Zobacz temat - Mg ZR Diesel czy Benzyna 1.8 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Mg ZR Diesel czy Benzyna 1.8 ?

Wiktor12345 - Nie Sty 04, 2015 13:43
Temat postu: Mg ZR Diesel czy Benzyna 1.8 ?
Witam chciałbym się dowiedzieć od państwa coś na temat MG ZR. Chodzi mi przede wszystkim o awaryjność tych dwóch samochodów diesla i benzyny. Czy części do tych aut są drogi i trudno dostępne ? Co najczęściej psuje się w tych autach ? I ogólne informacje które są przydatne. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje , pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
NoPE - Nie Sty 04, 2015 16:39


Kozik - Nie Sty 04, 2015 20:13

diesle to tak jak w filmiku a benzyny dodatkowo w przypadku silników rovera (k-seria) awaria uszczelki pod głowicą

[ Dodano: Nie Sty 04, 2015 20:13 ]
mg zr to nic innego jak r25 z bodykitem, sztywniejszym zawiasem i w przypadku najmocniejszej wersji większymi hamulcami

NoPE - Pon Sty 05, 2015 13:40

Zapomniałeś dodać że 1,8 to VVC, a to mało kto ogarnia fazy we właściwy sposób. Ze 160 łatwo zrobić 100KM.
djinni - Pon Sty 05, 2015 15:19

Hej Zr'a mam od ponad roku, polifta w dieslu. I o takim modelu mogę coś powiedzieć. Diesla polecam jeśli robisz większe przebiegi. Ale to chyba niezależnie od marki diesle są do większego jeżdżenia. Z racji ekonomiczności. Przy małych przebiegach i niecodziennych jazdach samochodem raczej benzyna.
Diesel ma fajną dynamikę w wersji 113 konnej i oczywiście za prawie żadne pieniądze ( wymiana wtrysków na 200 barowe i ewentualnie chip w przedliftach) poprawiasz zdecydowanie moc i frajdę z jazdy. W takim autku około 140-150 koni i 300 niutonów jakie się uzyskuje robi wrażenie :) Chociaż pewnie po jakimś czasie przydałoby się więcej.
Jeśli chodzi wogóle o zr to musisz wiedzieć, że to sztywny, dość głośny i surowy samochód. Wszystkie dziury na drodze czujesz i słyszysz. Ma swoje przypadłości, jak np wolne nagrzewanie się i dość słaby układ wentylacji i nawiewów, choć klima chodzi ok. W wersji 3 drzwiowej potrzeba troszkę więcej miejsca na parkingach, żeby wygodnie wysiąść i wsiąść do auta. Ma dość duży promień skrętu. Przedłużone kangoo, które mam jako drugi samochód to mistrz parkingowych manewrów w porównaniu z zr'em. W zimie potrafi trzeszczeć deska, jakieś pojawiają się "świerszcze", w lato jest lepiej.
Ale dwie rzeczy są bezcenne dla mnie w zr'ce. Zapach w samochodzie. Wielu forumowiczów o tym pisze i faktycznie te samochody pachną w środku. A druga sprawa to wygląd tego auta i spojrzenia ludzi :) Także to auto, które się kupuje sercem. Zdecydowanie.
Jeśli chodzi o dostępność części i ich ceny to jak do każdego innego auta klasy b. Żadnych problemów i cen z kosmosu. A awaryjność. NIc na ten temat nie powiem bo tylko leję dieselka i jeżdżę. Zero usterek przez ten czas i nie widać, żeby coś się miało zadziać. Wiadomo, że o auto trzeba dbać. Ale nie chodzi o chuchanie i dmuchanie i obchodzenie jak z jajkiem. Normalne wymiany oleju i filtrów, przegląd ze dwa razy w roku czy wszystko jest ok i jeździć dla frajdy własnej i zazdrośnie patrzących przechodniów he he :)

pietka - Czw Wrz 24, 2015 08:58

Silniki diesla sa ogólnie lepsze ale sam obstawiam za benzyną.Z powodów ekonomicznych. Jest to jednak tańsze i nikt tutaj nie zaprzeczy. Szczególnie jeśli zamontuje się w samochodzie instalację gazową. Odsyłam do dobrego wpisu na blogu o tym co warto jest kupić:
http://www.motocorner.pl/...-silnik-wybrac/

Są tam przedstawione zalezy oraz wady każdego rozwiązania.

bociannielot - Czw Wrz 24, 2015 09:16

pietka, ja zaprzeczę, diesel mniej kosztuje łatwiej dośc do ładu z nim niż z benzyną, bo wbrez pozoru to prosta konstrukcja, chyba ze gaz wezmiemy wtedy niweluje to przewage ekonomiczna diesla...
Nie wiem o co wam z przebiegami chodzi, ja robie krótkie odcinki ostatnio spalanie mialem na poziomie 6,7l w 45.

j0zek - Czw Wrz 24, 2015 10:48

dobry odkop :ok: