk takie zestawienie

00/400
=> 92 (M series) MYJ10011
92=>96 (T nasp) MJY10029
92=>96(T Turbo) MJY10023

600
=>AM246796 (T Turbo) MJY10023
BM246797=> (T Turbo wasted spark?) MJY100460

800
91=>AM152056 (T nasp) MJY10011
AM152057=>230966 (T nasp) MJY10029
91=>230966 (T turbo) MJY10023
96(230967)=>(T Turbo + nasp) MJY100460

MJY100460 also fits
MPI Mini
RT420 T nasp

z ciekawostek

http://www.fiveomotorspor...fuel-injectors/
http://www.rceng.com/technical.aspx
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm"

tak pobieżnie patrząc to potwierdzają sie dane z rimmera

jeszcze link do tematu z którego zassałem cytat
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32327&highlight=ecumaster+det2

Kozik - Sob Lis 01, 2014 14:29

co do ciśnienia na listwie to na wolnych obrotach i przy listwie z turbo jak i bez turbo wyszło mi 2,8bara ale różnica była że szczytowe po daniu ostro gazu na listwie z 2.0bez turbo wychodziło 5,5bara a na listwie z turbo trzymało max 4,5bara.
Wszystko na pompie z kv6

po zatkaniu powrotu :D pompa napompowała poza skalę licznika licznik do 7barów

Markzo - Sob Lis 01, 2014 15:40

AndrewS napisał/a:
W takim razie równie dobrze ja mogę napisać , jaką masz gwarancje że ten silnik z tymi wtryskami wyszedł taki z fabryki miałeś go od nowości

taką, że tylko 220 coupe turbo występował z fabryczną chłodnicą oleju, rok produkcji części, zestaw mocowań silnika.

AndrewS napisał/a:
Co do cisnienia to pisałem ze dane mam z worshopa do 800 i jakby nie było jest to jakiś dowód.
Co do tych 5 barów to nie bardzo chce mi się wierzyć, bo ta wydajniejsza pompa w 800 z turbo ma max 4,2 bara, a mimo to cisnienie na listwie jest takie samo, podaj jakiś dowód

nie musisz wierzyć, ja po prostu zmierzyłem porządnym manometrem - niecałe 5 barów przy dodawaniu gazu na postoju.

Wtryski z R są popularne wśród tunerów, własnie te z końcówką 460 z racji dużej wydajności :)

greg-si - Sob Lis 01, 2014 16:35

U mnie w obu turbawkach są wtryski z końcówką 23 a nie 460.
600`ka z tego co wiem po lifcie miała 460.

Nikt tak na prawdę nie sprawdzał wydajności wtrysków 23 i 460. Wszystko brane jest gdzieś tam z czeluści internetu która z prawdą mija się bardzo często.
Dlatego jak już było wcześniej, lepiej zbadać ile faktycznie mają wydajności jedne i drugie wtryski.

skorpion - Sob Lis 01, 2014 17:11

a ja jeszcze nasune pytanie czym sie rozniły wtryskiz 2.0ti 200 i 180?
greg-si - Sob Lis 01, 2014 17:17

skorpion, niczym :)
Mam 2.0T 200km z 600`ki, wtryski 23, w R800 też 2.0T ale 180km i wtryski są takie same. Dodam że oba auta seryjnie mają takie samo doładowanie (0,55b).
Zastanawiam się gdzie jest różnica.

AndrewS - Sob Lis 01, 2014 17:58

może dostosowanie skladu spalin do norm euro :roll:
greg-si - Sob Lis 01, 2014 18:21

AndrewS napisał/a:
może dostosowanie skladu spalin do norm euro :roll:

Raczej na pewno nie bo 180KM i 200KM szły równolegle.

Markzo - Sob Lis 01, 2014 23:32

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91711
nie wiem, czy to nie jest różnica między 180 a 200, ale ręki sobie nie dam uciąć ;)

BigBoyPL - Nie Lis 02, 2014 08:53

Teraz moje pytanie poboczne mianowicie czy wszystkie t16 miały skrzynie z torsenem i czy to prawda że 220 miały typ A a już 620 typ B ?
Markzo - Nie Lis 02, 2014 09:20

Dobra, nie wytrzymałem i polazłem sprawdzić co mam :P i tak, wtryski mam CZARNE i końcówkę numeru 23. Pytanie - czemu są czarne :D
Kozik - Nie Lis 02, 2014 10:17

Markzo, jak malowałeś pod maską wszystko na czerwono o wtryskach zapomniałeś :D



[ Dodano: Nie Lis 02, 2014 10:17 ]
BigBoyPL napisał/a:
Teraz moje pytanie poboczne mianowicie czy wszystkie t16 miały skrzynie z torsenem i czy to prawda że 220 miały typ A a już 620 typ B ?


z tego co wiem to oryginalnie we wszystkich 2.0turbo był torsen albo taki albo taki a stan faktyczny jest zależny od tego czy "nasi tu byli"

Markzo - Nie Lis 02, 2014 10:23

Kozik napisał/a:
Markzo, jak malowałeś pod maską wszystko na czerwono o wtryskach zapomniałeś


:haha: :rotfl: :hahaha: dooobre :D

greg-si - Nie Lis 02, 2014 10:25

Markzo napisał/a:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91711
nie wiem, czy to nie jest różnica między 180 a 200, ale ręki sobie nie dam uciąć ;)

Koła kompresji są takie same? Jeśli tak to otwór przez który idzie NADMIAR spalin nie może mieć wpływu na moc która jest generowana przez turbinę.

Markzo - Nie Lis 02, 2014 10:47

greg-si napisał/a:
Jeśli tak to otwór przez który idzie NADMIAR spalin nie może mieć wpływu na moc która jest generowana przez turbinę.

nie chodzi o otwór a o wydatek spalin, pisałem to tam....

greg-si - Nie Lis 02, 2014 10:54

Markzo napisał/a:
nie chodzi o otwór a o wydatek spalin, pisałem to tam....

Nie wiem co masz na myśli...

Markzo - Nie Lis 02, 2014 11:07

greg-si napisał/a:
Nie wiem co masz na myśli...

ilość spalin generowaną przez silnik.