Zobacz temat - tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl

tuners - Czw Sty 01, 2015 13:45
Temat postu: tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl
Witam wszystkich zainteresowanych



Domyślam się że nie każdemu będzie się chciało czytać całą historię samochodu dlatego jak kogoś interesują same modyfikacje są zamieszczona w PARTach


Chciałbym Tutaj przedstawić historię mojego hmm. . . projektu bo samochodem go ciężko nazwać ;)

MG ZR 2004r 2.0itd
Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl




Zaczynając tą długą historię muszę się przyznać że zbieram się do opisania tego tematu od dobrych 2 lat kiedy to Zr stał się już w pełni "Nieruchomością" :)


Od Początku

2001 Rok

W TV jako dziecko oglądam premierę MG ZR żółta w wersji 160 vvc :D na targach w Niemczech cena w markach ogólnie cud miód i malina w końcu coś nietuzinkowego.

Samochód mimo przemijającego czasu dość mocno wrył mi się w pamięć co miało w późniejszym czasie swoje konsekwencje . . .

2010 Rok

Kupno pierwszego samochodu . . . 3 Dni przed dostaniem prawka :D

Ford Escort (grizli edyszyn)
po miesiącu wytłuczenia i perypetii bez dowodu i podłogi poszedł do tzw.żyda
Tu się sprawdziło stare handlarskie przysłowie "ileś Pan zapłacił tyleś Pan przejechał"
800zł kupno + naprawy i opłaty w 2 tyg 2000zł ---> Sell 500zł = 2300zł = 1150km :D


Hmm... co by tu kupić i nie wtopić
Cele
1) Diesel
2) Wiek
3) Nietuzinkowy


Tutaj przy poszukiwaniach przewija się taki "wynalazek" z dzieciństwa jak ZR :) było by pięknie
ale przekracza budżet :(

Etap poszukiwań R200 w dieslu

Nagle trafia się ogłoszenie z okolic Wrocławia

MG ZR 2004 Diesel
Przebieg 8000km ? :-| WTF?
Cena 16 500 tyś :???: Rynkowo Zry stały po 13 - 14

Szybki telefon co to jest

Samochód sprowadzony z Francji odblokowany po sprawie spadkowej stał 5 lat ;/

hmm po konsultacji ładujemy się w Tico i wio na razie oglądać

Pierwsze wrażenie W ooOoo W Cudny ;d

Niestety im bliżej tym gorzej, samochód trafił do Polski i nie był przez 5 lat odpalany i jeżdżony, mało to samochód po "zamieszkach".

Ogólne oględziny dramat w środku masakra wszystko poułamywane podrapane po brudzone wszystkie szyby wymieniane z r200 lampy też wymieniane auto niechlujnie malowane z jednej strony. . .

Zrezygnowani po przejażdżce zabieramy go na stacje diagnostyczną

Tam ot zdziwienie od spodu ideał wszystko oryginał każda naklejka czytelna i niezabrudzona posprawdzanie skrzyni czy nie była czasem myta itd wszystko jak w nowym jedynie gumy przy parciane od wieku i "nieużywania" (w ówczesnym czasie miałem do czynienia z nowym nissanem qashqai więc orientowałem się co jaki stan zużycia nosi przy podobnym przebiegu ) i dylemat co robić.

Powrót do Krakowa, kilka konsultacji i następny dzień z bratem i jego dobrym znajomym handlarzem jedziemy Ravką oglądać to cudo ponownie

I tutaj kolejny zonk handlarz pierwszy raz widzi coś takiego na oczy pojeździł posprawdzał pomierzył i podzwonił

Efekt: Samochód prawdopodobnie ma prawdziwy przebieg i jest mechanicznie nowy
z zewnątrz kilka w gniotek (dziwnych nie "kolizyjnych" ) i pomalowany przez przerysowanie na całej długości z jednej strony zresztą dość niechlujnie ale ... Jest w opłakanym stanie wewnętrznym, prawdopodobnie stał pod chmurką z powybijanymi szybami przez to zalany z "góry" będziesz miał problemy z elementami gumowymi i elektryką która została uszkodzona w wyniku zalania tzn. nie działający szyber lusterko podświetlenie wnętrza itp.


Po długich debatach i negocjacji Kupiony jako przyszła baza do modzenia ;D
utargowany na 14 600 i wio do domu :D

1200km w dwa dni ale zakupiona bryczka już cieszy :D

Pierwsze tygodnie to sielanka jazda gdzie się da i nieraz tylko po to by jechać nawet bez celu

















Pierwsza fotka z przebiegu :D praktycznie po tygodniu od kupna




Sielanka trwała tak do przełomu Września a Października i nastąpił krach . . .

Samochód zgasł podczas jazdy , szybkie sprawdzenie paski całe.
Telefon i hol na baze.

Sprawdzenie na forum pierwsza diagnoza sterownik pompy hmm dziwne że przy takim przebiegu ale cóż.
Niestety podczas tego okresu wybucha afera z Pewnym Oszustem z Forum do przeczytania tutaj OSZUST

Przez sam dość długi fakt stania samochodu wpadam na kilka pomysłów co do jego pierwszych modyfikacji.

PART I - 2010

1.Wygłuszenie drzwi , boczków tył i dachu
2.Zakup klapy z R200 zaokrąglonej od Kozika
3.Zakup Lamp tylnych Lexus
4.Oczyszczenie wszystkich elementów metalowych z nalotów z rdzy i konserwacja
5.Wymiana głośników na JBL GTO 628
6.Radio Clarion cz200
7.Zakup hidów które po założeniu wylądowały w szufladzie i czekały na soczewki
9.Kupno Lamp przednich z ZRa
10.Kupno Wydechu dedykowanego Regazzon
11.Zrobienie podświetlenia Led bagażnika i nóg przód tył
12.Zakup elementów do naprawy starych tzn. Półka bagażnika licznik żeby szybkę wymienić itd.
13.Lotka od ZRa




Niestety jeszcze nie udało mi się zlokalizować więcej zdjęć z okresu 2010-11 jak znajdę wstawię w ten okres

2011 Rok

Samochód do praktycznie Listopada stoi uziemiony, sprawa ze sterownikiem trwała niestety dużo czasu a jedyną osobą która podjęła się przywrócenia do świata żywych ZRa był Pan Midowicz z Krakowa.
Niestety długi termin i problemy spowodowane zniszczeniem sterownika przez te ceregiele przyniosły łącznie dość spore wydatki ale nie obyło się bez dodatków ;D
Dodam że problemy z uruchomieniem silnika były do takiego stopnia że odpalił dopiero przy kącie wtrysku 13*

PART II - 2011
1.Foliowanie samochodu na Czarny pół mat własnymi siłami
2.Przerobienie zderzaka tylnego żeby umieścić tablice
3.Przerobienie zderzaka przedniego "custom" ;d
4.Osłona PP pod silnik
5.Zrobienie rozpórek przód tył z nierdzewki
6.Podłokietnik od Coupe
7.Obszycie Podsufitki (nowej) i podłokietnika + obszycie boczkó drzwi i tylnych (z rovera25) na pikowaną czerwoną alcantare
8.Nowa Kierownica z poduchą
9.Felgi Artec Wheels 17x7
10.Flokowanie Słupków i nawiewów i reszty plastików
11.Śruby nowe + nakrętki zabezpieczające
12.Zabezpieczenie podwozia antykorozyjne
13.Gałka Gaslock Indycator
14.Drugi zderzak z R25 na zimę
15.Felgi stalówki + opony na zimę ;D
16.Czujniki Parkowania
17.Próby zrobienia lamp soczewkowych . . .
18.Wymiana rozrządu
19.Wymiana Pompy wtryskowej na inną
20.Wymiana klocki tarcze przód tył
21.Wymiana płynów i filtrów
22.Montaż daszków przeciwsłonecznych z tv7"
23.Radio JVC KD-AVX11



klapa zrobiona na gładko i wycięcie pod tablice


Klapa z boku.

Klapa znowu



Siłowniki maski.

środki lamp z r25 przerobione



Oraz zderzak przedni w trakcie prac


Urwana tasiemka która była sprawcą uziemienia na ponad rok ;/


Setup zima i zdjęcia ze spotu w rzeszowie i pilźnie












Ówczesny wygląd wnętrza







Rok 2012

Hmm rok w którym Mg zrobiło chyba najwięcej km w Ciągu swojego żywota blisko 10 tyś km ;d

Rok dość postępowy pod względem modyfikacji ale też wielu bzdur z których mało wynikało

PART III - 2012
1.Wygłuszenie podłogi dokładniejsze boczków i bagażnika
2.Wtryski z sdi
3.Mapki Mafless
4.Filtr Apexi Oryginał
5.Renowacja Kierownicy
6.Malowanie deski na czarno
7.Wymiana hamulców na 282 przód
8.Przeróbka mocowania chłodnicy wody
9.Zmiana wentylatora na VVC
10.Zmiana o rurowania i intercoolera na IC z r75
11.Kupno lamp anglików i przeróbka w profesjonalnej firmie na soczewki










Ulubiona fotka Kozika i jedna z większych moich porażek xD Dywan z Casto jako BRM


Zaciski 282


Porównanie IC Zr i R75













Przebiegen

Nowy użytkownik ;d

I od razu urosło ;)


Lampki

Obok sierściuch Kozika ;d








frezing dolotu


czemu?





EGR syfi mocno dolot



Zaślepienie EGR


i w drogę ;D



Rok 2013

Ten Rok był do pewnego stopnia końcem danego etapu budowy projektu
W pierwszej połowie roku ustanowiłem kierunek dalszych modyfikacji
W drugiej połowie poszło już za ciosem powiedzenia "Albo Grubo Albo Wcale"
Jeszcze niezapomniane zloty w Bełchatowie i Zakopanem ;D

PART IV
1.Dokończenie rur dolotu
2.Przerobienie Maski + Nowa Folia
3.Przeróbka zderzaka na zimę (r25) na gładko
4.Tylny zderzak od polifta
5.Przyciemnienie tylnych szyb
6.Większy Intercooler z wejściami po różnych stronach
7.Nowy wentylator od klimy
8.Separator oleju
9.Short shifter
10.Regeneracja zwrotnicy i belki tylnej
11.Sprężyny obniżające M.A.D.
12.Przewody HEL w oplocie stalowym
13.Zaciski tylne 262 od Kozika :D z Montażem w cenie heh ;d
14.Flok w inny odcień + nowe słupki
15.Konsola środkowa ze streetwise
16.Głośniki HERZ na tył
17.Kapitalny remont klimy
18.Nowe lampy tył
19.Przeniesienie Akumulatora do bagażnika
20.Gwint KW v2
21.Fotele Cobra Daytona + obszycie
22.Kierunki Ledowe z Lupo na przód


























Znowu Przebieg ;p

MADy









Rok 2014

Ten rok można już podsumować, dość sporo do przodu wręcz ogromny skok i świetne przygotowanie do dalszych modyfikacji na 2015 z racji ogromu prac samochód przestał prawie cały rok nieużytkowany wyłącznie odwiedził Częstochowę i zator na zlotach

PART V
1.Nowe nakrętki do zawieszenia gwintowanego
2.Całe zawieszenie i każda guma wymieniona na poliuretan
3.Przeróbka skrzyni, hybryda ze skrzynią z Rovera 220Ti Coupe najdłuższe mozliwe przełożenie główne i Torsen wymiana łożysk na wytrzymalsze
4.Sprzęgło spiekowe na 4 łopatkach
5.Zerwanie wszystkich wygłuszeń i malowanie wnętrza na kolor Ral3005
6.Montaż foteli na nowych wspornikach
7.Pasy OMP 3 cale góra 2 cale dół
8.Kierownica Sparco L360
9.Hybrydowe wtryski, korpusy z itd i końcówki z Land Rovera TD200
10.Cb Radio Cobra DV29
11.Fan temp Controller Shadow
12.Chłodnica zewnętrzna oleju
13.Podkładka adapter pod filtr oleju
14.Radio DVD SCOTT
15.Felgi Keskin KT4 po odnowieniu
16.MBC
17.ZAPASOWY SILNIK 20T2N :D




Gwint KW v2





Stare

Zastąpione nowym











Cuksy




EDIT 1 - dodanie zdjęć

Młody Pomocnik :)




Negatyw ;)


Mix





Kluczyk ;D


Skrzynia z Tomcata 220Ti po lewej i moja po prawej

Na stole poległe klucze king tony w trakcie prac ;D




„stare” Sprzęgło ;D


Porównanie przy spieku





Robienie Hybrydek z td200 mały tutorial krok po kroku












i składamy w odwrotnej kolejności ;)






















Rok 2015
Plany Na Nowy rok są dość obfite

1.Duża turbina GT25C
2.Kokpit Custom
3.Poszerzenie i obniżenie
4.Przerobienie tylnego zderzaka z lift na r32
5.Przygotowanie w pełni osprzętu silnika
-układ smarowania
-układ chłodzenia
-wydech
-dolot
6.Klatka
7.Wtrysk metanolu

Ok zaczynamy, deska nabiera wyglądu








Dwa moje MGki


I rozbiórka + czyszczenie zapasu





Co do samego projektu, popełniłem w nim kilka gaf ale i takie w życiu się zdarzają dlatego sam rozumiem rozbawieniem przez niektóre rzeczy jak zderzaki lampy czy dywany ;D

Gafy wynikają głównie z tego że większość prac staram się wykonywać samodzielnie ucząc się ciągle przy tym.


Temat jest moim postanowieniem Noworocznym w związku z chęcią pozostawienia czegoś po sobie na stałe na tym Forum.

Wszystkim z tej okazji życzę Szczęśliwego Nowego Roku i spełnienia marzeń i swoich projektów :)


Podziękowania chciałem złożyć wszystkim którzy pomagali mi w trakcie prac a i podczas nagłych awarii jak i w zwykłym dzieleniu się informacjami potrzebnymi do stworzenia kolejnych customowych wynalazków ;)
Zwłaszcza dla:
Kozik
Remigiusz
Svirus
Firq

greg-si - Czw Sty 01, 2015 14:24

No nieźle :)
Oby z tym silnikiem coś się udało w końcu zrobić. Może ten większy ślimak coś tam da ;)

NoPE - Czw Sty 01, 2015 16:48

Brakuje mi jednego emblematu gdzieś na masce, mianowicie:


tuners - Czw Sty 01, 2015 17:26

Nope hehe akurat trafiłeś w logo bo będzie takie lub "biohazard" nad "nazwą" ale musze nadruk tzw fluo zdobyć
Pawkaz - Czw Sty 01, 2015 18:18

Ciekawa historia auta :) Powodzenia w realizacji planów :wink:
Markzo - Nie Sty 04, 2015 22:43

Historia ciekawa, fakt :) ale samo auto nie do końca do mnie trafia, zwłaszcza: felgi, matowy lakier, siatki w grilu/zderzaku, świecidełka w dokładce ;) czekam, co będzie dalej :)
tuners - Pon Sty 05, 2015 08:26

Dokładki niema juź, wyleciała przed zlotem letnim
Narazie robi się nowa deska i czyści silnik zapasowy do przymiarek :)

skorpion - Pon Sty 05, 2015 21:17

nawet i moja furmanka jest na zdjeciu z pilzna :D ja od dawna obczajam i podziwiam :D
Remigiusz - Pon Sty 05, 2015 22:39

Jak dla mnie to auto zawsze będzie jak ufo :) co roku metamorfoza obcych :)

Jestem ciekaw dalszych pomysłów i podziwiam zapał ;)

Kozik - Wto Sty 06, 2015 14:31

dobre dobre dywana zdjęcie wklej ;) ogólnie to nie widziałem podobnego projektu NIGDZIE :)
tuners - Wto Sty 06, 2015 14:51

Kozik, Jest zdjęcie dywanu wklejone ;D więcej zdjęć niema bo jak szybko wpadł tak szybko wyleciał xD
maniu48 - Wto Sty 06, 2015 21:14

wow po tylu latach nareszcie się pokazałeś ;)
Kozik - Wto Sty 06, 2015 22:50

tuners napisał/a:
Ulubiona fotka Kozika i jedna z większych moich porażek xD Dywan z Casto jako BRM


faktycznie jest :D no tak ale to już po strzyżeniu?

Svirus - Sro Sty 14, 2015 09:29

Nareszcie i ja trafiłem na ten temat. Od momentu naszego mini spotu w Krakowie Czarnobyl jest dla mnie motywacją do modyfikacji Skorupy;). Ze swojej strony również dziękuję za wsparcie techniczno - merytoryczne :) . A wszystkim dobrych wiatrów przy modyfikacji i użytkowaniu aut.
tuners - Sob Sty 24, 2015 15:12

Filmik z noworocznej przepałki ;D heh gdyby nie torsen efekt byłby jak w zeszłym roku czyli utknięcie 30 cm za garażem ;D
Przepalanie MG ZR

maxwell96 - Nie Sty 25, 2015 23:17

O kurde ale projekt :mrgreen: Najbardziej spodobały mi się przednie lampy i czerwony środek wnętrza samochodu. :P

Powiedz mi, jak sobie poradziłeś z obszyciem boczku tym czerwonym materiałem. Robiłeś to sam czy komuś zleciłeś? Bo ja kurcze mam podobny materiał do twojego tyle że po podklejeniu nie da się tego w żaden sposób upchać na swoje miejsce... Siedzę już nad tym od miesiąca i nie znalazłem dalej wyjścia, fakt robi u mnie w okolicy to tapicer, ale jednak satysfakcja jak się samemu coś zrobi jest ogromna. Zresztą z podsufitką sobie poradziłem i wyszła ok, to z boczkiem też muszę :D

tuners - Pon Sty 26, 2015 06:22

Ja pierwsze co zaczęłem robić sam ale efekty były niezadawalające i zrobił to znajomy tapicer który obszył wszystkie boczki przód tył oraz podsufitkę podłokietnik i fotele kubełkowe
cena na tyle była atrakcyjna do efektu że następnym razem bym tego nawet sam nie zaczynał bo 200zł na materiał i do kosza
Materiał którym było obszywane kosztował sam 90zł m2

maxwell96 - Pon Sty 26, 2015 16:20

Kurcze ja jestem zadowolony z efektu bo wyszło coś takiego KLIK
Tyle że nie chce mi się on kompletnie zmieścić w miejsce, dlatego pytam bo miałem nadzieję że miałeś podobny problem :P

tuners - Sro Sty 28, 2015 15:08

Dawałeś gąbkę pod materiał? bo wygląda dość płasko.
Problem ze zmieszczeniem też mam, ciężko otworzyć nieraz drzwi bo zaczepia się ten materiał o uszczelkę, ale u mnie problem jest natury innej bo po wygłuszaniu drzwi obwisły trochę zobaczymy jak będzie jak się wygłuszenia pozbędę

longer86 - Sro Sty 28, 2015 15:19

ta skórka, której użył maxwell96, ma taka delikatną watolinę pod spodem. Wygląda płasko ale jest miękko pod spodem. Sam aktualnie zakładam taka czerwoną do siebie, wchodzi elegancko, tylko boczki w R75 po rozebraniu składają się z 2 części góra i dół i dało się to ładnie zmontować

foto w moim temacie w podpisie

maxwell96 - Sro Sty 28, 2015 23:36

Jest trochę właśnie takiej waty pod samym materiałem :mrgreen:
Chyba będę zmuszony do całkowitego zdjęcia boczku i zabawy z dopasowaniem bo inaczej sobie tego nie wyobrażam, bo posuwałem się już nawet poprzednim razem do dobijaniem materiału tackerem :o :o Ale efektu też żadnego nie osiągnąłem...

longer86 - Czw Sty 29, 2015 09:42

jak wygląda boczek R25 od tyłu? idzie go rozkleić? to jest jeden duzy element i wstawka?
tuners - Czw Sty 29, 2015 13:05

Od tylu jest jako caly element i wytloczenie namten boczek oraz otwory na takie uszy boczka na których się zaczepia
longer86 - Czw Sty 29, 2015 13:33

i tu jest problem bo w R75 boczek elegancko rozlatuje się na pół.

może trzeba by zeskubać piankę po obwodzie tego elementu który jest wciskany, mocno naciżgnąć materiał na tył i punktowo podkleić jakimś superglue. nadmiar ściąć i wciskać.

maxwell96 - Czw Sty 29, 2015 22:36

longer86, Tak właśnie zrobiłem nadmiar waty na rogach wyciąłem od spodu, ale i tak nic to nie dało...
Tak ogólnie rzecz biorąc jaki klej polecacie? Ja kleiłem butaprenem, klejem do wykładzin, i klejem tapicerskim. Najbardziej bym polecał ten pierwszy ale jest drogi w większych ilościach.

longer86 - Pią Sty 30, 2015 00:46

Super mocny klej w sprayu. Kupiony w leroy puszka okolo 50 zł ale wystarczyło na 4 boczki. Ponoć odporny na temperaturę. Zobaczymy latem
tuners - Pią Sty 30, 2015 06:26

Wy mówicie o watolinie pod materiałem a ja mówię o gąbce 1cm przy pikowaniu trzeba przeszywać razem z gąbką to daje efekt wybrzuszonych pikowań
longer86 - Pią Sty 30, 2015 09:14

zgadza się, różnica polega na tym że masz to faktycznie pikowane nicią?

moja wersja to taka EKO :P skórka jest zgrzewana, przez jest mniej wypukła

tuners - Pią Sty 30, 2015 11:49

Pikowana nicią, antara
Remigiusz - Wto Lut 03, 2015 19:24

Dawaj foty nowego turbo :)
tuners - Wto Lut 03, 2015 19:27

Ok no to po pierwszych przymiarkach już jest ;)




Avinle - Nie Kwi 12, 2015 16:06

Dajesz kolejne foty tego co poczyniłes do teraz :)
tuners - Pon Kwi 13, 2015 22:10

No to tak to

po przymiarkach pierwszych poleciało dość grubo dalej

Przymiarka starej i nowej

Nowe graty




Przymiarka dystansów +4cm strona





Zaczynamy wio w górę :)



rozbiórka








Przymiarka suszarki na silniku właściwym






Czystka

Kabelkologia ;D poziom master xD





Segregacja wiązek

hmm abs musimy przenieść ;)


praktycznie gotowe

Chłodnica stara

i nowa




Ok to stan na dzień dzisiejszy niestety pracy coraz więcej a czasu coraz mniej ;P

pelson91 - Pon Kwi 13, 2015 22:12

wszystko spoko, ale te koła masakra :nie:
tomii620si - Pon Kwi 13, 2015 22:25

a ja nie siedze w temacie :P Zderzak z R32 ma być pocięty rozumiem i wpasowany do R25 (ZR) jako ładnie wyprowadzony wydech centralny ?? ^^
Avinle - Pon Kwi 13, 2015 22:45

Postęp jest oby tak dalej :D :)
Kozik - Pon Kwi 13, 2015 22:58

przeraża mnie zakres tych przeróbek
longer86 - Pon Kwi 13, 2015 23:23

Patrzę, nie ogarniam. Jestem pod wrażeniem
dzelo23 - Wto Kwi 14, 2015 00:13

:mrgreen: ale zajebiście. Artystycznie jak dla mnie :tak:
Też tak chcę :mniam:

tuners - Wto Kwi 14, 2015 10:31

Ogólnie koncepcja Czarnobyla jest już w znacznej mierze zaplanowana

Deska
Kokpit stylizowany na lambo gdzie zamiast ori licznika dojdzie tablet wskazniki dodatkowe i wiele wiele innych


Zderzak tylny
Pewny romans zderzaka poliftowego zra ze zderzakiem golfa v r32


Pod maską pełny clean look
Jedyny w takiej budzie wykonał w białym mk2 przy swapie na t serie, ale dość po łebkach.
Komora wygładzona i pomalowana
Silnik wyciągnięty umyty pomalowany
Wszystkie elementy alu i ogólnie co się da to do anodowania
Kable węże itd do maximum pochowane, tak samo zbiorniczki itd.
Wiązka komputera i bezpieczniki silnika lądują pod deską po stronie pasażera
Pas przedni przykręcany

przeróbka poza instalacją elektryczną tyczy się
wydech ~3" przelot
turbina sprinter 2.9 garrett t25c rozwiercona na grubszy wałek i największy wirnik możliwy w t2
Pełne orurowanie ic z nierdzewki
Przeróbka układu chłodzenia, zmieniony termostat na ursus c360 otwarcie 82°C
Chłodnica z bmw e39 2.8,
wentylatory płaskie do driftu + kontroler przy desce rozdzielczej
Wtryski land rover td200 otwory 0.23 (ori 0.16 , z sdi 0.18,5)
Przerobiony układ smarowania, dodana chłodnica oleju zewnętrzna, usunięty wymiennik ciepła

Co do samych kół ostateczna szerokość dystansu będzie dobrana po obniżeniu do maximum na ile puści podwozie, obcięciu nadkoli i dołożeniu poszerzeń z abs obszytych skórą(po 5cm strona)



bociannielot - Wto Kwi 14, 2015 11:29

tuners, czyli co, na zlot lawetą ?? :mrgreen:
Kozik - Wto Kwi 14, 2015 11:37

a jak obniżysz to z bazy pod blok normalnie czy na około? ;)

srogie przeróbki ale skoro samochód tylko do zabawy to czemu nie :)

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2015 11:37 ]
a na tej turbinie nie będzie za dużej turbo dziury?

tuners - Wto Kwi 14, 2015 12:21

Kozik z bazy pod blok już musiałem na około a teraz z drugiej zrobili garba xd

Na zloty mam nadzieje na kołach ale ostrożnie trzeba jeździć hehe

co do turbo dziury, przy zastosowanych ostrorzejszych łopatkach powinna wstawć z okolo 2700 pełna moc 3500 i limiter podniesiony do 5500 wysokie wstawanie mi nie robi problemu bo i tak zawsze kręce wysoko xd
zresztą jałowy jest na 1600 obr

Markzo - Wto Kwi 14, 2015 15:43

przeraża mnie ilość przeróbek ;|
Remigiusz - Wto Kwi 14, 2015 15:52

Odpal go czy odpali :D :mrgreen: Pomysłów sporo :wink:

Jakie wymiary ma ta chlodniczka w porównaniu z oryginalna ?

tuners - Wto Kwi 14, 2015 16:53

Chlodnica nowa ma 52cm szerokosci stara 50
nowa ma 43cm wysokosci stara 32
i nowa ma wbudowany zbiorniczek wyrownawczy :)

Heh nie odpali bo pompa wtryskowa odpieta i filtr paliwa wyciety :)

kadzaf - Sob Kwi 18, 2015 18:25

no turbawka konkret :wink: a z kolektorem cos bedziesz dzialał czy zostawisz serie
(32mm na wylocie troche malo)

tuners - Sob Kwi 18, 2015 20:40

Kolektor z freelka z wyliczeń które dostałem powinien wystarczyć do 250 niby lepszy niż ori zresztą mi też bardziej pasuje, być może lekki porting się uda zrobić (w uk ostatnio robil ktoś frez żeliwka), narazie dzisiaj poszlo okablowanie czyli kolejny dzień zabawy z wiązką i komputer wraz z bezpiecznikami od silnika wpada pod nogi pasażera
Jeszcze musze odkrecic kolumne kierowniczą i tamtędy przeciągnąć gdyż wtyczki nie przejdą.
no i przedłużanie kabli od absu i pompy wtryskowej.
Prawdopodobnie wiązki od czujników uda się puścić w komorze obok wejścia klimy więc obeszło by się bez przedłużania :)

kadzaf - Sob Kwi 18, 2015 21:28

u mnie cos takiego pojdzie (zawsze troche wiecej )




tuners - Sob Kwi 18, 2015 21:50

Troche samozaparcia, kamień dremela mam wiec można będzie działać ale do tego jeszcze trochę czasu upłynie, narazie trzeba dokończyć tego clean looka którego już dawno bym żałował gdyby nie to że już fajnie wygląda :)
BigBoyPL - Sob Kwi 18, 2015 22:30

tuners, wchłonąłem pierwszą stronę jak małe dziecko ;]
skorpion - Nie Sie 23, 2015 12:07

co tu taka ciesza:D
Harry - Czw Gru 10, 2015 08:17

coś się dzieje czy sen zimowy ?
tuners - Pon Sty 25, 2016 21:44

Ok więc przyszedł czas na odkurzenie tematu bo troszku zarósł

Ok w związku z pytaniami w sprawie projektu kilka rzeczy informacyjnych

1.Projekt nie umarł anie nie ma takiego zamiaru
2.Samochód stoi rozebrany w powietrzu 70cm nad ziemią i solidnie za konserwowany
3.Do jazdy mam kilka innych samochodów w związku z czym nie mam zamiaru z niczym się śpieszyć
4.Zr od początku miał być zabawka do przeróbek i do nauki mojej i stawiania sobie nowych celów
5.Prowadzę firmę budowlaną oraz mimo młodego wieku założyłem już rodzinę wszystko wymaga zaangażowania i czasu, Czarnobyl jest pasją i daje mi przyjemność "tworzenia" nie mam tutaj jakiegoś naporu że muszę coś zrobić i ma jeździć koniec i kropka, będę miał czas i będą dobre warunki do pracy to będę działał i wstawiał nowinki
6.Z czasem, dochodzą ciągle nowe pomysły i rozwijam stare, ten przestój projektu ma być ostatnim więc chcę wszystko zrobić już w wersji finalnej i ostatecznej zostając przy starych założeniach tzn. w razie awarii silnika lub niemożliwości dalszego rozwoju (jeżeli nie będzie satysfakcjonujących wyników) wszystko będzie przygotowane żeby w możliwie najkrótszym czasie i przy nakładzie już niewielkich środków wstawić do tej budy inny silnik turbo (diesel/benzyna) a żeby układy chłodzenia, wydechowy, hamulcowy, smarowania wyrobiły spokojnie przy nowej jednostce.




Co do samych prac obecnie zatrzymały się na wiązce elektrycznej
ostatnie prace przy niej były w okolicy sierpnia
Elektrycznie co zostało zrobione
-Wszystkie kable wciągnięte do wnętrza
-Komputer silnika, skrzynka bezpieczników, map sensor trafiły pod nogi pasażera
-Wszystkie niemal wiązki zostały wydłużone żeby dały się ukryć pod maską i puszczone w miejscach niewidocznych w tym
wiązka pompy abs
wiązka pompy wtryskowej
wszystkie wiązki czujników
-zrobiona nowa skrzynka bezpieczników (nad nogami kierowcy) wraz z rozplątaniem i ułożeniem wszystkich kabli

z innych rzeczy które jeszcze wpadły do kolekcji w owym czasie

-Pompa hamulcowa 1" wraz z serwem z hondy legend
-Przeniesienie pompy abs na dolną belkę
-usunięcie zbiorniczka wyrównawczego
-przeniesienie potencjometra gazu pod lewy błotnik
-Termostat 82*C w aluminiowej budowie z Ursusa C360 ;d


W niedawnym czasie nabyłem też listwę kontrolek do deski która pochodzi z chryslera voyagera i zagości w nowej futurystecznej desce ;)
Obecnie trochę prac miałem przy Zt i przy tej okazji wpadł mi pomysł i okazja na hamulce
4 tłoczkowe zaciski brembo z mercedesa w163
pracowały oryginalnie na tarczy 340mmx32

problem pojawił się przy doborze tarcz głównie
ze względu na rozstaw, chciałem uniknąć nawiercania tarcz z 5ma otworami na 4x100

300mm ze scenica ii troszkę nie było satysfakcjonujące zwłaszcza ze względu na szerokość tarcz


i po wytypowaniu kilku modeli pozostały takie dywagacje
Citroen DS3/Peugeot 208
wersja oczywiście 1.6thp
średnica 323x28 4x108

Lancia delta III 1.8
330 x 28 4x98

w ostatecznosci
Abarth Grande Punto
305x28 4x100


po wstępnej przymiarce w mojej 17 powinno się zmieścić 330
występuje jeszcze tarcza z ds4 1.6thp 340mmx30 ale wtedy tylko 18ka min.










Obok 282 ;)


Markzo - Sob Sty 30, 2016 16:08

kiedy może wyjechać?
tuners - Nie Sty 31, 2016 11:54

Niestety wszystko tak naprawdę zależy od pogody i czasu

W budowlance zwłaszcza przy ziemnych robotach przestoje są tylko przy naprawdę złych warunkach
w zeszłym roku poza wyrwaniem się na zloty letni i jesienny nie miałem czasu na urlop. Prawie wszystkie soboty pracujące i jedynie kiedy można było coś działać to w nocy z piątku na soboty.

Tak naprawdę roboty na złożenie wszystkich zebranych gratów to w jedną osobę trzeba liczyć około 14 dni
Niestety ale licząc bez przerw bo po każdej dłuższej nieobecności dochodzi zabawy ze sprzątaniem odnajdywaniem gratów itd.

Z powodu ilości robót też są plusy nowa koparka , samochody ciężarowe i dostawcze
park maszyn ciągle się powiększai unowocześnia.

