Zobacz temat - [r400] Rover 2.0sd problem z silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400] Rover 2.0sd problem z silnikiem

torbom - Nie Sty 11, 2015 21:45
Temat postu: [r400] Rover 2.0sd problem z silnikiem
Witam mam problem z silnikiem, mianowicie wkręca się tylko do 4tyś (ciepły i zimny) i ogólnie mułowaty jest, ciągnie dopiero przy 3tyś.
Co do tej pory zrobiłem:
-zaślepiony egr
-wymieniony filtr paliwa + zaworek zwrotny zamiast gruszki
- śruba dymna wkrecona o 2.5 obrotu
-koło zębatkowe przekręcone o 180'

Przyrost mocy jest niewielki, podłączyłem sobie wskaźnik turbo- przy wdepnięciu pedału gazu skacze do 1bar, gdy zwiększamy obroty powoli to daje ok 0,7bar

Czy zwiekszać jeszcze dawkę na śrubie dymnej i kole zębatkowym? po tym przestawianiu praktycznie nie dymi więcej
Ogólnie silnik ładnie pracuje, na ciepłym pali na dotkięcie kłuczyka, przy pompie nigdy nic nie grzebane, silnik suchy

Remigiusz - Nie Sty 11, 2015 22:11

Masz intercooler ?

Wygląda na nieszczelny dolot. Ciśnienie ucieka gdzieś.

torbom - Nie Sty 11, 2015 22:17

Nie mam ic, nawet wyjmowałem ten kolektor alu żeby dorobić króciec do wskaźnika i ta guma przy turbo jest też cała
A trochę mnie dziwi że przy tym tuningu pompy wcale nie dymi a dosyć sporo pokręciłem te śrubki

Remigiusz - Pon Sty 12, 2015 10:44

torbom, To cos nie tak jest jak nie dymi, bo brak dymu jest brak więcej paliwa :neutral: jak jest szczelne wszystko to może coś źle podkręcone jest bo brak paliwa i dlatego tez spadek doładowania :neutral:
torbom - Pon Sty 12, 2015 19:31

Dzisiaj dałem mu paliwo do filtra z bańki postawionej wyżej i nic nie dało.
Potem odłączyłem przepływomierz, na jałowych chodził normalnie ale gdy sie dodało gazu to przy 2tyś obr miał takie zamulenie i strasznie prychał w tłumik i dymił. Zmieniłem przepływomierz i od razu lepsze przyspieszenie, lepiej przyspiesza już od 2.5tyś obr.
Koło zębatkowe ustawiłem na 90' od pierwotnego stanu, ale nie mogłem ustawić tej śruby dymnej, jak nie ustawie to jest źle, jest taki moment przed 2tyś obr że silnik jakby nie może się wkręcić, jakby produkował zbyt dużo spalin ale ustawiłęm najlepszy punkt gdzie to zamulenie jest mało odczuwalne i mało dymi.
Ogólnie się poprawiły osiągi z dołu, ale wkręca się i tak tylko do 4tyś wg org obrotomierza
następnym krokiem będzie wywalenie kata a później montaż ic od mondeo :razz: