Zobacz temat - Prośba o pomoc w zweryfikowaniu usterki przed zakupem 75
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Prośba o pomoc w zweryfikowaniu usterki przed zakupem 75

Daro0 - Sro Sty 28, 2015 19:27
Temat postu: Prośba o pomoc w zweryfikowaniu usterki przed zakupem 75
Zatem kontynuując temat... Mam okazję kupić ładnego Roverka 75 w dość dobrej cenie. Po dokładnych oględzinach mogę stwierdzić, iż jest bezwypadkowy, silniczek przyjemnie pracuje, przebieg 240 000 (chyba) prawdziwy sądząc po zadbanym wnętrzu. Jest jednak pewien szkopuł... Mianowice samochód zimny zapala nawet po dłuższym postoju bezproblemowo a jak tylko zagrzeje się do 90 stopni to nie ma możliwości ponownego uruchomienia póki nie ostygnie. Po przejrzeniu postów wywnioskowałem, że najprawdopodobniej przyczyną jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Pytanie czy jest jednak jakaś metoda aby to potwierdzić w 100%? Nie chciałbym wtopić... Chyba, że ktoś z Was jest z okolic Katowic dysponuje takowym ustrojstwem i mógłby mi pożyczyć na godzinkę aby to zweryfikować? :D Z góry dzięki za każdą pomoc! :) Aha, bym zapomniał.. Dodam, że jest to 116 konny 2litrowy dieselek.
titanum2b - Sro Sty 28, 2015 19:56

Miałem taki sam problem z czujnikiem - u mnie, mimo rozgrzanego silnika, po odłączeniu akumulatora na 20 min auto zapalało za każdym razem.

pozdro

tomi24lbn - Sro Sty 28, 2015 20:02

Oczywiście że można potwierdzić czy to czujnik . Podpiąć kompa i sprawdzić błędy ,ewentualnie jak się rozgrzeje i nie chce zapalić wystarczy wykręcić czujnik i go ostudzić np. zanurzyć w zimnej wodzie , lub na chwilę do lodówki :mrgreen: obydwa sposoby osobiście wypróbowałem.
Daro0 - Sro Sty 28, 2015 22:06

ee no to diagnoza powinna być czystą formalnością :) Jak tylko go kupię to wrzucę jakieś foto :D Czujnik gdzieś u góry powinien się znajdować prawda? Mam nadzieje, że nie będę miał problemu z jego lokalizacją... Powiedzcie mi jeszcze proszę czy do jego demontażu celem schłodzenia jest potrzebny jakiś konkretny klucz? Bo Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego poglądowego zdjęcia z zamontowanym czujnikiem...
AdaskoC - Sro Sty 28, 2015 22:24

Czujnik masz poniżej korka oleju i jest pod plastikową pokrywą silnika. O ile mnie pamięć nie myli to do jego odkręcenia potrzeba klucza 8mm
Daro0 - Czw Sty 29, 2015 09:12

Ok, to super. Wolałem się upewnić aby nie targać całej skrzynki narzędziowej tyle km a w rzeczywistości okazałoby się, że i tak nie mam jakiegoś klucza :mrgreen: Dzięki Panowie za sprawną pomoc!!
wellman - Sob Sty 31, 2015 00:56

Czy przypadkiem problemy z odpalaniem na ciepłym nie miały być powodowane przez czujnik wału korbowego, nie wałka rozrządu? O.o Do tego czujnika dostęp jest troszkę gorszy i wymaga sprawnych dłoni.

Jakiś czas temu analizowałem ten temat (na zimnym odpalał ok, na ciepłym albo bardzo długo albo wcale), mając względną pewność wymieniłem czujnik i... nic. Dopiero w specjalistycznym warsztacie, panowie z odpowiednim sprzętem diagnostycznym wydedukowali, że problemem był wtrysk. Po regeneracji - zero problemów z odpalaniem.

tomi24lbn - Sob Sty 31, 2015 11:08

wellman napisał/a:
Dopiero w specjalistycznym warsztacie, panowie z odpowiednim sprzętem diagnostycznym wydedukowali, że problemem był wtrysk.

Dlatego pisałem żeby podpiąć pod kompa.

Daro0 - Nie Lut 01, 2015 12:53

Też się zastanawiałem nad czujnikiem wału korbowego bo gdzieś już na taki wątek się tutaj natknąłem... Oby to nie był problem z wtryskiem... Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak: autko wczoraj zakupiłem natomiast czujnika wałka rozrządu zdiagnozować nie byłem w stanie jako, że ku mojego zdziwieniu i sprzedającego problem po prostu ustąpił. Wszystkie serwisy po 16 były już pozamykane więc na kompa nie jechałem. Wierzę jednak, że problem nie powróci :)
RYCHO35 - Nie Lut 01, 2015 20:06

Daro0 napisał/a:
Wierzę jednak, że problem nie powróci

hm, oby bo jakoś nie wierzę w samonaprawiające się samochody
p.s gratuluje zakupu