W tym roku miałem nabyć coś nowego do jazdy ale muszę jeszcze poczekać bo nie zrobili wersji dla mnie xD
Napewno projekt nie pójdzie na sell lub w zapomnienie, prędzej Zt pójdzie na wymianę
w każdym razie czekam na Renault Kadjar 1.2Tce z napędem na 4 gdyż nowe diesle odpadają jak dla mnie a napęd na 4 nieraz się przydaje zwłaszcza w tej branży.

piotrek1000 - Nie Sty 31, 2016 19:43

O matko, chcesz zdradzić ZT na małe renault z silnikiem od kosiarki? :|
tuners - Pon Lut 01, 2016 06:01

Heh takie małe to ono nie jest ale kwestia tego że serce się kraja jak słyszę po zawieszeniu jak Zt dostaje po dupie, dlatego praktycznie nim nie jeżdże tylko Joanna go ujeżdźa.
Kraków ma to do siebie że drogi są w opłakanym stanie, większość czasu jeżdżę wołem roboczym czyli navarą z zeswapowanym silnikiem na niezniszczalny 2.7 z nissana terrano (2,7 litra około 100 koni, rozrząd na kołach zębatych)
aczkolwiek pasuje niebawem do luźniejszej jazdy kupić coś nowego a w którym nie będzie jazdy na sapera i szukania wyrw w jezdni :)

Co do silnika niestety nastała era downsizingu i niezbyt jest możliwość kupna czegoś normalnego
A silniki tce i tak wypadają znacznie lepiej niż vagińskie tsiiii

moras - Czw Sty 19, 2017 13:20

konkretne auto :) super
tuners - Pon Sty 01, 2018 17:20

3 Lata mijają w dniu dzisiejszym od założenia tematu.

Od dłuższego czasu nic nie wstawiałem gdyż można powiedzieć że działo się niewiele jak i działo się dość dużo, to zależy o co pytamy.

Projekt czarnobyla dobrnął do moment przygotowań pod klatkę i niestety kilka składowych które wynikły dość późno zaważyły nad tym że karoseria czarnobyla więcej na drogę nie wyjedzie.

Dzięki zainteresowaniu Harrego udało mi się od niego sprowadzić już gołą karoserię z MG ZR 160 w miarę zdrową i nie bitą, 3 Drzwiowa jak czarnobyl ale już bez szyberdachu który stanowił jednen z kilku problemów w starym nadwoziu.

Karoseria została całkowicie oczyszczona z wszelkich wygłuszeń i przygotowana do obspawania i wstawienia klatki bezpieczeństwa.

Na dzień dzisiejszy z rzeczy zrobionych:


1. Wstawiona klatka bezpieczeństwa
2. Obspawana karoseria
3. Wstawione mocowania foteli zgodne z załącznikiem J
4. Usunięta wnęka na koło zapasowe
5. Skrócone i obspawane tylne nadkola ( pod pakiet streetwise)
6. Porobione naprawy blacharskie i wzmocnione progi
7. Ponownie oczyszczone i zakonserwowane podwozie.
8. Wstępnie spasowana deska rozdzielcza z hyundaia
9. Przygotowane zaciski czterotłoczkowe oraz adaptery na tarcze z citroena ds5 340mm
10. Przerobione piasty na rozstaw 4x108 oraz przetoczone z zewnatrz pod w/w tarcze
11. Przerobienie tylnej zwrotnicy pod podwójny zacisk (osobny układ hydraulicznego ręcznego.


Rzeczy do zrobienia w najbliższym czasie (styczeń /luty)

1. Odczyszczenie, zabezpieczenie i pomalowanie nadkoli i wnęk kielichów przód/tył oraz komory silnika.
2. Zrobienie mocowań i dopasowanie wnętrza ( fotele , deska itd.)
3. Zrobienie szyb z poliwęglanu
4. Odchudzenie drzwi do minimum
5. Piaskowanie zawieszenia i malowanie
6. Redukcja wiązek elektrycznych

[/u]

Markzo - Czw Sty 04, 2018 23:32

A jaki silnik wpadnie? co dalej z czarnym?
Remigiusz - Pią Sty 05, 2018 00:28

Markzo, silnik 2.0 L-seria :D A czarny poszedł na żyletki :D
Markzo - Pią Sty 05, 2018 09:45

Remigiusz napisał/a:
Markzo, silnik 2.0 L-seria

szkoda

Remigiusz napisał/a:
A czarny poszedł na żyletki

szkoda x2

Avinle - Pią Sty 05, 2018 17:37

Bylem ostatnio u Tunersa to czarny niestety dostal kopa w tylek i stoi w rogu czekajac na lepsze czasy :D
tuners - Sob Sty 06, 2018 15:26

Avinle, Nie rób zamieszania ;p

Czarny wymeldowany, jedynie może na części posłużyć
Przybył mi a raczej Joannie Srebrny ZR w klekocie więc części się mogą przydać

Ze względów finansowych do żółtej budy wpadnie l-seria dość mocno podłubana i na swoisty test ile wytrzyma ten silnik zanim się rozpadnie. Druga sprawa żeby nauczyć się jeździć tym samochodem. Pojawiła się teraz opcja że może uda się zdążyć ogarnąć wszystko do zlotu letniego i żółty na lawetę i na zlot. "Dyszel" wbijany w dowód nie będzie tak że auto tylko na "treningi"

Docelowy silnik już "wbity w dowód" to 1.8t 20v i wszystko w obecnej budzie już jest szykowane pod niego tak żeby zmiana silnika przy w pełni przygotowanej jednostce do przełożenia potrwała kilka dni.

Czemu od razu nie wkładam 1.8t? gdyż koszt silnika do tylko wstęp. Docelowa jednostka ma być już przygotowana na 300-350hp

Samochód robiony wyłącznie na dla zabawy na torze pod open 2WD jako relatywnie lekki a mocny.


Edit 21.01.2018

1. Na dzień dzisiejszy, zakonserwowane i pomalowane nadkola przód i tył.
2. Docięta spasowana i przymocowana deska z hyundaia lantry
3. Całe zawieszenie zaciski i wszystko praktycznie co się dało oddane na malowanie proszkowe.

Póki co trwa przygotowanie komory i wnętrza do malowania, potrwa to trochę dłużej ze względu na ilości wszelkich wgłębień zakamarków i klatki, no i kwestia lakieru pasuje żeby temperatura podskoczyła powyżej 5*C.

Co do technologi zabezpieczenia i konserwacji
rdza redukowana do minimum, pozostałości i wżery których mechanicznie nie uda sie usunąć wraz z łączeniami blach i spawami po obspawaniu karoserii są zabezpieczane środkiem korroplex Forch L237
na w/w miejsca nakładam podkład epoksydowy Temacoat GPL-S Primer
po wyschnięciu i zmatowieniu nakładam masę klejąco-uszczelniającą Forch
Na całość elementu już pistoletem nakładany w/w epoksyd i techniką mokro na mokro poliuretanowa farba przemysłowa temadu 90 w kolorze docelowym w jakim będzie samochód i wnętrze.

Co do koloru , pierwotnie miał być jak czarnobyl w czarny mat ale sama karoseria żółta była dość urzekająca i jasny kolor ma wiele plusów względem wszechobecnej czerni. I o ile żółty kolor Mg jest fajny tylko pod odpowiednim oświetleniem to znalazłem kolor który mnie urzekł całkowicie tzw. "atacama yellow" który w przełamuje żółty i pomarańczowy, w zależności od padania świata. Niestety ale pierwszorzędną sprawą jest wytrzymałość i tutaj mamy sprawdzone rozwiązanie farb przemysłowych temadur którym malujemy wszystko co ma nie zardzewieć i wyglądać jak nowe przez lata np żeliwo drogowe lub samochody dostawcze przewożące beton ( beton ze względu na zawartą chemie większość lakierów zjada w ciągu max 3 miesięcy) więc wolę zastosować rozwiązanie sprawdzone w boju. Efektem tego jest to że została do wyboru tylko paleta kolorów ral i najbardziej zbliżonym i o efekcie przemiany koloru pod wpływem światła jest "ral 1028 Melon Yellow" który widać już na ostatnich zdjęciach załącznika ( zdjęcia robione bez lampy błyskowej oddawały kolor żółty ;) )



Przygotowanie podwozia










Klatka i mocowania foteli





Przygotowanie i malowanie nadkoli









Tu widać różnice w kolorze względem oświetlenia, pierwsze foto z lampą błyskową drugie oświetlenie jarzeniówką


Markzo - Nie Sty 21, 2018 12:01

czemu deska z hultaja?
bociannielot - Pon Sty 22, 2018 12:06

Markzo napisał/a:
czemu deska z hultaja?
najprostszą odpowiedzią na to pytanie będzie stwierdzenie faktu że to po prostu tuners, jest :wink:
Dawidfso - Wto Sty 23, 2018 10:32

Jestem pod wielkim wrażeniem zaawansowanych prac blacharsko lakierniczych, tak trzymaj :smile: Jaką konserwacje planujesz ?
tuners - Sro Sty 24, 2018 05:53

Tzn.konserwacji rozumianej jako tzw baranek itp nie będzie. Epoksydowy na podwoziu nakładany był z pędzla i pistoletem czarny poliuretan. Lakiery przemysłowe nie mają grubości typowych lakierów samochodowych a ich wytrzymałość na uderzenia obicia i przerysowania po utwardzeniu przewyższa typowe konserwacje podwozia. Dla przykładu w firmowej navarze pomalowałem podozie skrzyni ładunkowej i ramę samą farbą poliuretanową, mimo że samochód jeździ po budowach oraz posiada spory prześwit i nieraz trze spodem o ziemię i kamienie narazie nie pojawiły się żadne przetarcia do blachy lub odpryski od 3 lat. Nałożony z „pędzla” na mierniku grubości lakieru wychodzi poza skalę.

Zewnętrzna powierzchnia na karoserii będzie wykonana środkami raptor u-pol lub Cobra bedliner .

skorpion200 - Sob Sty 27, 2018 19:15

widze ktos tu siedział chyba na urlopie ze tyle porobione a bedzie naped 4x4 :)
tuners - Sro Lut 21, 2018 12:18

Dobra czas na małą aktualizację, zdjęcia dodam później bo więcej zabawy z tym jest.

1.Pomalowane nadkola
2.Pomalowana komora silnika
3.pomalowany pas tylny i wnęki klapy drzwi i okien
4.Odebrane zawieszenie zaciski itd z malowania proszkowego w sumie 28 elementów
5.Pomalowane elementy dodatkowe (mocowania foteli , zawiasy drzwi maski klapy itd)
6.Przekazane szyby boczne przednie, boczne tylne i klapa na dorobienie z poliwęglanu dopuszczonego do zawodów wraz ze sliderami w przednich bocznych
7.Zamówiony steering Quickener z USA wersja hd stalowa na przekładni zębatej z przełożeniem 2:1.
8.Zamowione małe lusterka tzw DTM z adapterami i UK
9. Wycięte drzwi wstępnie przygotowane do montażu boczków
10. Zamówiona płyta na którą już od 3tyg czekam z pełnego carbonu o grubości 1mm na boczki drzwi i panel deski rozdzielczej


Z rzeczy do zrobienia najlepiej do końca lutego i z początkiem marca
1. Spasować boczki do drzwi na gotowo tak żeby dało się pomalować drzwi od wewnątrz
2. Spasować fotele, kolumnę kierowniczą z już wbudowanym quickenerem oraz zmontować pedały ( montaż sprzegla hydraulicznego )

Ogólnie wykonać wszystkie roboty ślusarskie przed pomalowaniem wnętrza które i tak się odsunie ze względu na temperaturę ( minimum +5*C)

3.Zmontować całe zawieszenie na gotowo to samo tyczy się wszystkich 6 zaciskow
4.przygotowac nowe błotniki przednie oraz maskę do malowania od wewnątrz


Roboty jak widać posówają się do przodu obecnie po weekendzie trochę grypa rozkłada dlatego ten tydzień odpuszczam


Co do ciekawostek

Camber i caster plates do tej pory niezbyt dostępne do r200/25/zr obecnie firma Silverprojekt na bazie przesłanych elementów zawieszenia i obliczeń wykonuje takie elementy, jak wszystko się powiedzie powinny trafić do oferty do połowy marca

Poliuretany do firmy Deuter z Olkusza podowoziłem elementy i skatalogowałem im przesyłając dokładnie całe zawieszenie (które już 3 lata temu mi całe zrobili ale nie skatalogowali) na e-mail niby wszystko Ok i ma być gotowe ale strasznie się z tym ociągają


Edit 22.02.2018 foty






Edit 25.02 reszta fotek








bociannielot - Sro Lut 21, 2018 15:03

tuners napisał/a:
(które już 3 lata temu mi całe zrobili ale nie skatalogowali)
i teraz pewnie też nie skatalogują :ok:
karas_111 - Sro Lut 21, 2018 21:04

ilość pracy włożonej w samochód przeraża,Szacun ;)
I zdjęcia prosimy :P

tuners - Nie Mar 04, 2018 18:38

Mimo mrozów powoli do przodu
1) 6 zacisków już poskładanych z klockami i wrzucone reparaturki
2) w 80 % przygotowany tylny zderzak z połączenia polifta + dół od golfa V R32 i boczne poszerzenia od streetwise
3) dotarł po raptem 6 dniach roboczych quickener ze stanów
4) po udanych zamówieniach z usa przyszedł czas na chiny zamówiony panele przełączników i skrzynki bezpieczników z aliexpress


Rzeczy do zrobienia i w ogóle na najbliższe dni
1)We wtorek dopiero ma dojść carbon na boczki
2)Składanie zawieszenia wraz heblami
3)Dokończenie tylnego zderzaka

W sumię mrozy i choroba trochę pokrzyżowały plany z malowaniem wnętrza błotników maski i drzwi ale powoli odpuszcza więc trzeba się będzie i tym zająć

Edit 11.03 zdjęcia

Wstępnie uformowane połączenie zderzaka MG Zr MK2 + Golf V R32 + Streetwise


Zaciski





Podłoga po lewej zmatowiony Korroplex po prawej położona gruba warstwa podkładu z wałka ( ze względu na intensywne używanie podłogi grubość warstwy z pistoletu była by zbyt mała)



Odchudzanie maski i montaż wylotów powietrza ( ujście gorącego powietrza z komory wprost na szybę , kratki zintegrowane ze spryskiwaczami mgłowymi od wewnątrz posiadają siatkę przed nagłym zachlapaniem silnika wodą komplet ori z Mercedesa Ml w164 maska zostanie od wewnątrz jeszcze usztywniona profilami alu i z zewnątrz wyrównana na razie sam podkład)



Quickener dotarł ze stanów i w Pl domówiłem tulejki montażowe do wspawania w kolumnę, wykonanie bardzo na + zobaczy się jak będzie z użytkowaniem

Dotarły również lusterka z UK ale ich spasowanie na adapterach to jakaś komedia... zresztą sami zobaczcie, będzie trzeba wpasować w ori mocowania bo plastik adaptera jest tak tandetny że nawet niema opisu materiału z którego wykonany




Na obecną chwilę zakładam pomalowanie dzisiaj nowych błotników przednich i docięcie ich pod poszerzenia , trochę przegięcie z "podkładem magazynowym jego ściągnięcie do gołej blachy to po 2-3h roboty na jedną szt.

addb1 - Pią Mar 23, 2018 11:51

Działaj działaj! To będzie konkret projekt! :twisted: :twisted:
tuners - Nie Kwi 01, 2018 10:51

Aktualizacja

trochę poszło do przodu
- Pomalowane wnętrze ( poza podłogą ona dopiero jak już wszystko będzie spasowane )
- Złożone całkowicie zawieszenie i hamulce z tyłu
- Przygotowany już adapter pod turbo zostało tylko przewiercić i nagwintować pod czujnik egt
- Zamontowany fotel kierowcy (na razie tylko pod przymiarkę innych podzespołów)
- Usunięta blokada z magla ( tzw krótki magiel 2,7obrotu lock to lock różni się tylko pierścieniem dystansowym widać go na fotce)
- Zamontowany pedał sprzęgła z 45 z Pompą sprzęgła z civica od Saila ma dojść mocowanie pod wyprzęglik i łapa z r600
- zamontowane serwo i pompa 1" z hondy Legend,


Do zrobienia w najbliższym czasie
- Pomalowanie wnętrza drzwi i klapy ( płyta z carbonu nie wypaliła gościu się wystawił, będzie trzeba zmienić koncepcję)
- Odebrać szyby poliwęglanowe i po wstawiać
- Po świętach mają dojść Camber plates więc po spasowaniu węży będzie można wieszać silnik i montować zawias przód i hamulce ( z lewej już wstępnie wisi na ori poduszce)
- Wstawić bak
- Dorobić wydech hydrołapę i przewody hamulcowe
- Podłączenie przewodów elektrycznych itd

-Docelowo pasuje mi znaleźć wlot dachowy bo wyleci klima i cały kombajn nawiewu zostanie tylko mini nagrzewnica rajdowa


Ogólnie pracy sporo czasu mało, cel się zaognił gdyż 26maja mam szkolenie z jazdy sportowej na torze i tam by można sprawdzić jak wszystko chodzi i trochę nauczyć się tym jeździć, ostatnio wybrałem sie Zt na tor ale po 60 okrążeniach z goodyear opony zmieniły się w noname bieżnik odpadł i boki opony zjechane aż do samej felgi.

ok trochę fotek na koniec
ogólnie najwięcej przygotowań i w sumie najcięższa robota z tego wszystkiego to było malowanie wnętrza, masakra nie polecam nikomu, poruszanie się jak słoń w składzie porcelany z pistoletem wężem i w klatce.

Błotniki nowe, nawiercone pod poszerzenia , skrócone i podklepany rant




Hamulce przód 340mm ds5 , zacisk Brembo mercedes w163 po regeneracji ( założony na końcu dystans przymiarkowy 24mm)






Malowanie wnętrza










Zaciski tył










maniu48 - Sro Lip 11, 2018 11:22

Jak tam, co tam. Jak projekt??
Harry - Nie Lis 04, 2018 22:59

Parcha już pomalował , a 0 aktualizacji
Prescenn - Pon Lis 05, 2018 11:11

Długo już milczenie w tym temacie, jak tam samochodzik?
dawidd - Czw Cze 27, 2019 07:41

I ja odgrzeje temat, jak tam autko?
Kozik - Czw Cze 27, 2019 07:55

to zły znak...
Markzo - Czw Cze 15, 2023 20:48

Jakby to powiedzieć…. Chyba nikt tego się nie spodziewał, nawet ja ;)

Czas start!

adam_26 - Sob Cze 17, 2023 15:02

Jak by to powiedzieć aż mi się chciało tutaj zajrzeć :mrgreen: Markzo czekamy na relację i tak bez owijania w bawełnę jakie plany ? będzie KJS-owo ? :mrgreen:
tommasino - Pią Cze 23, 2023 02:02

Hihi!!!! Będzie ciekawie :ok2: :ok2: :ok2: :ok2:
tuners - Sro Cze 28, 2023 19:35

Osz aż ją zajrzałem z ciekawości :D w ramach odpowiedzi do posta z 15czerwca
Diesel outside
Petrol inside :D

tommasino - Czw Cze 29, 2023 19:01

tuners napisał/a:
Osz aż ją zajrzałem z ciekawości :D w ramach odpowiedzi do posta z 15czerwca
Diesel outside
Petrol inside :D



tyle to i my się domyślili.... ale jaki petrol inside?????

Markzo - Sro Sie 30, 2023 12:15

17 lipca Fukuszimos odjechał do Tunersa :)


Mamy tu 1,8 VVC Turbo, sprężarkę td04hl-19T billet, wtryski 460, fmic i 3’ przelot ;) to tak w skrócie :) auto jest odpalone, jeżdżące i działające :D teraz Tuners je dopieszcza do swoich potrzeb i ma docierać nowy silnik. Zdjęcia z budowy wrzucę niebawem

adam_26 - Nie Mar 10, 2024 18:53

Co tam słychać w temacie Tuners ? :roll: