Zobacz temat - [MG ZT ] Problem przy demontażu pompki sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT ] Problem przy demontażu pompki sprzęgła

scrawl666 - Sob Sty 31, 2015 23:20
Temat postu: [MG ZT ] Problem przy demontażu pompki sprzęgła
Witam serdecznie, wiem ze temat pompki był wiele razy poruszany i ogarniam to w calosci bo wymieniałem juz kilka razy w swoich i żony autach ale tym razem mam inny problem
Kupiłem pompkę tazu , starej póki niestety nie mogę zdemontować gdyż przewody które są z sobą połączone w komorze silnika na połączeniu nie ma plastikowego kołnierza który się wciska aby odłączyć przewody, natomiast ten z pompki tazu jest chyba delikatnie grubszy bo w żaden sposób nie mogę go wcisnąć. Moje pytanie - jest jakiś inny sposób żeby rozłączyć te przewody? Można gdzieś kupić ten plastikowy pierścień ? Nie chce czegoś uszkodzić , proszę o jakieś sugestie bo brakuje mi już pomysłów, z góry dziekuje

AdaskoC - Sob Sty 31, 2015 23:58

Mozesz z cienkiej blachy wyciąć pasek i zrobić z niego nowy pierścień aby dało sie tylko zdemontować przewód. Przechodziłem przez ten problem.
scrawl666 - Nie Lut 01, 2015 00:48

Właśnie chyba to mi tylko pozostaje, wcisnąłem pen pierścień od pompki tazu ale on jest jakby trochę grubszy i niestety nie mogę go wcisnąć do końca,masakra jakaś, jutro coś wymyśli
Powiedz mi skoro piszesz ze miałeś ten sam problem to pierścień od nowej pompki nie pasował? Bo u mnie jakoś nie bardzo, dzięki za rade :o

AdaskoC - Nie Lut 01, 2015 08:59

Ja to demontowałem dawno temu, przy pierwszym 75. Czekałem wtedy na przesyłkę z pompką i chciałem sobie juz wczesniej przygotować nim pompka nowa dojdzie. Nie wiedziałem wtedy ze pompkę można odłączyć od przewodu i sobie dodatkową robotę zrobiłem :-) A nie wiem czy od tazu pasowała, bo ja wtedy oryginał zakładałem, o tazu nikt jeszcze nie słyszał.
scrawl666 - Nie Lut 01, 2015 21:52

Ok dziękuje , coś wykombinuje z kawałkiem blaszki

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 21:52 ]
Udało się zamontować pompkę bez problemu , po odpowietrzniu niestety sprzęgło nadal było zbyt miękkie jednak biegi o dziwo wchodzą, niestety słychać dźwięk jakby coś tarło o siebie w skrzyni biegów i auto ani drugie, wiec podejrzewam ze to jednak wysprzeglik
Wymieniał ktoś sam ? Wiem że trzeba zdjąć skrzynie , czy można wykonać to samemu?nigdzie nie mogę znalesc żadnych zdjęć z tej operacji, jeszcze raz dziękuję za pomysł z ta blaszka

sTERYD - Nie Lut 01, 2015 22:27

szukaj dalej. Możesz po moich postach. Na bank są opisy w miarę dokładne i zdjęcia.
AdaskoC - Pon Lut 02, 2015 08:45

scrawl666, wszystko się da, kwestia czasu i nakładu pracy. Z podnośnikiem to czas ok 3,5 godziny na spokojnie. Bez podnośnika będzie dużo wiecej dłubania i niewygodnie, ale się da.
scrawl666 - Wto Lut 03, 2015 00:39

Mam jeszcze pytanko , jak po demontażu skrzyni sprawdzić dwumasę? Bo sprzęgło przy okazji kompletne tez wymienię ale dwumasa to już sporo większy wydatek, znalazłem jak sprawdzić po wyjęciu dwumasy ale czy musze zdemontować żeby sprawdzić? Dziękuję

[ Dodano: Wto Lut 03, 2015 00:39 ]
Musze powiedzieć ze zdecydowałem się powalczyć sam z ta skrzynia i sprzęgłem , najwyżej poproszę Was o radę jakby coś poszło nie tak, po 3 Roverach 75 z którymi przez lata nie miałem żadnych problemów przyszedł czas na moje ukochane ZT , niestety mój zachwyt trochę zmalał kiedy zobaczyłem ile w tym autku jest do roboty, dostalem go prawie za darmo wiec nie ma co wyprzydzać ile tak jest piekny (-; przynajmniej będą to nowe części a ja zdobędę jakieś nowe doświadczenie (-;