Zobacz temat - [Fiat 125p] 1.6 16V przerwy w obrotach, impulsach na cewke
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Fiat 125p] 1.6 16V przerwy w obrotach, impulsach na cewke

saperx - Wto Lut 03, 2015 14:16
Temat postu: [Fiat 125p] 1.6 16V przerwy w obrotach, impulsach na cewke
Witam!

Fiat 125p Rover 1.6 16V na elektronice 1.6

Odpala od strzała nie gaśnie jest dynamiczny ale pojawil sie problem ze przy przegazówce na postoju np do odcinki wkreca sie np do 6k i nagle wskazówka jeb na zero i wraca oczywiscie silnik tez traci na te sekunde moc. Podczas jazdy to samo gazujac gwaltownie na sniegu tez ma takie lagi.

Co podmieniłem:
cewka
cpwk
przepustnica
kable swiece kopułka i palec wymienione wczesniej na nowe

Instalacja przegladnieta, nawet dzis wyciagnalem ja z auta ale nic nie jest przetarte uszkodzone czy skorodowane. Odlaczylem tez brazowy przewod z cewki i odcialem jego odpowiednik przy kompie i podlaczylem to bezposrednio zeby pominac zegary i instalacje.

Problem pozostal. Wydaje sie byc oczywiste ze zanika impuls na cewke z kompa. Doszedlem do wniosku ze chyba komp ma defekt. Moze cos poszło nie tak czy sciaganiu immo?
Drugi trop to moze wadliwosc nowych elementow zapłonu a dokładnie palca lub kopułki. Tylko tam jeszcze nie zaglądałem.

Kozik - Wto Lut 03, 2015 17:39

saperx, możesz podmienić jeśli masz skąd czujnik położenia wału
saperx - Wto Lut 03, 2015 18:53

Kolego jak juz pisalem podstawialem 2 inne i wszystkich to samo.
Kozik - Wto Lut 03, 2015 19:51

no to wygląda jak uszkodzony komp bo już wszystko sprawdzone, dla pewności możesz założyć starą kopułkę i palec

[ Dodano: Wto Lut 03, 2015 19:51 ]
jakbyś znalazł magika od kompów który naprawia a nie tylko wyjmuje immo to daj znać też mam uszkodzonego memsa 1.6

saperx - Pią Lut 06, 2015 00:48

Jak to bywa czesto (wiem z własnego doświadczenia) - nietypowy problem banalne rozwiazanie! :D

Okazało się że okoliczności występowania usterki nie były przypadkowe. Dynamiczne dodawanie gaz powodowało mocniejsze wstrzasy silnika co powodowalo ze kabel plusowy na rozruszniku gdzie wszystkie plusy sie zbiegają nie łączył. I ot cały problem. :twisted:

Ale problem stał sie lepiej widoczny gdy sie nasilił do momentu az swiatla i kontrolki mrugały.