Zobacz temat - [R75] jaka turbina podejdzie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R75] jaka turbina podejdzie?

Physixc - Sro Gru 31, 2014 08:27
Temat postu: [R75] jaka turbina podejdzie?
Witam. Zastanawiam się nad wstawieniem trochę większego turbo do mojej R'ki 75 2.0 cdt 115km. Posiadam passata b5 2,5 v6. Myślałem czy może od niego turbina ze zmienną geometrią łopatek by podeszła. Chciałbym zasięgnąć rady z jakimi przeróbkami by się to wiązało? Czy jest to w ogóle możliwe? Ewentualnie jaka inna, większa turbinka by podeszła bez rozsadzenia silnika. Proszę o porady
rafalmis1 - Sro Gru 31, 2014 10:07

Podobno bez cięcia nic większego nie wejdzie
szpynior - Pią Sty 02, 2015 13:47

Physixc, pierw zrób turbo na 1,35 bara + mapy. Po wcześniejszej diagnostyce układu dolotowego oraz wtryskiwaczy. Jak Ci to nie starczy to kombinuj dalej .
Physixc - Nie Sty 04, 2015 21:19

szpynior napisał/a:
Physixc, pierw zrób turbo na 1,35 bara + mapy. Po wcześniejszej diagnostyce układu dolotowego oraz wtryskiwaczy. Jak Ci to nie starczy to kombinuj dalej .


Jakie ciśnienie jest fabrycznie ustawione i jak je zwiększyć?

szpynior - Wto Sty 06, 2015 09:52

Physixc, 1,23 fabryka. Trzeba zamontować MBC i wskaźnik, bądź sprawdzić za pomocą OBD2 :) Lecz bez map nie ma co dodawać powietrza .
Physixc - Wto Sty 06, 2015 23:49

mam elm 327 na bt i akurat ciśnienie pokazuje. Jak wyjade od mechanika to sprawdzę :) pewna jest wizyta u MaRkA :)
szpynior - Sro Sty 07, 2015 15:36

Physixc napisał/a:
pewna jest wizyta u MaRkA
i od tego zacznij :)
Punx - Pon Cze 08, 2015 12:16

Jak już zrobisz te "1,35 bara + mapy" to opisz jakie wrażenia, chociaż jak masz 115KM (realnie pewnie kilka mniej) to przesiadka na fabryczne 131KM będzie mocno odczuwalna. Miałem kiedyś na hamowni zrobione 134,5KM a obecnie mam mapy od CDTi (131KM) i wydaje mi się że te fabryczne ustawienia są lepsze :) przynajmniej dla automatu. Ale ciekawi mnie jaki realnie odczuwalny skok byłby między fabrycznymi 131KM a "1,35 bara + mapy" ?
longer86 - Pon Cze 08, 2015 13:05

temat ciekawy aczkolwiek zastanawiam sie dlaczego turbo akurat na 1,35b dziś dostałem MBC i z tego co czytałem bezpiueczną granicą dla turbo jest 1,5 bar a to już znaczna różnica w stosunku do serii 1,25b

mapki początkowo były MaRkA te ponoć 140-145KM natomiast postanowiłem sam z nimi zakombinować, zobaczymy jakie efekty po podniesieniu cisnienia na turbo

Punx - Pon Cze 08, 2015 13:36

Zdaje się że w BMW ten silnik fabrycznie pracował przy ustawieniu map na 150KM ale tam chyba była lepsza turbina ?
longer86 - Pon Cze 08, 2015 13:39

W bmw jest zmienna geometria
Punx - Pon Cze 08, 2015 14:01

A da się plug and play przełożyć turbinę ? :)
longer86 - Pon Cze 08, 2015 14:14

nie, pierwsze u nas masz silnik poprzecznie, u nich wzdłuż, inne dojście do wydechu, do tego trzeba by zorganizować sterowanie turbiną, prościej było by od freelandera, ale tam też mała dmuchawka i też bez roboty i przeróbek sie nie obejdzie
Punx - Pon Cze 08, 2015 14:17

To rzeczywiście dla tych kilku KM nie ma sensu, pewnie prościej uzyskać je modyfikując jakoś wydech
longer86 - Pon Cze 08, 2015 14:26

w wydechu możesz jedynie wywalić kata, ale wielkich efektów sie nie spodziewaj, i zrobic pełny przelot, ale to nie wiem czy po to kupiłeś 75 żeby robiło hałas jak tuningowany golf
Punx - Pon Cze 08, 2015 14:31

Mnie i tak już hałasuje bo mam małą dziurkę i tłumik końcowy zapodaje delikatnie basem, zatem czeka mnie zmiana w niedługim czasie na tłumik od e46, liczę że taka zmiana wpłynie pozytywnie nie tylko na hałas ale i na niewielki przyrost mocy.
longer86 - Pon Cze 08, 2015 14:59

nie przelicz się, może o 1 nieodczuwalny KM wzrośnie, nie ma lekko
Punx - Pon Cze 08, 2015 15:01

Zawsze to coś, lepiej 1 na plus niż kilka na minus przy chińskim zamienniku tłumika końcowego :)
prebenny - Pon Cze 08, 2015 15:02

Zmieniałem niedawno tłumik na E46 ale specjalnego wzrostu mocy (w sumie jakiegokolwiek) nie zauważyłem.

Sporo natomiast daje wirus od Marka z podlanym dołem (chociaż nie wiadomo jak automat takie coś zniesie). Ale od dołu jedzie fajnie ;)

Punx - Pon Cze 08, 2015 15:08

No właśnie przy automacie to wolałbym uważać, mam wgrany najaktualniejszy soft do skrzyni jaki wyszedł oficjalnie + soft od CDTi. Wygrywane u Jowiego. Od ok roku czuć delikatne szarpnięcie przy zmianie z 3 na 2, niezależnie czy hamuje czy wytracam prędkość tocząc się. Wymiana oleju nie pomogła więc chyba lepiej nie katować skrzyni.
Magic79 - Wto Cze 30, 2015 23:24

Witaj Longer86!

Jak tam u ciebie postępy przy podnoszeniu mocy i ciśnienia?

Też mam mapki od Marka i jest całkiem dobrze, ale w okolicach 3 tys. obrotów. Z dołu jest słaby... Jak auto znosi podniesione ciśnienie? Podlałeś wiecej paliwa aby wydobyć więcej kucyków?

Pozdr!

longer86 - Sro Lip 01, 2015 00:15

My to z Markiem wiecznie eksperymentujemy;) turbo dobrze znosi wyższe ciśnienie, przynajmniej na razie. Kiedy Marek robił Ci mapkę?
tuners - Sro Lip 01, 2015 17:30

Torbra wtrące coś do tematu jak ktoś chce pchać do tego silnika inne turbo to bezsens
jak ktoś chce stare turbo w wersji p&p to wkraczamy na temat hybryd turbin

garretty mają to do siebie że ori turbo można poskładać na innych gratach tzn. Wstawić większy wirnik i o większej ilości łopatek i np o ostrzejszym kącie i uzyskać efekty jak na większym turbie bez zabawy z przeróbkami dolotu czy wydechu

koszt takiej operacji dla osoby z ulicy ~1500 zł
Jakby ktoś był zainteresowany to pisać bo mam kontakt dobry w tym temacie i można upust spory jeszcze wynegocjować :)

longer86 - Sro Lip 01, 2015 18:08

Tutaj tuners, mała uwaga, większość 75/ZT o ile nie wszystkie śmigają na jakiejś suszarce mitsubishi, a z osób mi znanych jedynie Marek twierdzi ze ma garetta, ale sam nie jest pewny. Co do mocy pisałem z angolami i wyciągają 160KM na samej mapie, ale z Mareckim jesteśmy co raz bliżej rozwiazania
Punx - Sro Lip 01, 2015 20:58

Fajnie jakby te dodatkowe KM działały od samego duło a nie gdzieś tam powyżej 4K rpm ...
franek1823 - Sro Lip 01, 2015 21:10

tuners,

Witam!
Wynalazles twój post gdzie wspominasz ze jeżeli ktoś byłby chętny do założenia torba w swoim mg może śmiało do cb pisać. Nawet widzę ze jesteśmy z jednych okolic. Mam na oku 1.8 160km i ciekaw jestem jaki byłby koszt założenia torba do tego autko. Przez myśl tez przeszedł mi diesel i ta sama operacja.
Pozdr

Punx - Sro Lip 01, 2015 21:35

google translator ? nowo mowa ? czy jakiś lokalny to jest li dialekt ?
prebenny - Sro Lip 01, 2015 21:43

Punx teoretycznie można zrobić to co Marek u mnie - podlać dół. Co do turbo to niby przy MBC łapie trochę niżej (z zaznaczeniem TROCHĘ) - najlepiej żeby Long to potwierdził jak zauważył różnicę. Na VNT nie ma miejsca więc co najwyżej zmiana geometrii łopatek - ale wtedy z kolei zapewne góra ucierpi (tak źle i tak niedobrze). Ideałem by było wsadzić drugie mniejsze turbo dmuchające od dołu ale znowu - brak miejsca.

Zauważ jeszcze, że jakieś większe modyfikacje niosą za sobą problemy - dwumas, skrzynia i wał dostają po :dupa: A to już niesie ze sobą wyższe koszta niż turbo.

Punx - Sro Lip 01, 2015 22:00

Ja tak tylko teoretycznie zapytałem, u mnie w automacie to i tak dobrze się od dołu pociska, na światłach tylko czasami BMW jakieś szybciej ode mnie wystartuje ... dwumasy nie mam, ale nie ma tez co przeciążać skrzyni już i tak dostaje przy moim stylu jazdy i mapach na CDTi. Jedno co mogę potwierdzić to styl jazdy przy automacie ma mały wpływ na zużycie paliwa, jeśli nie używa się trybu S(port) to czy będę jeździł jak emeryt czy pociskał z kopyta to spalanie rożni się o 0,5L na 100km. Po mieście góry w zasadzie się nie używa (automat) w zwykłym trybie przy 2200rpm i tak zmienia biegi ... ale ciekaw jestem czy takie 150-160KM to automat jeszcze by pociągnął czy to już zabójstwo dla tej skrzyni ?

Fajnie jakby taka zmiana map pozwoliła na prace na biegu jałowym przy wyższych obrotach niż 850rpm, np. 1000-1100rpm to już zupełnie inne wibracje w klekocie.

longer86 - Sro Lip 01, 2015 22:25

Oczywiście ze możesz dać większą dawkę na obrotach jałowych, ale jak dla mnie to bez sensu mu ustawiać obroty na 1000
Punx - Sro Lip 01, 2015 22:33

Jowi mówił mi ze 850rpm to max dla automatu. No nie do końca bez seansu od ok 980rpm znika problem wibracji. Odczuwalne wibracje (drganie budy/podłogi) ok 1050rpm prawie całkowicie zanika, przynajmniej tak jest w moim aucie.
longer86 - Czw Lip 02, 2015 00:25

Osobiście wole jak sobie delikatnie powibruje choc nie dręczy mnie ten problem niż ludzie mieli by sie na mnie patrzeć jak na czubka w wyjący aucie. Nie próbowałem, ale na 99% idzie wyregulować dawkę paliwa dla jałowych obrotów, a jowi mówi ze max bo na tym kończą sie możliwości gotowych ustawień T4, a ja mowie o mapach w ECU... Mogę to sprawdzić przy chwili wolnego
Punx - Czw Lip 02, 2015 08:24

Zrobie dziś test głośności na zewnątrz auta miedzy 850 a 1000rpm. W smrodku robi się ciszej, mówisz ze na zewnątrz będzie głośniej ?
longer86 - Czw Lip 02, 2015 09:09

jak bardzo chcesz mogę zrobić mapkę i sprawdzić żeby dać obroty na 1000
Punx - Czw Lip 02, 2015 09:14

Tylko ja nie mam jak jej potem wgrać, do Ciebie mam trochę daleko (150km). Owszem sflashowalem trochę "epromow" w życiu ale to były tylko płyty główne (kilkadziesiąt) i male ryzyko kosztowe w razie niepowodzenia. Samochodu wole samodzielnie nie ruszać.
longer86 - Czw Lip 02, 2015 09:42

może będę jakoś we wrocku to jak co można sie zgadać ;) ale to już osobny temat
Punx - Czw Lip 02, 2015 09:50

To ja najpierw zrobię testy hałasu i odezwę się do Ciebie na PW jeśli uznam ze temat warty zachodu.
tuners - Czw Lip 02, 2015 20:50

Dobra bo coś w temacie się ruszyło, wszystkie programy "turbiniarzy" podają mi że w cdti r75/zt jest garrett gt2056 ... sprawdziłem teraz po allegro i rzeczywiście są tabliczki znamionowe z td026 misiubisi a w 1.8t garretty pytanie czemu w programach jest to podawane jako jedna ?
Nic dowiem się ocb i dam znać

Co do skrzyni automata w różnych konfiguracjach występowała w różnych samochodach ale instrukcja podaje nie przekraczać 350nm
teraz co do tego jak zmierzyć automat ?

Punx - Czw Lip 02, 2015 21:14

Mi mierzyli na hamowni jak chipowałem kiedyś to wyszło max 330nm

https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=18245

Ale teraz mam mapy od CDTi i wg mnie mimo że mam mniej koni to jest lepsze odczucie mocy,

longer86 - Czw Lip 02, 2015 21:16

Automat zmierzysz na hamowni drogowej, zakładają dynks na koło i potrzebujesz odcinek prostej drogi. Na zwyklej jak na zlocie nie zmierzysz, co innego gdybyś miał automat z reczna zmiana biegów, wtedy możesz zmusić skrzynie do utrzymania biegu
Punx - Czw Lip 02, 2015 21:21

NA rolkowej też zmierzysz :) na drogowej to się mierzy 4x4, chociaż już chyba są hamownie na 2 osie ....
longer86 - Czw Lip 02, 2015 21:36

Na drogowej mierzyli 4x4 bo podwoziowki mieli pewnie na 1 oś. Ale prawda jest taka, że na drogowej zmierzysz wszystko. Z lepszym efektem niż na rolkach.

Co do Nm wg znanych mi informacji jeżdżą zt i 75 z mocą w granicach 160/170KM i 400Nm

Punx - Czw Lip 02, 2015 21:47

ale zapewne w manualu ?
longer86 - Czw Lip 02, 2015 21:51

Automaty są dla dziadków :p musialbym poszukać ale zapewne większość w manualach, były zt cdti z automatami?
Punx - Czw Lip 02, 2015 21:54

A tam nie znasz sie dla żadnych dziadqw! A dla wygodnickich takich jak ja :)

Jak ktoś lubi manualną obsługę to niech sobie jeszcze zamieni elektryczne szyby na korby, elektryczny szyberdach na manualny i pod żadnym pozorem nie montuje elektrycznie składanych luster czy elektrycznych foteli a w ogóle po co mu rozrusznik niech se korbę wstawi będzie miał full manual :)

Czuje się urażony idę napić się pryty ...

prebenny - Czw Lip 02, 2015 21:55

Były Long.

Tak w sumie chętnie bym przygarnął automat dla siebie (tak wiem... stary już jestem ;) ) ale z dwojga wole większą moc :p

Chociaż znowu nasz manual lipny jest. Braknie tego 6-biegu.

Punx - Czw Lip 02, 2015 21:57

Trzeba doprogramowac 6tke w sterowniku :) jako wirtualny bieg w automacie czy jak sie to tam nazywa - nadbieg ?
j0zek - Pią Lip 03, 2015 11:31

prebenny napisał/a:
Były Long.

Tak w sumie chętnie bym przygarnął automat dla siebie (tak wiem... stary już jestem ;) ) ale z dwojga wole większą moc :p

Chociaż znowu nasz manual lipny jest. Braknie tego 6-biegu.


A po co Ci 6 bieg skoro nie jezdzisz szybciej niz predkosci autostradowe ? :P

prebenny - Sob Lip 04, 2015 00:45

Bo na 5 przy 160 pali ponad 8l na 6 byłby co najmniej litr w dół.
longer86 - Sob Lip 04, 2015 08:45

Jadac takie powiedzmy 160, mam 3tys obrotów, z 6 biegiem bylo by przyjemniej, tym bardziej ze przy tych 160 on nadal ma ochotę na więcej... Zwłaszcza w obecnym ustawieniu :p
j0zek - Sob Lip 04, 2015 12:25

To może lepiej w jakiś sposób wydłużyć przełożenia?

Nie wiem jak u Was w Roverach, u mnie np. biegi są dość krótkie, co z jednej strony jest zaletą, a z drugiej wadą.

longer86 - Sob Lip 04, 2015 12:54

J0zek a jakos to znaczy jak? Bo to dość karkolomny pomyśl
j0zek - Sob Lip 04, 2015 14:56

Nie jestem mechanikiem oraz znawcą motoryzacji, więc nie wiem, natomiast jest XXI wiek, więc na pewno sa jakieś firmy specjalizujące się w skrzyniach oraz przełożeniach itp.
longer86 - Sob Lip 04, 2015 16:10

Oczywiście ze wszystko pewnie idzie zrobić... Ale koszty tego byly by pewnie zabójcze
Punx - Sob Lip 04, 2015 16:32

Lepiej se qpić za ok 40k pln srejtona V8 i skończy się narzekanie na brak mocy. Co benzyna to benzyna zwłaszcza taka co lubi gazowanie i mieści duży 85L zbiornik w miejsce koła.
j0zek - Sob Lip 04, 2015 18:36

Albo trochę taniej i Rover/MG V8 po przekładce, a i mocy równiez nie brakuje :)
piotrek1000 - Sob Lip 04, 2015 23:37

j0zek napisał/a:
Albo trochę taniej i Rover/MG V8 po przekładce, a i mocy równiez nie brakuje :)


Patrząc na ceny i dostępność części do R/MG v8 to średni pomysł.

prebenny - Nie Lip 05, 2015 04:59

Części dopasujesz z forda zapewne.

Ale nie o to chodzi żeby kupować V8 tylko zrobić coś sensownego z naszym klekotem.

Punx - Nie Lip 05, 2015 10:34

Ale co tu sensownego można zrobić, ten silnik w BMW brzy innej turbinie miał 150KM, jak mi tuner chipował to stwierdził że te 150KM to jest max bezpieczna moc dla tego silnika wszystko powyżej to już ryzykowne jest.

Do tego to lujowe tłumienie drgań w klekocie 75 :(

j0zek - Nie Lip 05, 2015 15:45

170 byłoby extra, ale cóż..
Physixc - Wto Wrz 15, 2015 13:04

A co myślicie o wsadzeniu 330d do naszej erki? Upchnie się ją?
longer86 - Wto Wrz 15, 2015 13:06

a jak chcesz wsadzić 6 cylindrów w miejsce 4? chcesz przerabiać pół auta żeby zrobic napęd na tył?
Physixc - Wto Wrz 15, 2015 13:09

a w przodzie się nie zmieści?
longer86 - Wto Wrz 15, 2015 13:12

a ile masz miejsca z przodu ? od kielicha do kielicha? wsadzisz tam jeszcze pół silnika?
prebenny - Wto Wrz 15, 2015 13:13

Koncepcję uważam za słuszną, ale zobacz ile teraz masz miejsca w komorze silnika. Nic większego tam nie zmieścisz bez grubszej przeróbki.
Physixc - Wto Wrz 15, 2015 13:13

czyli to nie jest podobna konstrukcja co w e46? bo w e46 były montowane
longer86 - Wto Wrz 15, 2015 13:16

a w e46 masz silnik wzdłużnie czy poprzecznie? masz napęd na przód czy na tył?
gdzie masz skrzynie biegów w R a gdzie w e46?
wymieniac dalej?

Physixc - Wto Wrz 15, 2015 13:20

już nie trzeba
prebenny - Wto Wrz 15, 2015 13:58

Physixc koncepcja jest bardzo słuszna. Tylko z w/w powodów pochłonie grubą kasę o ile ktoś się podejmie takie coś zrobić (i oczywiście o ile się da wieścić ten silnik).
tuners - Sro Wrz 16, 2015 17:47

Do takiej modyfikacji nie oplacalo by się robić na sprawnym samochodzie

Najlepiej trafic by bylo r75 / zt z padnietym silnikiem, mniejsza o to jakim
Wybebeszyc wnetrze i komore do czysta
Kupić e46 najlepiej 330xd po dachu lub czymś podobny, i przekładka gratów wraz z elektryką i napędem dospawanie wszelkich mocowań i dorabianie na biezaco mocowań

longer86 - Czw Wrz 17, 2015 09:21

mówiąc prościej ożenić dół e46 z górą R75...
Physixc - Pon Wrz 21, 2015 15:47

mój R ma już ponad 370k ale buda sprawna. W końcu trzeba będzie zrobić coś z silnikiem ale mam gdzie i chcę zostawić przy życiu tą budę bo zdrowa i zadbana. Przyjdzie czas, ze będę nocami siedział i się mordował ale wsadze tam 330d. Najnormalniej w śiwecie brakuje koników tej pięknej budzie, a w benzyniaka się bawić nie chcę. Pytanie tylko kiedy to nastąpi. Pewnie ktoś już to robił ale miałem nadzieje, że jakiś nasz forumowicz i podzieli się przeżyciami i wskazówkami. No ale widzę, ze będę pierwszy
Punx - Pon Wrz 21, 2015 15:53

A może zamiast 330d to coś słabszego ale o wieeeele mniej klekoczącego

http://www.fotowoltaika-s...hod-elektryczny

?

prebenny - Pon Wrz 21, 2015 16:01

Nie nazywajmy tego samochodem :ok:

Silniki elektrycznie nigdy się nie przyjmą. A przynajmniej nie dopóki ich naładowanie będzie trwało dłużej jak 5 minut. Nie wyobrażam sobie jechać na wakacje 600 km i co 50 czy 100 km robić przerwę 3 godzinną na ładowanie samochodu.

Physixc mój wg szacunkowych wyliczeń ma koło 390 tyś ale silnik stan bdb. Oleju nie bierze problemów z nim jakoś nie ma. To nie jest nowy super hiper diesel, co nawet 100 tyś nie przejedzie ;) One jeszcze pojeżdżą.

Ale faktycznie 330d (a może 335d ;) ) byłoby super w tym samochodzie. Chociaż u nas gdyby wsadzenie lepszego turbo vnt nie było takim problemem to te 200 koni bez problemu też by załatwiło sprawę. Szkoda tylko, że napęd na przód :(

Physixc - Pon Wrz 21, 2015 16:07

Nic nie zastąpi zapachu i mocy prawdziwego paliwka. Jak dla mnie odpada taki pomysł

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2015 16:07 ]
prebenny napisał/a:
Nie nazywajmy tego samochodem :ok:

Silniki elektrycznie nigdy się nie przyjmą. A przynajmniej nie dopóki ich naładowanie będzie trwało dłużej jak 5 minut. Nie wyobrażam sobie jechać na wakacje 600 km i co 50 czy 100 km robić przerwę 3 godzinną na ładowanie samochodu.

Physixc mój wg szacunkowych wyliczeń ma koło 390 tyś ale silnik stan bdb. Oleju nie bierze problemów z nim jakoś nie ma. To nie jest nowy super hiper diesel, co nawet 100 tyś nie przejedzie ;) One jeszcze pojeżdżą.

Ale faktycznie 330d (a może 335d ;) ) byłoby super w tym samochodzie. Chociaż u nas gdyby wsadzenie lepszego turbo vnt nie było takim problemem to te 200 koni bez problemu też by załatwiło sprawę. Szkoda tylko, że napęd na przód :(


No właśnie u mnie też stan bdb. Jedynie przepływka do czyszczenia. Korekcje wtrysków max +0,6, nie bierze oleju, nic nie klekocze, ładnie się zbiera i silnik czyściutki w środku. Ale te 115km to stanowczo za mało mimo, że te silniki bmw ładnie się kręcą. wydaje mi się, że moc w przedziale 200-250km w sam raz pasuje do tego auta. No i oczywiście odpowiedni moment.

longer86 - Pon Wrz 21, 2015 16:22

Physixc, no 116 toć to taczka nie auto z tą wagą :P
Physixc - Pon Wrz 21, 2015 16:31

longer86 napisał/a:
Physixc, no 116 toć to taczka nie auto z tą wagą :P


No właśnie. Najlepsze jest to, że robie w 3 firmie co do wielkości na świecie zajmującej się spawaniem i sprzedażą elementówi ram stalowych więc mam nieograniczony dostęp do technologii i materiałów. Pracuję na CNC i giętarkach, także sam mogę sobie robić podzespoły konieczne do przeróbki. Brak tylko zepsutego silnika i anglika po dachowaniu i nie zalanym silnikiem lub pod walnięciu w kuper z 30d :D

longer86 - Pon Wrz 21, 2015 19:17

Zawias z e46 jest bardzo zbliżony do R75. Najlepiej bylo by miec 75 i walnięte e46. Przenieść mocowanie ramy pomocniczej, z przodu wyrzezbiec miejsce pod silnik i skrzynie w tunelu. Miejsce na wydech i elektronika. Wymagany zapal, umiejętności troche kasy i miejsce do wykonania tego, gdybym mial materac wypchany euro chetnie pokusilbym się o taki projekt