Zobacz temat - [416Si] Problem z układem chłodzenia i temp.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416Si] Problem z układem chłodzenia i temp.

HaX - Pią Sty 30, 2015 23:47
Temat postu: [416Si] Problem z układem chłodzenia i temp.
Witam was Roverki, po raz pierwszy piszę temat z prośbą o pomoc. !

Jakiś czas temu poszła mi uszczelka pod głowicą, po wymianie jej wszystko było ok do czasu
.Gdy odebrałem auto od mechazorda grzał, ale następnego dnia przestał mi lecieć ciepły nawiew a sama wskazówka od temp zaczęła mi skakać jak nigdy podczas jazdy.
Co może być spowodowane tym? Wykluczam termostat bo raczej silnik by się grzał, ale podawałby ciepły nawiew nie ?

Bardzo proszę was o pomoc.

-_Zielarz_- - Sob Sty 31, 2015 00:25

Według mnie albo powietrze w nagrzewnicy, albo pompa. Jeśli czujnik jest OK. Termostat otworzy drugi obieg to temp. spadnie, ale jak obiegu prawidłowego nie ma, bo pompa nie daje, to zaraz znów będzie rosło i wentylatory na max (o ile czujniki OK).

U mnie padło wszystko na raz, tzn. mialem termostat uchylony cały czas a pompa zdechła.
Bardzo szybko wskazówka szła do góry, a potem powoli do maxa (jak nie gazowałem przesadnie, a z w aucie nawiew chłodny i to latem). Ja miałem do tego niedrożną, starą chłodnicę - wymieniłem wszystko i jest cacy już kilka miechów.

sowa1993 - Sob Sty 31, 2015 04:34

autko nie kopci? nie ma oznak oleju na korku wody i odwrotnie? to że miało zrobioną uszczelkę nie znaczy że zostało to wykonane należycie. Określ czy nie ubywa płynu, jeśli ubywa lokalizuj wyciek, wykręć świece, jeżeli jest biały/szary nalot na świecach to znaczy że przepala płyn. Ja miałem to samo w swoim egzemplarzu. Auto po zrobionym HGF, nowa chłodnica, pompa wody, uszczelka głowicy a płyn lał do cylindrów... W razie czego mam wszystkie graty do tego silnika (termostat, czujniki, głowice, wałki itd) więc pisz PW jeśli będziesz zainteresowany.
pawelnovia - Sob Lut 21, 2015 10:49

To i ja się podłączę pod temat :) Typowe objawy jak HGF, brak płynu chłodniczego. Po ściągnięciu głowicy na uszczelce nie było widać żadnych uszkodzeń a jednak płyn w oleju był ;/ Zanim ściągnięto głowice został zalany płynem i przez noc, bez odpalania samochodu cały płyn znalazł się w oleju... O prócz tego, brak wycieków i tego typu podobnych rzeczy. Proszę o pomoc :)
MultecFSO - Sob Lut 21, 2015 12:13

Nieszczelne połączenie tuleja-blok i leje się do skrzyni korbowej. Po zdjęciu miski będzie widać.